Hernia (25 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reumatoïde artritis (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

02-01-2012 | Vrouw | 29
oxycodon
Ik gebruik de Oxynorm 20 mg. capsules nu bijna een jaar. Ben na ruim 2 jaar gebruik van Tramadol overgestapt op de Oxynorm omdat de Tramdol na gewenning onvoldoende werkte. Met de Oxynorm ben ik qua dosering begonnen met 3 maal daags 5 mg capsules inmiddels zit ik op een dosering van 4 maal daags 20 mg. Ik heb last van ernstige buikpijn klachten waarvan de oorzaak maar n[lees meer...]iet gevonden kan worden. Ik loop al 3 jaar bij een MDL-arts en inmiddels ben ik doorgestuurd naar een neuroloog en een internist. De neuroloog heeft bij het lichamelijk onderzoek geen vreemde dingen kunnen vinden maar voor de zekerheid toch een MRI-scan van het hoofd laten maken om bepaalde dingen uit te kunnen sluiten. Per toeval hebben ze toch iets ontdekt bij het maken van de MRI-scan. Ze hebben op de MRI-scan een tumor ontdekt tegen de Hypofyse. Na aanleiding van deze bevindingen heeft de neuroloog mij door gestuurd naar een internist voor verder onderzoek. Niet heel veel later hebben ze bij mij de ziekte van Addison gediagnostiseerd. (Dit houd in dat mijn bijnieren niet tot nauwelijks meer werken) Hiervoor krijg ik nu medicijnen namelijk Hydrocortison tabletten. Of mijn buikpijn mogelijk door de ziekte van Addison word ontdekt is de internist twijfelachtig over maar het zou natuurlijk kunnen. Er staan nog wat onderzoekjes te wachten dus hopelijk zullen die meer duidelijkheid gaan geven. Ik heb al meer dan 3 jaar ernstige buikpijn die zo ondragelijk is dat ik eigenlijk hele dagen in bed lig, als ik lig dan is de pijn nog een beetje dragelijk maar zo gauw ik overeind kom schiet de pijn er gelijk weer in. Het enige wat nog een beetje tegen de pijn helpt om de scherpe kantjes er wat af te halen is de Oxynorm maar helaas is de gewenning erg snel en daardoor is het ophogen van de medicatie helaas nodig. Verder ben ik wel erg tevreden over dit medicijn wel maak ik me zorgen over de toekomst... Wat moet ik nou als ik met de Oxynorm ook de maximale dagelijkse dosering heb bereikt? Is er dan nog wel iets anders wat mij kan helpen? Door de vele medicatie die ik al jaren slik lijkt het ook wel een beetje alsof ik immuun ben geworden voor veel medicatie. Ik hoop natuurlijk dat ze gauw zullen ontdekken wat de oorzaak van mijn buikpijn is al heb ik eerlijk gezegd na ruim 3 jaar daar zelf niet zoveel hoop meer op. Maar zolang er nog geen oorzaak voor gevonden is zit er voor mij niks anders op om door te gaan met de Oxynorm. Nou weet ik dat Oxynorm en buikpijn klachten ook niet echt een hele ideale combinatie is i.v.m verstopping in je darmen e.d. maar daar heb ik ook medicijnen voor en de positieve werking van Oxynorm weegt voor mij niet op tegen de negatieve bijwerkingen die het geeft. Ik ben over de Oxynorm als pijnstiller heel positief. De werking is goed alleen de gewenning van die medicijn is groot. Na een korte tijd moet je de Oxynorm al verhogen maar daar kun je natuurlijk niet eeuwig mee doorgaan... Dus ik maak me wel wat zorgen over wat te doen wanneer de Oxynorm ook niet meer werkt. Maar natuurlijk hoop ik dat ze voor die tijd eindelijk een oorzaak hebben gevonden voor mijn buikpijn zodat ze mij hiervoor mogelijk kunnen behandelen.

21-11-2011 | Man | 40
Lage rugpijn
Hallo medelijders, Ik hen ver-schrikk-elijke pijnen gehad, voornamelijk door beknelde rugzenuwen met weerzinwekkende uitstralingspijnen en pijn van nek tot teen, 24u per dag, 7 dagen per week. Op de top gebruikte ik 7x20 mg Oxynorm, 5x500mg Naproxen 500, 4x50mg Diclofenac, 4xOmeprazol maagbeschermers, 6x3mg. Bromazepam, 4x10 mg. Diazepam, 10x500 mg. Aspirine, afgewisse[lees meer...]ld met een strip Aldi-paracetamol ........per dag! Oja, en dan de spullen tegen de constipatie en de misselijkheid, ik ging elke week met dik 350 euro medicatie naar huis ! ! Natuurlijk is de Oxynorm 20mg capsule -of 10 mg, het gaat om de totale hoeveelheid vanzelfsprekend- het meest effectief tegen de pijn, maar wat een hel ben ik doorgegaan de eerste weken van het alsmaar stijgende gebruik, de steeds erger wordende bijwerkingen -constipatie welke te extreem is om hier te omschrijven, moeite met plassen, 100% verlies libido, hoofdpijn,slapeloosheid, onbeschrijflijk moe en nu ik in de afbouwfase zit omdat godzijdank de zenuwpijn aan het afnemen is, iets wat hard nodig was, anders had ik niet meer geweten of ik nog had willen doorleven, zo ontzettend veel pijn heb ik gehad. Ter nuancering, daarnaast heb ik ook nog een kaakontsteking, een volledig arbeidsongeschiktheidsverklaring, dubbele oorontsteking, de dood van mijn huisdier, toegenomen rediciverende klinische depressiviteit, vaststelling psychische en ongeneeslijke aandoening....ALLEMAAL in 2011, dus U begrijpt.....ik ben totaal leeg. Dit proces van afbouwen is zo onvoorstelbaar angstaanjagend eng, pijnlijk,miserabel en zonder enige twijfel heb ik me nog nooit zo beroerd gevoeld, ZELFS niet toen mijn pijn niet te stillen was! De combinatie van de bijwerkingen van de afbouw van Oxynorm zijn dusdanig erg dat ik overweeg me te laten opnemen, want ik word bang van mijn totale aftakeling, emoties, angsten, beven, rillen, zweten, hartkloppingen, slecht slapen, onrustig en tintelend gevoel 24uur per dag en ik WEET dat ik hier doorheen moet, maar realiseert U zich wel.....iets lezen en iets doormaken, is niet hetzelfde. Zo slecht heb ik mij in mijn hele leven -bijna- nooit gevoeld, het voelt alsof je verschrikkelijk ziek bent van een zware griep, gecombineerd met 2 jaar slaaptekort inclusief depressiviteit en totale eenzaamheid. Geen vooruitzichten en geen enkele lust meer in het leven, een proces dat al jaren van kwaad tot nu dus, allerergst is gegaan. Het spijt me dat U wellicht denkt, dit is een aansteller, maar ik kan U garanderen, Morfine in deze vorm is EXTREEM gevaarlijk in de zin van de snelheid waardoor je ervan afhankelijk raakt, maar het ergst is, dit realiseer je je pas als je te horen krijgt dat je moet afbouwen cq dat je zelf al begint met afbouwen. Wat iemand ook heeft, als je extreme pijn hebt, telt in feite alleen maar dat je de pijn kunt uitschakelen en dús nam ik Oxynorm,want de "lichte" Diclofenac Naproxen500 en andere pijnstillers hielpen zelfs met strippen tegelijk voor geen meter. Enfin, juist nu de pijn is afgenomen dacht ik eindelijk te kunnen gaan werken aan herstel van de schade die mijn lichaam heeft op gelopen door 3 jaar inactiviteit, dramatische pijn, gewichtsverlies -spierafname!- en een blijvend trauma door andere omstandigheden en nu blijkt dat dit alweer een hel is, ik wil niet preken, maar wees ZEER voorzichtig met dosering, bij begin DIRECT beginnen met zakjes tegen de constipatie en gebruik dit middel NIET langer dan 1 of 2 weken en niet 60 weken, zoals ik gedaan heb met op de zwaarste dagen 10x20 mg.....ik betaal nu de prijs, ik lees dan wel overal dat dit uiteindelijk wel overgaat, maar U heeft absoluut geen idee als U deze ontwennings-hel niet zelf ondergaat of heeft ondergaan. Oxnorm=Oxycodon=een opioïde analgeticum, 2x potenter dan "standaard" Morfine.....het is in feite een zware harddrug en in de USA populair onder druggebruikers. Helaas weet ik dat pas nu, dat komt omdat ik verteerd werd door de pijn en dan doe je gewoon wat de arts zegt. Helaas nam ik af en toe een capsule extra, niet wetende dat de werking in feite hetzelfde bleef, maar ik in werkelijkheid de afhankelijkheid steeds en steeds groter opbouwde en daar ondervind ik dus nu onvoorstelbare misère van. U bent gewaarschuwd, het WERKT absoluut tegen pijn, maar gebruik dit HOOGUIT 4 weken, inclusief afbouw!!! Succes en sterkte met Uw ellende, ziekte, pijn en algehele droevenissen.

15-11-2011 | Man | 52
Hernia
ik kreeg de hernia uiteindelijk al vorig jaar op lichte basis kreeg eerst last van mijn enkel wat een paar weken heeft aangehouden,na twee en hallve maand later kreeg ik last van mijn enkel.dianose was dat er volgens de arts een scheurtje in de knie zat,foutje van de dienstdoende arts dus.kreeg op ongeveer 11 augustus dus de hernia te pakken of issiash. hiervoor werd me d[lees meer...]evlovinac voorgeschreven.dit wwas dus al de eerste misstap,heb er drie weken mee om zitten te lopen,na mijn vakantie op 28 augustus kreeg ik thuis s`morgens de eerst pijnaanval van de zenuw vanuit mijn rug,en kreeg ik de eerste 80 mg morfine toegedient,na drie uren arts weer gehad bij de volgende pijn aanval,hier kreeg ik een vijf compinenten spuit vooor die werd ingespoten in de onderbuik.kreeg de middag dus weer om de twee uren oxycotin toegedient,ben nogal vaak bij de arts geweest in de laatste drie maanden. ben drie weken terug geopereerd aan de hernia,kon mijn sokken en broek weer aan krijgen,maar de dag daarna kreeg ik weer last van de zenuwen en spieren plus ook nog eens de rugwervel. hier kreeg ik eerst oxycolon voor en een spierverslaper,maar twee artsen die over het zelfde gaan gaat nooit goed dus.van de ene moest ik stoppen van de oxycolon, en de andere moest ik er mee door gaan,ben dus drie weken terug gestopt op 15 mg oxycolon. maar de bijwerkingen waren zo erg dat de arts al snel weer bij me kwam dat dit zo niet kon. zit nu aan de divllacicon en spierverslapper plus ook al die tijjden er nog eens microlax,lactulose en novicol erbij gehad om al die verstoppingen tegen te gaan.zit nu in de achtinde week en nog steeds last van de zenuw de boven heup en die kleine snee,heel soms last van mijn enkel waar ik in die tussen tijd ook nog een infectie bij kreeg dus ook nog een paarde middel gehad,waar je normaal maar 1 week aan mocht zitten heb ik die drie weken achter elkaar gehad.en week voor de operatie ben ik nog met spoed naar het ziekenhuis geweest daar de arts dacht dat ik trombose had.een geluk dat dat niet het geval was,dus vocht vanaf mijn knieen tot de tenen gehad.dat alles bij elkaar schiet het per week heel langzaam op.slapen en lopen en fysio oefeningen doen onderwel van de pijn dat mocht dijkstra dit lezeen bedankt voor al deze ellende die ik mag doornemen.p.s. let niet teveel op foutjes ben nogal draierig en trillerig.ook na vijf dagen nog. groetjes aan een ieder die ook hernia heeft sterkte. zit nu nog met thiamine valium diclovinac en een een of andere slaapmiddel.

23-10-2011 | Man | 43
Pijn (algemeen)
Deze medicatie is een goede oplossing voor diversen pijnklachten, Ik lees inderdaad dat sommige mensen verslavings effecten krijgen. Dit probeer ik te onderbouwen cq uit te bannen door het alleen te nemen wanneer de pijnklachten te erg aanwezig zijn. Dus niet met een vaste freqentie.Tevens last van stemmingsstroming waarbij deze zelfs ook op de achtergrond treden. Maar mi[lees meer...]sschien komt dit ook doordat ik me isoleer van de massa mensen.... Bijwerkingen soms jeukend gevoel aan het aangezicht maar deze wegen tot heden toe niet op ten opzichten het voordeel. Ps sommige slapen hier ook op echter dit is niet op mij van toepassing. Sterker het houd me langer waker maar gebruik hiervoor slaapmedicatie.

13-10-2011 | Man | 58
Pseudo radiculaire pijn
De pijn die ik op gegeven moment kreeg was onvoorstelbaar! Ik had zo'n 20 jaar geleden een hernia aan die kant (links) gehad, die op mijn persoonlijke pijnschaal een 6 was. Maar dit was een échte 9. Ik kon niet meer lopen en ook niet plat liggen. Ik heb wekenlang zittend in een stoel geslapen en zittend in bed. Dat is niet veranderd. Aanvankelijk kreeg ik Zal[lees meer...]diar, maar dat hielp voor geen meter. Mijn situatie werd enigszins verbeterd toen ik Oxycontin kreeg voorschreven. Eerst 10, later 15 en nu 20mg. Dit was voor mij een enorme verbetering. Als ik normaal zit heb ik geen pijn. Ik kan korte afstanden lopen (Naar de keuken, naar toilet, heel voorzichtig van de trap af naar het vervoer voor het ziekenhuis) Trap op is makkelijker als trap af. Het SLAZ heeft beneden rolstoelen/rollators staan. Die zijn voor mij geweldig. ik moet alles alleen doen maar kan deze rolstoel als rollator gebruiken en als de pijn plotseling opkomt kan ik even gaan zitten. Slapen is een groot probleem voor me. Ik slaap zittend maar zak onderuit als ik slaap. En dat veroorzaakt intense pijn in mijn heup bovenbeen en linker lies. De pijn verdwijnt als ik een half uur tot een uur rechtop in mijn rolstoel zit. Vooral bij het opstaan heb ik grote problemen hiermee. De gang naar het toilet is soms erg pijnlijk. Oxynorm helpt me bij het spoedig inslapen en als ik ze vlak voor het opstaan inneem is de scherpe pijn iets minder. Ik heb erg lange tijd (maanden) erg slecht geslapen en werd hiervan verward en vreselijk kortaangebonden. Oxynorm bracht verandering in deze situatie. De verstopping die opiaten veroorzaken ga ik te lijf met 3x daags een beker yoghurt met gebroken lijnzaad. Dit werkt bij mij heel goed want het houdt veel vocht vast. Je moet ook flink drinken; veel thee of koffie of vruchtensap. Let wel op de calorieën. Ook laxtra verrichte ware wonderen voor me. Ik heb een paar keer verstopt op het toilet gezeten. Lactulose siroop is voor mij niet goed. Eerst verstopping en daarna leegloop. Met Laxtra héél gelijkmatige ontlasting en nooit pijnlijk en hard. De Oxynorm op mijn nachtkastje, inname een uur voor het opstaan, zorgt ervoor dat mijn pijn waartegen er maar moeilijk een therapie is, niet helemaal mijn leven verpest. Er zijn wel problemen, maar die hebben niet met de medicatie te maken!

01-10-2011 | Man | 49
oxycodon
Nekhernia of beknelde zenuw
hallo ik ben bert en woon in wolvega friesland 49 jaar door de pijn in mijn nek slikte ik eerst sarotex 1 week ik kon niks meer was te zwaar en de bij werking nog erger daarna omeprazol dat hielp wel wat maar net niet genoeg nu slik ik oxynorm en nu werkt erg goed alleen de bij werking maar dat neem ik op de koop toe volgens mijn huisarts heb ik een nek hernia uitstr[lees meer...]aaling naar mijn linker kantvan de nek naar de schouder elleboog pols tot in de ringvinger en pink nu ben ik ook nog linghandig en ik sta op de wachtlijst van ninus 6 weken bij een neuroloog in heerenveen tot die tijd zit ik aan de oxynorm daarnaast slik ik actos,coaprovel,crestor,gliclazide,metformine,naprooxen

30-09-2011 | Vrouw | 47
oxycodon
Chronische pijn na zeven rugoperaties.
Ik gebruik dit voorlopig drie keer per dag, 5 of 10 mg naargelang de pijn. Op 26 september heb ik een denervatie ondergaan ter hoogte van de thoracale wervels 8 en 9. Na zes weken ga ik op controle, dan zo is het optimale resultaat van de denervatie bereikt. Behandeling : radiofrequente behandeling van de facetgewrichten. (Red; URL verwijderd, zie werkwijze van deze si[lees meer...]te oa bij de veelgestelde vragen)

27-09-2011 | Vrouw | 36
Rughernia
Heb enige maanden Tramadol gebruikt voor zenuw pijn in linkerbil en been vanwege rughernia. Na enige tijd werkte dit niet meer. Neurloog heeft toen Oxycontin voorgeschreven, 3Xdgs 10 mg. Dit was de eerste weken voldoende. Nadat pijnklachten weer toenamen en ik inmiddels ook op de lijst stond voor operatie is dit verhoogd naar 3xdgs 20 mg Oxynorm. Hierdoor gingen de scherpe[lees meer...] randjes van de pijn af en werd ik rustiger. Inmiddels ben ik nu een week geleedeen geopereerd en ben ik bezig de Oxynorm af te bouwen. Zit nu nog op 2xdgs 10 mg. Ik word echter helemaal dol van de bijwerkingen, dus ik denk morgen maar eens contact te zoeken met de arts. Vooral last van sufheid, trillen, zweten, niezen, gapen, koortsaanvallenn (ik noem het maar algehele malaise). De pijn is vrijwel weg, en dat is heerlijk, maar dit gedoe er nu bij. Ik ben er wel klaar mee.

15-09-2011 | Man | 51
Hernia
van tramadol in een keer overgestapt naar oxynorm, na hevige pijn na plotseling klapvoet en struikellpartij. Slikte wel al diclofenac erbij. Combi diclo en oxynorm werkt erg goed, wel een beetje zweterig en dromerig in het begin, maar goed te doen. Niks gemerkt van het plotseling stoppen van de tramadol, alleen een paar dagen diaree. Krijg er ook valium 2 bij 3 x daags[lees meer...] 2 en gelukkig slaap ik weer 4 a 5 uur. Denk wel dat ik de Oxynorm wel rustig moet afbouwen, maar verder heel tevreden over dit medicijn.

15-09-2011 | Vrouw | 44
oxycodon
Ik slik oxynorm sinds enkele maanden, daarvoor tramadol. Werkt zeer snel (binnen het uur) maar heb wel na al die maanden nog steeds last van bijwerkingen. Werkt kortdurend.

03-08-2011 | Man | 50
Hernia en slijtage wervels
In afwachting van rugoperatie deze pijnstiller een paar maanden gebruikt. Dosering wel snel opgevoerd van 2x 5mg naar 4x 5 mg per dag, i.c.m. paracetamol 1500 mg per dag. Het nam de scherpe kant van rugpijn en uitstraling benen goed weg. Vervelende bijwerking is verminderde stoelgang, vond ik. Na operatie heb ik gebruik in 1 a 2 weken afgebouwd. Toen merkte ik ook hoe snel[lees meer...] zo'n pijnstiller als oxynorm verslavend werkt. Ben nu 'clean'.

23-07-2011 | Vrouw | 36
Pancreatitis
helpt tegen de pijn, maar darmen helemaal verstopt en pijnlijk, movicolon drinken 2 zakjes per dag, nu afbouwen ong.10 mg per maand

09-07-2011 | Man | 52
Rug klachten
Het middel werkt in het begin goed maar naarmate men het langer gebruikt dient men de dosis te verhogen, bij mij is het onnodig lang omdat dokters verkeerde diagnostiek gesteld hebben en niet communiceerden.

07-06-2011 | Vrouw | 50
Gescheurde rugwervel
Het medicijn helpt mij goed. Ik gebruikte het eerst als extra medicijn bij de morfine, nu ben ik gestopt met morfine en gebruik oxynorm alleen. Helpt goed tegen de pijn echter snel uitgewerkt. Bijwerkingen vind ik erg vervelend. Veel last van duizelingen en onzuiver zicht. Tevens in de nacht heel veel last van transpiratie, Dacht dat het overgangsverschijnselen waren maa[lees meer...]r na bloed testen bleek dit niet zo te zijn. Word 5 tot 6 x per nacht badend in het zweet wakker. Vooral in het gezicht en nek en mijn benen. Heel apart. Verder tevreden over het medicijn

18-05-2011 | Vrouw | 21
oxycodon
Goede pijnstiller. Wel last gehad van bijwerkingen, problemen met stoelgang, en dingen zien die er niet zijn.. beetje wazig en suffig door gevoeld.

16-04-2011 | Vrouw | 41
oxycodon
Ik heb smorgens en s'avonds 10 mg oxycotin en dan vier keer per dag 5 mg oxynorm. Het middel helpt mij heel goed beter dan wat ook, maar herkend iemand het erge transpireren ( hele lichaam) met name bij inspanning, en de nacht? Ik neem ze nu twee maanden. Groetjes Ingrid

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum