Ervaringen met Fluticason neusspray

Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

12-03-2018 | Vrouw | 49
fluticason (50ug/do)
Ik heb deze neusspray voorgeschreven gekregen door de huisarts vanwege opgezette slijmvliezen in neus en keel. Een aantal uren na de eerste inname ging ik me erg onrustig voelen. Ook kreeg ik last van een hoge bloeddruk. Die nacht ook heel slecht geslapen. Dit heeft anderhalve dag aangehouden. Ik neem het niet meer in.

12-04-2017 | Man | 22
fluticason (1995)
Ik kreeg dit voorgeschreven ivm een chronische ontsteking in mijn neus. Deze neusspray zorgt er echter voor dat de boel juist erg ontstoken raakt in plaats van dat het de klachten tegengaat. Ik moest er meteen mee stoppen dus. Flixonase neusdruppels werken daarentegen wel. In de Fluticason neusspray moet dus net een ander bestanddeel zitten waar ik niet tegen kan...

15-08-2016 | Vrouw | 26
fluticason (50ug/do)
Ik heb deze neusspray eerder gehad 3 jaar geleden en vond het toen al zo chemisch ruiken. Geen klachten gehad behalve branderige neus en zere keel. Nu vandaag van de KNO arts voorgeschreven gekregen, ik had er geen goed gevoel over. Ik heb het gekregen voor mijn allergie tegen hazelnoten, alle soorten boompollen en graspollen. Toen ik het vanavond had genomen kree[lees meer...]g ik na 2 minuten een dikke keel, daarna steken in me oren en steken in me voorhoofd. Daarna 10 min later wilde ik gaan douchen en ineens ging het bij mijn borst (hartgedeelte) verkrampen... Ik werd er zo eng van dat ik niet meer durfde te gaan douchen... Me gevoel had het dus goed. Ik voelde me zo raar en me ogen beginnen nu ook te branden. Dit spul gaat morgen direct terug naar de apotheek. Trouwens geen bloedneus van gekregen. Ga morgen wel Van A.Vogel wat halen zonder chemische luchtje eraan. ook allergietabletten gekregen vandaag van merk glennmark. Die werken wel goed want die had ik niet zo lang Geleden voorgeschreven gekregen via de huisarts. Ik raad dit spul zeker af. De E-nummers die er in zitten zijn kankerverwekkend. E-460 en E-466. Succes maar ik begin er niet mee aan!

10-08-2016 | Vrouw | 50

05-07-2016 | Man | 58
fluticason (27,5ug/do)
Astma
Na vele jaren zonder klachten de ECHTE SERETIDE van GLAXO SMITH KLINE te hebben gebruikt werd ik ineens opgezadeld met de nepproducten van FOCUS-FARMA die in het geheel niet werken en zware bijwerkingen gaven o.a. in mijn ogen. Focus Farma levert geimporteerde goedkope rotzooi uit India onder de naam Fluiticason Propionaat van het dubieuze merk Vincion. De fabrikant Vinci[lees meer...]on is nergens te vinden op het internet en wat je ook vindt je komt altijd terecht bij de gifmengers van Focus Farma. Gelukkig heb ik het originele product vanuit medische noodzaak weer voorgeschreven gekregen. Weg dus met al die goedkope generieke rotzooi

12-06-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Wat een rommel! Na gebruik begon ik als eerste bloeding te krijgen, terwijl ik geen menstruatie meer heb sinds ik een spiraal heb. Snel daarna bleef er een vreemde smaak achterin mn keel zitten. Maar omdat het niezen door de hooikoorts wel een stuk minder was geworden, nam ik die smaak voor lief. Bloedingen waren trouwens na 2 dagen weg. Maar mn tong en smaak werd steeds [lees meer...]erger. Mijn tong was wit geworden en voelde aan alsof hij helemaal verbrand was. Hij doet ook heel erg pijn alsof hij helemaal vol zit met aften. Gister keek ik in de spiegel en er zitten vreemde bulten op. Ik heb de spray nu al 2 dagen niet gebruikt en mn tong doet nog steeds zeer, is nog steeds wit, heb nog steeds geen smaak... maak me zorgen dus morgen (maandag) bel ik eerst de huisarts. Ik heb ook last van mn ogen. Normaal al door de hooikoorts, maar sinds deze neusspray heb ik een soort van traanoog...heel vreemd. Ik ben anti medicijnen, maar ik heb zulke heftige hooikoorts dat ik niet meer kan functioneren. Ik heb normaal heftige hooikoorts van maart tot oktober en kan dit goed onderdrukken met natuurlijke producten maar enkele weken in het jaar is het net niet voldoende en moet ik helaas wel wat medicatie gebruiken, maar deze neusspray ben ik niet tevreden over. Omdat ik nergens de klachten van sw tong kon terug vinden dacht ik.. ik deel even mijn ervaring.

22-01-2015 | Vrouw | 34
Bijholteontsteking
Wanneer dit medicijn te lang gebruikt wordt raakt het immuunsysteem van het lichaam ernstig uit balans! het is nl vloeibare Prednison, ook na het stoppen keren de klachten erger terug, het beste blijft stomen en alleen antibiotica gebruiken! pas dus goed op met dit middel!

11-05-2013 | Vrouw | 62
fluticason
Na anderhalve dag gebruik hevige pijn aan oog en helemaal ontstoken. Niet duidelijk of al reeds aanwezig was of gevolg van??

15-02-2013 | Vrouw | 40
fluticason
De spry is voor mij echt niet handig. 2weken gebruikt, de kwaal ging niet over en krijg bloed uit mn neus als ik inspanning doe, raar spul. Dus voor mij nooit meer! gr. essie

10-04-2011 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Vanaf het moment dat ik het ging gebruiken, kreeg ik last van ontstoken ogen. Bij langduriger gebruik regelmatig last van bloedneus. Nadat ik ben gestopt met het medicijn, verdwenen alle klachten

27-09-2010 | Vrouw
Allergie neus
Ik slik tyrax duotab en bij mijn controle bleek dat mijn bloeddruk veel te hoog was. Dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ik ben nu getstopt met Fluticason.

06-09-2010 | Vrouw
Hooikoorts en huisstofmijtallergie
Ik heb sinds een maand fluticason i.p.v. flixonase en nu komen alle klachten weer terug. Ik heb nu erg branderige ogen en mijn neus is weer verstopt. Dus bij mij werkt fluticason niet

10-10-2022 | Vrouw | 30
fluticason (50ug/do)
Voor de tweede keur ernstig verstopte oren en neusholtes ivm allergie, met ook vocht vast achter trommelvliezen en niet kunnen ademen door de neus. Deze keer deze neusdruppels gekregen. 3 weken gebruikt: mijn advies is gebruik dit aub niet. Wat een troep. Van hartkloppingen tot wazig zicht tot misselijkheid en niet mezelf zijn. Mijn allergie klachten zijn een klein beetje [lees meer...]afgenomen maar dit staat niet tegenover alle bijwerkingen die ik heb gehad. Dan heb ik nog liever de allergie……

22-02-2021 | Man | 24
Verkoudheid
3 dagen gebruikt en uit het niets ineens kuchen en hoesten en binnen een paar uur een onaangename keelpijn gekregen erdoor en na gestopt te zijn namen ook de klachten van de keel af. Heb nu een ander middel voorgeschreven gekregen in de hoop dat dit gaat werken tegen mijn al 3 maanden durende verkoudheid maar voor mij absoluut geen fluticason meer

13-09-2020 | Vrouw | 45
fluticason (50ug/do)
Heb neusspray gekregen voor neuspoliepen, gebruik het 2 weken maar het helpt niet. Vraag me af of het neuspoliepen zijn.

12-04-2020 | Vrouw | 26
fluticason (1mg/ml)
Het helpt wel om je holtes open te houden.. maar niet gebruiken wanneer je ook erg neusverkouden bent! Blijkt dan avarechts te werken wat ik niet wist. Weken met een mega loopneus en keelpijn gelopen ging maar niet over. Eenmaal gestopt met de neusspray namen de klachten af. Helaas heb ik wel een brandend gevoel achterop tong over gehouden en soms ook in de keelholte. Nu e[lees meer...]en anti mondschimmel kuur gekregen kijken of dat helpt...