Clusterhoofdpijn (17 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

11-06-2015 | Man | 58
sumatriptan (50mg)
gebruik Sumatriptan (50 mg) nu ca. 25 jaar en heb sinds dien nooit meer een dag verzuimd a.g.v. migraine. Voor noodgevallen houd ik enkele injecties achter de hand, maar die worden alleen gebuikt als ik te laat heb gereageerd op een aanval en begin met braken. 10 minute na inname voel ik de aanval zakken al moet ik aangeven dat ik in een vroeg stadium een aanval onderken [lees meer...]en direct onderdruk met een tablet. Nadeel is de opbouw van medicijn afhankelijkheid, aanval kan alleen nog met sumatriptan worden onderdrukt. Op jaarbasis gebruik ik ca. 120 tabletten. Bijwerking is bij mij een verhoogde drang om te plassen en een ietwat loom gevoel, maar kan dit met bewegen (sporten) onderdrukken.

23-05-2015 | Man | 49
sumatriptan (10mg)

11-02-2015 | Vrouw | 26
sumatriptan
Imigran werkt ontzettend goed, al moet ik wel zeggen dat er veel verschillen zijn in de bijwerkingen met goedkopere varianten die je soms van de apotheek krijgt. Bij Imigran begin ik na inname na 20 minuten ongeveer te gapen, dan weet ik dat het werkt. Ik voel me daarna een korte tijd naar en vreemd maar binnen 45 minuten is alles opgeklaard. Het eerste wat ik daarna[lees meer...] eet of drink doet mijn mond heel erg vreemd trekken, zal wel iets met de slijmvliezen te maken hebben. Ook krijg ik na inname standaard heel erg zin in chips en jus dorange maar dat is meer aan de migraine gerelateerd denk ik.

24-01-2015 | Vrouw | 55
sumatriptan
Ik vond immigran maar matig effectief, soms hielp het, maar vaak ook niet genoeg, dan moest ik meerdere tabletten per aanval slikken om de pijn onder de knie te krijgen. Ook kwam het voor dat het helemaal niet effectief was. De overstap naar zolmitriptan heeft wel geholpen

15-10-2014 | Man | 61
sumatriptan
Jarenlang volle buisje geïnjecteerd. Bijwerkingen; dagenlang moe... op een dag kreeg ik ze van Glaxo Rusland. Nam een injectie en trok de spuit er weer uit. De vloeistof spoot door de slaapkamer. Hoeveel had ik nu genomen? Binnen enkele minuet trok de migraine weg. Geen enkele bijwerking! Ik ging dus experimenteren door vloeistof uit de buisjes te spuiten alvorens ik injec[lees meer...]teerde. Perfect. Vandaag vertelde de apotheek mij dat ik geen Glaxo meer kreeg. Wat nu, de vervanger is een afgesloten eenheid waar ik niets uit kan halen? Verzekering is ook halsstarrig. Huisarts is op vakantie... Dus de pillendraaier (apotheek) overruled de huisarts.

10-10-2014 | Vrouw | 44
sumatriptan
Ik heb al vanaf mijn veertiende last van migraine, heel veel geprobeerd maar uiteindelijk terecht gekomen bij imigran, probeer wel altijd zodra de aanval begint een tablet te nemen en meestal is binnen 30- 60 min de pijn weg, soms is het wel maar voor 4 -5 uur en soms blijft het weg, maar kan zo wel de dag doorkomen. Wel heb ik last van bijwerkingen , kan slecht warm wate[lees meer...]r verdragen op mijn huid, prikkelingen en lichte druk op mijn borst., maar imigran heeft mij weer een beetje mijn leven terug gegeven

31-07-2014 | Man | 27
Clusterhoofdpijn
In de periodes van de aanvallen werkt het goed. Het beste effect is om het in te nemen als je de aanval voelt aankomen. Als ik midden in een aanval zit duurt het tegenwoordig langer voordat het aanslaat (20 - 30 min). Ik gebruik dit indien zuurstof niet werkt of op het werk. Beetje een vieze smaak in de mond maar zonder dit medicijn was het een hel.

16-06-2014 | Vrouw | 22
sumatriptan
Werkt binnen een half uur en heb weinig bijwerkingen, alleen wat moe.

01-06-2014 | Man | 47
sumatriptan
Perfect medicijn voor mij, ondanks de grote aantal aanvallen, kan ik 95% gewoon functioneren.

20-09-2013 | Man | 73
sumatriptan (50mg)

28-08-2013 | Vrouw | 68
sumatriptan
Ik ben erg tevreden over dit medicijn ,het werkt binnen 20 min: Ik neem voor de migraine nog 3 andere medicijnen.

19-04-2013 | Vrouw | 38
sumatriptan
Goed medicijnen. Allen in injectievorm en dat was wat lastig en pijnlijk vandaar de overstap naar maxalt. Imigran pillen werkten niet afdoende.

02-04-2013 | Man | 62
sumatriptan
ik vind het een oplossing voor een gevolg,nl de oorzaak wordt niet aan gepakt,dit is jammer dus ik zal er zo niet van af komen. inname medicijn na de eerste signalen. zg triggers heeft het beste resultaat. voor deze tijd vanaf 12 jaar leeftijd vele dagen doodziek op bed gelegen en aktiviteiten voortijdig moeten staken.niets bleek te helpen,gelukkig een ander leven doo[lees meer...]r immigran,en kan weer van alles doen en plannen bijwerkingen zijn oa vieze adem en later beetje moe,weegt niet op tegen barstende koppijn en doodziek .dus HALLELUIA voor immigran. door de goden uitgevonden al kost dit mij 10 jaar van mijn leven is dit dit niet erg.

01-04-2013 | Vrouw | 52
sumatriptan
Imigran eerst tot tevredenheid gebruikt tot ik immuun werd. Daarna Maxalt aanbevolen gekregen en tot op heden super blij hiermee. Nooit meer bang voor migraine / hoofdpijn. Hoe erg ook, het gaat over!

15-03-2013 | Vrouw | 45
sumatriptan
Ik ben heel tevreden de migraine is altijd weg, het nadeel is dat ik heel suf ben na het gebruik van de imigran, heel licht in het hoofd en een beetje zweverig de rest van de dag. maar de hoofdpijn is weg en dat is voor mij wel het aller belangrijkste.

12-02-2013 | Vrouw | 37
sumatriptan
Werkte soms, maar vaker niet. Als het middel uitgewerkt was (na zo'n 4 uur) kwam de migraine alsnog.