Ervaringen met Fluticason neusspray

Ademhalingsproblemen (2 meningen)

24-03-2024 | Man | 68
fluticason (1mg/ml)
Hooikoorts
Ik gebruik het een half jaar. S'morgens 2 snuifjes per neusgat. Sindsdien zijn verstopte neus, jeuk en niezen grotendeels verdwenen. Daarbij is mijn nachtrust aanzienlijk verbeterd.

29-04-2018 | Man | 25
Hooikoorts
Neusspray helpte tegen hooikoortsverschijnselen wanneer er niet al te veel pollen in de lucht waren. Inname was irritant wegens de neusspray (flesje overal meenemen) en hoeveelheid (2x per dag, 2x in elk neusgat). Wegens veel gebruik ook snel op. Geen bijwerkingen, maar net na het sprayen treedt er enige lichte irritatie op. En het ruikt niet lekker :)

29-06-2015 | Man | 17
Hooikoorts
Prima spul. Geen last meer van verkoudheid. Snachts wel moeilijk in slaap komen. In het begin veel last van neusbloedingen. Benauwdheid tijdens intensief sporten met hooikoorts helpt er niet voor

26-06-2015 | Man | 37
Hooikoorts
Zonder dit middeltje nies ik wel 80 keer op een dag met enorme verkoudheidsklachten. 1 keer daags beide neusgaten voorzien van flixonase en ik ben weer niesvrij!

15-04-2015 | Man | 23

28-03-2024 | Vrouw | 30

bittere smaak

Neusspray gekregen voor hooikorts allergie. 3 weken aan een stuk door gebruikt.. week gestopt en nu krijg ik ineens bijwerkingen zoals vieze bittere smaak in mijn mond, het is zo erg dat ik niet eens meer kan eten want niks smaakt meer.. vreselijk

17-01-2024 | Vrouw | 42
fluticason (27,5ug/do)
Hooikoorts
Wat een ramp van een medicijn. Het werkingsmechanisme/verstuiver werkt niet goed, waardoor de vloeistof niet goed naar binnen komt maar eruit sijpelt. Ook verstuift het in dikke, grote druppels en komt zo niet goed daar waar het moet werken. Ik hoopte nog dat ze Avamys terug zouden halen, maar na dit alles gelezen te hebben geen hoop meer. Wat nu? Straks als het lente en z[lees meer...]omer wordt kan ik niet meer naar buiten. Voor de fabrikant (Basic Pharma): dit medicijn werkt gewoon niet!

09-06-2018 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Erg veel bijwerkingen, hartkloppingen, hoog cholesterol, hoofdpijn, spierpijn en rugpijn. Duurde lang voordat ik doorhad dat het door dit medicijn kwam. Nu gestopt en alle klachten zijn binnen twee weken weg. Puur gif! Werkte wel om neus open te houden maar hield verslaving in stand!

12-06-2016 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Wat een rommel! Na gebruik begon ik als eerste bloeding te krijgen, terwijl ik geen menstruatie meer heb sinds ik een spiraal heb. Snel daarna bleef er een vreemde smaak achterin mn keel zitten. Maar omdat het niezen door de hooikoorts wel een stuk minder was geworden, nam ik die smaak voor lief. Bloedingen waren trouwens na 2 dagen weg. Maar mn tong en smaak werd steeds [lees meer...]erger. Mijn tong was wit geworden en voelde aan alsof hij helemaal verbrand was. Hij doet ook heel erg pijn alsof hij helemaal vol zit met aften. Gister keek ik in de spiegel en er zitten vreemde bulten op. Ik heb de spray nu al 2 dagen niet gebruikt en mn tong doet nog steeds zeer, is nog steeds wit, heb nog steeds geen smaak... maak me zorgen dus morgen (maandag) bel ik eerst de huisarts. Ik heb ook last van mn ogen. Normaal al door de hooikoorts, maar sinds deze neusspray heb ik een soort van traanoog...heel vreemd. Ik ben anti medicijnen, maar ik heb zulke heftige hooikoorts dat ik niet meer kan functioneren. Ik heb normaal heftige hooikoorts van maart tot oktober en kan dit goed onderdrukken met natuurlijke producten maar enkele weken in het jaar is het net niet voldoende en moet ik helaas wel wat medicatie gebruiken, maar deze neusspray ben ik niet tevreden over. Omdat ik nergens de klachten van sw tong kon terug vinden dacht ik.. ik deel even mijn ervaring.

06-06-2013 | Vrouw | 38
Hooikoorts
vanaf dat ik dit gebruik heb ik geen tot zeer weinig last van verstopping in de keel door ophopend slijm waardoor ik steeds na het niezen en hoesten moest overgeven, heb gelukkig geen last van bloedingen oid hooguit een nare smaak en droge mond

24-09-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
Ik gebruik deze neusspray al jaren. Het smaakt een beetje vies, maar het werkt als een tiet! Ik kan weer ademen door mijn neus! De bijwerking bloedneus en erg droge neus komt regelmatig voor, maar is voor mij een niet-debiliterende bijwerking. De voordelen overtreffen bij dit medicijn verreweg de nadelen. In de bijsluiter staat dat je het niet te lang mag gebruiken, daar[lees meer...]om stop ik er soms een paar dagen mee als mijn hooikoorts even lijkt mee te vallen. De opbouw is bij dit medicijn wel belangrijk, heb ik begrepen. Het werkt dus beter als je het al een paar dagen/weken gebruikt. Ik zoek nog naar een hooikoortstablet voor icm met fluticason, aangezien ik van de levocetirizine die ik slik vervelende bijwerkingen krijg. [ik heb ingevuld dat ik dit middel sinds 2003 gebruik, maar dat is een gok. Ik weet alleen dat ik het al vele jaren gebruik]