Hernia (25 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

31-07-2012 | Vrouw | 28
Hernia
Ik heb al jaren verschikkelijke rug klachten en na veel zwoegen een paar keer een mri laten maken van mijn rug... Het bleek dus een drievoudige hernia te zijn waarna ik snel op de operatie tafel belande. Nu ben ik bijna 4 jaar verder en de pijn in mijn rug is ondraagelijk en dan de verschikkelijke uitstraling naar m'n benen. Toen kwam een arts opeens met het medicijn Ox[lees meer...]yNorm en er ging een wereld voor me open, de pijn werd dragelijk en ik kon thuis weer dingetjes gaan doen. Helaas was het te laat mijn vriend is bij me weggegaan omdat hij het niet meer aankon bij iemand te wonen die bijna gehandicapt was. Toen ik vorige week zonder medicijnen kwam te zitten besloot ik de volgende dag een nieuw recept te gaan halen, ik ben die nacht door een hel gegaan. Ik kreeg koorts begon verschikkelijk te zweten was erg rusteloos en kon absoluut niet in slaap komen en de pijn in mijn lichaam was verschikkelijk, het was alsof de pijn die ik normaal onderging verdubbeld werd. Ben nog nooit zo bang geweest en sinds mijn vriend kort ervoor was vertrokken was ik alleen en doodsbang want ik had geen flauw idee waar al die dingen vandaan kwamen en wat er met me gebeurde. De volgende dag was ik nog steeds beroerd totdat de apotheek lang kwam met de oxynorm die ik gewoon weer innam en ik voelde me een uur later weer helemaal beter wat bij mij een lampje deed branden, ik ging internet op en zag dat alles wat ik de vorige nacht had meegemaakt afkick verschijnselen waren van de pijnstillers..... Nu wil ik dolgraag van de medicijnen af maar ben als de dood voor de ontwennings verschijnselen vooral omdat ik dit niet alleen wil doormaken en ik weet uit ervaring dat medicatie afbouwen bij mij niet werkt dus het zal cold turkey moeten. Ik hoop dat ik sterk genoeg ben om het te doen wanneer ik het besluit neem en niet te bang word en gelijk naar de oxyNorm grijp

14-07-2012 | Vrouw | 42
Galstenen
Ik heb na de verwijdering van de galblaas ivm. galstenen nog steeds hevige pijnaanvallen onder de ribben en onder mijn schouderblad zeer hevige pijnen,na 10 min. lopen kan ik echt niet verder.Heb oxynorm gekregen en de ene keer word ik er duizelig van en hoofdpijn en erg hyper,en de andere keer word ik er echt doodziek van,word er nog slechter van dan de kwaal waarvoor ik [lees meer...]het gebruik. zeer duizelig,erg hoofdpijn,misselijk,heel raar in mijn hoofd echt ongelofelijk beroerd, Ik mag geen ibuprofen of diclofenac meer gebruiken ivm.maagwandontsteking,dus het is of oxynorm of niks.

10-07-2012 | Vrouw | 23
Hernia
Na maanden tobben, oxynorm gekregen. ik mag het zo nodig als de pijn echt niet meer te houden is. Werkt binnen en kwartier tot een uur, en werking houd 3-6 uur aan. Ik word er niet suf van, maar wel opgewekter en merk wel dat ik de volgende dag erg misselijk ben, dat is erg vervelend.

10-07-2012 | Vrouw | 39
Galstenen
Na mijn operatie (verwijdering van de galblaas ivm galstenen) hebben ze Oxynorm voorgeschreven tegen de pijn. De eerste twee dagen ging het redelijk: alleen zweet aanvallen en hartkloppingen maar de derde dag ging het goed mis, zo mis dat ik op de eerste hulp terechtkwam met ernstige bijwerkingen. Ik was helemaal van de wereld, hartkloppingen, zweetaanvallen (als sauna) dr[lees meer...]aaierig, duizelig, misselijk en overgeven. ik heb me zelden zo beroerd gevoeld. Op de eesrte hulp hebben ze me helemaal nagekeken en toen de pil eenmaal uitgewerkt was, knapte ik snel weer op. Nu doe ik het alleen met paracetamol, heb dus veel pijn maar dat is beter dan de ellende van de bijwerkingen van dit product!! Dit is drugs.

07-06-2012 | Vrouw | 49
oxycodon
Ben al sinds 2008 bezig. Diagnose slijmbeursontsteking. Vier spuien,geen resultaat. Extreme pijn. Doorgestuurd naar dr. Mortele in Aartslaar. Diverse scans gedaan. Slijtage aan de heup links flink, recht minimaal. Geopereerd en nieuwe kop gekregen. Nog steeds diezelfde pijn. Tweede operatie een nieuwe heup. Nog steeds diezelfde pijn. Scan lage onderrug gemaakt, een hernia [lees meer...]op drie plaatsen. Operatie. Nog steeds die zelfde pijn. Doorverwezen naar de pijnpolie. Twee behandelingen gehad, niets geholpen. En al die tijd slik ik oxicontin, tramadol en zaldiar. Tramadol vervangen voor Lyrica. Ben pas in het Erasmus geweest, mijn laatste strohalm. Andere medicatie i.p.v zaldiar oxynorm. En die andere medicijnen ook nog. Maar de pijn blijft. Wel gematigd maar toch. Moet nu de dosis verhogen, maar at durf ik niet. Ben nu al zo duizelig. Moetook nog naar de neuoloog. Om te kijken of de pijn vaneen ander gewricht afkomt. Ik ben bang. Heeft iemand ervaring met dezelfde medicijnen.?

05-06-2012 | Man | 51
Hernia
Na een instabiele wervelfractuur en een tweetal herniaoperaties begin jaren 80, vorig opnieuw aan mijn rug geopereerd. Begin 2010 steeds meer last gekregen van mijn rug en uitstraling in beide benen. Eerst gewone pijnstillers geslikt, daarna zwaardere middelen (oxycontin en oxynorm). Na rugoperatie in 2011 diverse restklachten en daarom slikken van oxynorm hervat, tot op d[lees meer...]e dag van vandaag. Oxynorm werkt goed maar er treedt gewenning (en afhankelijkheid) op waardoor ik dosering geleidelijk opgevoerd heb. Heb nauwelijks bijwerkingen. Afbouwen is lastig. Ik weet niet hoe lang ik dit middel mag of kan gebruiken. Ben wel blij dat de pijn na inname van oxynorm duidelijk vermindert.

04-06-2012 | Vrouw | 24
oxycodon
Gebruik t nu een dag 5mg per keer. Heb nu 2 pillen gehad maar ben niet pijn vrij. Gebruik dit samen met 2 paracetamol per keer. En 2 duspatal op een dag

17-05-2012 | Vrouw | 43
Hernia
Hallo medegebruikers, Voor het eerst schrijf ik mijn ervaringen met medicatie via deze manier op. Vooral, omdat ik zelf steun heb door het lezen van ervaringen van anderen. Ik heb begin 2012 voor de tweede keer een hernia gekregen. Drie jaar geleden ben ik aan de eerste hernia geopereerd. De operatie ging goed, maar ik had grote problemen met het afbouwen van destijds ox[lees meer...]ycontin. De langzaam werkende variant van oxynorm. Ik had heel erg veel spanning in mijn lijf en ook geestelijk was ik de weg behoorlijk kwijt door het afbouwen van de medicatie. Na het afbouwen besloot ik dan ook nooit meer dit soort medicatie te gaan slikken. Echter, drie jaar later, een nieuwe hernia rijker, toch weer oxycontin en oxynorm gaan slikken. Zenuwpijn is niet te verdragen. Nu wederom bezig met afbouwen. In een heel langzaam tempo, maar het valt me weer niet mee. Ik voel me grieperig en mijn emoties gaan volledig met me op de loop. Ik ervaar dit als heel erg verschrikkelijk en verlang ernaar clean te zijn. Ik bouw om de drie à vier dagen af met 5mg. Om een lang verhaal kort te maken...oxycontin en oxynorm zijn zeer doeltreffend tegen de pijn, maar het afbouwen is behoorlijk zwaar.

16-05-2012 | Vrouw | 35
oxycodon
Sinds vorig jaar.na een mislukte kaakspoeling heb ik een zenuwbeschadiging in mijn gezicht. Na weken pijn ben ik door de HA op oxynorm gezet 4/5 p.d 5 mg. Nadat dit op een moment niet meer hielp,heb ik er nog Fentanylpleisters 25 mg bijgekregen. Nu heb ik voor de 2e keer een discusdenervatie gehad,en moet ik afbouwen.Ik dacht slim te zijn om dat even zelf te doen ,door [lees meer...]op de dag van de ingreep de pleister te verwijderen. De volgende dag merkte ik al ontwenning,en belde de ha.zij gaf een schema van 2 keer per dag 5 mg oxynorm en 2 maal daags 10 mg diazepam te gebruiken. Gister mee begonnen,en vannacht meteen helemaal over de rooie, zweten ,angst,pijn in ledematen huilerig en misselijk. Vanochtend meteen weer HA gebeld die toen heeft gezegd dat we hoger moeten inzetten,dus nu moet ik 5 maal daags 5 mg oxynorm nemen,en vrijdag wordt ik weer gebeld. Ik ben nu een wrak en werkelijk doodsbang voor wat me allemaal te wachten staat.Ik had nooit gedacht dat ik zo verslaafd zou kunnen raken,en dat de ontwenning zo heftig is. Is er iemand die weet hoelang het duurt voordat je weer clean bent,en hoelang de ontwenning duurt. groeten mariska

04-04-2012 | Vrouw | 46
Hernia
Voorgeschreven gekregen ivm hernia. Gebruikte hiervoor al Tramadol. In eerste instantie alleen Oxynorm gekregen, maar dit hielp onvoldoende. Samen met 2x 20 mg Oxycontin (zelfde werkzame stof, alleen langzamer opgenomen) werkte het wel goed. Geen bijwerkingen, tegen verstopping lactulosestroop gebruikt. Afbouwen geen probleem, ben er wel aan gewend doordat ik Tramadol gebr[lees meer...]uik en dat ook regelmatig afbouw. Eerst per 10 mg afgebouwd, daarna per 5. Wel onthoudingsverschijnselen maar niet erger dan een zware griep. Ik ben ook vrij snel afgebouwd, met het idee dat ik dan zo kort mogelijk last zou hebben van onthoudingsverschijnselen.

30-03-2012 | Vrouw | 41
Hernia
13-2-2012 kwam ik plat te liggen met een hernia. Ik kon kiezen, thuis of in het ziekenhuis. Dat werd dus thuis. Door de oxynorm, lyrica en valium lag ik helemaal plat maar dat was ook de bedoeling. Allemaal in de hoop dat de hernia met rust weg zou gaan helaas..... 22-3-2012 ben ik geopereerd aan een dubbele hernia. En nu dus het afbouwen... Wat een ramp. Elke week gaat [lees meer...]er eentje af, en die dag lijk ik wel een junk, alle ontwenningsverschijnselen komen langs en ervaar ik ook zo..... Vandaag moet ik van 3 naar 2 per dag. Vanmorgen zo laat mogelijk, 8:45 uur ingenomen en nu ( 17:45) volop ontwenningsverschijnselen. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen... Maar weet niet hoe lang nog.....hoe doen/deden jullie dat? 12 april zou ik de laatste moeten slikken. Tegen de pijn was het zeker een goed middel, maar heb nooit geweten dat er zo veel ontwenningsverschijnselen waren....bah

02-03-2012 | Vrouw | 54
Hernia
Sinds jaren vreselijke pijn in rug met uitstraling naar been. Na Facetdenervatie pijn erger.O xynorm gekregen. Het middel helpt goed tegen de pijn alleen de bijwerkingen zijn vervelend. Sufheid, duizeligheid, hartkploppingen. Kijk uit met dit middel als je verslavingsgevoelig bent. Zelf ben ik een droogstaande alcoholiste, maar dit middel geeft/kan een euforisch gevoel gev[lees meer...]en met een gevoel of je wat gedronken hebt. Je zou er dus zeker afhankelijk van kunnen worden vanwege het "roes"gevoel. Zelf neem ik het medicijn alleen in als de pijn ondraaglijk is.

02-02-2012 | Vrouw | 34
Hernia
Ik bleef pijn in mijn rug en been houden na een zeer forse hernia, twee jaar geleden (niet geopereerd). Alles geprobeerd, niets hielp: fysiotherapie, trainen, max dosis paracetamol, ibuprofen, tramadol, etc.. Op de pijnpoli van het Erasmus MC kreeg ik uiteindelijk TENS (elektrostimulans) en oxynorm. Ben er erg blij mee. Omdat de pijn overdag hanteerbaar is en vooral 's n[lees meer...]achts erg is, neem ik de oxynorm alleen 's nachts. Vooralsnog heb ik aan 5 - 10 mg genoeg. Pijn zakt dan (vrijwel) weg. Bijwerkingen: suf, hartkloppingen, duizelig, beetje misselijk en...constipatie. Vergeet niet er laxeermiddelen bij te nemen (movicol). Is echt nodig. Bijwerkingen zijn vervelend, maar wegen naar mijn mening op tegen de werking. Van hoge doses tramadol werd ik echt ziek (braken), en dat hielp niet eens. Dus ik ben blij dat de neuroloog mij dit heeft voorgeschreven.

26-01-2012 | Vrouw | 34
oxycodon
ik gebruik al 2 jaar oxinorm. met goed resultaat de pijn was te dragen en kon weer aan het werk. nu ben ik aan het afbouwen van 3xdgs10 mg. samen met de huisarts een schema opgesteld om het rustig af te bouwen eerst naar 20mg per dag en nu zit ik op 3xdgs 5 mg per dag en zo steeds een van 5mg eraf. ja de afkick verschijnsellen zijn niet prettig heb het erg koud en me hand[lees meer...]en lijken wel ijsblokjes en door het transpiren krijg je het nog kouder. maar ben blij dat ik het gebruikt heb daardoor kon ik toch met mijn zoontje van nu 5 naar de speeltuin en hem optillen bijt me dus gewoon door de afkick verschijnselen heen kon eerst ook zonder dus zal uiteindelijk wel goed komen

07-01-2012 | Vrouw | 53
Hernia
lieve mede pijnlijders. ik schrik van wat ik allemaal lees. een groot stuk herkenning. als je intense ondraaglijke pijnen heb dan neem je wel iets in. ik heb de dokters gesmeekt om mij iets te geven wat dan ook. ik hield het niet meer uit. dacht dat ik gek werd. maar dan begint het. ik ben ook nog eens type I diabeet. de ene dokter geeft dit de andere dat. iedereen weet he[lees meer...]t beter en ik merkte al vrij snel dat de communicatie tussen artsen veel te wensen over laat en daardoor fouten onstaan. ik heb een plastic boodschappentas vol met medicatie. ben zelfs opgenomen moeten worden en volgens mij was dat gewoon een medicijnenvergiftiging. zo ziek de suiker helemaal van slag. opname voor een week, maar niemand deed iets aan de pijn die ik nog steeds had. ik was in een hel beland. drie weken uit het ziekenhuis en toen weer twee weken opname. zeer zwaar afgevallen. ik woog nog maar 42 kilo bij 1.60 m. dus 8 - 9 kilo afgevallen. geen eetlust door de morfine en de rest. verstopping gehad dit was mensonterend. ze hebben allerhande onderzoeken gedaan omdat men dacht dat ik een vorm van kanker had. volgens alles is dit gelukkig niet het geval, maar zeker niet minder erg. morfinepleister durogesic, oxynorm, gabapentine, lactulose en domperidom plus mijn gewone medicatie zoals losex, lisinopril, atenolol en paracetamol. ze kunnen niet vinden wat het is en men denkt aan een beschadigde zenuw(en). ben pas gestopt met de morfinepleister en heb zeker wel afkickverschijnselen. huilerig de hele dag, kriebelig gevoel in het hele lichaam waardoor geen nachtrust, stemmingswisselingen en ga zo maar door. om af te kicken moet ik ipv 2-3 oxynorm nu 5 x5 mg innemen om het tekort een beetje aan te vullen. daarna moet ik de oxynorm per 3 dagen een weglaten en dan kijken wat het doet. maak veel gebruik van het tense apparaat en dat werkt soms wel en soms niet. ik zit nu te typen om 05.00 s'nachts. rare dromen en vreselijke tintelingen in heel mijn lichaam. heb nu ook sinds een paar dagen vocht in mijn linker voet en onderbeen. was bang voor een trombose been maar dat was het tot nu toe gelukkig niet. met de pijn gaat het van dag tot dag verschillend. dan veel dan minder. ik hoop dat het mij lukt om alles af te bouwen en dan ga ik de gabapentine opbouwen. dit is een medicijn tegen zenuwpijnen en ook een anti epileptica. nog steeds weten ze niet wat het precies is. of het is een hernia geweest met als gevolg een zenuwbeschadiging of het is van de diabetes of beiden.. ik krijg binnenkort de derde zenuwblokkade en ik hoop dat deze aanslaat en de zenuw(en) verdoofd voor onbepaalde tijd. het is wat hè en alles is begonnen met het in mijn auto stappen. iets wat ik nu al 6 maanden niet meer kan. mijn linker been functioneert niet meer zoals het hoort. uitval gehad en krachtverlies in mijn voet en nu een beetje een soort klapvoet. mijn leven stond en staat op zijn kop. ik ben mij zelf niet meer en ken mij zelf niet meer. ben een ander mens geworden en hoop dat het weer terug komt. lachen kan ik bijna niet meer. zit thuis opgesloten tussen de vier muren. bezoek wil je niet hebben omdat je zo onrustig bent door de pijn. je moet een goede partner hebben want anders gaat je relatie op de knoppen, want die mensen krijgen ook wat voor hun kiezen. voor hen is het ook een hel waarin ze terecht gekomen zijn. ik rook en weet dat het slecht is maar ik rook nu al s'nachts gewoon van ellende. hopelijk zal ik nu wat in gewicht toenemen en mijn spieren zich weer kunnen herstellen. want die zijn bijna helemaal weg. hoe het verder gaat weet ik niet, maar een ding weet ik wel en dat is dat ik ga afbouwen van de morfineproducten en kijken naar alternatieven die een beetje minder verslavend zijn. pijn is per persoon verschillend . ik wil niet dood maar heb vaak gedacht "was ik maar dood" dat zou een verlossing zijn. zo erg kan dit met een mens doen. ik wens iedereen die ondraaglijke pijnen heeft heel erg veel sterkte inclusief mij zelf. ik ben er nog niet en weet ook niet of de pijn minder zal gaan worden en of ik weer mobiel genoeg wordt om aan het dagelijkse leven deel te nemen. want ik kan bijna niets meer en ben geheel afhankelijk van mijn vriend en andere dierbaren. zeg af en toe tegen hen dat je weet hoe zwaar ze belast worden en dat je het lief vindt dat ze er voor je zijn. mijn vriend doet alles. het huishouden, boodschappen, koken etc hij heeft mij zelfs moeten wassen zo zwak en labiel was ik. hij heeft geprobeerd om vanalles voor mij te koken maar mijn eetlust is weg en mijn smaakvermogen is aangetast. iets wat ik vroeger lekker vond daar sta ik nu bij te kokhalzen. maak er geen ruzie over en laat ieder zelf bepalen wat hij of zij zelf wil eten. het is echt een hel waarin ik terecht gekomen ben. ik hoop mij zelf weer terug te vinden en heb dan ook psychiatrische hulp ingeroepen. veel angsten heb ik en durf bijna niet alleen gelaten te worden. ik heb nog heel erg veel weg moeten laten want anders wordt het veel te lang. maar ik leef met jullie mee en hoop dat jullie en ik de kracht mogen vinden om uit deze hel te komen. heel erg veel sterkte.

02-01-2012 | Man | 62
Clusterhoofdpijn
het werkt niet voldoende tegen de pijn, ben nu bezig met huisarts, proberen van oxycontin 12 uur werkzaam, na 4 weken geen resultaat[nauwelijks merkbaar]ben benieuwt of ik ooit iet krijg wat wel helpt

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum