Ervaringen met Fluticason neusspray

Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

06-06-2013 | Vrouw | 38
Hooikoorts
vanaf dat ik dit gebruik heb ik geen tot zeer weinig last van verstopping in de keel door ophopend slijm waardoor ik steeds na het niezen en hoesten moest overgeven, heb gelukkig geen last van bloedingen oid hooguit een nare smaak en droge mond

24-09-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
Ik gebruik deze neusspray al jaren. Het smaakt een beetje vies, maar het werkt als een tiet! Ik kan weer ademen door mijn neus! De bijwerking bloedneus en erg droge neus komt regelmatig voor, maar is voor mij een niet-debiliterende bijwerking. De voordelen overtreffen bij dit medicijn verreweg de nadelen. In de bijsluiter staat dat je het niet te lang mag gebruiken, daar[lees meer...]om stop ik er soms een paar dagen mee als mijn hooikoorts even lijkt mee te vallen. De opbouw is bij dit medicijn wel belangrijk, heb ik begrepen. Het werkt dus beter als je het al een paar dagen/weken gebruikt. Ik zoek nog naar een hooikoortstablet voor icm met fluticason, aangezien ik van de levocetirizine die ik slik vervelende bijwerkingen krijg. [ik heb ingevuld dat ik dit middel sinds 2003 gebruik, maar dat is een gok. Ik weet alleen dat ik het al vele jaren gebruik]

22-06-2012 | Vrouw | 56
fluticason
Ik was een grootverbruikster van neussprays, vooral Otrivin menthol, had overal flesjes liggen. Echt helpen deed het niet. Tot de huisarts verteld dat het heel slecht was die neusdruppels te blijven gebruiken. Hij schreef fluticason neusspray voor, duurde een dag of 4 koor het begon te werken en ik gebruik deze 1 x daags en totaal geen verstopte neus meer, ook geen last va[lees meer...]n hooikoorts tot nu.

21-10-2011 | Vrouw | 25
Allergie katten
Ik gebruik het nu een jaar voor mijn allergie tegen katten. Heb er zelf 2 en was elke dag heel erg verkouden,loopneus en jeukende ogen. Gebruikte eerst neusspray met xylometazoline erin, maar dat mag je dus maar een week gebruiken. Op voorschrift van me huisarts heb ik dit geneesmiddel gekregen. Het werkt heel erg goed. Het heeft wel 2 weken nodig eerder het bij mij effect[lees meer...] had, maar wat was ik blij dat ik me katten kon houden. Het werkt dus ook erg goed als je op bezoek gaat bij mensen met katten!

10-04-2011 | Man | 39
Verkoudheid
werd s`nachts vaak wakker van een dicht zittende neus maar sinds het gebruik van deze spray slaap ik weer als een baby.

18-06-2023 | Vrouw | 50
fluticason (27,5ug/do)
Huisstofallergie
Ivm allergie voor huismijt en hooikoorts moet ik dus heel jaar rond sprayen om neus open te houden anders naast dichte neus snel voorhoofdholte ontsteking, poliepen, bloedneuzen etc. Bloedneuzen werden 1e maand van gebruik erger maar daarna alle klachten verdwenen zelfs deze droge hooikoorts dagen. Ik zou wel controle op evt bijwerkingen waarderen na jarenlang gebruik. D[lees meer...]aar ga ik maar eens naar vragen. Blij met middel, scheelt veel ziek en zeer.

08-03-2023 | Man | 36
fluticason (50ug/do)
IVM huisstofmijt allergie. Voorheen dagelijks veel niezen en loopneus. Nu af en toe niezen en vrijwel geen loopneus meer.

14-03-2021 | Vrouw | 66
fluticason (50mg)
Regelmatig vreselijk oorpijn en de neusspray helot dan goed

27-01-2021 | Vrouw | 66
fluticason (50ug/do)
Ik gebruik dit voor vocht achter de trommelvlies suizen in mijn hoofd wordt wel wat minder

13-01-2021 | Vrouw | 71
fluticason (1mg/ml)
Ben wel blij dat ik niet heel de dag meer nies en mijn neus hoeft te snuiten maar de bijwerkingen zijn ook lastig maar dan kies ik er voor om toch te doen

13-03-2020 | Vrouw | 18
Bijholteontsteking
Ik gebruik de neusspray voor mijn bijholte ontsteking. Ik moest het de 1e week 2x sprayen. In mijn 2e week moest ik het 1x sprayen. Nu zit ik in mijn 2e week en komt er aardig wat los. Ik ben 3 maanden verkouden geweest en dat heeft zich op een gegeven moment opgehoopt denk ik. Ik heb veel loopneuzen gehad, omdat de spray de holtes open zet. Er zitten wel veel korstjes in [lees meer...]mijn neus en soms haal ik ze weg en dan komt er vaak wel veel bloed bij kijken (te vergelijken met een bloedneus). Verder doet het zijn werk ik heb nog wel last van hoofdpijn, maar dat zal binnen 6 weken ook weg moeten zijn.

05-07-2017 | Man | 19
Gehoorverlies
Deze neusspray gebruik ik in verband met inwendige verstopte oren. de spray zorgt ervoor dat mijn oren weer langzaam open gaan. Ik ben zeer tevreden over de neusspray het werkt al na een week. Deze neusspray doet wat hij moet doen. Een top medicijn.

25-11-2016 | Man | 50
Ademhalingsproblemen
Gebruik ca. 2 jaar omdat mijn neus door langdurig wietgebruik helemaal dicht zat. Het werkt op zich wel goed al heb ik het idee als je het lang gebruikt het niet meer zo effectief helpt. Daarom wissel ik het af met wonderspray xyilo helaas niet langer dan 1 week omdat dit anders averechts werkt.

01-08-2016 | Vrouw | 55
fluticason (50ug/do)
Eerder lange tijd gebruikt i v m chronische ontsteking holtes. Herinner me nog de opluchting. Eindelijk hoofdpijnvrij. Hopelijk gaat dit nu ook weer gebeuren en verdwijnt ook het vocht in het middenoor, en kan ik weer gewoon horen.

29-06-2015 | Man | 17
Hooikoorts
Prima spul. Geen last meer van verkoudheid. Snachts wel moeilijk in slaap komen. In het begin veel last van neusbloedingen. Benauwdheid tijdens intensief sporten met hooikoorts helpt er niet voor

21-05-2015 | Vrouw | 48
Bijholteontsteking
Ik had voordat ik fluticason gebruikte heel vaak bijholte ontstekingen en die gingen maar moeizaam over. Bovendien had ik 's nachts altijd een verstopte neus, waardoor ik slecht sliep. Na een paar weken fluticason te hebben gebruikt, gingen de onstekingen weg en heb ik 's nachts geen verstopte neus meer. De bijwerkingen die ik heb zijn: af en toe een bloedneus, soms een ze[lees meer...]re keel, hoofdpijn en een kriebelneus. Voor mij zijn dit echter geen redenen om met dit middel te stoppen aangezien het mij zo goed helpt.