Clusterhoofdpijn (17 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

22-11-2011 | Vrouw | 35
sumatriptan
Ik gebruik al jaren imigran neusspray. Heel fijn dat je na zo'n korte tijd de draad weer kan oppakken. Heel mijn lijf voelt wel slap en zwaar, maar dat heb ik er wel voor over. alles beter dan die pijn in mijn hoofd. Echter de laatste 2x ben ik wel geschrokken. Het medicijn werkte niet na 15 minuten (zoals ik gewend was) maar na 1 uur. De hoofdpijn gaat niet volledig weg [lees meer...]en 12 uur wachten op de volgende "dosis" is soms moeilijk uit te houden. ik heb het idee dat mijn lichaam immuun geworden is. geen idee of dat kan. Zijn er meerder die hier last van hebben? Morgen ga ik het aan de huisarts vragen!

26-10-2011 | Vrouw | 44
sumatriptan
Ben al jaren erg tevreden over imigran. Als ik een aanval aan voel komen, neem ik er 1 in, ga een uurtje naar bed, en kan weer door met waar ik mee bezig was. Nu krijg ik van mijn zorgverzekeraar geen imigran meer, maar een goedkopere versie. Hier word ik zo misselijk van dat ik het zo weer uitspuug, ook heb ik dan aan 1 tablet niet genoeg. Ik betaal honderden euro's per j[lees meer...]aar aan zorg, maar 1 doosje pillen van 30 euro krijg ik niet. Om hoofdpijn van te krijgen. Weet iemand misschien een andere manier om aan dit medicijn te komen ?

15-08-2011 | Vrouw | 38
sumatriptan
Sinds enkele jaren gebruik ik Imigran. Een verschil van leven & geen leven. Onlangs gaf Medique apotheek mij Sumatriptan mee. In eerste instantie voor mij geen enkel probleem maar ik kreeg hier buikpijn/diaree van en het medicijn werkte niet. Ondanks nadrukkelijk & herhaaldelijk voorschrijven van mijn huisarts bleef Medique apotheek weigeren mij Imigran mee te geven. De [lees meer...]verzekeraar heeft afspraken met medique. Imigran kost medique 392,- en Sumatriptan 30,-. Het duurde lang maar met behulp van huisarts en contact tussen verzekeraar en de apotheek moest deze uiteindelijk wel overstag gaan. Dus mensen, volhouden. Sumatriptan kan wel degelijk niet voldoende werkzaam zijn en in dat geval heeft u gewoon recht op Imigran!.

06-08-2011 | Man | 69
Clusterhoofdpijn
mijn clusters komen altijd s`nachts ,wordt er wakker van , maar na een injectie en een half uurtje rondjes lopen of tv kijken stap ik weer m`n bed in en slaap ik vrolijk verder. Ben de volgende dag dan weer helemaal de oude. max.

05-08-2011 | Vrouw | 53
sumatriptan
Ik dacht eerst ook dat Imigran niet meer vergoed werd door de verzekeraar en kreeg een goedkoper vervangend middel voorgeschreven door de huisarts. Toen ik echter bij de apotheek aangaf dat dit niet werkte en ik desnoods de kosten zelf wilde betalen, kwam ik erachter dat ik het wel voorgeschreven en vergoed kon krijgen als de huisarts bereid is het middel voor te schrijven[lees meer...] op medische indicatie. Ik krijg dus nog steeds een vergoeding hiervoor.

14-07-2011 | Vrouw | 26
sumatriptan
Ik ben na het gebruik van de Imigran tabletten eerst overgestapt op de zetpillen vanwege het overgeven waar ik last van heb tijdens een aanval. Zetpillen werkten voor mij niet voldoende en nu gebruik ik al bijna een jaar de neusspray. Als ik het bij het opkomen van een aanval inneem dan werkt het erg snel en goed. Enkele nadelen aan dit middel vind ik dat het een erg[lees meer...] vieze smaak heeft die ik nog lang proef, als het mijn keel in loopt krijg ik soms last van een brandende slokdarm of een gevoelige maag. Al met al ben ik erg tevreden over het middel. Het enige middel ook dat helpt mijn migraine aanvallen te bestrijden.

13-07-2011 | Vrouw | 56
sumatriptan
Gebruik al jaren Imigran. Krijg Imigran niet meer vergoed en krijg nu een alternatief (goedkopere uitgave) wat niet goed werkt. Haal nu op eigen kosten Imigran in het buitenland waar het middel vrij te verkrijgen is bij de apotheek. Het is echt een supermiddel. Vaak al binnen een uur trekt de hoofdpijn weg of is het een stuk minder heftig. Ook het misselijkheidsgevoel neem[lees meer...]t af. Dit middel zou gewoon vergoed moeten worden in mijn optiek. Ik ben zelfs bereid om het verschil zelf bij te betalen. We krijgen migraine niet voor de lol en met Imigran kunnen we gewoon doorwerken.

18-06-2011 | Vrouw | 49
Migraine, 1 a 2 keer per maand
Vanaf 31e jaar last van hoofdpijn. Nieuwe huisarts constateert in 2009 dat dit toch echt migraine is en heeft mij Sumatriptan voorgeschreven. Geweldig middel! Na 2009 behalve 1 x griep me nooit meer ziekgemeld op het werk! Bij opkomen aanval neem ik een HALF tabletje van 50 mg. Dit werkt bij mij net zo goed als een hele tabelt en geeft minder bijwerkingen! Bijwerkingen zi[lees meer...]jn bij mij na halve tablet: na een half uur een prikkelend gevoel binnen in mijn neus, lichte concentratieproblemen, zeurende pijn in onderbuik. Na een hele tablet het gevoel "een beetje van de wereld te zijn", heel diep slapen. Dit doe ik eigenlijk niet meer, heb dus zelf uitgevonden dat een halve tablet net zo goed helpt. Misschien hangt het ervan af hoe groot en zwaar je bent. ik ben 1.68 en weeg 65 kg. Buikpijn is het vervelendst. Heb voor de zekerheid mijn darm laten onderzoeken, maar daar blijkt niets mee aan de hand te zijn. Dus bij mij is dat een onschuldig bijverschijnsel. Dit hoeft echter niet, het middel kan ook ernstige darmontstekingen veroorzaken door verminderde doorbloeding van de dikke darm! Hier dus wel goed opletten. Van overige verschijnselen heb ik geen last, zoals duizeligheid, blozen, hartproblemen enz. Ik vind het een heel goed middel, maar denk wel dat je de bijverschijnselen in de gaten moet houden. Vanwege dat het iets doet met de bloedvaten in je hersenen, maar ook met de vaten op alle andere plaatsen in je lichaam. Ik blijf het wel gebruiken, want andere pijnstillers helpen gewoon niet. Sterkte allemaal met jullie "hoofd-zaken". Ga naar je huisarts als alle gewone pijnstillers van de drogist je niet van je hoofdpijn afhelpen! Hiermee kun je je leven terugkrijgen! Gr. M.

09-05-2011 | Vrouw | 48
sumatriptan
Het blijft een supermedicijn je kan gewoon door gaan met het dagelijks leven super

06-05-2011 | Vrouw | 50
sumatriptan
prima middel na 15 min effect, na jaren verschillende medicatie geprobeerd eindelijk iets wat helpt. en eenvoudig toe te dienen.

26-03-2011 | Vrouw | 31
migraine
ik slik elke dag actavis voor het verminderen van de aan vallen en zo nodig bij een aanval Imigran neusspray

17-03-2011 | Vrouw | 43
Migraine aanvallen
ik ben 1 van de eerste in nederland die imigarn 100mg gebruikt.Heb twee weken in coma gelegen en een jaar gerevalideerd.Daarna bijna drie keer in de week zware migraine.Veel van school gemist ook.lag altijd maar ziek te zijn op bed. Sinds ik imigran gebruik heb ik dus geen echte miraine aanvallen meer.Ik slik imigran met een ibuprofen van 600mg.Daarna onder de douche. H[lees meer...]et zakt dan binnen een kwartiertje.Alleen de bijwerkingen zjn heel naar.Zware ledematen,bijna niet kunnen lopen en alles in mijn lijf doet zeer.zoals mijn vingertoppen,mijn ellenbogen,mijn schouders,enkels,polsen enz...ook kan je niet goed meer slikken,.heb dan ook zin om op bed te liggen,maar dat doe ik niet.maar als ik dan moet kiezen dan liever deze nare bijwerkingen dan migraine....maar ben vast niet de enige met deze bijwerkingen?

14-03-2011 | Man | 59
sumatriptan
Gebruik de Imigran injecties tegen migraine en clusterhoofdpijn. In beide gevallen werken ze uitstekend. Niet meer dan 10 keer per maand gebruiken bij migraine om medicijnafhankelijke hoofdpijn te voorkomen

11-03-2011 | Vrouw | 56
sumatriptan
Ik gebruik imigran al vanaf het moment dat dr Ferrari het in het tv programma rond om tien promote, dit was medio1990, de exacte datum weet ik niet meer. De dag na het programma zat ik bij de huisarts en die luisterde naar mijn betoog waarom hij mij dat medicijn zou moeten voorschrijven....Hij is er in meegegaan mede doordat er al zoveel medicatie geprobeerd was door ons,[lees meer...] hij heeft net zoveel geleden als ik in die tijd. Er ging een wereld voor me open en de aanvallen, vaak 4 in de week, kon ik nu bestrijden met eerst tabletten en later de injecties. Na 14 jaar kon ik weer beginnen met leven. Nu ruim 20 jaar later gebruik ik het nog steeds al is het niet meer in die zware mate als in de begin tijd. Ik ben nog steeds blij dat ze dit medicijn ontwikkeld hebben...Dank aan dr Ferrari en zijn team. Maar eerlijk is eerlijk de bijwerkingen zijn, zeker van de injecties, niet gering. Zo heb ik net als zovelen explosies in mijn hoofd en tintelingen in mijn lijf en wordt na iname altijd overgevoelig voor warmte op de uiteinden van mijn zenuwen, toppen van vingers en tenen. Vergeetachtig ben ik ook maar dat komt bij mij door de migraine en niet van de medicijnen. Ik heb dan dat ik veel woorden vergeet en echt niet meer weet hoe ik een verhaal moet vertellen....Dit is wel jammer maar na zoveel jaar is het net als met iedere andere migraine patient, beter dat dan migraine want het is te erg voor woorden en je gunt het je grootste vijand niet toe.

27-02-2011 | Man | 40
sumatriptan
In eerste instantie heb ik de injectievorm gehad van Imigran maar de bijwerkingen vond ik te heftig en daarna overgestapt op de tabletvorm. Ook deze gingen me tegenstaan omdat ik na inname druk op de borst, hartkloppingen en me benauwd voelde. Ik ben sinds november 2010 overgestapt op Fromirex en dat bevalt me uitermate prima met vrijwel geen bijwerkingen. Daarnaast gebrui[lees meer...]k ik dagelijks ook nog Topamax (100 mg) en 1 tablet Depakine chrono 300. Voor mij een prima combi om de migraine onder controle te houden.

20-02-2011 | Vrouw | 49
sumatriptan
ik heb vanaf mn 35 jaar af migraine is niet om te harde als er zn aanval aan komt heb eerst maxalt smelt tabbleten gehad deden in het begin iets af maar toen de migraine steeds heftiger werd ben ik over gegaan na imigran tabletten 100 mg wordt er suf en kreeg er heel zware ledematen van ook veel op bed alles pot dicht niks horen ook veelal met over geven heb nu nog steed[lees meer...]s last er van soms 2x in de week gebruik nu ook injecties zo gauw ik het aan voel komen eerst tablet maar dat komt er dan uit dan moet ik me zelf een injectie geven en op bed blijven maar ik heb wel van ieder medicijn wel eens flinke bij werkingen is echt niet fijn maar ja dat zal zo ook wel blijven en wat vaak de oorzaak is dat kun ja aan niemand vertellen of uitleggen want dat krijg gewoon spontaan ik weet wel dat ik het niemand gun