Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

27-10-2015 | Vrouw | 63
Helpt direct

16-10-2015 | Vrouw | 25
sumatriptan (12mg/ml)
Injecties tegen migraine. Imigran werkt bij mij super snel. Had hiervoor de neusspray maar kreeg van de neuroloog te horen dat de injecties en zetpillen effectiever waren. Wegens mijn werk/studie gaf hij aan dat injecties uitkomst konden bieden voor overdag. Ik heb zelf moeite met de 'lanceerpen' van Imigran, had persoonlijk liever een diabetesachtige pen gehad waarbij je [lees meer...]zelf controle hebt over de naald. Hierbij plaats je de pen op de huid en druk je op de knop, vervolgens komt het naaldje er uit en gebeurd alles. Voor veel mensen een uitkomst maar ik ben blijkbaar nogal een control freak. Na de injectie vaak wat suffig maar als ik het op tijd zet op het moment dat ik een aanval op voel komen kan ik gewoon zonder kotsen etc. door met mijn werk.

11-10-2015 | Vrouw | 46
sumatriptan (20mg)

14-06-2015 | Man | 44
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb al 15 jaar clusterhoofdpijn. De imigran is het enige wat serieus helpt, indien tijdig gebruikt. Bij mij werd na het inspuiten de aanval eerst erger en verdween dan snel. Omdat de spuiten maar in 1 hoeveel kwamen, 6 Mg/0,5 ml heb ik dat jaren gebruikt. Sinds kort heb ik ontdekt, door filmpje op YouTube, https://m.youtube.com/watch?v=iVWa9Lqf8jE, dat je ook minder k[lees meer...]an gebruiken door de spuit open te breken. Dit zorgt ervoor dat mijn aanval vaak niet eerst erger wordt. Ook de bijwerkingen zijn een stuk minder. Jammer dat de producent dit niet ook beschikbaar stelt.

11-06-2015 | Man | 58
sumatriptan (50mg)
gebruik Sumatriptan (50 mg) nu ca. 25 jaar en heb sinds dien nooit meer een dag verzuimd a.g.v. migraine. Voor noodgevallen houd ik enkele injecties achter de hand, maar die worden alleen gebuikt als ik te laat heb gereageerd op een aanval en begin met braken. 10 minute na inname voel ik de aanval zakken al moet ik aangeven dat ik in een vroeg stadium een aanval onderken [lees meer...]en direct onderdruk met een tablet. Nadeel is de opbouw van medicijn afhankelijkheid, aanval kan alleen nog met sumatriptan worden onderdrukt. Op jaarbasis gebruik ik ca. 120 tabletten. Bijwerking is bij mij een verhoogde drang om te plassen en een ietwat loom gevoel, maar kan dit met bewegen (sporten) onderdrukken.

23-05-2015 | Man | 49
sumatriptan (10mg)

11-02-2015 | Vrouw | 26
sumatriptan
Imigran werkt ontzettend goed, al moet ik wel zeggen dat er veel verschillen zijn in de bijwerkingen met goedkopere varianten die je soms van de apotheek krijgt. Bij Imigran begin ik na inname na 20 minuten ongeveer te gapen, dan weet ik dat het werkt. Ik voel me daarna een korte tijd naar en vreemd maar binnen 45 minuten is alles opgeklaard. Het eerste wat ik daarna[lees meer...] eet of drink doet mijn mond heel erg vreemd trekken, zal wel iets met de slijmvliezen te maken hebben. Ook krijg ik na inname standaard heel erg zin in chips en jus dorange maar dat is meer aan de migraine gerelateerd denk ik.

24-01-2015 | Vrouw | 55
sumatriptan
Ik vond immigran maar matig effectief, soms hielp het, maar vaak ook niet genoeg, dan moest ik meerdere tabletten per aanval slikken om de pijn onder de knie te krijgen. Ook kwam het voor dat het helemaal niet effectief was. De overstap naar zolmitriptan heeft wel geholpen

15-10-2014 | Man | 61
sumatriptan
Jarenlang volle buisje geïnjecteerd. Bijwerkingen; dagenlang moe... op een dag kreeg ik ze van Glaxo Rusland. Nam een injectie en trok de spuit er weer uit. De vloeistof spoot door de slaapkamer. Hoeveel had ik nu genomen? Binnen enkele minuet trok de migraine weg. Geen enkele bijwerking! Ik ging dus experimenteren door vloeistof uit de buisjes te spuiten alvorens ik injec[lees meer...]teerde. Perfect. Vandaag vertelde de apotheek mij dat ik geen Glaxo meer kreeg. Wat nu, de vervanger is een afgesloten eenheid waar ik niets uit kan halen? Verzekering is ook halsstarrig. Huisarts is op vakantie... Dus de pillendraaier (apotheek) overruled de huisarts.

10-10-2014 | Vrouw | 44
sumatriptan
Ik heb al vanaf mijn veertiende last van migraine, heel veel geprobeerd maar uiteindelijk terecht gekomen bij imigran, probeer wel altijd zodra de aanval begint een tablet te nemen en meestal is binnen 30- 60 min de pijn weg, soms is het wel maar voor 4 -5 uur en soms blijft het weg, maar kan zo wel de dag doorkomen. Wel heb ik last van bijwerkingen , kan slecht warm wate[lees meer...]r verdragen op mijn huid, prikkelingen en lichte druk op mijn borst., maar imigran heeft mij weer een beetje mijn leven terug gegeven

31-07-2014 | Man | 27
Clusterhoofdpijn
In de periodes van de aanvallen werkt het goed. Het beste effect is om het in te nemen als je de aanval voelt aankomen. Als ik midden in een aanval zit duurt het tegenwoordig langer voordat het aanslaat (20 - 30 min). Ik gebruik dit indien zuurstof niet werkt of op het werk. Beetje een vieze smaak in de mond maar zonder dit medicijn was het een hel.

16-06-2014 | Vrouw | 22
sumatriptan
Werkt binnen een half uur en heb weinig bijwerkingen, alleen wat moe.

01-06-2014 | Man | 47
sumatriptan
Perfect medicijn voor mij, ondanks de grote aantal aanvallen, kan ik 95% gewoon functioneren.

20-09-2013 | Man | 73

28-08-2013 | Vrouw | 68
sumatriptan
Ik ben erg tevreden over dit medicijn ,het werkt binnen 20 min: Ik neem voor de migraine nog 3 andere medicijnen.

19-04-2013 | Vrouw | 38
sumatriptan
Goed medicijnen. Allen in injectievorm en dat was wat lastig en pijnlijk vandaar de overstap naar maxalt. Imigran pillen werkten niet afdoende.