Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-02-2011 | Vrouw | 49
sumatriptan
ik heb vanaf mn 35 jaar af migraine is niet om te harde als er zn aanval aan komt heb eerst maxalt smelt tabbleten gehad deden in het begin iets af maar toen de migraine steeds heftiger werd ben ik over gegaan na imigran tabletten 100 mg wordt er suf en kreeg er heel zware ledematen van ook veel op bed alles pot dicht niks horen ook veelal met over geven heb nu nog steed[lees meer...]s last er van soms 2x in de week gebruik nu ook injecties zo gauw ik het aan voel komen eerst tablet maar dat komt er dan uit dan moet ik me zelf een injectie geven en op bed blijven maar ik heb wel van ieder medicijn wel eens flinke bij werkingen is echt niet fijn maar ja dat zal zo ook wel blijven en wat vaak de oorzaak is dat kun ja aan niemand vertellen of uitleggen want dat krijg gewoon spontaan ik weet wel dat ik het niemand gun

15-05-2022 | Man | 50
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Welk merk gebruiken jullie nu?Ik.SUN generiek wel kant en klare injecties. Ben benieuwd of andere leveranciers beter werken als GSK ETC. GRAAG EEN ADVIES

14-09-2019 | Vrouw | 50
sumatriptan (100mg)
Topmiddel dat snel en effectief werkt. Op momenten dat een pil niet in te nemen is door misselijkheid en ik snel van de migraine af wil zijn is dit middel een uitkomst. Mede door dit middel kan ik gewoon meedraaien in de maatschappij.

18-10-2012 | Vrouw | 50

20-05-2012 | Vrouw | 50
sumatriptan
lastig om jezelf een injectie te geven, en het hielp meestal niet.

06-12-2011 | Vrouw | 50
sumatriptan
Heb sinds mijn 19e last van migraine. Na de geboorte van mijn 1e kind werd dat heviger en na de 2e nog meer. Soms 9 dagen achter elkaar en dat elke maand. Sinds twee jaar eindelijk een middel dat het leven met migraine enigzins draagbaar maakt. Bij beginnende klachten neem ik een neusspray en vaak ga ik ook even liggen. Meestal trekt het na 1 à 2 uur weg. Heel soms werkt h[lees meer...]et echter helemaal niet en ben ik toch nog twee dagen van de wereld. Het enige nadeel van de spray is de vieze bittere smaak in de mond.

06-05-2011 | Vrouw | 50
sumatriptan
prima middel na 15 min effect, na jaren verschillende medicatie geprobeerd eindelijk iets wat helpt. en eenvoudig toe te dienen.

01-03-2021 | Man | 51
sumatriptan (100mg)
Hallo. Vraagje over Sumatriptan. (Imigran) Gebruik tegen Migraine. Ik neem dit al jaren en werkt goed tegen n aanval van migraine. Alleen is er iets wat mij opvalt. Telkens als ik (100.mg) pil neem , dan moet ik na n uur stevig plassen. Daarna moet ik elke 10 min plassen en dit houd zeker 2 uur aan. Wat mij opvalt is dat ik dit nergens terug zie in de bijsluiters van d[lees meer...]iverse sites op internet. Ik zie ook geen mensen schrijven dat ze na gebruik moeten plassen. Dus is toch opmerkelijk !! graag een reactie aub. mvg, Alex.

06-06-2012 | Vrouw | 51
sumatriptan
Sinds mijn 17e heb ik migraine. Minstens 1 zware aanval van 24 uur per week. Geen trigger te vinden door vele geconsulteerde artsen en therapeuten. Zelfs geen verandering tijdens mijn eerste zwangerschap. Na 15 jaar komt er een nieuw medicijn op de markt en ik ben één van de eersten die het gebruikt: Imigran. Lang leve de melding van de NVvHP! De eerste imigran pillen we[lees meer...]rken prima en dan worden ze wegbezuinigd. Maar mijn huisarts weet dat de spuiten nog wel vergoed worden. Die werken zelfs nog beter want die werken ook als mijn spijsvertering stilligt door het overgeven! En zo spuit ik al bijna 20 jaar imigran. Eerst een gemiddelde van 10 spuiten per maand, maar sinds ik ook propranolol slik is mijn gemiddelde gedaald naar 5 spuiten per maand. Na een paar seconden gaat mijn hoofhuid tintelen en week ik dat ik na een kwartier mijn bed uit kan; of ik val in een diepe slaap. Heel soms werkt de spuit niet en wordt het een ouderwetse aanval met ieder kwartier overgeven en bloeddoorlopen ogen. Maar ik kan rustig stellen dat imigran me weer een leven heeft gegeven!

22-06-2016 | Vrouw | 52
sumatriptan (0,5)
Ik spuit al zeker 20 jaar immigran en dat was voor mij een echt wondermiddel. Het gejaagde gevoel en zweten vlak na de prik nam ik op de koop toe omdat ik daarna in een hele diepe slaap viel en er daarna zo goed als vanaf was. Ook scheelde het mij een dag spugen kortom super. Echter sinds het laatste jaar gebeurt het steeds vaker dat de pen het niet doet en vorige week ze[lees meer...]lf 3 pennen geprobeert. Het gevolg was een hele dag spugen en geen medicijnen. Ik zou heel graag willen horen of er meer problemen zijn met de autoinjector van GlaxoSmithKline BV.

01-04-2013 | Vrouw | 52
sumatriptan
Imigran eerst tot tevredenheid gebruikt tot ik immuun werd. Daarna Maxalt aanbevolen gekregen en tot op heden super blij hiermee. Nooit meer bang voor migraine / hoofdpijn. Hoe erg ook, het gaat over!

13-02-2012 | Vrouw | 52
sumatriptan
Vaak hoofdpijn, geen aanwijsbare oorzaak volgns huisarts en vond het ook niet nodig door te verwijzen naar een neuroloog. Zelf gevraagd om medicatie en ook gekregen. Ben begonnen met Immigran, hier echter weinig tot geen baat bij. Ik heb toen eens een andere huisarts gehad, omdat mijn eigen huisarts vakantie had, en deze schreef sumatriptan 100 mg voor. Er ging een wereld[lees meer...] voor me open. Ik voel een migraine-aanval aankomen, zie rare zwarte sterretjes en kan me niet meer zo goed concentreren en de pijn komt langzaam opzetten. Als ik dan een sumatriptan neem en even een poosje rustig ga zitten, voel ik het afzakken. Ik vind het een geweldig middel.

28-01-2021 | Vrouw | 53
sumatriptan (25mg)

29-01-2020 | Vrouw | 53
sumatriptan (6mg)
Ik heb veel last van migraine, bijna iedere dag. Dus gebruik ik dagelijks spuiten, makkelijk in mijn buik zetten, anders heb je geen leven meer. Helaas is dit het enige medicijn dat voor mij werkt, ik moet ook vaker meerderen keren spuiten . Ik heb dit vanaf mijn 19 de en mijn moeder heeft er ook veel last van . Ik heb geen bijwerkingen

28-11-2018 | Vrouw | 53
sumatriptan (12mg/ml)
Heb sinds de start van mijn menstruatie last van (hormonale) migraine, dus 2 x per maand (menstruatie / eisprong). Totdat er triptanen op de markt kwamen altijd pijnstillers in de vorm van zetpillen gebruikt (oraal innemen van medicijnen was niet mogelijk door braken). In eerste instantie smelttabletten gebruikt, maar van de smaak werd in nog misselijker en het duurde best[lees meer...] wel even voordat de werking intrad. Toen Imigran injecties gaan gebruiken. Werkt snel en zonder vieze smaak. Omdat het zo snel werkt (15 minuten) wel meer heftige spierkrampen dan bij smelttabletten. Ook werkt het niet als je niet even een half uur gaat liggen. Zeer tevreden want migraine is echt hel!

05-08-2011 | Vrouw | 53
sumatriptan
Ik dacht eerst ook dat Imigran niet meer vergoed werd door de verzekeraar en kreeg een goedkoper vervangend middel voorgeschreven door de huisarts. Toen ik echter bij de apotheek aangaf dat dit niet werkte en ik desnoods de kosten zelf wilde betalen, kwam ik erachter dat ik het wel voorgeschreven en vergoed kon krijgen als de huisarts bereid is het middel voor te schrijven[lees meer...] op medische indicatie. Ik krijg dus nog steeds een vergoeding hiervoor.