Ervaringen met Rhinocort

Hooikoorts (18 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

24-09-2019 | Vrouw | 58
Allergische reactie
gebruik Rhinocort 100 budesonide in droge dosis, inhaleren van korreltjes nu al enige jaren. Dit is het enige middel wat ik verdraag. De vloeibare sprays hebben oplosmiddelen die averechts werken. Dit na veel uitproberen en zoeken met de KNO specialist uitgevonden. Ben nu ook ontzet, dat dit uit de handel is , volgens de apotheek. Wie weet waar of hoe het nog wel verkr[lees meer...]ijgbaar is ?

19-08-2019 | Vrouw | 37
budesonide (100ug/do)
Helaas is het uit de handel. Ik heb gebeld met fabrikant, maar de licentie is verlopen. Daarom komt het niet meer terug. Dat wordt weer zoeken... vooral omdat de vernevelneussprays alleen maar erger maken. Dit komt door de conserveringsmiddelen.

29-07-2019 | Vrouw | 40
budesonide (100ug/do)
Hoi, gebruik dit ook al jaren! En kan het nu niet meer krijgen. Heb nu al meteen veel last van me allergie. Ben ook benieuwd of het ergens nog te krijgen is? Hoop het zo...

17-07-2019 | Vrouw | 62
budesonide (100ug/do)
Gebruik het al jaren en zeer tevreden. Het is nu uit de handel en ik krijg rare allergische reacties van spray s. Het werd al niet vergoed en nu is er geen aternatief. Weet iemand of het nog in het buitenland te krijgen is.

13-06-2018 | Vrouw | 30
budesonide (100ug/do)
Veel verschillende medicatie gehad voor mijn allergie. Allen bleken niet effectief of vervelende bijwerkingen te hebben waardoor langdurig gebruik niet haalbaar bleek. Uiteindelijk via de allergoloog dit middel voorgeschreven gekregen en sindsdien zijn de klachten eindelijk weer behapbaar. Erg tevreden over het gebruik. Alleen erg jammer dat de apotheek vaak de reguliere n[lees meer...]eusspray besteld waardoor ik twee keer langs moet.

26-07-2016 | Vrouw | 28
budesonide (100ug/do)
Door veel problemen in de neusholtes van mijn allergieen al heel veel neussprays geprobeerd. Veel werkte slecht, voor korte tijd of zorgde voor bijwerkingen als bloedneuzen. Toen de huisarts geen alternatief meer wist naar de allergoloog verwezen en die heeft dit middel voorgeschreven. Als het hooikoortsseizoen op zijn hoogst is, is het soms niet voldoende, maar heeft geen[lees meer...] bijwerkingen bij mij. (aangezien ik dit bij zo goed als elke medicijn wel heb, ervaar ik dit als erg prettig.)