Avamys

Allergie (20 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

22-11-2018

Allergie

Ik gebruik dit medicijn naar ruim 1 week, hoofdpijn an andere klachten na gebruik (gestopt) van Dymista zijn verdwenen , ik ben zeer tevreden tot nu toe over Avamys.
15-03-2018

Hoest

Minder hoesten meer lucht door de neus
30-11-2019

Verkoudheid

Vorig jaar 2018 kreeg ik dit medicijn voor het eerst voorgeschreven. Dit vanwege een hevige verkoudheid . Het heeft mij zeker geholpen. In juni 2019 weer flink verkouden / taai slijm / een wat dichtgeklapte trommelvlies. En ook toen heeft Avamys mij goed geholpen. Ik gebruikte toen neusspray van Kruidvat etc, maar die hielp niet. Ruim een week ben ik weer flink verkoude[lees meer...]n, en naast Acetylcysteine en codeïne gebruik ik nu ook weer Avamys erbij. Ik zie het echt als een medicinale neusspray waar geen andere neuspray tegen op kan. Tja anders moet ik weer aan de antibiotica/Amoxiline. Eind volgend jaar vlieg ik naar Indonesië en meestal ben ik bij aankomst zwaar verkouden en dat door de airconditioning in het vliegtuig. Deze keer zal ik zeker het flesje Avymys meenemen, anders moet ik weer aan de antibiotica. Ik vind Avymys een effectieve medicinale neusspray. Heb voor zover ik weet geen bijwerkingen. Dus ben content met deze neusspray
21-04-2013

Allergie

Ik gebruik weer otrivin is het enige wat helpt om verlost te worden van de hoofdpijn en de migraine , eindelijk geen griep meer in mijn hoofd.. Ook is het tuitje veel te kort van de spray het loopt er gewoon weer uit en ik heb erge bloedneuzen gehad in het begin.. Ik vind het een stomme verpakking veel omhulsel weinig effectieve inhoud.. Hiervoor heb ik fluticason gebru[lees meer...]ikt inhoud zat in glas en was veel effectiever om te sprayen in de neus
01-08-2011

Neus voorhoofdholte /neusvlies

waarom helpt het mij niet? Het lijkt of het door dit alternatief ernstiger wordt!
28-03-2017

Ademhalingsproblemen

Tevens heb ik een neusdruppel voor geschreven gekregen welke ik uit zou testen. Deze werkt op zich prima, echter de verstuiver die Avamys gebruikt kan ik niet als prettig ervaren. Deze is moeilijk te doseren je voelt nagenoeg niet dat er wat uitkomt, je verstuift dan wellicht een extra dosis, ik zou met een verstuiver c.a. 6 weken moeten kunnen doen. Na c.a. 3 weken k[lees meer...]wam er dus niets meer uit. En heb ik de plastic verstuiver gesloopt om te kijken of er nog wat inzat, en ja dus, het kwam er alleen heel moeilijk weer uit. laatste restanten komen er zeer moeilijk uit. Dit geheel maakt het middel natuurlijk onnodig duur, 14.00 euro? Per 3 weken.
22-06-2015

Avamys (fluticason)

Had al even een ingetrokken trommelvlies( was erger dan andere keren) wat met neusdruppels niet overging en we moesten gaan vliegen. Heb van de arts deze spray gekregen. Ik kan niet tegen corticosteroïden door de allergoloog vast gesteld maar de huisarts dacht dat het wel zou gaan. 1x eerder gekregen toen wel duizelig maar nu werd mijn hoofd rood en warm , duizelig en zel[lees meer...]fs neigingen tot flauwvallen, ook op de trap wat als zeer gevaarlijk werd ervaren. Bij aankomst op bestemming gestopt met deze spray, na enkele dagen toch weer moeten sprayen vanwege dezelfde pijn. 2 dagen geprobeerd en direct weer een rood + warm hoofd, duizelig en neiging tot flauwvallen. Direct gestopt en een zoutoplossing gebruikt ook paracetamol moeten slikken. Ook gedruppeld met Johannesolie van dr. Vogel. Dit bij thuiskomst bij de apotheek gemeld. Deze gaf het advies dit te melden bij bijwerking melden en uiteraard ook bij de huisarts, daar nog niet geweest komt volgende maand.
22-03-2012

COPD

Doordat ik artrose in de muis van de duimen heb, kan ik de knop alleen maar indrukken met pijn als gevolg. Daarom vind ik voor mij deze inhaler waardeloos.
25-07-2016

Luchtweginfectie

Als gevolg van een luchtweg infectie ben ik aan een zijde nagenoeg doof , moet ik veel hoesten en produceer veel slijm. Kreeg eerst Mometasonfuroaat van de KNO arts maar dat gaf dezelfde bijwerkingen als Avamys: ondraaglijke hoofdpijn boven de ogen en ontstoken bijholtes. Beide middelen zijn ongeschikt voor mij. Ik weet niet hoe nu verder.
10-06-2012

Hooikoorts

Gebruikte in 2011Avamys . In 2012 nog gebruikt samen met een apparaatje Bionase van Caremaxx. Dit is een lichttherapie. Gestart half februari. Totaal geen last gehad van hooikoorts. De infrarood lichttherapie werkt op de neusslijmvliezen. Ik ben er zeer over tevreden. Prima uitvinding. Goedkoop apparaatje. Werkt op een batterij. Dagelijks 4, 5 minuut therapie. (Red; URL [lees meer...]uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn )
02-09-2017

Verkoudheid

Bijna chronisch verstopte neus geeft mij hoofdpijn en concentratieproblemen. Otrivin helpt wel maar mag niet continu gebruikt worden. Avamys was volgens de huisarts een geschikt alternatief.
19-04-2018

Hooikoorts

Gebruik Avamys samen met 1 tablet Desloratadine 5 mg. Daarbij dagelijks een behandeling met het apparaatje Bionase (3 min). Nagenoeg geen last van hooikoorts.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum