Ervaringen met Fentanyl

Bij  ZenuwpijnX

Lage rugpijn (13 meningen)
Rugklachten (7 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

Bojan Nikolik (11-05-2015)

10-09-2023 | Man | 66
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Mijn man heeft copd 4 kreeg ze voor benauwd heid en pijn je voel je eigen even lekker maar je lichaam vraag steets meer nu zo erg dat hij bij ggz is opgenomen hij weet niet wat hij doet of zeg opgenomen op detox en dat op 66jarige leeftijd heel erg slik het niet wand je gaat er kapot door

18-01-2023 | Man | 65
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Sinds mijn 50e toenemende pijn in de onderrug ( ben nu 65 ). Echt alle opties doorlopen om er vanaf te komen. Bij de pijnpoli beland: Beknelde zenuwen in het SI gewricht en niet behandelbaar. Vijf facetblokkades gehad wat uiteindelijk niet meer hielp. Wat resteerde waren pijnstillers en ik heb in de loop der jaren echt alles gehad, niets hielp echt. Zes jaar geleden begonn[lees meer...]en met Fenthanyl pleisters en langzaamaan in sterkte opgelopen tot 125ug per 2 dagen en daarbij heb ik nog 1000mg Gabapentine en dat 3 x per dag. Pijn is nu weer toegenomen en via huisarts doorgestuurd naar weer een pijnpoli. De arts schrok van de hoogte van de Fenthanyl en besloot in overleg met mij hiermee te stoppen. Ik kreeg Palladon voorgeschreven 2 x 24mg per 24 uur. Twee dagen heb ik echt moeten afkicken van de Fenthanyl en dat was geen pretje kan ik je zeggen. Waar het uiteindelijk om gaat is dat ik me nu (10 dagen later ) FANTASTISCH voel, de pijn komt er nauwelijks meer doorheen en ik heb vrijwel geen bijwerkingen. Ik ben de beste man zooo dankbaar. Ik hoop dat mijn seksuele prikkels weer terugkomen die ik al 8 a 9 jaar niet meer heb maar dat terzijde. Ik ben blij dat ik van die rommel af ben wat ook de oorzaak hiervan was. Huisartsen zijn niet de geschikte personen voor dit soort gevallen en ik adviseer dan ook een verwijzing voor de pijnpoli te vragen. De daar aanwezige Anesthesiologen zijn hierin gespecialiseerd en kunnen je het beste helpen.

30-01-2022 | Man | 44
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Nooit op je dijbeen plakken is mijn ervaring, gewoon op je schouder, aangezien het ook eerder in je bloed komt en zo dus in je hersenen waar de pijnbestrijding begint...

13-10-2019 | Man | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.

12-02-2018 | Man | 47
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Dit is voor iedereen die problemen heeft met het plakken en het blijven zitten van de pleisters. Ik plak altijd op mijn bovenarmen. Kijk voor het plakken eerst waar de huid rimpelt als je je arm optilt, draait etc. Plak in ieder geval nooit op een plek waar de arm (of ander lichaamsdeel) rimpelt bij beweging. Voor het plakken maak ik de plek op mijn arm eerst scho[lees meer...]on met alcohol 96% die ik bij de apotheek koop. Alcohol maakt de huid goed schoon, maar nog belangrijker: het ontvet de huid! Zodat de lijm de pleister maximaal kan hechten. Ik doe het zo: 1. Pak een vel keukenrol en vouw deze eerst 3x op. Het vierkant vouw je daarna in 3 delen op, tot een rechthoekje. 2. Maak het nu goed vochtig door het op het flesje alcohol te houden en een paar keer om te kiepen. 3. Wrijf nu meerdere malen zacht over de plek op de bovenarm waar je de pleister gaat plakken. 1e keer plakken: begin bovenaan op de bovenarm (kijk uit voor de huidrimpel bij het optillen van de arm). — Ik laat de oude pleister altijd 1-2 dagen zitten als ik een nieuwe bijplak, omdat ze 72 uur werken en ik om 48 uur plak.— 4. Trek nu de bovenste helft van de beschermfolie van de pleister en plak de pleister voorzichtig op de huid. Druk de pleister gedurende 30 seconden stevig aan. Door de warmte van je lichaamswarmte plakt de lijm beter. 5. Trek nu voorzichtig de andere helft van de beschermfolie van de pleister af en druk de gehele pleister nog eens 30 sec stevig aan. Je kunt de 96% alcohol ook goed gebruiken om de lijmresten te verwijderen na het verwijderen van een oude pleister. Maar pas op: niet telang over de plek wrijven met de alcohol!! De huid is door de lijm en Fentanyl erg gevoelig. En dat kan wel 48 uur duren. Plak ook altijd de nieuwe pleister op een plek waar tot 48 uur daarvoor geen pleister heeft gezeten. Ik gebruik al 5 jaar Fentanyl en ik heb ook lang last gehad van loslatende pleisters. 96% alcohol was voor mij de oplossing. Ik hoop ook voor jullie!

15-08-2017 | Man | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
KIJK UIT MET DIE TROEP HET IS NL 10 TOT 50X STERKER DAN NORMALE MORFINE HET SPUL DAT PRINCE VERMOORDE DE PIJNPOLI ARTS ZAT HUILEND IN HAAR STOEL ER VALT NIETS MEER AAN TE DOEN GEEN NEURO TEVENS U LEVER EN NIEREN EN OGEN GAAN KAPOT DAT GELDT VOOR VEEL MORFINES .U BENT GEWAARSCHUWD ZELF HUISARTSEN ZEGGEN JA IK KEN MENSEN DIE DAT LANGER DOEN .Zij hebben hier geen verstand[lees meer...] van ALLEEN PIJNPOLI ARTSEN .LUISTER AUB NIET NAAR HUIS ARTSEN ZIJ HEBBEN NUL VERSTAND NET ZOLANG VOEREN TOTDAT JIJ DE PIJP UIT BENT.Zij nemen die troep niet.Heroine troep.In amerika roken zij die troep dealer versnijden heroine ermee zelfs heroine juncks krijgen hiermee een overdosis.

26-10-2016 | Man | 55
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100)
Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.

29-01-2016 | Man | 71
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
In het begin dacht ik, tja dit is het middel dus. Gebruik nu 1 pleister per 2 dagen. Voor drie dagen te zwak. Wel misselijk 's morgens, maar dat verdwijnt. En erg veel jeuk. Maar ik heb sinds maanden een paar keer geslapen en met weinig pijn opgestaan. Nu rare jeuk op mijn jukbeenderen. Ik mag zonodig Zaldiar gebruiken. Of oxazepam.

06-02-2015 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Advies is vaak plakken bovenarm, echter ik gebruik het op weke delen van onderbeen. Heeft minder bijwerking betreffend jeuk en plakt beter. Ik gebruik er tevens nog een plakvlies overheen

28-09-2012 | Man | 35
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Door het syndroom van guillain barre ernstige zenuwpijnen overgehouden nu 1,5 jaar. Met deze pleisters is het wel dragelijker. Als ze uit beginnen te werken dan branderig gevoel in benen en armen,zeer rusteloos en zenuwachtig worden! 1 keer 24 uur vergeten maar toen werd ik echt heel ziek! Braken,spierpijn,moe en echt zwaar beroerd,dus je vergeet het maar 1 keer in je leve[lees meer...]n;)! De geslachtsdrift is praktisch gereduceerd naar 0.wel veel last van nachtelijk zweten.

26-06-2022 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug/do)
Ik heb sinds t gebruik vreselijke spierkrampen in mijn hele onderlichaam. dit is zo zwaar dat ik soms dagen in bed lig, omdat de bewegingen vreselijk pijn doen. zijn er meer met deze klacht?

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Gestopt met oxycontin omdat dit niet meer werkte. Ik had hele erge zweetaanvallen maar dacht dat dit de overgang was.

05-05-2020 | Vrouw | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Ik heb dit middel ongeveer 3 jaar gebruikt. De laatste anderhalf jaar had ik vele bijwerkingen slaap en vermoeidheid de overhand namen. Ook had ik zweetaanvallen waarvan ik dacht dat het de overgang was, maar dit bleek achteraf de pleisters te zijn. Voor de pijn werkte het goed, zolang ik maar veel gebruikte. Ik gebruikte 75mcg en ben door de bijwerkingen naar beneden gega[lees meer...]an. Uiteindelijk ben ik overgegaan op de buprenorfidepleister.

21-08-2018 | Vrouw | 69
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Na aanleiding van een beknelde zenuw in rug en been kreeg ik Fentalyn pleisters voorgeschreven. Na enkele weken begon ik me steeds zieker te voelen en besloot om het weer af te bouwen maar hoe doe je dat. Een goed advies kon niemand mij op dat moment geven en ben ik het internet op gegaan. Uiteindelijk vond ik deze site: https://www.henw.org/artikelen/vermijden-van-onttre[lees meer...]kkingsverschijnselen-van-fentanylpleisters Hier staat precies omschreven hoe men deze pleisters af kan bouwen

21-04-2015 | Vrouw | 59

23-10-2013 | Vrouw | 58
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Door ernstige vergroeiingen van mijn ruggengraat en nekwervels veel last van zenuwbeklemmingen en ontstekingen. Alles zeer pijnlijk. Pijnpoli kan ook niets meer doen. Bij slechte dagen of drukke dagen nog wat Oxinormcapsules er bij. Nu ca. 3 jaar Fentanylpleisters , andere pijnstillers en ontstekingremmers. Voor het gebruik van de pleisters hel veel last van de morfin[lees meer...]etabletten-bijwerkingen. Nu veel minder last van o.a. obstipatie. Mocht je nog teveel last van obstipatie hebben, helpt elke ochtend wat Brinta eten. Is lekkerder dan het vieze drankje.