Keelpijn (22 meningen)
Aften (3 meningen)

15-06-2022 | Man | 45
oxychinoline (100mg)
Keelpijn
Superol poeder 4 gram (8-Hydroxychinoline sulfaat)- voor de superol gorgeldrank, het geelgekleurde poeder. Ik heb het tot mijn grote vreugde nu in 2022 online gevonden, 4 gram net als vroeger en ook nog Gratis verstuurd, ook naar Nederland. Had het supersnel in huis en ben erg blij met de uitstekende kwaliteit. Leuke website overigens met veel goede tips en producten. [lees meer...] 4 Gram superolpoeder is evenveel als in de plastic buisjes van de originele superol gorgeltabletten, die nu niet meer leverbaar zijn. In 1 superol buisje zaten 40 ontsmettende gorgel-oplostabletten, ieder met 100 mg Oxychinolinesulfaat, bij elkaar 4 gram. In plaats daarvan is er nu dus hele zuivere superol poeder beschikbaar, met de chemische naam 8-Hydroxychinoline sulfaat (= Oxychinolinesulfaat), en echte aanrader. Groetjes aan allemaal. (REF mijnmedicijn: aangepast tekst - commerciële URL verwijderd ivm onze protocol)

26-03-2020 | Man | 36
Keelontsteking
Superol begon ooit als pilletjes om te gorgelen. Maar die kun je tientallen jaren bewaren, dus de fabrikant stapte over naar (slecht werkende) zuigtabletten. Superol (pillen/poeder) is multifunctioneel. Werkt voor keelpijn, maar kan ook wonden ontsmetten.. Bij beginnende keelontsteking dien je dit te gebruiken Dit heb ik gemiddeld 2/3 keer per jaar, en als ik niets[lees meer...] doe, heb ik een antibiotica nodig. Ik merk dat als ik gorgel met superolpoeder (vroeger waren dit pilletjes), dat ik er met 3 dagen compleet vanaf ben. Dit is vaak net het verschil tussen wel/geen antibiotica nodig hebben. Ze zouden dit goedkoop moeten maken, en in de basisverzekering stoppen. Scheelt bergen met antibiotica gebruik.

08-01-2020 | Man | 66
Keelpijn
Bij de eerste verschijnselen van een beginnende keelpijn gelijk een mespunt Superol Poeder oplossen in een glas warm water en een slok nemen en achter in de keel gorgelen. Een paar keer per dag en binnen 2 dagen is je keelpijn verdwenen. Het heeft, zoals velen al schrijven, een vieze smaak. Het effect is echt super. Zeer aan te bevelen.

18-09-2019 | Man | 69
oxychinoline (1)
Keelpijn
Vanmorgen wakker geworden met keelpijn, vooral bij het slikken. Dat is voor mij altijd het begin van ernstige verkoudheid en/of griep. Gelukkig herinnerde ik me het buisje Superol tabletjes dat ik nog had. TIEN jaar voorbij de gebruiksdatum maar ik heb 't toch maar gebruikt. Oplossen in warm water (zéér slecht oplosbaar), en langdurig gorgelen. Binnen enkele uren was d[lees meer...]e keelpijn weg. Ooit heb ik geprobeerd een nieuw buisje te kopen maar de drogist vertelde mij dat het medicijn allang verboden was ! Vandaar dat ik heel erg zuinig ben op de weinige overgebleven tabletjes. P.S. Zojuist ontdekte ik dat Superol wel degelijk nog steeds verkrijgbaar is !

08-04-2019 | Man | 50
Keelpijn
Voor mij is het echt een wondermiddel. Bij opkomende keelpijn of verkoudheid gorgel ik ermee (zo diep mogelijk in de keel laten komen) en ontsmet na het snuiten mijn neusgaten. Binnen 2 dagen is elk beginnend probleem verdwenen. Het smaakt walgelijk, maar werkt fantastisch!

21-03-2017 | Man | 55
oxychinoline (50mg/ml)
Keelpijn
Met name effectief bij beginnende keelpijn. Direct gorgelen voorkomt in meeste gevallen ellende. Ben nogal van het experimenteren, dus door zout water gemengd bij hevige neusverkoudheid en dat ingesnoven. Niet weg maar wel enorm verminderd, van verstopt naar nauwelijks loopneus. Opgelost en als inhalatiespray bij slijmhoest ook geprobeerd, geen resultaat voor zover ik wee[lees meer...]t. Helaas voorkomt de smaak dat gezinsleden er ook snel naar grijpen...gevolg onnodige keelpijn. Schandalig dat zo'n goed werkend middel eruit ligt door hoge toelatingskosten, zuigtabletten waren echt heel goed, nu blijft het behelpen met gorgelen.

07-02-2017 | Man | 48
oxychinoline (0,1g)
Keelpijn
Superol moet je gorgelen en daarna uitspugen, smaakt vies maar werkt super.

27-08-2015 | Man | 54
oxychinoline (3mg)
Aften
Laatste maanden regelmatig aften; huisarts schreef medicatie voor maar die werkte niet, ik moest geduld hebben. Op advies van collega Superol gekocht: snel resultaat, alleen nog niet definitief.. Veel beter dan reguliere medicatie.

11-01-2015 | Man | 78
Aften
Ik ben intussen 78 jaar oud en heb al aften vanaf mijn vroege jeugd. Sinds ik Superol gebruik in opgeloste vorm, ben ik binnen drie dagen van die vervelende ontstekingen af. Tegenwoordig kun je poeder online bij Bik bestellen. Wat een uitkomst!

11-02-2013 | Man | 65
oxychinoline
Ontsmetten in het algemeen, wondjes, keelpijn, zweren, etc Ook hier hebben de HEAO'ers weer toegeslagen. Dus iets wat werkte is verziekt. weet je wel wat dat kost!!!!?

10-12-2012 | Man | 82
Keelontsteking
Had hevige keelontsteking. Dit gebeurd eens in de 2 of 3 jaar. Sind mijn jeugd gebruik ik dit middel en ben zeer tevreden.....Na enkele dagen was het over. Heb een pijnstiller erbij gebruikt.

01-02-2012 | Man | 55
Keelontsteking
hallo goed nieuws voor alle trouwe Superol fans, het is tegenwoordig in poedervorm te verkrijgen, oa bij Bik & Bik drogisterijen (online verkoper) dit schijnt makkelijker te zijn voor degenen die het gebruiken om te gorgelen, maar het belangrijkste is het is er dus nog. Wellicht dat er ook nog verkooppunten zijn die de bekende buisjes hebben Ik hoop dat deze info bruik[lees meer...]baar was

05-10-2011 | Man | 35
Hevige keelpijn
Ik ben ieder jaar ronde deze periode de pineut. Met het veranderende weer altijd verkouden en keelpijn. Jaartje geleden online webwinkel (Bik-Bik.nl) ontdekt waar ze het (helaas wel in poedervorm) verkopen. Ben met superol in 2 dagen van m'n keel klachten af.

16-08-2011 | Man | 66
Keelaandoening mondblaasjes
reeds jarenlang tot volle tevredenheid in gebruik, echter nu niet meer verkrijgbaar hetgeen zeer spijtig is.

30-07-2011 | Man | 50

01-04-2011 | Man | 81
oxychinoline
Keel en ontsmeting van wondjes
al meer dan 30 jaar gebruik ik in ons gezin SUPEROL ; helaas was mijn laatste buisje op en nu wilde ik graag een nieuw kopen; MAAR dit blijkt NERGENS meer verkrijgbaar te zijn; men vertelt, dat 't uit de handel genomen is; geloof dit niet. kunt U me opgeven waar ik het kan kopen en hoe ? het is gewoonweg een wondermiddel en zeer makkelijk in het gebruik. bij opkomende a[lees meer...]ngina ff een stukje onder de tong én WEG is de aandoening ! misschien was 't wel té goed ! heb zelfs in België navraag gedaan, maar kreeg zelfde antwoord.