Ervaringen met Fluticason neusspray

fluticason

jeuk in mijn oren jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam bittere smaak allergie acute hoofdpijn zichtproblemen spasme verstopte neus slaperigheid

Allergie (29 meningen)
Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

05-03-2015 | Man | 53
Astma
Ben chronisch patiënt. . Al veel ervaring dus. Ben bijna overal allergisch voor en heb ook astma. Sinds ik Dymista gebruik heb ik in ieder geval veel minder last van mijn allergie met als gevolg dat het met de astma ook beter gaat omdat ik niet meer zo benauwd ben. Zelfs de jeuk is minder.

12-02-2015 | Man | 18
Bijholteontsteking
Sinds winter 2014 heb ik heel veel last gehad van bijholte ontstekingen. Na weken stomen, langs de huisarts en ziek in bed heb ik deze neusspray gekregen en hij bevalt echt super. Sindsdien nog maar 1 keer de holtes dicht gehad door de griep en het niet consequent gebruiken van de spray. Wel vaak een bloedneus maar daar heb ik zelf niet zo'n last van. Niet aan te raden om [lees meer...]een gewone neusspray voor een verstopte neus en deze neusspray samen te gebruiken, dan kreeg ik heel veel bloedneuzen.

23-01-2015 | Man | 46
Verkoudheid
Ik gebruik fluticason-propionaat al bijna 1 jaar omdat ik vaak verkoudheidsklachten heb en mijn neus vaak verstopt is. In het begin was het effect heel goed, ik niesde veel minder, had geen verstopte neus meer en ik slip veel veel beter. Ik had bijna geen bijwerkingen behalve een paar keer een beetje bloedneus. Paar manden geleden had ik griep en dus verstopte neus, de[lees meer...]ze week heb ik verkoudheid opgelopen en weer verstopte neus dus. Het valt me op dat het nou veel langer duurt voordat de neus weer ontstopt is en de andere klachten veel erger zijn dan voordat ik dit middeltje ging gebruiken. Dan heb ik vooral last van heel langdurig verstopte neus. Langer dan normaal. Het voel alsof ik al verslaafd ben geraakt aan dit middel. Ik maak dit laatste flesje op en dan stop ik er mee, denk ik.

02-05-2012 | Man | 65
Keelontsteking
het heeft voor mij goede werking slikte een pil per dag levocetirizine dihcl 5 pch niet meer nodig wel toegevoegd bruistablet vitamine c.

20-11-2011 | Man | 68
Verstopte neus
geen smaak meer

24-07-2011 | Man | 27
Gezwollen slijmvliezen, mogelijk poliep
Helaas is de effectiviteit zeer matig. Ik heb eigenlijk nog een effect opgemerkt. Daarnaast zijn de bijwerkingen zeer goed te merken. Ik heb vaak hoofdpijn na het gebruik, na enkele dagen beginnen mijn slijmvliezen in mijn mond en keel op te zetten (zoals bij griep). Ook vaak last van diarree na gebruik. Echt heel prettig is dit middel niet.

10-04-2011 | Man | 39
Verkoudheid
werd s`nachts vaak wakker van een dicht zittende neus maar sinds het gebruik van deze spray slaap ik weer als een baby.

20-09-2010 | Man
Verstopte voorhoofdsholtes

18-05-2009 | Man
Dichtzittende neus
Moet nu ook naar twee keer per dag want het doet nog niet zoveel. Gebruik er nog wel een Kruidvat xylometazolne neusspray naast (voor als het 's ochtends helemaal dicht zit, maar wel langer dan die maximale 5 dagen...)

22-04-2024 | Vrouw | 52
Hooikoorts

allergie jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam jeuk in mijn oren acute hoofdpijn slaperigheid

Avamys is niet meer leverbaar en nu dit gekregen. Mijn hooikoorts klachten waren altijd onder controle, nu is het ineens in zeer heftige mate terug. Waardeloos.

18-04-2024 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik wil graag een tip hier vermelden. Ik heb zelf jarenlang Avamys gebruikt na een lange zoektocht naar een echt helpend medicijn tegen hooikoorts. Omdat het nu niet meer leverbaar is en ik de negatieve verhalen over fluticasonfuroaat alternatieven had gelezen, heb ik de gok gewaagd om de nieuwe neusspray van A. Vogel, Pollinosan met Ectoin te gaan gebruiken. En deze werkt [lees meer...]eigenlijk bovenverwachting voor mij! De oude Pollinosan tabletten hielpen vroeger overigens niet. Dus zoek je naar een alternatief, zonder bijwerken, is dit echt een topper. Ik schrijf niet snel iets op forums, maar ik hoop hiermee anderen te helpen : )

28-03-2024 | Vrouw | 30

bittere smaak

Neusspray gekregen voor hooikorts allergie. 3 weken aan een stuk door gebruikt.. week gestopt en nu krijg ik ineens bijwerkingen zoals vieze bittere smaak in mijn mond, het is zo erg dat ik niet eens meer kan eten want niks smaakt meer.. vreselijk

05-03-2024 | Vrouw | 72

zichtproblemen spasme

Met Avamys geen problemen. Die verstuiver werkte perfect. De flutication loopt helemaal de keel in. Na 3 maanden dit middel genoemde klachten. Zelfs naar de neuroloog en daar alle mogelijke onderzoeken gehad . Veel kosten dus voor de maatschappij. Gestopt met de flutication en geen klachten meer.

27-02-2024 | Vrouw | 46
Huisstofallergie
Ik heb een huisstofallergie maar er lijkt wat meer aan de hand te zijn. Dagen erbij van continu niezen en tranende ogen. Huisarts had dit voorgeschreven en vanaf zo goed als dag 1 overal vanaf en weer energie. Niet de negatieve ervaring dus zoals anderen, geen last van bijwerkingen.

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een ramp van een medicijn. Het werkingsmechanisme/verstuiver werkt niet goed, waardoor de vloeistof niet goed naar binnen komt maar eruit sijpelt. Ook verstuift het in dikke, grote druppels en komt zo niet goed daar waar het moet werken. Ik hoopte nog dat ze Avamys terug zouden halen, maar na dit alles gelezen te hebben geen hoop meer. Wat nu? Straks als het lente en z[lees meer...]omer wordt kan ik niet meer naar buiten. Voor de fabrikant (Basic Pharma): dit medicijn werkt gewoon niet!

13-01-2024 | Vrouw | 68
Verkoudheid
ik kwam bij de huisarts voor m,n oor,nog geen eens verkouden. en waarschijnlijk de buis van eustastieus.geef ze mij eerst xylometeazoline. en na 2 dagen mee gestopt. met reden me niet lekker voelen misselijk en naar in m,n hoofd. dus ik weer terug en kreeg ik fluticason propionaat daar ook mee begonnen en na 2 dagen voelde ik mij weer ziek.dus weer weggedaan. na een pa[lees meer...]ar dagen dacht ik ik ga het weer proberen en weer een recept gevraagd voor fluticasonpropionaat 50. ik wilde mij niet aanstellen en weer eraan beginnen. ik gebruik ook antidepressiva. dus vol goede moed begonnen 1×per dag 2x spuiten in elk neusgat. nou dezelfde dag voelde ik mij weer niet goed worden,en nog 3 dagen volgehouden en heel naar in m,n hoofd om dol van te worden en last van m,n ogen die ik al een tijd geleden heb laten behandelen voor staar,waar ik last van heb. maar het ergste is m,n hoofd.vreselijk.morgen stop ik ermee wat een rotzooi is dat. ik vroeg nog kan ik dat met mijn andere medicijnen gebruiken,antwoord ja hoor. ze geven maar wat mee. zonder te beseffen wat het met je doet. wat een rotzooi is dat. gebruik het nooit. ik wilde het niet geloven van andere,maar ik heb het nu weer ondervonden.het is gewoon gif . ik hoop dat het nog goed komt.