Ervaringen met Prevalin neusspray

Hooikoorts (60 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Dymista (77 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

04-09-2016 | Vrouw | 25
Huisstofallergie
Ik heb last van veel allergieën (waaronder huisstofmijt, hooikoorts en dieren) en zag deze neusspray staan bij de AH. Met goede hoop ben ik gaan spuiten, maar deze gaf tot mijn grote verbazing een HEEL NARE pijn tot gevolg. Zoals meerdere ervaringen heb ik ook last van hoofdpijn, heeeeeel veel niesbuien en een zere, gevoelloze neus. Wat een k*tspul. Haal het alsjeblieft pe[lees meer...]r direct uit de schappen.

11-06-2015 | Man | 26
Hooikoorts
Hooikoorst, last van lopende neus en prikkende ogen als graspollen door de lucht zweven

20-04-2018 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik ben vandaag begonnen met het gebruiken van prevelin direct. Ik merk gelijk verschil ik kan weer rustig en goed door me neus ademen. Ik heb de afgelopen dagen veel last van hooikoorts en me astma gehad dus besloot ik deze neusspray te proberen en het werkt bij mij gelukkig wel!! Het enige grote nadeel is na het sprayen het heel erg prikt en pijn doet maar dit is na een p[lees meer...]aar seconde weer weg en daarna snuit ik me neus leeg en heb ik een paar uur (halve dag) geen last meer van me klachten. Mijn slijmvliezen in me neus waren ook opgezet en door de neusspray lijkt het weer hersteld te zijn tot het weer uitwerkt en kan ik weer normaal ademen en voel ik me een stuk beter.

28-05-2017 | Vrouw | 31
Allergische reactie
Ik spuit prevalin 2 in 1 in me neus. Ik ga juist van niezen en krijg dan tranen.

01-06-2018 | Man | 32
Hooikoorts
Heb fabrikant omega pharma gebeld en eiste geld terug! ze konden hooguit een andere neusspray geven maar dat heb ik geweigerd ik wil niet nog een product van hun wat mogelijk mijn neusslijmvlies beschadigd! Naar mijn weten heb ik gewoon rotzooi gekocht en 17euro weggegooid ermee en ik heb prevalin direct letterlijk in de vuilnisbak gegooid nooit meer koop ik een product va[lees meer...]n hun er zit 0,0 garantie op en prevalin is gewoon rotzooi en kwakzalverij! Ik ben snel na mijn oude medicijn gegaan en hoppa na 24 uur meteen van mijn hooikoorts af

30-05-2018 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Vandaag gekocht na het zien van de reclame. Uitleg gevraagd door de verkoopster bij het Kruidvat. Ik heb behoorlijke last van hooikoorts en slik ook de Xyzal tabletten die ik van de huisarts heb. Alleen die vervelend verstopte neus bleef ik last van houden. Prevalin direct plus gekocht en na inspuiten meteen grote spijt. Bah wat brand dat spul. En behoorlijk ook nog. En da[lees meer...]n niet alleen in de neus maar ook in mijn voor hoofd. En het effect n punt nul. Werkt voor geen meter en zonde van die dure €15,- wat deze troep kost. Dat ze zoiets durven te verkopen, wat ook nog veel pijn oplevert, snap ik niet. Ik raad niemand deze troep aan.

28-04-2017 | Vrouw | 32
Huisstofallergie
Ik zag Prevalin Direct Plus bij de supermarkt staan. Aangezien mijn gebruikelijke cetirizine tabletten niet goed werken tegen een verstopte neus, wou ik het een kans geven. Vooral omdat het label aangaf dat de spray ook de gevoeligheid voor allergenen vermindert. Ik vond het product aardig aan de prijs (zo'n 15 euro). Wat een vreselijke ervaring. Het lijkt wel napalm. N[lees meer...]a het sprayen een vreselijk branderig en stekend gevoel in de neus en hevig tranende ogen. Als je je neus ophaalt nadat je hebt gesprayd, voel je het door je hele hoofd. Ook moet ik dan wel 10x niezen. Bijkomend nadeel is dat het na een paar uur zorgt voor droge witte klonten in je neus. Niet altijd even charmant. Over de effectiviteit kan ik geen goed oordeel geven, omdat ik door bovenstaande ervaringen vaak geen zin heb om de spray te gebruiken. Hij staat ongebruikt in de kast. Ik koop het in elk geval niet weer.

31-08-2021 | Man | 33
Huisstofallergie
+ het helpt, neus en oren zijn volledig open + Minder vol gevoel in het hoofd - het idee dat ik een groot hap ijs heb gegeten, heb dit gevoel de hele middag al. Misschien dat mijn voorhoofd holte slinkt. - licht duizelingen Voor af en toe om even de boel te laten slinken wel goed is. Maar vind de neusspray wel heftig. Ik gebruik eigenlijk al jaren A.Vogel neus spr[lees meer...]ay voor pollen maar vond deze te licht en moest deze ook vaker gebruikt om het effect te krijgen. Prevallin maar 1x

01-06-2017 | Man | 33
Hooikoorts
Ik reageer overal heel goed op medicijnen. Hooikoorts is zwaar irritant. Voorheen zat ik dan 2 weken aan de pillen en was ik in de middag niet vooruit te branden, omdat ik er behoorlijk duf en slaperig van werd en de pillen begonnen pas na een half uur of uur te werken. Prevaline Direct Plus werkt binnen een paar minuten. Goed schudden voor gebruik en in beide neusgaten [lees meer...]de spray spuiten. Het geeft heel even een branderig gevoel, maar daarna nergens meer last van. De geur van de spray blijf je nog wel even ruiken. Ik heb verder geen last van deze medicijnen, geen verder bijwerken, geen hoofdpijn, geen bloedneus, maar vooral geen slaperigheid.

22-06-2019 | Vrouw | 35
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Voor mij werkt dit middel wel. Heb al vele middelen gebruikt. De allergoloog heeft zowat alles al eens voorgeschreven. Maar deze spray werkt opmerkelijk goed. Het is dan wel de enige waarbij de menthol je neusgaten dicht brandt. En de vieze slijmerige smaak lang in je mond achterblijft. Maar ik ben allergisch voor ongeveer alles. (hooikoorts, huisstofmijt, katten, honden, [lees meer...]pollen, bepaalde metalen, latex, spuitbus sprays zoals schoenspray, parfums, kruisallergie) Ik merk zelfs dat als ik gesprayed heb de bultjes rondom mn mond we lijven als ik bijv een appel en peer eet. Ik heb kruisallergie. Dus dan moet het toch iets doen lijkt me. Je moet hem wel consistent gebruiken en meteen zodra je last krijgt. Niet te lang wachten. Ik gebruik 2 sprays in ieder neusgat. Ook de jeuk in mn ogen verminderd. En ik ben normaliter enorm skeptisch omdat ik al zoveel rommel geslikt heb. Ik krijg van sommige allergie middelen zelfs heftige darmkramp. Het was voor mij altijd afwegen tussen bijwerkingen en de planning v mn dag. Ik krijg ook lichte hoofdpijn en zwaar gevoel in mn hoofd van deze spray. Maar als je alles al geprobeerd hebt dan neem je dat voor lief. Dus misschien ligt het ook aan de ernst v de allergie en het lijden eronder hoe je tegen deze spray aankijkt. (mits hij werkt natuurlijk voor je)

01-08-2017 | Vrouw | 35
Hooikoorts
Aangeraden door een medewerkster van Etos. Ik ben er zeer tevreden mee. Al jaren slik ik hooikoortstabletten. Die werken maar deels. Ik heb altijd last van mijn lenzen. Mijn ogen jeuken en daarna zie ik wazig. Het is heerlijk om daar eindelijk van af te zijn! Het is wel wat duurder, maar ik ben heel blij dat ik het geprobeerd heb! Ik zou in de toekomst alleen maar Prevalin[lees meer...] direct kopen. Het is mij veel waard om geen last te hebben van mijn lenzen tijdens de hooikoortsperiode. Na ongeveer 8u is het uitgewerkt, dat merk ik dan ook gelijk aan mijn ogen. Dus ik spray 2x per dag. Ik lees gemengde reviews hierover. Het scheelt dus per persoon, maar ik zou het ieder ander aanraden en gunnen om geen last te hebben van jouw lenzen!

04-06-2017 | Man | 35
Hooikoorts
Vervelende spray die naar aanvoelt in de neus na aanbrengen. Maar dat is nog tot daar aan toe, het effect is er niet, het lijkt juist erger te worden. Waardeloos dus.

08-06-2019 | Man | 36
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
Na het in de neus spuiten onmiddellijk heftige allergie reactie gekregen. Het werkt juist ave rechts. Vervolgens de hele dag een loopneus gehad. De prevalin wordt meteen uit geniest, waardoor het niet een harde laag kan vormen in het neus slijmvlies. Lekker zonde om steeds 16 / 70 = 23 EUR CT. Uit te niezen. Wat een troep. Het kost vervolgens dan ook nog eens meer handzeep[lees meer...] om mijn handen en gezicht te wassen.

21-12-2015 | Man | 36
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Een maand of 2 geleden heb ik deze spray voor het eerst gebruikt. In elk neusgat 1x een pufje. De effectiviteit in het begin is goed: de allergieklachten nemen sterk af. Een uur of zes later echter, een vrij sterke pijnsensatie in de neusholte, een opgezwollen neusslijmvlies zoals bij een verkoudheid. Diezelfde nacht kwamen daarbij: flinke keelpijn en hoofdpijn. Eerlijk g[lees meer...]ezegd zijn de symptomen nauwelijks te onderscheiden van een flinke neusverkoudheid. Toen hield ik er nog rekening mee dat ik wellicht toevalligerwijs verkouden was geworden; de link met Prevalin was nog niet zeker. Gisteren echter, nogmaals de spray gebruikt, deze keer maar in 1 neusgat om het effect beter waar te kunnen nemen. Precies dezelfde symptomen als hierboven; de pijn in de neusholte alleen aan de kant waar ik de spray gebruikt heb. Voor mij dus nooit meer deze rotzooi; nu kan ik weer dagen wachten voor mijn neus weer hersteld is.

21-07-2023 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Makkelijk te gebruiken, mentholgeur was onnodig en een pijnlijke toevoeging. Tranen liepen letterlijk mijn wangen na 1 spray! Lichaam raakte zo geirriteerd dat ik na bijna een week nog met een snotkop rond loop. Effect tegen allergie? Geen idee andere klachten overheersden

23-06-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Meer dan het geven van een bloedneus en droge ogen doet dit spul niet. Dure rommel !!!