Avamys

Allergie (20 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

01-08-2011

Neus voorhoofdholte /neusvlies

waarom helpt het mij niet? Het lijkt of het door dit alternatief ernstiger wordt!
28-03-2017

Ademhalingsproblemen

Tevens heb ik een neusdruppel voor geschreven gekregen welke ik uit zou testen. Deze werkt op zich prima, echter de verstuiver die Avamys gebruikt kan ik niet als prettig ervaren. Deze is moeilijk te doseren je voelt nagenoeg niet dat er wat uitkomt, je verstuift dan wellicht een extra dosis, ik zou met een verstuiver c.a. 6 weken moeten kunnen doen. Na c.a. 3 weken k[lees meer...]wam er dus niets meer uit. En heb ik de plastic verstuiver gesloopt om te kijken of er nog wat inzat, en ja dus, het kwam er alleen heel moeilijk weer uit. laatste restanten komen er zeer moeilijk uit. Dit geheel maakt het middel natuurlijk onnodig duur, 14.00 euro? Per 3 weken.
22-06-2015

Avamys (fluticason)

Had al even een ingetrokken trommelvlies( was erger dan andere keren) wat met neusdruppels niet overging en we moesten gaan vliegen. Heb van de arts deze spray gekregen. Ik kan niet tegen corticosteroïden door de allergoloog vast gesteld maar de huisarts dacht dat het wel zou gaan. 1x eerder gekregen toen wel duizelig maar nu werd mijn hoofd rood en warm , duizelig en zel[lees meer...]fs neigingen tot flauwvallen, ook op de trap wat als zeer gevaarlijk werd ervaren. Bij aankomst op bestemming gestopt met deze spray, na enkele dagen toch weer moeten sprayen vanwege dezelfde pijn. 2 dagen geprobeerd en direct weer een rood + warm hoofd, duizelig en neiging tot flauwvallen. Direct gestopt en een zoutoplossing gebruikt ook paracetamol moeten slikken. Ook gedruppeld met Johannesolie van dr. Vogel. Dit bij thuiskomst bij de apotheek gemeld. Deze gaf het advies dit te melden bij bijwerking melden en uiteraard ook bij de huisarts, daar nog niet geweest komt volgende maand.
22-03-2012

COPD

Doordat ik artrose in de muis van de duimen heb, kan ik de knop alleen maar indrukken met pijn als gevolg. Daarom vind ik voor mij deze inhaler waardeloos.
25-07-2016

Luchtweginfectie

Als gevolg van een luchtweg infectie ben ik aan een zijde nagenoeg doof , moet ik veel hoesten en produceer veel slijm. Kreeg eerst Mometasonfuroaat van de KNO arts maar dat gaf dezelfde bijwerkingen als Avamys: ondraaglijke hoofdpijn boven de ogen en ontstoken bijholtes. Beide middelen zijn ongeschikt voor mij. Ik weet niet hoe nu verder.
10-06-2012

Hooikoorts

Gebruikte in 2011Avamys . In 2012 nog gebruikt samen met een apparaatje Bionase van Caremaxx. Dit is een lichttherapie. Gestart half februari. Totaal geen last gehad van hooikoorts. De infrarood lichttherapie werkt op de neusslijmvliezen. Ik ben er zeer over tevreden. Prima uitvinding. Goedkoop apparaatje. Werkt op een batterij. Dagelijks 4, 5 minuut therapie. (Red; URL [lees meer...]uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn )
02-09-2017

Verkoudheid

Bijna chronisch verstopte neus geeft mij hoofdpijn en concentratieproblemen. Otrivin helpt wel maar mag niet continu gebruikt worden. Avamys was volgens de huisarts een geschikt alternatief.
19-04-2018

Hooikoorts

Gebruik Avamys samen met 1 tablet Desloratadine 5 mg. Daarbij dagelijks een behandeling met het apparaatje Bionase (3 min). Nagenoeg geen last van hooikoorts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum