Ervaringen met Fentanyl

Bij  HerniaX

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

03-06-2016 | Vrouw | 50
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50)
Hernia
Na veel pijn na een flinke val in armen nek en na uiteindelijk MRI en op 6 juni een prik om te proberen de zenuw te verdoven in verband met nek hernia Fenthanyl pleisters van 50 mg eerst lagere dosering maar die onderdrukte de pijn niet voldoende. Helpt uitstekend nauwelijks pijn meer, de bijwerking vallen mee, wel veel dromen s,nachts maar word ook minder na verloop van[lees meer...] tijd. Als mijn behandeling werkt , bij de pijnpolie, nog niet afbouwen in verband met rughernia. Heb eerder afgebouwd 100 mg bij rughernia is gelukt even doorbijten. Pleister werkt 3 dagen dus om de 3 dagen opbrengen, minder bijwerkingen als morfine in tabletvorm

09-03-2012 | Vrouw | 32
Hernia
Na percocet, elavil, decadron, lyrica, neurontin en tenslotte dilaudid 4mg 4 keer per dag en zelfs meer, geprobeerd te hebben... leve fentanyl. Maar de bijwerkingen, dat is een ander verhaal. Zwakheid, slapeloosheid, verschrikkelijke misselijkheid met vermindering van eetlust, daarna zweten met tussenpauzen en als slagroom op de taart: hoofdpijn!!! Maar de conclusie van mi[lees meer...]jn verhaal is... ik kan desondanks een volledige nacht slapen en proberen te functioneren gedurende de dag... Mijn beroep is ironisch genoeg: verpleegster

13-12-2013 | Vrouw | 40
Nek- / rughernia
Fentanyl pleisters voor 3 dagen 100ug Ik ben al 2 keer eerder geopereerd aan een hernia L3 - L4 , tussenwervelschijf bijna helemaal weg en een verschoven wervel. 31-10-2013 operatie in België door Dr van der Plancken, tijdens operatie kwam hij nog 6 hernia's tegen, hij heeft die verwijderd en de wervels vastgezet door middel van een PLIF Ook is hij tegen de zenuw a[lees meer...]angekomen en die moest gehecht worden, ernstige lekkage en dat is een onbeschrijvelijke pijn, nu dik 6 weken geleden en nog helse pijnen, afgelopen maandag voor het eerst een Fetanyl pleister gekregen en doordat het pas na 12a24 uur optimaal werkt moest ik me Oxycontin erbij blijven gebruiken en dat was even heel aangenaam, ik voelde de pijn langzaam aan weg ebben maar ik mocht niet door gaan met de Oxy en tot overmaat liet de pleister los. Huisarts gebeld en moest een nieuwe plakken en die liet al heel snel los het gaat om het merk Sandoz. Weer een nieuwe geplakt met een hoop leukoplast erover maar ik barst van de pijn en ik zou graag die Oxy er weer bij willen tot het weer onder controle is maar HIJ wil niet meewerken en komt nu met een alternatief en dat is Transtec voor 4 dagen pleister. Ik lijd al zoveel pijn de laatste 3 jaar en nu is het echt niet dragelijk meer. Ik ga contact opnemen met zorgbelang want ik ga zo scheef lopen en zitten om de pijn een beetje te ontzien en ik hoop dat ik niet hierdoor weer geopereerd moet worden, ik hoop dat er lotgenoten zijn die dit met mij willen delen. Voor nu ben ik even klaar want ik kan niet meer zitten. Groetjes van een hoopje ellende

04-10-2011 | Vrouw | 47
Hernia
Fentanylpleisters zijn v verschillende fabrikanten, v jansen en sandoz. Sandoz is de beste plakt ok en laat niet los de andere allemaal wel en heb er erge uitslag van,

19-03-2017 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Hernia
Rughernia..eerst 25ug..vlot daarna 50ug, nu 75ug in combinatie van Oxycodon 6x30 per dag en Pregabaline 2x150 per dag, plus Diclofenac en paracetamol.. Effectiviteit moeilijk in te schatten door gebruik van meerdere medicijnen.. Verrek nog steeds van de pijn,kan niet wachten op de operatie...

20-09-2012 | Man | 74
Hernia
Vanaf maart 2011 gebruik ik fentanylpleisters, aanvankelijk 12 mu, later 25 mu. Helpt inderdaad redelijk tegen de pijn, maar de bijwerkingen moeten er direct naast genoemd worden. Tegelijk kreeg ik 'n middel tegen constipatie. Dit had mijn argwaan moeten wekken ! Er werd géén reden opgegeven van dit laatste middel. Ja en toen kwamen de zaken als: misselijkheid zodra ik w[lees meer...]akker word, nachtelijke transpiratie, last van "gassen", maaggeluiden. tegenzin in eten (én koken), plots opkomende hoofdpijn en het gevoel dat ik niet meer wilde leven op deze manier. De huisarts reageerde met schouderophalen, 'n middel tegen maagzuur en lactose. Nee, dat kon niet van de Fentanyl komen. Eigenwijs als ik ben belandde ik bij een radioloog die echo's van mijn maag en darmen maakte maar niets kon vinden. Eindig ik weer bij Fentanyl. Dus toch die pleisters. Wat ben ik slecht voorgelicht ! Conclusie: Na het lezen van al deze verhalen van gebruikers van Fentanyl: Ik zoek liever niet verder, ik ga in mijn lot berusten. Fentanyl is niet alles, maar wát eigenlijk wel ? Sterkte gewenst.

10-02-2015 | Vrouw | 50
Nek- / rughernia
Op 19 jarige leeftijd eerste hernia diverse rustkuren gehad. Met 34 jaar rug vastgezet L 4 L5 daarna nog heftige pijn, afgekeurd. En sinds 2004 aan morfine begon heel vergeetachtig te worden. In 2008 op fentanylpleisters 25 Mg overgegaan. Inmiddels 50 en nu wetende wat die troep met me heeft gedaan. Ook zeer depressief niet kunnen voelen. Nu aan het afkicken. Heel boos d[lees meer...]at artsen iemand zolang herhaalrecepten van deze opiaat blijven voor schrijven. Gebruikte ook jaren anti-depressieve wat eigenlijk niet samen gaat. Allemaal achteraf wetende. Mensen gebruik deze troep nooit of alleen als je kanker krijg. Heb het koud, altijd weinig emoties gehad nu des te meer, slecht slapen slechte eetlust, misselijk, en dan ben je ook nog alleen thuis. Muren vliegen soms echt tegen me op.

10-01-2014 | Man | 39
Hernia
Deze plakkertjes die ik moest innemen werkte bij niet. Ik nam 12 microgram en ik voelde niets. Het enige wat ik voelde een euforie dat je krijgt als je drugs hebt genomen. Ik ben nu 2 dagen "clean" maar nu heb ik tramadol gekregen en wat ik hier op deze site heb gelezen is het niet veel beter.

11-01-2012 | Man | 50
Hernia
Pleisters zijn 12ug/uur Met een nekhernia is nu de pijn over de dag goed te dragen. gebruik er ook paracetamol en dyclofenac bij + amytriptyline (75 mg) voor het slapengaan. Zonodig ook nog wat oxycondon erbij als de pijn te heftig wordt. Met Fentanyl blijf ik verder helder(!) terwijl oxycondon een wattig laagje om me heen lijkt te trekken. Laxeermiddel gebruiken !!

11-01-2012 | Man | 50