Clusterhoofdpijn (17 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

23-01-2011 | Man | 47
sumatriptan
als de migraine aanval komt is deze binnen 30 minuten weg. voor gebruik van dit middel had ik ieder weekend last en nu na gebruik van dit middel soms maanden geen last

23-01-2011 | Vrouw | 38
sumatriptan
Bijwerkingen: spieren in de hals en de keel gespannen. opvliegers en vergeetachtigheid

27-12-2010 | Vrouw | 41
sumatriptan
Na van alles geprobeerd te hebben, slik ik nu 100 mg topamax per dag. Dat onder drukt de meeste aanvallen. Toch heb ik nog zo'n 3 aanvallen in de week die alleen weg gaan met imigran injecties. (De imigranpillen en sprays doen niets). De bijwerkingen zijn wel behoorlijk heftig, soms heb ik echt het idee, alsof ik net na het injecteren geen lucht meer krijg. De druk op mij[lees meer...]n borst is dan enorm. Het duurt maar even , toch merk ik dat het injecteren me steeds meer moeite kost. Uiteindelijk doe ik het toch, want met die hevige pijn kan ik ook niet door lopen. (Ik gebruik zowel de topamax als de imigran al vele jaren)

08-12-2010 | Vrouw
sumatriptan
Als eenmaal werkt, werkt het goed. 1 pil voldoende om werkdag door te komen. Duurt bij mij circa 1 uur voordat werkt, wat wel helpt om dan volledige rust daarvoor te nemen en te gaan liggen. Voordat effect heeft, lastige bijwerkingen. Loom en suf gevoel. Gevoel alsof keel dicht geknepen wordt (vervelendste gevoel). Had hogere dosering, maar zelf voor lagere gevraagd vanweg[lees meer...]e bijwerkingen. Was enige medicijn wat hielp. Ook overgevoelig voor warmte aan handen/lichaam, warme dranken. Geeft tintelingen. Nu over op sumipatriptan, gegeven door apotheek. Vind toch eigenlijk fijner als Imigran. Bijwerkingen daarvan iets minder hefig.

16-11-2010 | Vrouw

08-11-2010 | Man
Clusterhoofdpijn
Vanaf mijn 18e jaar clusterhoofdpijn (CH).Eerder zonder veel effect Deseril gebruikt. Tot in 1989 na een aantal CH vrije jaren er weer een cluster kwam opzetten. Het begon 's morgens en 's avonds om 10 uur lag ik in het ziekenhuis met een acute mesenteriaal trombose als gevolg van bloedvatvernauwing. Citaat: "Acute mesenteriale ischemie is een urgentie. In geval van een ac[lees meer...]ute mesenteriale ischemie moet de oorzaak worden opgezocht met behulp van een angiografie (bloedvatenonderzoek). Meestal heeft de patiënt klachten van acuut opgetreden krampende buikpijn, gevolgd door slijmerige en bloederige ontlasting. Binnen enkele uur volgt meestal een shocktoestand. De initiele pijn is buiten proportie tegenover bevindingen bij klinisch onderzoek. Vlug nadien echter beginnen de tekenen van buikvliesontsteking en wordt de krampende pijn vervangen door een continue pijn over de hele buik. Zonder behandeling is deze toestand dodelijk binnen de 48 uur. Hoe vlugger en behandeling kan worden gestart, hoe beter de prognose." Tot zover, bedankt heer neuroloog. Ik heb het overleefd, tamelijk uniek maar mis nu wel 2 meter dunne darm. Gelukkig was er toen inmiddels Imigran en dat hielp echt, perfect, nou ja… Ik ben nu ongeveer (op mijn 68e CH vrij). Ben nu CH vrij.

01-11-2010 | Vrouw
sumatriptan
geweldig middel. gebruik het sinds 5 jaar en geen dag ziek meer geweest en geen afspraak meer afgezegd. Hier voor 25 jaar cafergot gebruikt en resultaat wat minder en meer tijd nodig

19-10-2010 | Vrouw
sumatriptan
Gebruik al 15 jaar Imigran injecties. Geweldig! Het heeft mijn leven veranderd en verbeterd. Voor het prikken pak ik een stuk vel op mijn buik ipv in het been. Doet minder pijn. Binnen enkele minuten voel ik de tinteling in mijn hoofd en weet ik dat de redding nabij is. Na 15 minuten voel ik me weer goed. Als je gaat eten na het toedienen trekken je kaken even samen. Verde[lees meer...]r geen nadelige bijwerkingen. Ook neusspray geprobeerd maar dat werkt te langzaam. Om ik naast klassieke migraine ook tijdens mijn menstruaties veel last had, heb ik nu de mirena-spiraal. Werkt ook fantastisch. Heb nu gemiddeld nog maar 1 aanval per maand.

13-10-2010 | Vrouw
sumatriptan
Gebruik sinds 10 jaar de injecties en vind deze bijzonder effectief. Begonnen met de tabletten maar deze hadden door de misselijkheid geen effect. Het nadeel van de imigran is de korte werkinsduur waardoor je vrij veel (ergste geval 4 of 5 ) injecties per aanval nodig hebt. Wel ben ik dan binnen 15 minuten van de ergste pijn verlost waardoor je toch steeds weer een injecti[lees meer...]e neemt. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en zijn meestal kort van duur. De injectie zelf vind ik wel pijnlijk maar dit heb ik er graag voor over!

11-10-2010 | Vrouw

27-09-2010 | Vrouw
sumatriptan
ik gebruik dit al jaren ,en heb er veel baat bij gelukkig ,maar als ik een injectie nodig heb ga ik wel een poosje op bed liggen ,zal blij zijn als ik het niet meer nodig ben en helemaal geen migraine meer heb . Ik ga sávonds zonder migraine naar bed en word wakker met migraine wel 6 dagen in de maand ,ook wel 6 dagen achter elkaar ,en dat is niet fijn .

22-09-2010 | Vrouw
Clusterhoofdpijn
ik gebruik het als ik een hevige aanval heb en ze helpen ,maar , ik gebruik het pas een maand en ik heb gehoord dat clusterhoofdpijn erger is als migraine, maar dat weet ik niet .

16-09-2010 | Vrouw
sumatriptan
Als enige medicijn kan dit ervoor zorgen dat ik mijn overlevingsdrang tijdens een aanval houd. Ik voel direct na de injectie een tinteling in mijn hoofdhuid en daarna trekt langzaam de aanval weg. Vaak kan ik na een kwartier weer aan het werk, waar ik eerder 24 uur knock-out was. Inmiddels gebruik ik het medicijn 17 jaar en de frequentie is in al die jaren gelijk gebl[lees meer...]even. Nu ik ook preventieve medicijnen gebruik, is het gebruik van imigran zelfs opeens gehalveerd (van 10 per maand naar 5 per maand).

08-09-2010 | Man
sumatriptan
bij het opkomen van een Migraine aanval neem ik meestal Maxalt zuig tabletten en zo nu en dan imigran zet pillen. mijn ervaring is dat de maxalt beter zijn uitwerking voor mij heeft, maar dat ik deze niet in kan nemen bij braak, op dat moment ga ik over op imigran in de hoop dat deze mijn Migraine verlicht. op dit moment heb ik imigran, maar het geeft geen verbetering.

05-08-2010 | Vrouw
sumatriptan
Heb sinds 10 jaar heftige migraine. Gemiddeld 1 a 2 keer per week. Veel geprobeerd maar met weinig tot geen resultaat. Vorige week door de neuroloog Imigran injecties voorgeschreven gekregen. Nu al 2 keer gebruikt en het is het eerste medicijn wat bj mij de migraine wegneemt. Het grootste nadeel vind ik wel de bijwerkingen. Na inspuiten heb ik het gevoel dat mijn hoofd exp[lees meer...]lodeert gevolgd door een kougevoel door mijn lichaam, dan trillen en zweten, misselijk, en het idee dat ik ieder moment kan flauwvallen. Na ongeveer een uur zijn deze bijwerkingen verdwenen en voel ik me nog licht in mijn hoofd en moe. Maar de migraine is verdwenen!!

16-07-2010 | Vrouw
sumatriptan
Als ik het inneem als ik een aanval op voel komen dan gaat het meestal wel goed, ik moet mezelf er wel toe dwingen om een tablet in te nemen want ik heb veel bijwerkingen; gevoel of mijn hoofd uit elkaar knapt (gaat daarna over), veel plassen, droge mond, hartkloppingen, zware ledematen en als de migraine weg is ben ik uitgeput. Ik probeer na de aanval veel water te drinke[lees meer...]n.