Ervaringen met Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

29-05-2020 | Vrouw | 50
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Reumatoïde artritis
Fijne pleister heb tietze en fibro met veel pijn heb alles geprobeerd. Nasid s avonds morgens paracetamol ook 100mg langdurig Tramadol. De pijn Bleef 24/7 Nu heb ik de pleister na 2 dagen was de pijn weg! Geen bijwerkingen ik ben blij!! Voor eventuele opvlamming bij de tietze heb ik nog een smelttablet Ik ben tevreden en raad t aan bij chronische pijn!

10-09-2019 | Man | 53
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Reumatoïde artritis
Ik kreeg tramadol, heb dit jaren geslikt tot ik op 300mg per dag zat, afgebouwd (wat makkelijk ging, echt ik lees sommige verhalen hier maar ik had er echt niet zoveel problemen mee). Maar Daarna overgegaan op pleisters van 12,5ug eerst 1 en toen 2, nu 3 per 2 dagen want de 3e dag werken ze echt niet meer. Mijn huisarts was heel erg begripvol en deed niet moeilijk om het [lees meer...]te veranderen naar om de 2 in plaats van 3 dagen. Het helpt erg goed, ik ben veel pijn kwijt, ben af en toe iets suf, maar het gaat beter dan met de tramadol. Moet ik wel zeggen dat ik met de tramadol meer ondernemend was. Nu met de pleisters van fentanyl interesseert me heel veel niet meer, wat ook wel weer lekker is, want al die politieke onzin op tv en corruptie, haatgedoe... Met tramadol raakte ik opgefokt en kon niet meer slapen, nu met de pleisters kijk ik bijna geen tv meer en dat is heerlijk. En ja je kan je af en toe raar voelen in je hoofd ofzo, maar dat heeft ieder mens, zelfs zonder medicijnen dat je jezelf wel eens raar kan voelen dus mensen geef niet altijd de medicijnen de schuld... Oke dat was het. Ik ben ondanks alle negatieve publiciteit wat pijnstillers betreft erg positief en blij dat ze er zijn, want een tense apparaatje , paracetamol en fysiotherapie enz... die deden helemaal niets. Dit werkt , helpt, en zorgt ervoor dat ik ook nog wat leuks kan beleven en mee kan maken dus bedankt ;-)

22-08-2022 | Vrouw | 64
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Reumatoïde artritis
Ik heb al een jaar fentanyl pleisters 37 mg een keer in de 3 dagen, sinds ik deze pleisters gebruik doe ik ook overmatig zwetensoms zo erg. dat ik helemaal nat ben, erg vervelend is dat.

01-03-2012 | Vrouw | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Reumatoïde artritis
Ik heb gruwelijke pijnen, als gevolg van reuma, ME, CVS, fibromyalgie en artrose oa, ben 2 jaar aan de morfine geweest 90mg per dag, vorm van spuiten,6x per dag, flesjes 10ml inname,(oramorph)2tot 3x. Door mijn man die mij steeds dwazer zag worden (huwelijk bijna kapot)zijn we naar de neuroloog gegaan, en had ik gekregen trans dermaal fentanyl pleisters. Hij had een insc[lees meer...]hatting gemaakt van 37,5 maar dat werd al gauw 50 ug aan 1 pleister in de 2dagen. Ondanks de fentanyl nog steeds vreselijke pijnen, kreeg er ATIQ lolly's bij van 200, hielp allemaal niet veel. Ik lag, als de pleister er net op zat, heel veel te slapen. Erg slecht voor de ziektes want beweging moet er zijn, kan niet naar buiten, niet een eind gaan lopen, maar in huis een beetje bewegen,moet,anders wordt je steeds stijver. Je weet op een gegeven moment zelf wat je moet hebben aan pijnstilling, ik ga dit weer neerleggen bij de neuroloog in de hoop dat hij wil luisteren. De pleister maakt me wel veel helderder dan de morfine, dat is de enige winst, maar ik wordt er wel emotioneel van nu ik wat helderder ben. Omdat ik besef dat ik de laatste 2 jaar niet bewust heb meegemaakt, veel gemist, en als je 59 jaar bent, is dit veel erger die 2 jaar dan als je bv 24 jaar bent, nu heb je niet zo lang meer om te gaan. Als de pijn nu dragelijk zou zijn had ik die winst, maar helaas nog steeds niet te harden, ik heb nu een combinatie zelf gevonden van, 50pleister fentanyl,oramorpf flesje 10ml, 2paracodeine,1diazepam,1 ibuprufen. verder wil ik graag in huis hebben, voor de doorbraakpijn, morfinespuit van 10ml. Verder heb ik door de ziektes aanvallen van totale verkramping, soort spasme, en daar heb ik de pijnstilling ook voor nodig. De hoeveelheid van 90 mg morfine wil ik niet meer hebben, omdat je dan een wattenlaag om je heen hebt, en er niet bewust bij bent. Zo zal ik verder moeten, de ziektes gaan nooit meer over, en zijn in de loop van de jaren veel erger geworden. heb ook in de jaren veel antidepressiva geslikt, alle soorten zo'n beetje, heb de laatste afgebouwd; cipramil . vrolijk wordt je er toch niet van, wat afleid is iets gaan doen, momenteel kan ik niet alleen naar buiten, kan geen autorijden totdat ik zeker weet dat het reactievermogen oke is; dat kon ik wel met 90mg morfine.