Ervaringen met Fluticason neusspray

Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

21-06-2018 | Vrouw | 50
fluticason (50ug/do)
Ben al maanden zwaar verkouden, extreem veel niezen, veel snuiten en als ik me buk druppelt er zoutwater uit mn neus, ik praat nasaal en smaak en reuk zijn ernstig verstoord. Fluticason helpt mij niks, nu na een week, want ik merk geen verbetering maar ook geen bijwerkingen.

09-06-2018 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Erg veel bijwerkingen, hartkloppingen, hoog cholesterol, hoofdpijn, spierpijn en rugpijn. Duurde lang voordat ik doorhad dat het door dit medicijn kwam. Nu gestopt en alle klachten zijn binnen twee weken weg. Puur gif! Werkte wel om neus open te houden maar hield verslaving in stand!

12-03-2018 | Vrouw | 49
fluticason (50ug/do)
Ik heb deze neusspray voorgeschreven gekregen door de huisarts vanwege opgezette slijmvliezen in neus en keel. Een aantal uren na de eerste inname ging ik me erg onrustig voelen. Ook kreeg ik last van een hoge bloeddruk. Die nacht ook heel slecht geslapen. Dit heeft anderhalve dag aangehouden. Ik neem het niet meer in.

29-12-2017 | Vrouw | 56
Allergische reactie
Had bijna alle weekeinde en loop neus leek wel en kraantje die open stond ging de hele dag door behalve niet als ik op me rug lag. Maar zins dien is me tong steeds stuk, kon niet achter halen waarvan, maar ben er nu achter gekomen door weer met een loop neus te lopen nu alle dagen dat me tong weer genezen is na bijn 2 jaar, de huisarts wist ook niet hoe het kon. Dus ben i[lees meer...]k zelf van alles gaan uitproberen, niets hielp, totdat ik dacht ja toen is het ongeveer begonnen, en het klopt dus. Wil het nieuwe jaar door verwezen worden naar de kno arts want ik wil er echt mee stoppen, me tong gaat anders helemaal stuk. Fabriek focus care

14-03-2017 | Vrouw | 49
Bijholteontsteking
Sinds 20 jaar gebruik ik 2 x per dag deze spray naar volle tevredenheid zonder enige bijwerkingen. Ik heb een afwijkende neus en veel holteproblemen met ontstekingen. Daarnaast nog veel allergieen en luchtwegproblemen. Ik ben ontzettend blij met dit medicijn. Tip van de KNO arts is om niet naar het neusbeen maar naar de buitenkant te sprayen. Ik zou willen dat ik dat e[lees meer...]erder geweten had. Op het neusbeen doet het bij mij erg zeer.

06-03-2017 | Vrouw | 37
fluticason (1mg/ml)
Ik heb jaren flixonase gebruikt vanwege allergische rhinitis. Dit gaf altijd wel verlichting. Wel vies om te gebruiken (stinkt en soms vieze smaak in de mond). Na erge toename van klachten met vele holte-ontstekingen kreeg ik een sterkere variant, namelijk neusdruppels. Ik kreeg daar heel heftige hartritmestoornissen van. Er zat bijna geen normale hartslag meer tussen. Na[lees meer...] het stoppen van de medicatie stopte de hartritmestoornissen geleidelijk na 1,5 a 2 dagen. In de jaren ervoor heb ik er altijd wel last van gehad en deze klachten zijn nu na het stoppen van de fluticason verdwenen. Wel lastig, omdat de allergische rhinitis klachten er nu wel zijn. Ik gebruik nu met mate Dymista en dat gaat beter. Ik begreep dat dit een zeer weinig voorkomende bijwerking is en ik kon het niet terug vinden in de bijsluiter. Wel vervelend, anders had ik misschien eerder de link kunnen leggen.

15-08-2016 | Vrouw | 26
fluticason (50ug/do)
Ik heb deze neusspray eerder gehad 3 jaar geleden en vond het toen al zo chemisch ruiken. Geen klachten gehad behalve branderige neus en zere keel. Nu vandaag van de KNO arts voorgeschreven gekregen, ik had er geen goed gevoel over. Ik heb het gekregen voor mijn allergie tegen hazelnoten, alle soorten boompollen en graspollen. Toen ik het vanavond had genomen kree[lees meer...]g ik na 2 minuten een dikke keel, daarna steken in me oren en steken in me voorhoofd. Daarna 10 min later wilde ik gaan douchen en ineens ging het bij mijn borst (hartgedeelte) verkrampen... Ik werd er zo eng van dat ik niet meer durfde te gaan douchen... Me gevoel had het dus goed. Ik voelde me zo raar en me ogen beginnen nu ook te branden. Dit spul gaat morgen direct terug naar de apotheek. Trouwens geen bloedneus van gekregen. Ga morgen wel Van A.Vogel wat halen zonder chemische luchtje eraan. ook allergietabletten gekregen vandaag van merk glennmark. Die werken wel goed want die had ik niet zo lang Geleden voorgeschreven gekregen via de huisarts. Ik raad dit spul zeker af. De E-nummers die er in zitten zijn kankerverwekkend. E-460 en E-466. Succes maar ik begin er niet mee aan!

10-08-2016 | Vrouw | 50

01-08-2016 | Vrouw | 55
fluticason (50ug/do)
Eerder lange tijd gebruikt i v m chronische ontsteking holtes. Herinner me nog de opluchting. Eindelijk hoofdpijnvrij. Hopelijk gaat dit nu ook weer gebeuren en verdwijnt ook het vocht in het middenoor, en kan ik weer gewoon horen.

19-07-2016 | Vrouw | 43

12-06-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Wat een rommel! Na gebruik begon ik als eerste bloeding te krijgen, terwijl ik geen menstruatie meer heb sinds ik een spiraal heb. Snel daarna bleef er een vreemde smaak achterin mn keel zitten. Maar omdat het niezen door de hooikoorts wel een stuk minder was geworden, nam ik die smaak voor lief. Bloedingen waren trouwens na 2 dagen weg. Maar mn tong en smaak werd steeds [lees meer...]erger. Mijn tong was wit geworden en voelde aan alsof hij helemaal verbrand was. Hij doet ook heel erg pijn alsof hij helemaal vol zit met aften. Gister keek ik in de spiegel en er zitten vreemde bulten op. Ik heb de spray nu al 2 dagen niet gebruikt en mn tong doet nog steeds zeer, is nog steeds wit, heb nog steeds geen smaak... maak me zorgen dus morgen (maandag) bel ik eerst de huisarts. Ik heb ook last van mn ogen. Normaal al door de hooikoorts, maar sinds deze neusspray heb ik een soort van traanoog...heel vreemd. Ik ben anti medicijnen, maar ik heb zulke heftige hooikoorts dat ik niet meer kan functioneren. Ik heb normaal heftige hooikoorts van maart tot oktober en kan dit goed onderdrukken met natuurlijke producten maar enkele weken in het jaar is het net niet voldoende en moet ik helaas wel wat medicatie gebruiken, maar deze neusspray ben ik niet tevreden over. Omdat ik nergens de klachten van sw tong kon terug vinden dacht ik.. ik deel even mijn ervaring.

21-05-2015 | Vrouw | 48
Bijholteontsteking
Ik had voordat ik fluticason gebruikte heel vaak bijholte ontstekingen en die gingen maar moeizaam over. Bovendien had ik 's nachts altijd een verstopte neus, waardoor ik slecht sliep. Na een paar weken fluticason te hebben gebruikt, gingen de onstekingen weg en heb ik 's nachts geen verstopte neus meer. De bijwerkingen die ik heb zijn: af en toe een bloedneus, soms een ze[lees meer...]re keel, hoofdpijn en een kriebelneus. Voor mij zijn dit echter geen redenen om met dit middel te stoppen aangezien het mij zo goed helpt.

22-01-2015 | Vrouw | 34
Bijholteontsteking
Wanneer dit medicijn te lang gebruikt wordt raakt het immuunsysteem van het lichaam ernstig uit balans! het is nl vloeibare Prednison, ook na het stoppen keren de klachten erger terug, het beste blijft stomen en alleen antibiotica gebruiken! pas dus goed op met dit middel!

16-08-2014 | Vrouw | 53
fluticason
M'n knallende koppijn was meteen weg ! Neus oor verbinding, daar zat ergens vocht en hoogstwaarschijnlijk ook 'n ontsteking. Ook achter t trommelvlies.

02-01-2014 | Vrouw | 32
fluticason
Tijdens de eerste week van het gebruik van dit middel wat last gehad van een ontstoken oog, hoofdpijn en pijn in mijn neusholtes. Na 2 weken gebruik namen alle klachten heel snel af en ze zijn nog steeds weg. Na ongeveer een maand gebruik af en toe een bloedneus, maar die neem ik voor lief.

29-08-2013 | Vrouw | 18
fluticason
Hallo Allemaal! Ik heb al een tijdje last van een opezwollen neusslijmvlies en ik heb vandaag deze spray voorgeschreven gekregen, Mijn vraag is eigenlijk of iemand me vertellen of deze spray (bevat corticosteroiden) invloed heeft op de betrouwbaarheid van de pil. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb er ontzettend veel last van. :(