Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (28 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

27-05-2020 | Vrouw | 33
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

23-01-2017 | Vrouw | 32
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Verkoudheid
Ik ben minstens een paar maanden per jaar verkouden en dat duurt dan weken, soms maanden voordat het over is, vaak gepaard met keel en holte onstekingen, heel veel slijm en dus slecht slapen etc. Ik merk echt verschil bij dit middel. Minder snel verkouden en als ik aangestoken word dan ben ik er binnen een week wel vanaf met minder neus/adem klachten dan voorheen. Ko[lees meer...]rtom erg blij mee tot dusver. Ik gebruik 1 pufje per neusgat per dag en ben van plan dit het hele okt- maart seizoen aan te houden.

25-08-2011 | Vrouw | 32
fluticasonfuroaat
dit jaar via kno arts voor het eerst Avamys gekregen, eerst had ik Beconase (vieze smaak en "beetje gassig") daarna Nasonex maar nog steeds klachten en moest ook tabletten erbij. heb nu Avamys en heb geen tablet meer nodig! ben erg tevreden!

16-09-2012 | Man | 31
fluticasonfuroaat
Avamys kreeg ik niet normaal mijn neus in. Je voelt het niet wanneer je het sprayt. Nasonex voel je wel, dus dat geeft zekerheid dat er iets in 'binnengekomen' daarnaast heb ik het flesje van Avamys een keer laten vallen en was meteen kapot, de binnenkant is van glas (hoe verzin je het). Bleef jeuk aan de ogen houden. Nu Nasonex gekregen en gaat alles wel naar wens. En nog[lees meer...] goedkoper ook!

02-06-2023 | Man | 30
Hooikoorts
Al mijn hele leven enorm veel last van hooikoorts, in dusdanige mate dat ik in de lente eigenlijk niet buiten kwam. Uiteindelijke via de allergoloog Avamys voorgeschreven gekregen en alle hooikoortsklachten zijn weg en ik verneem geen enkele bijwerking. Ik gebruik dit middel nu 2 jaar en ik begin altijd vroeg in het jaar (voordat knoppen aan de bomen zitten) met het inne[lees meer...]men.

06-12-2019 | Vrouw | 30
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Op aanraden van ha begonnen aan deze neusspray omdat ik voor de zoveelste keer weer verkouden was. 1x daags 2 pufjes in beide neusgaten. Na ongeveer anderhalf week kreeg ik last van hoofdpijn. Nu heb ik zelden hoofdpijn, en dit was ook een hele zware. Alsof iets heel zwaars op mijn hoofd drukte. Bukken was helemaal drama. Paracetamol hielp niets en na een aantal dage[lees meer...]n de ha gevraagd of ik met de neusspray mocht stoppen. Ik ben meteen gestopt en na 2a 3 dagen nam de hoofdpijn af. Ook voelde ik me met de dag helderder worden. Voor mij dit spul nooit weer. Mijn verkoudheid werd er ook niets niet beter van. Wel af en toe wat bloed in de zakdoekjes.

17-01-2018 | Man | 30
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ik gebruik het middel tegen huisstofmijtallergie. Ik had altijd veel hoofdpijn en bijna permanente verkoudheid (allergische reactie). Na het middel vrijwel geen last meer van beide.

26-05-2016 | Man | 30
Hooikoorts
Ik gebruik deze neusspray nu al enkele jaren en ben er tevreden over. Heb eerder de pillen en andere neusspray gehad, maar die hielpen maar beperkt. Ben tevreden over dit middel en gebruik het elke dag 1x het hele jaar door, omdat ik ook last heb van huisstofmijt allergie in mindere mate. De bijwerkingen vallen mee. Heb af en toe wel last van korstjes en opgedroogd sno[lees meer...]t in de neus, maar verder eigenlijk niks.

18-02-2020 | Vrouw | 29
Oorontsteking
Ik heb deze neusspray gekregen om vocht achter het trommelvlies te krijgen. Het heeft helaas geen enkel effect gehad.

03-06-2019 | Vrouw | 29

19-07-2011 | Man | 29
Hooikoorts en verstopte neus
Kreeg dit mee omdat het nieuw was, maar heb inmiddels weer een recept gevraagd voor Nasonex, daar had ik veel minder last van klachten. En wanneer je et flesje van Avamys laat vallen is de glazen binnenkant meteen kapot. En kreeg last van mn neus slijmvlies. Nee voor mij geen Avamys. Nasonex werkt voor mij veel beter.

04-09-2018 | Man | 28
Astma
Na een ongeluk op het werk met chemicaliën een lichte vorm van astma overgehouden. Hierdoor lijkt het alsof ik continue verkouden ben. Nu ik het medicijn heb voorgeschreven gekregen is dat gevoel weg, moet wel iedere dag gebruiken. Doe ik dat niet dan komt het gevoel weer terug.

21-02-2011 | Vrouw | 28
fluticasonfuroaat
Allergie huisstof, boompollen etc.

18-02-2013 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik had eerst nasonex maar daar kreeg ik ontzettende bloedneuzen van en ik nieste nog steeds heel erg. Van de huisdokter Avamys gehad en ik ben super blij hier mee. Geen hooikoorts meer en ook geen bloedneuzen. Het flesje is anders maar werkt erg handig.

20-01-2011 | Vrouw | 27
Sinusitis
Op aanraden van huisarts gebruikt nadat ik op het vliegtuig ontzettende last had van mij sinussen. Ik had sowieso verschillende keren (minstens 5 a 6 keer) per jaar sinusitis. Huisarts zei dat het effect pas na 5tal weken merkbaar zou worden. Gebruik het product nu bijna een half jaar en heb in al die tijd nog geen enkele keer sinusitis gehad. Ik gebruik het product 's av[lees meer...]onds voor het slapengaan. Soms is mijn neus door de dag een beetje verstopt. Ik spray Avamys en kan de hele nacht zonder problemen ademen. Huisarts zei me wel om de spray 'naar de buitenkant' van de neus te richten omdat er anders een gevaar bestaat voor je neustussenschot. Misschien een tip voor de mensen die kleine bloedinkjes hebben?

05-05-2011 | Vrouw | 24
Chronische sinusitus, allergie allerlei
Ben er zeer tevreden over, duidelijk effectiever dan Nasonex!