Ervaringen met BuTrans

Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

08-04-2013 | Vrouw | 46
Hernia
De eerste weken ging het goed zelfs geen aanvullende pijnstillers nodig . Maar na 2 maanden in ochtend ineens blaren rode uitslag kon hierdoor niet meer lopen zo erg was de pijn. Dit is nu ruim een week aan de gang en nu beginnen ok m'n handen met hetzelfde probleem ook in oksel een zeer rode plek gekgenoeg doet deze geen pijnen jeukt niet zoals de rest. Dit allemaal omdat[lees meer...] ik allergieën ben voor de plijstervan de Butrans .

03-03-2013 | Vrouw | 42
Osteoporose/botontkalking
ik heb heel erg last nek en de rug

22-10-2012 | Vrouw | 26
Longontsteking
Ik had erg veel pijn en kon hierdoor moeilijk ademen. De pleister is het enige wat heeft geholpen/helpt. Regelmatig last van droge mond en sufheid, maar alles beter dan pijn. Ben erg blij. Eerste dag (12uur na opplakken) voelde ik me dronken en was ik high, maar niet misselijk ofzo! Merk heel soms dat ik minder eetlust heb of snel vol zit. Maar verder handig!

17-03-2012 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
Ik heb door de reuma veel pijnklachten en al diverse middelen zonder succes geprobeerd. Uiteindelijk adviseerde de pijnarts de BuTrans pleisters. Ik moest beginnen met 5 mg. Dat deed bijzonder weinig, zowel qua bijwerkingen als qua pijnstilling. Na het opplakken kreeg ik wel even het gevoel of er een band strak om mijn hoofd zat en of ik door een laag watten heen moest, ma[lees meer...]ar dit was niet in erge mate en de volgende dag weer verdwenen. Verder jeukte de pleister en deed deze pijn met verwijderen. Daarna nog ruim een week een geïrriteerde plek gehad op mijn arm. De plek was rood en voelde een beetje pijnlijk. Ook merkte ik dat mijn stoelgang iets minder fanatiek was dan normaal. Na twee weken moest ik verhogen naar 10 mg, aangezien ik nog geen adequate pijnstilling had. Ik kreeg dezelfde bijwerkingen, maar iets erger, toch nog steeds niet zo dat er reden was om echt te klagen. Na een week moest ik wederom verhogen, aangezien de pijnstilling nog steeds niet adequaat was. Dus nu naar 15 mg. Dit ging behoorlijk verkeerd. De bijwerkingen waren gelijk al wat heftiger, dus ik ben wat eerder naar bed gegaan in de hoop en de verwachting dat het de dag erna wel weer beter zou gaan, net als de keren daarvoor. Het werd alleen niet beter, maar steeds erger. Na twee à drie uurtjes (ongeveer) op te zijn geweest en wat achter mijn computer bezig te zijn geweest, redde ik het niet meer om achter de compu te blijven zitten. Ik kon mij niet meer concentreren op dat wat ik aan het lezen was, maar ik kon het ook niet meer goed zien. Ik had een wattig gevoel in mijn hoofd, was duizelig en misselijk. Ik ben op de bank gaan liggen, maar ik had de rust niet om stil te blijven liggen of te gaan slapen. Ik heb wat gebeld, maar ik kon mijn aandacht ook niet goed meer bij het gesprek houden. Toen toch maar weer opgestaan van de bank en nogmaals wat ontspannends op de compu gaan doen. Na 5 à 10 minuten maximaal redde ik dit weer niet meer, hoe erg ik ook mijn best deed. Weer op de bank liggen en onderhand zo ziek aan het worden dat ik wel bleef liggen en af en toe ook in slaap viel. Toen mijn echtgenoot uit zijn werk kwam (uren later), hem vertelt hoe het ging en verder de rest van de avond op de bank gelegen tot mijn echtgenoot mij in bed gestopt heeft met voor de zekerheid het emmertje dat ook al bij de bank stond mee naar boven, aangezien ik ook nog steeds misselijk was. Ik was heel duizelig, dreigde steeds flauw te vallen en kon niet eens meer zelfstandig naar de wc. Mijn ouders zijn de volgende dag ook bij mij komen zitten toen mijn man naar zijn werk moest. In overleg met de pijnarts toen de pleister van 5mg weer weggehaald zodat alleen die van 10mg overbleef. De volgende dag ging het iets beter, maar nog altijd niet goed. Een week nadat ik begonnen was met de verhoging naar 15mg en dus vijf dagen nadat ik dat weer teruggebracht had naar 10mg, was ik nog steeds niet echt in orde en dat maakte dat ik het zo zat was dat ik toen helemaal gestopt ben met de Bu Trans pleisters. Qua helderheid en normaal kunnen functioneren een hele goede keus, qua pijnbestrijding helaas een minder goede keus, want toen ik eenmaal gestopt was, merkte ik dat de pleisters toch meer tegen de pijn deden dan dat ik in eerste instantie dacht.

13-02-2012 | Vrouw | 45
buprenorfine
Dankzij dit medicijn kan ik eindelijk weer dingen ondernemen en heb het gevoel dat de kwaliteit van mijn leven sterk verbeterd is. Ik vind het ook prettig dat ik geen medicijnen hiervoor hoef te slikken, nadeel is dat de pleister wel gaat jeuken.

27-01-2012 | Vrouw | 65
buprenorfine
Ik heb Butrans 10 mcg/uur tot tevredenheid gedurende 1 jaar gebruikt. Ik was er alleen soms wat slaperig van en had ook wel eens jeuk onder de pleister. Omdat het inmiddels beter met me gaat ben ik sinds 2 weken overgestapt op een lagere dosering (5 mcg/uur). Daar ben ik nog niet zo gelukkig mee omdat mijn pijnklachten weer aardig terugkomen.

09-01-2012 | Vrouw | 49
Hernia
nadat ik de pleister heb geplakt houd ik een paar uur een vieze smaak in de mond,ook heb ik pijn op de huis waar de pleister zit. de 2e dag helpt de pleister heel goed,maar daarna merk ik helemaal geen verschil meer met of zonder pleister. Als de pleister verwijderd is, is de huis helemaal rood en zeer gevoelig, dat duurt een paar dagen.

14-11-2011 | Vrouw | 49
Ernstige rugpijn
Het is een pleister die je een plakt in de 5 dagen, het eerste uur heb ik een vieze smaak in de mond,en de eerste 3 dagen heb ik heel veel dorst en een droge keel. Ik heb de ene keer wel baat en de andere keer geen baat bij de pleister.

13-06-2023 | Man | 61
buprenorfine (70ug)
Rugklachten
1 PLEISTER PER 3 DAGEN... Na jaren lopen sukkelen met afbouw buprenorfine/naloxon 2x2mg per dag aan de 70 mgm/uur pleisters via huisarts. Wegens ondraaglijke pijn alles al gehad, oxycodon, tramadol, fentanyl, methadon, maar had geen effect meer. Afbouw via verslavingszorg was een hel. Met de door huisarts voorgeschreven pleisters voel ik me sinds jaren weer "MENS"... Gewel[lees meer...]dig!! Nu in 16 weken afbouwen, met 1 pil en dan per 14 dagen een kwart van de pleister af, zo doorgaan, dan zonder pil, geen heftige ontwenningsverschijnselen! Zou dan toch die Naloxon zo op je lichaam inwerken? Het lukte echt niet. Ik ben blij met deze oplossing ook al kwam hij jaren te laat.

18-04-2020 | Man | 53
buprenorfine (10ug)
Artrose
Heb artrose in beide knieen beide heupen en onderrug. gebruik 8 jaar butranspleisters van 10 mg. ivm verslechterde eetgewoonten (viel 23 kg af) ben ik samen met huisarts, psychiater begonnen om het af te bouwen naar 5 mg per week. wat een elende zeg 6 dagen niet kunnen slapen , onrustig , diaree, schokken in me armen, benen gek word je er van. nergens geen zin in , e[lees meer...]n veel pijn zelfs nu in me bekken ? na 12 weken het gaat wat beter zeker weten , maar nu gaat alles weer opnieuw beginnen 10 dagen niet slapen pijn onrustig weinig eten diaree en dat alle maal alleen zonder arts het is zwaar heel zwaar nog 7 weken en hoop dat het klaar is u hoort nog an me . vragen of suggesties mail aub

21-10-2017 | Man | 62
buprenorfine (10ug)
Spierpijn

24-09-2017 | Man | 48
Reumatoïde artritis
Hallo, Ik gebruik butrans nu 3 weken ben super bij er mee, naar veel gebruik van pillen wat niet werkten. Nu deze pleisters. Heb geen bijwerkingen gehad zoals misselijk en duizelig kon gewoon op dag een auto rijden Dit had ik gevraagd aan de arts, deze zij dat het komt omdat ik tramadol heb gehad. Ik ben super bij er mee en ga in november omhoog naar 10 ug/week.

08-07-2017 | Man | 85
Rugklachten
Zeer tevreden met Butrans apotheek besloot op eigen initiatief geen Butrans meer te geven maar Buprenorfine weet niet of dit hetzelfde is ( ben eigenlijk ontevreden met steeds weer ingreep van apotheek onder het motto goedkoper moet van de regering) H.M. Ps zijn zeer afhankelijk door leeftijd en klachten van allerlei aard .

11-08-2016 | Man | 55
buprenorfine (5ug)
ik had ontzettend pijn in mijn voeten. Toen ben ik doorgestuurd naar de pijnpoli, daar heb ik diverse medicijnen gehad tegen de pijn, maar allemaal met veel bijwerkingen. Uiteindelijk bij butrans uit gekomen. De eerste 2 weken ontzettend duizelig geweest, daarna ging het steeds beter. De pijn is weg, heb weer een normaal leven. De mensen om mij heen zeggen wel dat ik veel [lees meer...]dingen vergeet, als dit nog erger wordt, overweeg ik te stoppen, maar dan moet ik wel weer met de pijn leven. Maar het lijkt nu allemaal stabiel . Ik ben zeer te vreden over butrans.

20-05-2016 | Man | 62
Lage rugpijn
Erg misselijk, vooral na het plakken van een nieuwe pleister, droge mond,erge buikpijn en heel erg misselijk, braakneigungen, maar niet gebraakt. Geen eetlust, down, lusteloos.

03-11-2013 | Man | 64
Acute inflammatoire polyneuropathie
Ik heb nu 4keer gehad dat de pleister niet goed werkt. De apotheker ziet geen oorzaak. Nu zweet ik veel en mijn huid heeft dan een hoge zuurgraad. Wie heeft ervaring Gr. Hans

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum