Clusterhoofdpijn (17 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

14-09-2019 | Vrouw | 50
sumatriptan (100mg)
Topmiddel dat snel en effectief werkt. Op momenten dat een pil niet in te nemen is door misselijkheid en ik snel van de migraine af wil zijn is dit middel een uitkomst. Mede door dit middel kan ik gewoon meedraaien in de maatschappij.

12-12-2018 | Man | 59
sumatriptan (50mg)
Ik heb deze immigrant jaren lang gebruikt, met veel succes, ik had er veel baad bij, mijn migraine pijn was soms graad negen en dan zou ik wel van balkon willen springen, zo zere kop en pijn achter de ogen had ik, maar de imigrain deed wonderen, tot JL 4 Dec 2017 toen ik opgenomen werd met een hart infarct, ik bleek na catheteresatie al jaren lang geleden een "STILLE" ( St[lees meer...]il infarct) gehad te hebben die de gehele rechterkransslagader had afgesloten. De Cardioloog heeft mijn imigran in beslag genomen omdat die zeer gevaarlijk zijn voor hart patiënten, echter ik wist niet dat ik jaren geleden een stille heb gehad. Ik heb toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en tegen de cardioloog gezegd dat ik zonder migraine pillen niet naar huis wilt, die heeft overleg gehad met een neuroloog en die heeft Tramadol voor geschreven, echter heb ik dat nog steeds niet gebruikt want ik hoor er horror verhalen over, maar gelukkig zijn mijn meeste aanvallen die ik krijg het laatste jaar beneden graad 9 en met 4 paracetamol op de dag lukt het wel ook medicinale wiet olie werkt ook goed als ik last heb.

06-11-2017 | Vrouw | 30
sumatriptan (100mg)
Sinds ik dit middel mag innemen gaat mijn migraine echt weg. Het duurt bij mij meestal een klein uurtje voor het werk, maar daarna kan ik echt weer functioneren. In het begin voel ik me meestal sloom en wat vertraagd. Ik stap daarom dus ook niet meteen de auto in. Later is deze bijwerking weg en heb ik nergens last van!

08-08-2017 | Man | 48
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Veel geprobeerd tegen mijn clusterhoofdpijn.. van pillen tot neusspray. Uiteindelijk bij de injecties terecht gekomen, prima keuze. Na toediening duurt het nog ongeveer een half uurtje waarna ik gewoon weer mijn dagelijkse dingen kan doen. Zeer tevreden over dit medicijn!

13-07-2017 | Vrouw | 33
sumatriptan (50mg)
dit medicijn hielp mij heel erg goed. Binnen 30 minuten was de migraine aanval weg. Ik nam het in als ik het aanvoelde komen. Ging dan 30 minuten rustig zitten of even op bed liggen. (mits ik niet aan het werk was) Daarna kon ik gewoon alles weer doen. Voor de start van imigran had ik 3 tot 5 aanvallen per week, aanvallen waren moeilijk te doorbreken, kwam in een visuele[lees meer...] cirkel. Met de start van imigran ging ik terug naar 1 a 2 aanvallen per maand. Totaal geen bijwerkingen. Alleen als ik de goedkopere varianten kreeg van de apotheek. Dan kreeg ik hartkloppingen en pijn op de borst. Met medische noodzaak kreeg ik de imigran f tab 50 mg weer. Helaas werkte het middel de laatste 2 jaar steeds minder, waarop in juni besloten is een ander middel in te gaan nemen.

26-12-2016 | Man | 29
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Sinds mijn 16 heb ik last van CH, periodiek, ik ben nu 29 en pas in 2011 is (na aandringen bij de HA) de juiste diagnose gesteld door de neuroloog. Na een hartfilmpje en een CT Scan van mijn hoofd kon ik beginnen aan Verapamil samen met O2 en Sumatriptan(Imitrex). Waar de O2 soms niet (Voldoende) werkt neemt bij 1 injectie de aanval meestal binnen 5 min. af, soms 10 min [lees meer...]en in een uiterst geval 15 min. Helaas wordt na injecteren de aanval (Bijna) altijd eerst heviger, voel ik mij lichtjes in het hoofd en heb ik ong., een half uur lang last van hartkloppingen. Na dat half uur word ik dusdanig moe dat ik ook zeker 20 min. nodig heb aan powernappen voordat ik weer helemaal fit ben. Wel loop ik de rest van de dag met pijn in het bovenbeen waar de injectie gezet is. Maar om heel eerlijk te zijn neem ik deze bijwerkingen voor lief! Alles beter dan de pijn die ch me geeft, want mensen, die pijn is mijn ergste nachtmerrie!

11-10-2015 | Vrouw | 46
sumatriptan (20mg)

11-06-2015 | Man | 58
sumatriptan (50mg)
gebruik Sumatriptan (50 mg) nu ca. 25 jaar en heb sinds dien nooit meer een dag verzuimd a.g.v. migraine. Voor noodgevallen houd ik enkele injecties achter de hand, maar die worden alleen gebuikt als ik te laat heb gereageerd op een aanval en begin met braken. 10 minute na inname voel ik de aanval zakken al moet ik aangeven dat ik in een vroeg stadium een aanval onderken [lees meer...]en direct onderdruk met een tablet. Nadeel is de opbouw van medicijn afhankelijkheid, aanval kan alleen nog met sumatriptan worden onderdrukt. Op jaarbasis gebruik ik ca. 120 tabletten. Bijwerking is bij mij een verhoogde drang om te plassen en een ietwat loom gevoel, maar kan dit met bewegen (sporten) onderdrukken.

23-05-2015 | Man | 49
sumatriptan (10mg)

11-02-2015 | Vrouw | 26
sumatriptan
Imigran werkt ontzettend goed, al moet ik wel zeggen dat er veel verschillen zijn in de bijwerkingen met goedkopere varianten die je soms van de apotheek krijgt. Bij Imigran begin ik na inname na 20 minuten ongeveer te gapen, dan weet ik dat het werkt. Ik voel me daarna een korte tijd naar en vreemd maar binnen 45 minuten is alles opgeklaard. Het eerste wat ik daarna[lees meer...] eet of drink doet mijn mond heel erg vreemd trekken, zal wel iets met de slijmvliezen te maken hebben. Ook krijg ik na inname standaard heel erg zin in chips en jus dorange maar dat is meer aan de migraine gerelateerd denk ik.

15-10-2014 | Man | 61
sumatriptan
Jarenlang volle buisje geïnjecteerd. Bijwerkingen; dagenlang moe... op een dag kreeg ik ze van Glaxo Rusland. Nam een injectie en trok de spuit er weer uit. De vloeistof spoot door de slaapkamer. Hoeveel had ik nu genomen? Binnen enkele minuet trok de migraine weg. Geen enkele bijwerking! Ik ging dus experimenteren door vloeistof uit de buisjes te spuiten alvorens ik injec[lees meer...]teerde. Perfect. Vandaag vertelde de apotheek mij dat ik geen Glaxo meer kreeg. Wat nu, de vervanger is een afgesloten eenheid waar ik niets uit kan halen? Verzekering is ook halsstarrig. Huisarts is op vakantie... Dus de pillendraaier (apotheek) overruled de huisarts.

31-07-2014 | Man | 27
Clusterhoofdpijn
In de periodes van de aanvallen werkt het goed. Het beste effect is om het in te nemen als je de aanval voelt aankomen. Als ik midden in een aanval zit duurt het tegenwoordig langer voordat het aanslaat (20 - 30 min). Ik gebruik dit indien zuurstof niet werkt of op het werk. Beetje een vieze smaak in de mond maar zonder dit medicijn was het een hel.

16-06-2014 | Vrouw | 22
sumatriptan
Werkt binnen een half uur en heb weinig bijwerkingen, alleen wat moe.

01-06-2014 | Man | 47
sumatriptan
Perfect medicijn voor mij, ondanks de grote aantal aanvallen, kan ik 95% gewoon functioneren.

20-09-2013 | Man | 73

28-08-2013 | Vrouw | 68
sumatriptan
Ik ben erg tevreden over dit medicijn ,het werkt binnen 20 min: Ik neem voor de migraine nog 3 andere medicijnen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum