Ervaringen met Imigran

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

21-06-2012 | Man | 37
Clusterhoofdpijn
Geveld door hevige pijnen aan 1 kant in mijn hoofd, niets meer kunnen pijn op een niveau van 9. binnen 10 minuten verlichting en weer kunnen functioneren! wat een opluchting, ik gebruik het nog maar kort maar dit is het geweldig het houd mij op de been.

12-06-2012 | Vrouw | 54
sumatriptan
Ik heb migraine sinds mijn 20ste. Toen éénmaal per maand. Ergotamine gebrukt. Zeer gelukkig toen in 1991 Imigran op de markt kwam. Ik gebrukte 1 tot 3 tabletten per maand. Dat werd steeds meer. Vorig jaar dagelijks 1 Imigran. Verslaafd dus. Tegelijk ook verslaafd aan Paracetamol, Saridon, coffeine. Naar de hoofdpijnpoli gegaan. Propranolol geslikt, maar de bijwerkingen (ha[lees meer...]rtkloppingen, hartgezoem) waren te sterk. Imigran afgebouwd tot zo'n 3 tabletten per maand. Nog veel migraine, 1 x per week. Na iedere imigrantablet komt de migraine de volgende dag in volle hevigheid terug. Daarom nu Fromirex aan het proberen, maar vooralsnog geen beter resultaat. Het is een heuse zoektocht, maar ik blijf optimistisch!

06-06-2012 | Vrouw | 51
sumatriptan
Sinds mijn 17e heb ik migraine. Minstens 1 zware aanval van 24 uur per week. Geen trigger te vinden door vele geconsulteerde artsen en therapeuten. Zelfs geen verandering tijdens mijn eerste zwangerschap. Na 15 jaar komt er een nieuw medicijn op de markt en ik ben één van de eersten die het gebruikt: Imigran. Lang leve de melding van de NVvHP! De eerste imigran pillen we[lees meer...]rken prima en dan worden ze wegbezuinigd. Maar mijn huisarts weet dat de spuiten nog wel vergoed worden. Die werken zelfs nog beter want die werken ook als mijn spijsvertering stilligt door het overgeven! En zo spuit ik al bijna 20 jaar imigran. Eerst een gemiddelde van 10 spuiten per maand, maar sinds ik ook propranolol slik is mijn gemiddelde gedaald naar 5 spuiten per maand. Na een paar seconden gaat mijn hoofhuid tintelen en week ik dat ik na een kwartier mijn bed uit kan; of ik val in een diepe slaap. Heel soms werkt de spuit niet en wordt het een ouderwetse aanval met ieder kwartier overgeven en bloeddoorlopen ogen. Maar ik kan rustig stellen dat imigran me weer een leven heeft gegeven!

05-06-2012 | Man | 46
sumatriptan
Imigran zetpillen helpen goed. Eerder geprobeerde 'gewone' pillen werkten niet vanwege de misselijkheid en neusspray was te ingewikkeld. In ongeveer 3/4 van de gevallen lukt het de aanval af te breken. Als dat lukt blijft er wel een gevoel als een 'natte krant', maar gewoon functioneren lukt wel.

20-05-2012 | Vrouw | 50
sumatriptan
lastig om jezelf een injectie te geven, en het hielp meestal niet.

09-05-2012 | Vrouw | 19

11-04-2012 | Vrouw | 31
sumatriptan
ben het gaan slikken ipv zomig, omdat van zomig weinig bekend is tijdens de borstvoeding. Ik vond de 100mg teveel bijwerkingen hebben (druk op de borst, gespannen spieren in keel) en ben naar 50mg gegaan. Dat beviel beter.Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar Zomig. Deze verdraag ik beter.

27-02-2012 | Vrouw | 27
sumatriptan
Heb vanaf mijn 7de een strijd gevochten tegen Migraine aanvallen. Pas rond mijn 21ste werden mijn gebeden verhoord en was er EINDELIJK een arts die mij serieus heeft genomen. Gebruik sindsdien Imigran sinds dit jaar soms in combi Fromirex helaas zijn hier de bijwerkingen bijna niet te dragen. En ben er mee gestopt. MAAR Thank GOD voor Imigran..

17-02-2012 | Vrouw | 40
Hoofdpijn
Al sind de puberteit last van migraine, na lange tijd ontdekt dat het migraine is. eerst veel andere dingen en medicijnen geprobeerd maar dit werkt!!!!! moet wel het eerste uur gaan liggen en slaap dan ook altijd ,na die tijd is de migraine eigenlijk altijd weg en blijft weg.als ik niet ga liggen werkt het minder en heb ik last van bijwerkingen: misselijk,draaierig en erg[lees meer...] moe.

17-02-2012 | Vrouw | 44
sumatriptan
Veel migraine, met niets te behandelen. Sumatriptan helpt, maar het eerste uur nà de inname ben ik altijd heel misselijk : stijf gevoel in de nek, ijl gevoel in het hoofd, en ontzettend misselijk gevoel in de maag. Wanneer het middel ten volle werkt, verminderen deze symptomen, maar dan voel ik me wel ontzettend moe en krachtloos. Maar... voor mij is het het enige mid[lees meer...]del dat mij van mijn migraine verlost.

13-02-2012 | Vrouw | 52
sumatriptan
Vaak hoofdpijn, geen aanwijsbare oorzaak volgns huisarts en vond het ook niet nodig door te verwijzen naar een neuroloog. Zelf gevraagd om medicatie en ook gekregen. Ben begonnen met Immigran, hier echter weinig tot geen baat bij. Ik heb toen eens een andere huisarts gehad, omdat mijn eigen huisarts vakantie had, en deze schreef sumatriptan 100 mg voor. Er ging een wereld[lees meer...] voor me open. Ik voel een migraine-aanval aankomen, zie rare zwarte sterretjes en kan me niet meer zo goed concentreren en de pijn komt langzaam opzetten. Als ik dan een sumatriptan neem en even een poosje rustig ga zitten, voel ik het afzakken. Ik vind het een geweldig middel.

11-02-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
Imigran een super medicatie en net zo als iedereen schrijft de sumatriptan daar wordt je nog zieker van dan dat je al bent, tenminste ik wel. Heb hevige aanvallen met aura's , overgeven enz. en met imigran wordt de pijn en de andere verschijnselen een stuk minder. Mijn apotheek wil het dus niet leveren. In welk land kun je het wel kopen? Ik las dat er iemand in het buitenl[lees meer...]and imigran kocht.

28-01-2012 | Vrouw | 40
sumatriptan
Al 20 jaar migraine, van alles geslikt. Diazepam, Migrafin, Maxalt enz. Vandaag voor het eerst Imigran gebruikt. HALELUJAH het eerste middel dat werkt. Na half uurtje voelde ik me weer fit genoeg om uit mijn bed te kruipen, terwijl ik er normaal 48 in lig. Overgeven, overgevoelig voor licht geur en geluid. Ik vind de prik pijnlijk en het is lastig om het zelf te doen als i[lees meer...]k me zo voel. Gelukkig was mijn man thuis. Jammer dat ik dit nu pas ontdek!

08-01-2012 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
ik heb sinds jaren knetterende koppijn die vooral s'nachts opkomen zetten , en sinds 2 jaar gebruik ik imigran pppfff wat een opluchting is dat zeg !!! Eerst was ik gewoonweg bang voor de hoofdpijn want ik begon echt gekke dingen te denken want het was niet te harden en ook al eerder gezegd ''die hoofdpijn gun je je ergste vijand niet eens'' nou das echt zo , ik had er du[lees meer...]s een nieuwe vijand bij genaamd cluster-hoofdpijn . wie imigran heeft uitgevonden moeten ze de Nobelprijs toekennen ! groetjes Peter

27-12-2011 | Vrouw | 45
sumatriptan
Sinds mijn 15e heel veel last van migraine. Alles geprobeerd. Enige dat helpt is Imigran 100FTAB. Moet ieder jaar op nieuw in discussie met Apotheek omdat zij ervan overtuigd zijn dat merknaam Sumaptriptan precies hetzelfde is. Mijn insziens zeker niet het geval. Middel doet niet veel terwijl Imigran over het algemeen binnen een uur verlichting geeft. Heb nu al minstens [lees meer...]3 x verklaring van de huisarts afgegeven met medische oorzaak. Geef niet op, gewoon gaan voor Imigran!

12-12-2011 | Vrouw | 65
sumatriptan
hele droge mond, vaak plassen. vochtafdrijven. werkte op 't laatst niet goed meer.