Ervaringen met Fluticason neusspray

Ademhalingsproblemen (2 meningen)

15-04-2015 | Man | 23

25-12-2023 | Vrouw | 24
fluticason (27,5ug/do)
Na 2 jaar Avamys dit nieuwe goedje meegekregen van de apotheek want Avamys is niet meer leverbaar. Ik kreeg Avamys ivm chronische verkoudheid, allergie en hooikoorts. Sinds ik deze andere neusspray heb en in gebruik heb, ruikt de omgeving naar chloor, daarnaast lopen mijn holtes vol en heb ik vrijwel dagelijks hoofdpijn. Oftewel alle klachten die ik had voor ik Avamys kree[lees meer...]g zijn terug door deze lullige neusspray.

22-02-2021 | Man | 24
Verkoudheid
3 dagen gebruikt en uit het niets ineens kuchen en hoesten en binnen een paar uur een onaangename keelpijn gekregen erdoor en na gestopt te zijn namen ook de klachten van de keel af. Heb nu een ander middel voorgeschreven gekregen in de hoop dat dit gaat werken tegen mijn al 3 maanden durende verkoudheid maar voor mij absoluut geen fluticason meer

29-04-2018 | Man | 25
Hooikoorts
Neusspray helpte tegen hooikoortsverschijnselen wanneer er niet al te veel pollen in de lucht waren. Inname was irritant wegens de neusspray (flesje overal meenemen) en hoeveelheid (2x per dag, 2x in elk neusgat). Wegens veel gebruik ook snel op. Geen bijwerkingen, maar net na het sprayen treedt er enige lichte irritatie op. En het ruikt niet lekker :)

21-10-2011 | Vrouw | 25
Allergie katten
Ik gebruik het nu een jaar voor mijn allergie tegen katten. Heb er zelf 2 en was elke dag heel erg verkouden,loopneus en jeukende ogen. Gebruikte eerst neusspray met xylometazoline erin, maar dat mag je dus maar een week gebruiken. Op voorschrift van me huisarts heb ik dit geneesmiddel gekregen. Het werkt heel erg goed. Het heeft wel 2 weken nodig eerder het bij mij effect[lees meer...] had, maar wat was ik blij dat ik me katten kon houden. Het werkt dus ook erg goed als je op bezoek gaat bij mensen met katten!

06-04-2023 | Man | 26
fluticason (50ug/do)
Na 2 jaar problemen met grote neuspoliepen/hese stem/terugkerende sinusitis en neus benauwd toch fluticason neusspray gekregen. Ik was huiverig aangezien ik type 1 diabeet ben en heftig reageer op lokale corticosteroïden. Maar dit zou de poliepen moeten laten krimpen, en de bijwerkingen zouden minimaal zijn volgens de huisarts. Na de 1e dosis begon ik wat benauwd te worde[lees meer...]n. 5 minuten later begonnen mijn keel en achterkant van mijn tong enorm te branden. Kort hierna begon een ellendige hoofdpijn wat uitliep op migraine. Einde van de dag was het tijd voor dosis 2. Kort na de spray begon mn neus onwijs te branden en bloeden. Slikken lukte niet meer door de pijn, het voelde alsof agressief zuur mtn neus-keelholte aan het weg branden was. Heel slecht geslapen door de pijn en benauwdheid, waarna ook mijn suikers stegen als een gek. Ik ben goed ingesteld als type 1 patiënt, en out of the blue zat ik op 28 mmol/ml. De volgende ochtend weer 1 dosis gehad. Toen werd de hoofdpijn en keelpijn zodanig heftig dat praten, slikken en drinken onmogelijk werd. Suikers begonnen hierna nog verder te stijgen, reageerde nog amper op insuline en kon niet meer met de pijn omgaan. Was in de spiegel gaan kijken om te zien wat er aan de hand was met mijn keel, en jawel - neusholte, septum, keel, wangen en tong zaten vol met zweren en flinke zwelling. De neuspoliepen waren intussen zo erg opgezwollen dat ik helemaal geen lucht meer door mn neus kreeg. Acuut gestopt na dag 2 omdat ik niet met deze pijn kon dealen, en ik kan echt wel wat hebben. Het duurde een dag of 3 voor ik mij weer normaal begon te voelen en mijn suikers weer op de rit waren. Totaal 2 weken voordat alle zweren dicht zaten en wegtrokken. Helaas zijn de poliepen wel gegroeid door de irritatie van dit middel, dus nu nog meer last dan voorheen. Geen fluticason meer voor mij. Misschien helpt het bij kleinere neuspoliepen, verkoudheid en allergieën, maar bij mij was het hels met 5 poliepen die de neusholte volledig in beslag nemen. Ik heb liever een chirurgische ingreep dan nog een keer deze ellende!

12-04-2020 | Vrouw | 26
fluticason (1mg/ml)
Het helpt wel om je holtes open te houden.. maar niet gebruiken wanneer je ook erg neusverkouden bent! Blijkt dan avarechts te werken wat ik niet wist. Weken met een mega loopneus en keelpijn gelopen ging maar niet over. Eenmaal gestopt met de neusspray namen de klachten af. Helaas heb ik wel een brandend gevoel achterop tong over gehouden en soms ook in de keelholte. Nu e[lees meer...]en anti mondschimmel kuur gekregen kijken of dat helpt...

15-08-2016 | Vrouw | 26
fluticason (50ug/do)
Ik heb deze neusspray eerder gehad 3 jaar geleden en vond het toen al zo chemisch ruiken. Geen klachten gehad behalve branderige neus en zere keel. Nu vandaag van de KNO arts voorgeschreven gekregen, ik had er geen goed gevoel over. Ik heb het gekregen voor mijn allergie tegen hazelnoten, alle soorten boompollen en graspollen. Toen ik het vanavond had genomen kree[lees meer...]g ik na 2 minuten een dikke keel, daarna steken in me oren en steken in me voorhoofd. Daarna 10 min later wilde ik gaan douchen en ineens ging het bij mijn borst (hartgedeelte) verkrampen... Ik werd er zo eng van dat ik niet meer durfde te gaan douchen... Me gevoel had het dus goed. Ik voelde me zo raar en me ogen beginnen nu ook te branden. Dit spul gaat morgen direct terug naar de apotheek. Trouwens geen bloedneus van gekregen. Ga morgen wel Van A.Vogel wat halen zonder chemische luchtje eraan. ook allergietabletten gekregen vandaag van merk glennmark. Die werken wel goed want die had ik niet zo lang Geleden voorgeschreven gekregen via de huisarts. Ik raad dit spul zeker af. De E-nummers die er in zitten zijn kankerverwekkend. E-460 en E-466. Succes maar ik begin er niet mee aan!

10-10-2019 | Vrouw | 27
Voorhoofdsholteontsteking
In het verleden heb ik een jaar lang azathioprine gebruikt. Hier zitten ook corticosteroïden in. Een jaar lang ziek geweest. Ziekenhuis verklaarde me voor gek wanneer ik weer kwam klagen over de bijwerkingen. Mijn extreme vermoeidheid en hartkloppingen lagen aan het feit dat ik stress had en een burn out volgens de arts. (Ik was toen net 21 jaar oud yeah right). Klachten w[lees meer...]erden erger en erger. Spieren verslapte en kon nauwelijks uit bed komen zo zwak en uitgeput voelde ik me. Na een jaar zelf besloten te stoppen. Guess what? Na 2 dagen bijna klachten vrij. Nu deze klote neusspray gekregen voor voorhoofdholte ontsteking. Na 3 dagen gebruik weer ziek, lamlendig, en moe. Dokter ontkent mijn klachten. De neusspray kan volgens de dokter nauwelijks bijwerkingen geven. BELACHELIJK. MENSEN KIJK HIER MEE UIT ALSJEBLIEFT. LUISTER NAAR JE EIGEN LICHAAM

24-07-2011 | Man | 27
Gezwollen slijmvliezen, mogelijk poliep
Helaas is de effectiviteit zeer matig. Ik heb eigenlijk nog een effect opgemerkt. Daarnaast zijn de bijwerkingen zeer goed te merken. Ik heb vaak hoofdpijn na het gebruik, na enkele dagen beginnen mijn slijmvliezen in mijn mond en keel op te zetten (zoals bij griep). Ook vaak last van diarree na gebruik. Echt heel prettig is dit middel niet.

03-10-2018 | Man | 28
fluticason (1mg/ml)
Ik heb dit medicijn gebruikt tegen allergieen voor huisstofmijt, huisdieren en bomen/pollen. Bij het begin van het gebruik kreeg ik last van mijn ogen en stressaanvallen. Ik heb toen in overleg met de huisarts dagelijks halve doseringen genomen. Dit ging goed, tot ik er na een tijdje mee wilde stoppen. Ik kreeg toen weer last van mijn ogen (wazig zicht en blinde vlekken), [lees meer...]en dit heeft meer dan een half jaar voortgeduurd. Dit heeft voor veel problemen op mijn werk gezorgd en uiteindelijk zelfs tot een burnout. Ik zie dit medicijn daarom als een vergif en zou het nooit aan iemand aanraden. Gebruik je het wel, let dan goed op.

01-10-2018 | Man | 29
Acne/puistjes
Behoorlijk huiduitslag op borst en rug. Enorme hartkloppingen en moe / duf

27-07-2017 | Man | 29
fluticason (50ug/do)
Ik ben zeer niet tevreden met deze medicijn. Er zit veel meer dan wat op de bijsluiter staat. Zeer gevaarlijk medicijn, het is namelijk een corticosteroïd dat staat niet op de bijsluiter. Ik heb zeer veel klachten gehad van hartritmestoornis, heel vervelend. Ik moest de Amerikaanse bijsluiters laten zoeken, want de Europese versie zegt niet alles. Ik raad u aan om goed na [lees meer...]te kijken over dit medicijn. Het maak uw allergieën goed, maar beschadigt iets anders in uw lichaam. Dit is al de 2de keer dat ik dezelfde bijwerking krijg na 3 jaar. Nu het is duidelijk dat dit medicijn de oorzaak was. Ik dacht dat ik hartproblemen had.

28-03-2024 | Vrouw | 30

bittere smaak

Neusspray gekregen voor hooikorts allergie. 3 weken aan een stuk door gebruikt.. week gestopt en nu krijg ik ineens bijwerkingen zoals vieze bittere smaak in mijn mond, het is zo erg dat ik niet eens meer kan eten want niks smaakt meer.. vreselijk

10-10-2022 | Vrouw | 30
fluticason (50ug/do)
Voor de tweede keur ernstig verstopte oren en neusholtes ivm allergie, met ook vocht vast achter trommelvliezen en niet kunnen ademen door de neus. Deze keer deze neusdruppels gekregen. 3 weken gebruikt: mijn advies is gebruik dit aub niet. Wat een troep. Van hartkloppingen tot wazig zicht tot misselijkheid en niet mezelf zijn. Mijn allergie klachten zijn een klein beetje [lees meer...]afgenomen maar dit staat niet tegenover alle bijwerkingen die ik heb gehad. Dan heb ik nog liever de allergie……

12-06-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Wat een rommel! Na gebruik begon ik als eerste bloeding te krijgen, terwijl ik geen menstruatie meer heb sinds ik een spiraal heb. Snel daarna bleef er een vreemde smaak achterin mn keel zitten. Maar omdat het niezen door de hooikoorts wel een stuk minder was geworden, nam ik die smaak voor lief. Bloedingen waren trouwens na 2 dagen weg. Maar mn tong en smaak werd steeds [lees meer...]erger. Mijn tong was wit geworden en voelde aan alsof hij helemaal verbrand was. Hij doet ook heel erg pijn alsof hij helemaal vol zit met aften. Gister keek ik in de spiegel en er zitten vreemde bulten op. Ik heb de spray nu al 2 dagen niet gebruikt en mn tong doet nog steeds zeer, is nog steeds wit, heb nog steeds geen smaak... maak me zorgen dus morgen (maandag) bel ik eerst de huisarts. Ik heb ook last van mn ogen. Normaal al door de hooikoorts, maar sinds deze neusspray heb ik een soort van traanoog...heel vreemd. Ik ben anti medicijnen, maar ik heb zulke heftige hooikoorts dat ik niet meer kan functioneren. Ik heb normaal heftige hooikoorts van maart tot oktober en kan dit goed onderdrukken met natuurlijke producten maar enkele weken in het jaar is het net niet voldoende en moet ik helaas wel wat medicatie gebruiken, maar deze neusspray ben ik niet tevreden over. Omdat ik nergens de klachten van sw tong kon terug vinden dacht ik.. ik deel even mijn ervaring.