Ervaringen met Prevalin neusspray

cromoglicinezuur

maagpijn voor misselijkheid/braken neus sinus pijn vieze geur hoesten branderig gevoel in de ogen

Hooikoorts (61 meningen)
Allergie (15 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Dymista (78 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

16-05-2017 | Man | 45
Hooikoorts
Brandende neus, hoesten, verstopte neus etc absoluut geen aanrader, lijkt wel of er alleen maar meer klachten door ontstaan. Het spul stinkt ook nog, dat je continu ruikt en geeft heerlijke witte neuspulken. 15 eu onmiddelijk in de kliko gegooid.

08-04-2019 | Man | 46
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
Kruidvat was al dicht en ik moest neusspray hebben. Dit dure product aangeschaft, er vanuit gaande dat dit minstens net zo goed en zelfs nog beter zou werken dan de goedkope spray van Kruidvat. Het doet nagenoeg niets! Meerdere dagen geprobeerd om er zeker van te zijn dat het wel een kans kreeg (en natuurlijk ondertussen ook al de gangbare spray gekocht). Van de markt hale[lees meer...]n zou ik zeggen.

27-05-2018 | Man | 46
Hooikoorts
Laatste weken zijn de hooikoorts symptomen flink toegenomen. Diverse tabletten, druppels en nu Prevalin direct neusspray geprobeerd. Voor mij teveel bijwerkingen en na3 minuten ben ik weer bij af: verstopte neus. Vroeger werkte het prima, maar bij deze mate van hooikoorts helemaal niet. Loopneus verdwijnt overigens niet.

17-06-2023 | Vrouw | 47
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Vreselijk veel pijn in mijn neus en keel, kan amper slikken zo droog en rauw voelt alles aan... Mijn neus blijft nu verstopt en bloed. De geur is vreselijk sterk en blijft heel de dag in je neus hangen. Daarnaast wekt het product hartkloppingen op... Bijna 20 euro voor niets uitgeven

07-06-2022 | Vrouw | 47
Hooikoorts
Bij de eerste klachten van hooikoorts werkt deze spray redelijk, maar hoe meer klachten des te minder de spray werkt. (Prevalin Direct). Vaak levert het nog extra niesbuien op na gebruik. Toch gebruik ik het al jaren aangezien ik na 40 jaar alle pilletjes wel heb geprobeerd. Het is voor mij meer het idee dat ik iets bij me heb, maar werken doet het niet echt.

05-05-2016 | Vrouw | 47
Hooikoorts
2 dagen Prevalin Direct gebruikt. Wat een vreselijke neusspray! Zodra je het volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt, krijg je ontzettende pijn in je neus en die trekt door tot in je voorhoofd! De tranen springen van de pijn in je ogen. Als het goedje achter in je keel loopt, krijg je ook daar een brandend gevoel van. Deze neusspray helpt ook helemaal niet en ik zou het nie[lees meer...]mand aanraden te gebruiken! Zeker niet bij kinderen, ook al staat er vanaf 12 jaar! Snel weggooien bij de apotheek en waarschuwen dat dit een pijnlijke niet werkende neusspray is!

19-04-2019 | Man | 48
Hooikoorts
Wat een rotzooi, helpt niet, hoofdpijn, keelpijn, neus verstopt... geen aanrader moet verboden worden

15-02-2019 | Vrouw | 49
Allergische reactie
Ik ben (o.a.) allergisch voor stuifmeel van de hazelaar en van de berk, met als gevolg dat ik van eind december tot begin mei loop te snotteren, soms zo erg dat ik er niet van kan slapen omdat ik stik in mijn eigen snot of me ziek moest melden omdat ik me een vaatdoekje voel, uitgeput van het niezen, en de snot uit mijn neus stroomt. Daarnaast flink jeukende ogen en inspan[lees meer...]ningsastma. Na jarenlang allerlei pillen te hebben geprobeerd met wisselend succes (en met wisselende bijwerkingen zoals slaperigheid, hartkloppingen, vreetbuien etc) ontdekte ik Prevalin Direct Plus. Het spul asfalteert je neusgaten, wat niet bepaald een fijn gevoel is, maar het werkt bij mij als een zonnestraaltje. Helemaal snotterloos zal ik wel niet meer worden, maar dit goedje maakt het voorjaar een stuk minder uitzichtloos voor mij.

13-05-2018 | Vrouw | 49
Allergische reactie
Hevige hooikoorts gebruik cetirizine tabletjes maar nog veel last van ogen. Neusspray werd door drogist aangeraden. Totaal geen verbetering nu ook last van mijn neus.

27-04-2021 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Duur! En de hele dag een vieze geur van eucalyptus in mijn neus. Waarom moeten dergelijke stoffen worden toegevoegd? Ik heb niet het idee dat het een effectief middel is.

04-02-2020 | Vrouw | 50
Hooikoorts
pijnlijk om te sprayen in de neus. Maar het helpt wel. flesje is na 1 á 2 x gebruiken niet meer werkzaam. sprayt niet meer en kan zo weg gegooid worden. Waardeloos dus. nu al 2 flesjes zo weg gegooid.

17-05-2017 | Vrouw | 50
cromoglicinezuur (20mg/ml)
Bijsluiter gelezen. Gespoten, niet inhalen en het brandt heel erg in de neus. Na spuiten: tranende ogen, loopneus, overgeven, dikke keel en hoofdpijn. Na ongeveer 1 uur ging mijn neus weer open. Dikke keel en hoofdpijn bleven. Later in de avond bloedneus in combi met loopneus en tranende ogen. Ik neem dit niet meer.

28-04-2015 | Man | 50
cromoglicinezuur (40mg/ml)
Hooikoorts
Na de 2e dag begon een ader enorm op te zwellen in mijn gezicht... gestopt met prevalin en na 2 dagen was deze weer weg.

16-12-2018 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik ben zeer tevreden met Prevalin. Ik ben niet allergisch voor pollen etc. Toch allergische reacties: verstopte neus, neus- keelholteproblemen. Daardoor slaapproblemen: hoesten en door ophoping van slijm word ik snel verkouden en problemen met bronchitis. Huisarts geeft neusspray met corticoïden: Probleem wordt erger. Alles is gecontroleerd, longen goed, hart goed en KN[lees meer...]O-arst kan niets vinden. Toch helpt Prevalin als enige bij mij klachten! Ik slaap weer goed, kan goed door mijn neus ademen en geen slijmophopingen meer in neus- en keelholte! Ik heb hashimotho (trage schildklier). Wellicht heeft dat te maken met mijn problemen op het gebied van slijmvliezen.

23-05-2016 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Hevige pijn boven in neus bij het inspuiten en vervolgens hoofdpijn. Na drie keer proberen niet meer gebruikt. Klacht ingediend bij Prevalin, maar die doen het af met een verhaal over dat het hoort bij de werking van het product en dat (over)gevoeligheid iets persoonlijks is...

10-06-2023 | Man | 54
Hooikoorts
Het brand als speed, ik word opgepept zoals vroeger (was in mijn jonge jaren nogal een feestbeest) bij speed en ik krijg soms hartkloppingen zoals bij speed........Het werkt prima tegen mijn hooikoorts hoor maar is dit wel zuivere koffie?