Ervaringen met Imigran

Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

12-03-2024 | Man | 57
Helpt na ongeveer 2 minuten

06-08-2021 | Vrouw | 39
sumatriptan (50mg)
Clusterhoofdpijn
Ik krijg na 10 jaar sumatriptan injecties in eens imigran injecties... zorgverzekeraar vergoed in eens de sumatriptan niet meer ..heel vervelend want een aanval kom in seconden opzetten dan moet je eerst nog een prikpen klaarmaken .. vervolgens krijg ik nog een aanval 2 a 3 uur later in de nacht ... je wordt er door wakker gemaakt ... kun je met je slaap/ ontplofte hoofd [lees meer...]nog een pen in orde maken voor je kan injecteren... wat een drama ik heb nog wat sumatriptan liggen maar helaas ben ik er morgen of overmorgen doorheen en dan moet ik eraan geloven en puzzelen voor ik eindelijk kan injecteren...😥

13-04-2021 | Man | 70
Clusterhoofdpijn
Bij mij werkt het voldoende, ik heb dan ook geen heel zware aanvallen van clusterhoofdpijn.

08-08-2017 | Man | 48
Clusterhoofdpijn
Veel geprobeerd tegen mijn clusterhoofdpijn.. van pillen tot neusspray. Uiteindelijk bij de injecties terecht gekomen, prima keuze. Na toediening duurt het nog ongeveer een half uurtje waarna ik gewoon weer mijn dagelijkse dingen kan doen. Zeer tevreden over dit medicijn!

26-12-2016 | Man | 29
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Sinds mijn 16 heb ik last van CH, periodiek, ik ben nu 29 en pas in 2011 is (na aandringen bij de HA) de juiste diagnose gesteld door de neuroloog. Na een hartfilmpje en een CT Scan van mijn hoofd kon ik beginnen aan Verapamil samen met O2 en Sumatriptan(Imitrex). Waar de O2 soms niet (Voldoende) werkt neemt bij 1 injectie de aanval meestal binnen 5 min. af, soms 10 min [lees meer...]en in een uiterst geval 15 min. Helaas wordt na injecteren de aanval (Bijna) altijd eerst heviger, voel ik mij lichtjes in het hoofd en heb ik ong., een half uur lang last van hartkloppingen. Na dat half uur word ik dusdanig moe dat ik ook zeker 20 min. nodig heb aan powernappen voordat ik weer helemaal fit ben. Wel loop ik de rest van de dag met pijn in het bovenbeen waar de injectie gezet is. Maar om heel eerlijk te zijn neem ik deze bijwerkingen voor lief! Alles beter dan de pijn die ch me geeft, want mensen, die pijn is mijn ergste nachtmerrie!

31-07-2014 | Man | 27
Clusterhoofdpijn
In de periodes van de aanvallen werkt het goed. Het beste effect is om het in te nemen als je de aanval voelt aankomen. Als ik midden in een aanval zit duurt het tegenwoordig langer voordat het aanslaat (20 - 30 min). Ik gebruik dit indien zuurstof niet werkt of op het werk. Beetje een vieze smaak in de mond maar zonder dit medicijn was het een hel.

21-06-2012 | Man | 37
Clusterhoofdpijn
Geveld door hevige pijnen aan 1 kant in mijn hoofd, niets meer kunnen pijn op een niveau van 9. binnen 10 minuten verlichting en weer kunnen functioneren! wat een opluchting, ik gebruik het nog maar kort maar dit is het geweldig het houd mij op de been.

08-01-2012 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
ik heb sinds jaren knetterende koppijn die vooral s'nachts opkomen zetten , en sinds 2 jaar gebruik ik imigran pppfff wat een opluchting is dat zeg !!! Eerst was ik gewoonweg bang voor de hoofdpijn want ik begon echt gekke dingen te denken want het was niet te harden en ook al eerder gezegd ''die hoofdpijn gun je je ergste vijand niet eens'' nou das echt zo , ik had er du[lees meer...]s een nieuwe vijand bij genaamd cluster-hoofdpijn . wie imigran heeft uitgevonden moeten ze de Nobelprijs toekennen ! groetjes Peter

15-05-2022 | Man | 50
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Welk merk gebruiken jullie nu?Ik.SUN generiek wel kant en klare injecties. Ben benieuwd of andere leveranciers beter werken als GSK ETC. GRAAG EEN ADVIES

14-01-2022 | Vrouw | 20
Clusterhoofdpijn
Ik heb nu sinds 3 maand ongeveer 1x per week een hevige hoofdpijnaanval. 2 Weken geleden op de spoedeisende beland omdat de pijn niet meer te verdragen was. Vorige week naar een neuroloog geweest waaruit ik de diagnose clusterhoofdpijn heb gekregen met spanningshoofdpijn en nog een hoofdpijn ontwikkeld heb door het vele gebruik van pijnstillers. Dus ik ben eigenlijk niet m[lees meer...]eer hoofdpijnloos. Ik voelde vandaag een clusteraanval aankomen en heb de injectie voor de eerste keer gebruikt. Wat een top medicijn! De tabletvorm en neusspray werken niet bij mij maar door de injectie heb ik na een halfuur geen hoofdpijn meer. Ondanks dat ik zo duf als een konijn ben voel ik mij stukken beter.

11-01-2018 | Man | 22
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Imigran injecties Werken perfect bij mij binnen 5 minuten heb ik nergens meer last van ook geen slaperig gevoel of iets. Ik spuit altijd in mijn arm, ik merk als ik op een andere plaats spuit het langer duurt voordat de hoofdpijn afneemt

18-11-2015 | Man | 64
Clusterhoofdpijn
In het algemeen een doeltreffend middel voor mij als aanval van clusterhoofdpijn komt opzetten. Meestal verdwijnt de pijn binnen 10 tot 15 minuten. Soms laat de werking wat langer op zich wachten, tot 30 minuten. Meningen van medici betreffende gebruik verschillen nogal eens. Mijn neuroloog was van mening dat er minimaal 2 uur moet zitten voordat inname van de volgende i[lees meer...]s toegestaan. Verder nauwelijks beperkingen in aantal per dag, tot zelfs 10x toe.

27-10-2015 | Vrouw | 63
sumatriptan (50mg)
Helpt direct

14-06-2015 | Man | 44
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb al 15 jaar clusterhoofdpijn. De imigran is het enige wat serieus helpt, indien tijdig gebruikt. Bij mij werd na het inspuiten de aanval eerst erger en verdween dan snel. Omdat de spuiten maar in 1 hoeveel kwamen, 6 Mg/0,5 ml heb ik dat jaren gebruikt. Sinds kort heb ik ontdekt, door filmpje op YouTube, https://m.youtube.com/watch?v=iVWa9Lqf8jE, dat je ook minder k[lees meer...]an gebruiken door de spuit open te breken. Dit zorgt ervoor dat mijn aanval vaak niet eerst erger wordt. Ook de bijwerkingen zijn een stuk minder. Jammer dat de producent dit niet ook beschikbaar stelt.

14-10-2012 | Vrouw | 33
Clusterhoofdpijn
Ik kan de imigran injecties niet meer wegdenken uit mijn perioden met clusterhoofdpijn. De meest vreselijke aanvallen trekken na het zetten van de injectie binnen 10 minuten weg. Bijwerkingen voor mij zijn; zwaar drukkend gevoel op lichaam gedurende een half uur, moeheid en duizeligheid. Omdat het de pijn van mijn aanval wegneemt neem ik deze bijwerkingen voor lief. Zou gr[lees meer...]aag een makkelijkere injector zien en wellicht de keuze voor een iets lagere dosis.

08-08-2017 | Man | 48
Clusterhoofdpijn
Ik gebruikte voorheen de neusspray, welke bijna niet werkt en een vreselijke vieze smaak achterlaat.