Hernia (25 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

18-12-2016 | Man | 64
Hernia
Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!

01-12-2016 | Vrouw | 42
oxycodon (5mg)
Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.

26-10-2016 | Man | 55
oxycodon (10mg)
het was even wennen in het begin op z'n ergst met de pijn zat ik op 9 caps. per dag, later ben ik af gaan bouwen naar 4x dgs 1 en de afgelopen tijd had ik er geen profijt meer van.

04-08-2016 | Man | 43
Artrose
Ik hallucineerde op dag 2, maar ging over. De pijn is verminderd na meer dan 19 jaar, ook alle andere pijnen verdwenen. er is wel een maar: verslavend goedje, niet geschikt voor mensen met een verslavingsproblematiek.

23-01-2016 | Vrouw | 50
Artrose
Voelde me er niet goed bij, toepasselijk, en pijn bleef

14-01-2016 | Man | 59
Reumatoïde artritis
Ik heb gisteren als reumapatiënt een nieuwe knie gekregen. Ik had totaal geen kraakbeen meer en de knie was door een val ook gedeeltelijk verbrijzeld. Na de operatie zij de orthopeed dat mijn knie er erg slecht aan toe was. In eerste instantie kreeg ik als pijnstilling Tramadol 50 Mg. en Paracetamol, hetgeen verlichting bracht. Hierna kreeg ik OxyNorm smelttablet tot max.[lees meer...] 4 keer per dag en dit helpt fantastisch.

09-09-2015 | Man | 68
oxycodon (20mg)
Nek- / rughernia
Na zware operatie voor hernia in mijn rug heb ik enige tijd tegen de pijn oxynorm geslikt. In vergelijk met andere zware pijnstillers voor mij nauwelijks bijwerkingen en voelde mij er goed bij. Zeer tevreden.

07-09-2015 | Vrouw | 35
Lage rugpijn
In 2013 heb ik voor de tweede keer een spondylodese-operatie ondergaan op niveau L4-S1 en tot januari 2015 waren mijn klachten volledig verdwenen. Helaas kreeg ik daarna dezelfde pijn terug: uitstralende pijn in mijn rechterbeen- en voet. Als basismedicatie gebruik ik tramadol en daarnaast bij extra pijn oxynorm. Dit medicijn werkt snel en haalt de scherpe kantjes eraf, ma[lees meer...]ar volledig pijnvrij maakt het je niet. Bij een lager dosis krijg ik er vaak een euforisch gevoel bij, bij hogere dosering word ik suf. Soms is dat laatste ook wel fijn, met name bij pijn in de avond omdat ik dan ondanks de pijn toch in slaap val.

27-08-2015 | Vrouw | 26
Pijn (algemeen)
Helpt mij persoonlijk effectief bij mijn pijnklachten. Diverse operaties en opnames gehad in de laatste 1,5 jaar. Natuurlijk wil je liever geen gebruik maken van opiaten, maar ik kan hiermee momenteel beter functioneren. Tip: Ik heb gekozen voor smelttabletten aangezien ik een ileo (dunne darm) stoma heb en smelttabletten dan beter worden opgenomen dan capsules!

20-04-2015 | Man | 57
oxycodon (20mg)
Gebruik de Oxynorm regelmatig indien ik een lichamelijke inspanning moet doen. Het is nodig om dan te kunnen blijven ademen. Het grote voordeel is dat het zeer snel en (voor mij) goed werkt, een klein nadeel is dat het maar voor ca 2 uur werkt. Nu heb ik de laatste tijd dat ik me (vooral 's-nachts) erg misselijk en heel beroerd voel en last heb van koud zweet zodra ik da[lees meer...]n weer de Oxynorm gespoten hebben verdwijnen die klachten weer dus ik ben bang dat dit toch de ongewenste ontwenningsverschijnselen zijn

16-02-2015 | Vrouw | 55
oxycodon
Heb sinds m'n 12 scoliose in ernstige mate. Ben uiteindelijk op m'n 14 geopereerd in radboud zkh. Was de enige kans om te overleven. Nu zijn de onderste drie wervels ernstig belast waardoor ik door Pijnpolie oxynorm kreeg voorgeschreven. Had ook eerst durogesic morfine pleister maar kreeg vorig jaar een geheel nieuw middel maar reageerde er zo heftig op dat ik de pleisters[lees meer...] heb laten staan. Ben door drie heftige maanden heen gekomen met alleen de oxcynorm. Doe het er redelijk op. Heb wel nog pijn maar probeer het vo te houden. Er is geen remedie meer om mij vd pijn af te helpen. Zenuwonderz spierweefsel en littekenweefsel lopen door elkaar heen. En doordat ik staven langs zijkanten rugwervel heb lopen kan er ook geen MRI gemaakt worden.

12-01-2015 | Man | 27
oxycodon
Zit in de pijnkliniek. Heb soms zware doorbraakpijnen in men hoofd tot in men rug. Ze zijn nog steeds bezig met te onderzoeken. Ik ben chronische pijnpatient officieel. Soms is het zoooo hevig dat ik nu een recept heb gekregen om achter een doos Abstral 800mcg te gaan (fentanyl voor onder de tong ook). Eenmaal ik hier ervaring mee heb zal ik deze delen. Maar moet tot +1 w[lees meer...]eek wachten eer de apotheek de abstral heeft. Ben uit Belgie. Als de pijn meevalt neem ik 1 oxynorm instant 20mg maar soms zo hevig dat ik er 4 a 5 stuks neem. Daarom dat ze voor de extreme gevallen me Abstral zullen geschreven hebben.

03-11-2014 | Man | 64
oxycodon
Nu een jaar geleden moest mijn linkerbeen totaal worden geamputeerd. Na een maand ziekenhuis en veel pijnstillers kwam de revalidatie van 2 maanden en de meeste medicijnen werden in die periode afgebouwd. Kreeg tegretol maar dat was niet goed voor mijn lever en daarom werd dat gabapentine. In combinatie met oxycodon. Mijn pijn is fantoompijn. Pijn waar niets meer zit. Heel[lees meer...] pijnlijk en vervelend. Nu gebruik ik 600 mg. gabapentine met 3 keer 15 mg oxynorm. Dit werkt redelijk goed hoewel niet 100 %. Ik moet er maar tevreden mee zijn want die martelpijn is niet om mee te leven. Ik ben blij dat dit medicijn bestaat.

28-09-2014 | Vrouw | 61
oxycodon
Na de operatie kreeg ik Oxinorm 5 mg 6 maal daags. Dit helpt perfect tegen de ergste pijn pieken. Samen met 4x daags 2 paracetamol is de pijn heel goed te doen.

12-07-2014 | Man | 40
oxycodon
hallo ik ben casper w ik ben elf jaar geleden geopereerd in leeuwarden aan wat een simpele hernia leek, echter na de operatie had ik aanzienlijk meer pijn dan voor de operatie en ben een week later onmiddelijk weer geopereerd in het umcg. de klachten waren nog steeds niet echt minder nu elf jaar en 4 operaties verder weet ik dat mijn zenuwen pertinent beschadigt zijn bij [lees meer...]de eerste operatie wat resulteert in chronische pijn. ik gebruik nu al elf jaar oxynorm 40 mg per dag en oxycontin 20 mg per dag en zo nodig meer het grote probleem is gewenning ik mag van de artsen natuurlijk veel meer nemen iets wat ik niet doe en iedereen dan ook afraad begin dit jaar ben ik gestopt omdat deze medicijnen te verslavend en gevaarlijk zijn begin er niet zomaar aan er zijn een aantal documentaires op youtube ik raad u aan ze te kijken dan weet u wat u werkelijk slikt .....

19-06-2014 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum