Relpax

eletriptan

Migraine en de impact van DNA

06-11-2014

Relpax (eletriptan)

Alles al geprobeerd. Helaas helpt de relax ook helemaal niks Voel geen verschil, migraine wordt misschien zelfs nog erger. Zeer teleurgesteld :(
04-12-2010

Relpax (eletriptan)

Ik wil graag waarschuwen voor langdurig en vaak gebruik van Relpax. Ik ging het in de loop van 4 jaar steeds vaker slikken en had soms wel 14 dagen achter elkaar migraine. Ik kreeg ernstige hartklachten, druk op de borst en zeer onregelmatige hartslag en hartkloppingen. Ik ben onmiddellijk gestopt en mijn hart is nu weer normaal en de druk op de borst is weg. Ik ben bij ee[lees meer...]n arts die Chinese geneeskunde beoefent en heb zeer veel baat bij deze behandeling (acupunctuur o.a.).
14-12-2009

Relpax (eletriptan)

helpt niets voor mij tegen migraine wordt er alleen maar heel raar van in mijn hele lichaam.
03-01-2017

Relpax (eletriptan)

bijwerkingen circa half uur na inname, ik kan het het best omschrijven alsof het naar je hoofd stijgt, gevoel na het eten van een ijsje achter elkaar, kortom geen prettig gevoel, maar is van korte duur en vergelijkbaar met andere triptanen zoals Fromirex en weegt zeker op tegen de nadelen van migraine. Door de vernauwing van je aderen krijg ik ook last van een extreem gevo[lees meer...]elige huid (prikkend/tintelend gevoel) bijv. tijdens wassen van mijn handen of douchen. Helaas werkte deze medicatie niet bij mij. De migraine aanval werd niet gereduceerd qua dagen en ernst migraine. Hiervoor gebruikte ik Fromirex (2,5 mg) een aantal jaar, maar op een gegeven moment werkte de medicatie niet meer. Ik heb dit medicijn na de Eletriptan (Relpax) weer opnieuw geprobeerd omdat ik heb gelezen dat je resistent kunt worden nadat je een triptaan een tijdje hebt gebruikt. Na dus even gestopt te zijn met Fromirex lijkt het nu wel weer (enigszins) te werken, dwz aanvallen minder heftig en soms de volgende dag (na aura) over. Normaliter duurt de aanval zeker 3 dagen. Ik ben nu overgestapt op profylactische medicatie. Helaas moet ik vanwege de bijwerkingen (misselijk, moe, duizelig) stoppen met Candesartan na een maand (zie mijn review van dit medicijn). Waarschijnlijk stap ik over op Propranolol... Graag hoor ik je ervaring met profylactische medicatie, mocht je een goed advies voor me hebben dan verneem ik dit graag.
01-06-2016

Relpax (eletriptan)

Moet het middel steeds vaker gebruiken. Lijkt minder goed te werken. Last van mijn ogen. Erge last van mijn klieren in hals, buikpijn. Wat een ellende, leef al jaren en jaren met migraine. Dit middel helpt, maar de (momenteel merkbare) bijwerkingen zijn pittig. Vraag me af wat het medicijn op langere termijn met mijn lijf doet. :-( Wees voorzichtig met frequent gebruik.
09-06-2015

06-10-2012

Relpax (eletriptan)

Al meerdere medicijnen geprobeerd, uiteindelijk bij Relpax uitgekomen, werkte voor mij in combinatie met aanvalsmedicatie zeer goed, toen ik hiermee stopte werkte de relpax ook niet meer. Bijwerkingen bestonden vooral uit vermoeidheid.
10-07-2010

Relpax (eletriptan)

Het is inderdaad een middel dat werkelijk helpt tegen migraine. Echter, eerst had in één keer per maand migraine, nu twee keer in de week. Daarbij ben ik nu vaak gedeprimeerd, heb pijn in mijn nek, kan mijn contactlenzen niet verdragen, kortom voel me niet echt goed eronder. Ik denk zelf dat het door het regelmatige gebruik van Relpax komt, ik kan het natuurlijk niet met z[lees meer...]ekerheid zeggen. Ik stop er nu een maand mee om te kijken hoe het gaat. Herkent iemand bovenstaande? Is het bij meer mensen zo dat de aanvallen sneller op elkaar komen na gebruik van Relpax? Ik hoor het graag!!
05-12-2009

02-11-2019

Relpax (eletriptan)

Vanaf mijn 11e heb ik al migraine. Destijds veel baat bij Dolviran, maar dat werd van de markt gehaald. Voeding aanpassen helpt, sommige voedingsmiddelen initieren bij mij een aanval (rode wijn, zoetigheid, chocola). Inmiddels gebruik ik al jaren Relpax nadat Maxalt niet meer hielp. Ik neem het meestal in combinatie met ibuprofen omdat de laatste jaren mijn migraine vaak[lees meer...] ontstaat in combinatie met nekpijn. Het werkt bijna altijd binnen een uur. Grote nadeel is de overweldigende moeheid die daarna optreedt. Ik kan letterlijk niet meer op mijn benen staan soms. Ook grote dorst en een erg droge mond zijn gevolgen bij mij. Regelmaat, gezonde voeding (ik eet ketogeen), voldoende rust en daarnaast ook bewegen zijn voor mij belangrijke zaken om migraine te voorkomen.
11-03-2019

Relpax (eletriptan)

Omdat de Imigran injectie na ruim 20 jaar gebruik hun werking begon te verliezen en de vele profylaxe middelen geen soelaas boden, overgestapt op aanraden van de neuroloog op Relpax. Daar waar Imigran injecties hun werk deden binnen een half uur, doet de Relpax pil er duidelijk langer over: soms tot wel twee uur. Maar het werkt. Alleen de afgelopen jaren verworden tot een[lees meer...] Relpax-junk. 15 keer per maand was geen uitzondering. Gevolg een medicatie-afhankelijke chronische hoofdpijn. Sind een week gestopt, en ervaren wat ook alweer het oorspronkelijk aantal migraine aanvallen was. En dan opnieuw bekijken wat de beste remedie is.
23-12-2018

Relpax (eletriptan)

Eerste triptaan die helpt. Het heeft, met andere woorden, zin om door te zoeken tot je de juiste hebt gevonden.
17-02-2012

Relpax (eletriptan)

1/2u tot 1u na inname van een relpax 40mg, verdween de aanval. Desondanks enkele bijwerkingen: stijfheid in mijn bovenlichaam, soms moeilijkheid de woorden te vinden om te praten, soms zin om te slapen. Als de aanval eenmaal over is heb ik een gevoel van euforie maar daarna vaak een gevoel van bedroefheid, ik weet niet of dit te wijten is aan het medicijn. Wanneer ik r[lees meer...]elpax te laat in neem, gebeurt het wel eens dat de aanval 12u later terug komt en dan neem ik er nog 1. Medicijn wat mijn leven heeft veranderd, hiervoor nam ik migpriv waardoor ik ziek werd.
08-06-2011

Relpax (eletriptan)

Relpax is een soort paardenmiddel, als ik het inneem ga ik in bed liggen en ben direct van de wereld. Ik mag het pas innemen als ik een aanval voel aankomen, het is dus niet preventief. Daarna word ik na een uur wakker en heb een heerlijk fris, pijnloos en leeg hoofd. Het enige nadeel is dat ik daarna erg suf en loom ben en het rustig aan moet doen, maar alles is beter d[lees meer...]an die verschikkelijke hoofdpijn. Verder geen bijwerkingen, het medicijn "gooit"je echt plat en je houd vanzelf op met het malen in je hoofd en je "rusteloze"lichaam krijgt vanzelf rust. Voor mij is het een uitstekend middel.
19-11-2010

Relpax (eletriptan)

dit middel heeft me jaren lang erg goed geholpen, met lichte bijwerkingen als erg vermoeid zijn, en wat hartkloppingen. Nu echter helpen ze niet goed meer en lijkt het alsof de aanval langer duurt en niet echt meer weg gaat. In een extreem geval had ik 10 dagen achter elkaar migraine. Ben een jaar lang andere meiddelen gaan gebruiken, die lang niet zo goed hielpen, en sind[lees meer...]s kort weer terug bij de relpax, die nu gelukkig weer als vanouds goed werkt.
17-03-2010

Relpax (eletriptan)

helpt snel, kan er erg moe van worden.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum