Ervaringen met Fluticason neusspray

fluticason

jeuk in mijn oren jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam bittere smaak allergie acute hoofdpijn zichtproblemen spasme verstopte neus slaperigheid

Allergie (29 meningen)
Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

20-02-2009 | Vrouw
Chronische verkoudheid
Ongeveer 5 jaar gebruikt met zeer goed resultaat. Bij toeval ontdekte ik dat mijn bloeddruk te hoog was. ik heb opgezocht wat de oorzaak kan zijn van hoge bloeddruk kan zijn. Naast de voor de meesten wel bekende oorzaken blijkt het gebruik van corticosteroiden ook hoge bloeddruk te kunnen veroorzaken. Omdat de bekende oorzaken bij mij niet erg waarschijnlijk zijn ben ik on[lees meer...]middellijk gestopt met de neusspray. Na enkele weken is mijn bloeddruk al verlaagd.

10-10-2022 | Vrouw | 30
fluticason (50ug/do)
Voor de tweede keur ernstig verstopte oren en neusholtes ivm allergie, met ook vocht vast achter trommelvliezen en niet kunnen ademen door de neus. Deze keer deze neusdruppels gekregen. 3 weken gebruikt: mijn advies is gebruik dit aub niet. Wat een troep. Van hartkloppingen tot wazig zicht tot misselijkheid en niet mezelf zijn. Mijn allergie klachten zijn een klein beetje [lees meer...]afgenomen maar dit staat niet tegenover alle bijwerkingen die ik heb gehad. Dan heb ik nog liever de allergie……

22-02-2021 | Man | 24
Verkoudheid
3 dagen gebruikt en uit het niets ineens kuchen en hoesten en binnen een paar uur een onaangename keelpijn gekregen erdoor en na gestopt te zijn namen ook de klachten van de keel af. Heb nu een ander middel voorgeschreven gekregen in de hoop dat dit gaat werken tegen mijn al 3 maanden durende verkoudheid maar voor mij absoluut geen fluticason meer

13-09-2020 | Vrouw | 45
fluticason (50ug/do)
Heb neusspray gekregen voor neuspoliepen, gebruik het 2 weken maar het helpt niet. Vraag me af of het neuspoliepen zijn.

12-04-2020 | Vrouw | 26
fluticason (1mg/ml)
Het helpt wel om je holtes open te houden.. maar niet gebruiken wanneer je ook erg neusverkouden bent! Blijkt dan avarechts te werken wat ik niet wist. Weken met een mega loopneus en keelpijn gelopen ging maar niet over. Eenmaal gestopt met de neusspray namen de klachten af. Helaas heb ik wel een brandend gevoel achterop tong over gehouden en soms ook in de keelholte. Nu e[lees meer...]en anti mondschimmel kuur gekregen kijken of dat helpt...

03-08-2019 | Vrouw | 55
fluticason (27,5ug/do)
Ik gebruik dit middel nu twee weken. Ik heb waarschijnlijk opgezette slijmvliezen of een poliep en geen smaak en reuk. Nog steeds geen resultaten!

21-06-2018 | Vrouw | 50
fluticason (50ug/do)
Ben al maanden zwaar verkouden, extreem veel niezen, veel snuiten en als ik me buk druppelt er zoutwater uit mn neus, ik praat nasaal en smaak en reuk zijn ernstig verstoord. Fluticason helpt mij niks, nu na een week, want ik merk geen verbetering maar ook geen bijwerkingen.

27-07-2017 | Man | 29
fluticason (50ug/do)
Ik ben zeer niet tevreden met deze medicijn. Er zit veel meer dan wat op de bijsluiter staat. Zeer gevaarlijk medicijn, het is namelijk een corticosteroïd dat staat niet op de bijsluiter. Ik heb zeer veel klachten gehad van hartritmestoornis, heel vervelend. Ik moest de Amerikaanse bijsluiters laten zoeken, want de Europese versie zegt niet alles. Ik raad u aan om goed na [lees meer...]te kijken over dit medicijn. Het maak uw allergieën goed, maar beschadigt iets anders in uw lichaam. Dit is al de 2de keer dat ik dezelfde bijwerking krijg na 3 jaar. Nu het is duidelijk dat dit medicijn de oorzaak was. Ik dacht dat ik hartproblemen had.

09-05-2017 | Man | 47
Verkoudheid
Voorgeschreven door huisarts ivm hardnekkige verkoudheid. Na enkele dagen kwam er rode drab uit mijn neus en begon deze op te zetten en beurs aan te voelen. In overleg met huisarts gestopt met gebruik en overgestapt op antibiotica.

06-03-2017 | Vrouw | 37
fluticason (1mg/ml)
Ik heb jaren flixonase gebruikt vanwege allergische rhinitis. Dit gaf altijd wel verlichting. Wel vies om te gebruiken (stinkt en soms vieze smaak in de mond). Na erge toename van klachten met vele holte-ontstekingen kreeg ik een sterkere variant, namelijk neusdruppels. Ik kreeg daar heel heftige hartritmestoornissen van. Er zat bijna geen normale hartslag meer tussen. Na[lees meer...] het stoppen van de medicatie stopte de hartritmestoornissen geleidelijk na 1,5 a 2 dagen. In de jaren ervoor heb ik er altijd wel last van gehad en deze klachten zijn nu na het stoppen van de fluticason verdwenen. Wel lastig, omdat de allergische rhinitis klachten er nu wel zijn. Ik gebruik nu met mate Dymista en dat gaat beter. Ik begreep dat dit een zeer weinig voorkomende bijwerking is en ik kon het niet terug vinden in de bijsluiter. Wel vervelend, anders had ik misschien eerder de link kunnen leggen.

29-08-2013 | Vrouw | 18
fluticason
Hallo Allemaal! Ik heb al een tijdje last van een opezwollen neusslijmvlies en ik heb vandaag deze spray voorgeschreven gekregen, Mijn vraag is eigenlijk of iemand me vertellen of deze spray (bevat corticosteroiden) invloed heeft op de betrouwbaarheid van de pil. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb er ontzettend veel last van. :(

29-08-2012 | Vrouw | 44
Huisstofallergie
Bijna direct na start gebruik kreeg ik flinke keelpijn die ongeveer 2 weken aanhield. Daarna bleef keel geïrriteerd en slijmvliezen ook. Werd ook steeds benauwder en veel hoesten. Uiteindelijk aan huisarts gevraagd om oude neusspray Nasonex terug te krijgen. Ik had Fluticason gekregen omdat dit goedkoper zou zijn. Na een dag nadat ik was gestopt al stuk verbeterd, minder b[lees meer...]enauwd en stuk minder hoesten. Nooit meer Fluticason !

22-07-2011 | Vrouw | 35
fluticason
Ik merkte al na een paar dagen dat de allergie 'rustiger' werd. Echter na een aantal weken kreeg ik een zere keel. Een gevoel als bij een beginnende griep. Het voelde alsof het opgezet was allemaal. Toen dit maar niet beter werd en bleef verergeren legde ik de link naar de neusspray en ben gestopt. Al na 1 dag verbetering en na 2 dagen klachten weg. Wel weer niezen na een[lees meer...] week. Nu toch weer begonnen en de keel begint weer op te spelen. Ik stop er mee..

13-02-2011 | Vrouw | 54
fluticason
Al jaren gebruik ik flixonase/fluticason tegen allergie voor kat en huisstofmijt. Ik gebruik ook thyrax en venlafaxine (anti-depressivum). Sinds enkele maanden heb ik ineens last van hoge bloeddruk, hoge hartslag, verhoogde oogboldruk en extreem droge ogen. Ik ben 2 dagen geleden gestopt en merk dat de oogboldruk afneemt. Ik dacht dat het aan mijn schildklier lag en heb ze[lees meer...]lfs mijn dosis thyrax verlaagd. Ik voel me wel enigszins warrig sinds ik gestopt ben. Ik denk dat het ontwenningsverschijnselen zijn. Ik ga in ieder geval nog maar even bij de oogarts langs en zal hem/haar hier ook over inlichten.

22-04-2024 | Vrouw | 52
Hooikoorts

allergie jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam jeuk in mijn oren acute hoofdpijn slaperigheid

Avamys is niet meer leverbaar en nu dit gekregen. Mijn hooikoorts klachten waren altijd onder controle, nu is het ineens in zeer heftige mate terug. Waardeloos.

18-04-2024 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik wil graag een tip hier vermelden. Ik heb zelf jarenlang Avamys gebruikt na een lange zoektocht naar een echt helpend medicijn tegen hooikoorts. Omdat het nu niet meer leverbaar is en ik de negatieve verhalen over fluticasonfuroaat alternatieven had gelezen, heb ik de gok gewaagd om de nieuwe neusspray van A. Vogel, Pollinosan met Ectoin te gaan gebruiken. En deze werkt [lees meer...]eigenlijk bovenverwachting voor mij! De oude Pollinosan tabletten hielpen vroeger overigens niet. Dus zoek je naar een alternatief, zonder bijwerken, is dit echt een topper. Ik schrijf niet snel iets op forums, maar ik hoop hiermee anderen te helpen : )