Ervaringen met Avamys

Huisstofallergie (4 meningen)

17-01-2024 | Vrouw | 42
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Hooikoorts
Wat een zonde dat Avamys niet meer verkrijgbaar is. Na overstap op ander middel, veel klachten.

23-03-2015 | Man | 42
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Hooikoorts
werkte goed voor de klachten van hooikoorts, maar door het gebruik van dit middel kreeg ik migraine, sindsdien krijg ik nog regelmatig migraine ook al gebruik ik dit middel niet meer. blijkt dat k allergisch ben voor de hulpstof in dit middel polysorbaat, en dat zit in heel veel van deze neussprays.

26-11-2017 | Vrouw | 41
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Fijne neusspray. Krijg er geen bloedneus van, ooit van flixotide wel.

04-03-2023 | Vrouw | 40
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Binnen 2 weken bloedneuzen. Ik heb het gekregen na mijn neusingreep. Vergroten van de neusschelpen. Heb chronische allergie. Als kind ook veel bloedneuzen en meerdere keren dicht gebrand. Sinds gebruik van deze neusspray weer bloedneuzen. Heb ook mometason gebruikt, flixonase. Mijn verstopping is ondanks de operatie + neusspray nauwelijks weg. Snurk als een malle. En ben [lees meer...]altijd buiten adem. Ik ben een neusademhaler. Krijg niet genoeg lucht. Dat word weer terug naar de KNO.

30-11-2020 | Vrouw | 40
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Omdat ik astma heb zit mijn neus ook vaak dicht. Door deze neusspray te gebruiken in de ochtend en voor het slapen gaan heb ik weer meer lucht. Ben zeer tevreden!!!

19-05-2019 | Vrouw | 39
Hooikoorts
In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.

25-02-2024 | Vrouw | 38
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Hooikoorts
Gebruikte al meer dan 10 jaar avamys neusspray tegen hooikoorts. Sindskort geeft de apotheek aan dat deze niet meer leverbaar is . Ook niet te bestellen. Nu een andere merk gehad met dezelfde bestanddelen, alleen werkt dit gewoon niet! Baal hier erg van!!

10-06-2016 | Man | 38
Hooikoorts
Het middel werkt wel degelijk (de hooikoorts klachten namen af), maar het weegt totaal niet op tegen de bijwerkingen. 1u na verstuiving--> barstende hoofdpijn vergelijkbaar met een migraine aanval of het gevoel van een zware sinusitis ontsteking (drukkende pijnlijke gevoel thv van de sinusholtes). De huisarts geïnformeerd en onmiddellijk gestopt met dit middel. Nooit meer![lees meer...] Neem nu pilletjes van Bellozal (orale inname)

31-05-2023 | Man | 37
Hooikoorts
Alle andere medicijnen werkten niet voor mij. Jeukend gehemelte, jeukende ogen, enz. En enorm veel last gehad van bijwerkingen (super vermoeid/slaperig). Op aanraden van een familielid Avamys neusspray geprobeerd en als een wonder werkt het heel goed voor mij. En nog frappanter: nul (!) bijwerkingen. Niks te merken. Kan gewoon weer (tijdens de hooikoortspiek) de hel[lees meer...]e dag naar buiten, hardlopen, enz. Pas einde dag dan wat jeukende ogen, maar that’s it.

01-06-2018 | Man | 37
Allergische reactie
Werkt voor mij beter dan cetirizine, desloratadine of fexofenadine. Bijwerkingen heb ik in het begin last van gehad in de eerste twee weken, daarna niet meer. Onderdrukt de hooikoortssymptomen redelijk goed (jeukende- en tranende ogen, jeukende gehemelte, loopneus, verstopte neus en niezen). Op slechte dagen Bij de medicijnen die ik eerder heb gebruikt had ik vooral last [lees meer...]van vermoeidheid en rode ogen de hele dag door, en was de effectiviteit wisselend (werkte vaker NIET dan WEL).

04-02-2011 | Vrouw | 37
Opgezwollen neusslijmvlies
Ik gebruik al jaren xylometazoline in de wetenschap dat dit heel slecht is en juist een opgezwollen neusslijmvlies veroorzaakt (maar ja je moet toch ademen). Ben ook al bij de KNO arts geweest en neustussenschot correctie gehad zonder effect. Gebruik nu sinds 3 weken Avamys en dit bevalt me zeer goed. Soms nog een beetje verstopte neus, maar geen vergelijk met voorheen. Ve[lees meer...]rder geen bijwerkingen.

05-01-2011 | Vrouw | 37
Bloed bij het snuiten
ik heb Avamys en met prednisolon gekregen op 22 december van mijn longarts en die medicijnen moet ik een maand gebruiken maar avamys neusspry helpt mij nog niet echt ik heb nog steeds als ik mijn neus snuit dat daar bloed proppen tussen zit. en 20 januari moet ik weer naar de longarts toe.

20-05-2021 | Vrouw | 35
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Middel werkt goed tegen verstopte neus. Echter ben ik neerslachtig als ik dit gebruik en heb ik een druk op het hoofd. Meer mensen met deze ervaring?

12-01-2019 | Vrouw | 35
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Na lange tijd te hebben rondgelopen met knetterende en knappende geluiden in het rechteroor (de hele dag door), heb ik Avamys voorgeschreven gekregen van de dokter. Er zouden problemen zijn aan de buis van Eustachius. Hoewel ik eerst nogal sceptisch was (een neusspray voor oorproblemen?), hielp de spray al na een dag! Ik ga 'm niet langer dan een week gebruiken ivm de even[lees meer...]tuele bijwerkingen die de spray kan hebben bij langdurig gebruik. De dokter heeft 'm overigens wel voorgeschreven voor 6 tot 8 weken.

08-06-2011 | Vrouw | 34
Hooikoorts
De huisdokter heeft mij dit gegeven. Het helpt erg goed. Ben helemaal van mijn klachten af. Ook geen jeuk ogen meer.

27-05-2020 | Vrouw | 33
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld