Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

03-11-2014 | Man | 64
oxycodon
Nu een jaar geleden moest mijn linkerbeen totaal worden geamputeerd. Na een maand ziekenhuis en veel pijnstillers kwam de revalidatie van 2 maanden en de meeste medicijnen werden in die periode afgebouwd. Kreeg tegretol maar dat was niet goed voor mijn lever en daarom werd dat gabapentine. In combinatie met oxycodon. Mijn pijn is fantoompijn. Pijn waar niets meer zit. Heel[lees meer...] pijnlijk en vervelend. Nu gebruik ik 600 mg. gabapentine met 3 keer 15 mg oxynorm. Dit werkt redelijk goed hoewel niet 100 %. Ik moet er maar tevreden mee zijn want die martelpijn is niet om mee te leven. Ik ben blij dat dit medicijn bestaat.

28-09-2014 | Vrouw | 61
oxycodon
Na de operatie kreeg ik Oxinorm 5 mg 6 maal daags. Dit helpt perfect tegen de ergste pijn pieken. Samen met 4x daags 2 paracetamol is de pijn heel goed te doen.

12-07-2014 | Man | 40
oxycodon
hallo ik ben casper w ik ben elf jaar geleden geopereerd in leeuwarden aan wat een simpele hernia leek, echter na de operatie had ik aanzienlijk meer pijn dan voor de operatie en ben een week later onmiddelijk weer geopereerd in het umcg. de klachten waren nog steeds niet echt minder nu elf jaar en 4 operaties verder weet ik dat mijn zenuwen pertinent beschadigt zijn bij [lees meer...]de eerste operatie wat resulteert in chronische pijn. ik gebruik nu al elf jaar oxynorm 40 mg per dag en oxycontin 20 mg per dag en zo nodig meer het grote probleem is gewenning ik mag van de artsen natuurlijk veel meer nemen iets wat ik niet doe en iedereen dan ook afraad begin dit jaar ben ik gestopt omdat deze medicijnen te verslavend en gevaarlijk zijn begin er niet zomaar aan er zijn een aantal documentaires op youtube ik raad u aan ze te kijken dan weet u wat u werkelijk slikt .....

19-06-2014 | Vrouw | 75

02-11-2013 | Man | 58
oxycodon (5mg)
Artrose van de wervelkolom
Bij OxyNorm heb ik geen last. Sinds de overstap naar het goedkopere Oxycodon heb ik last van onverwachts in slaap vallen op de meest ongebruikelijk en gebruikelijk plaatsen.

09-10-2013 | Vrouw | 51
oxycodon (10mg)
Ik slik dit samen met tot 30mg oxynorm per dag voor zenuwpijn in beide benen en rugpijn, kan niet meer zitten. Dit na 3 rugoperaties, 2 spondylodese operatie en 1 hernia, heb osteoporose. Heb een neurostimulator maar die werkt op het moment niet, vandaar deze medicijnen. In het begin veel bijwerkingen gehad, suf vergeetachtig, obstipatie, harde geluiden. Nu is het wat v[lees meer...]erminderd, heb eerst 6 jaar tramadol geslikt, dat werkte niet meer goed. Ik ben niet bang voor gewenning, als straks mijn neurostimulator het weer doet, dit is een apparaat wat in mijn lichaam zit om de pijn te onderbreken, dan stop ik weer met deze medicijnen. Het zijn fijne medicijnen, geestelijk zal ik er niet verslaafd aan raken en sterk genoeg zijn om de lichamelijke klachten te overwinnen als ik ga stoppen. Ik ga hier niet spreken over verslaving en afkicken zo voel ik het totaal niet, deze medicijnen helpen mij om minder pijn te hebben, zodat ik wat kan functioneren, ik heb ze nodig dus. Achteraf zeg ik dit had ik eerder moeten krijgen, tramadol werkt niet zo goed, met dit medicijn kan ik meer wandelen, bewegen. Huisartsen zijn terughoudend met dit voor te schrijven, heb dit van de specialist. Heb jaren 22 uur per dag gelegen daardoor osteoporose ontwikkeld. Soms denk ik wel eens als ze dit eerder hadden gegeven had ik misschien nooit osteoporose ontwikkeld, ik weet dat blijft gissen..

02-09-2013 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom
ik heb dorsale artrose, reeds een denervatie gehad, in het begin van dit jaar, en nu weer dagelijkse zeurende pijn tot hevige pijn, heb al veel geprobeerd, zaldiar, tramadol, valtran, nu overgeschakeld naar oxynorm instant 5 mg. ik neem een in de voormiddag zodat ik mijn dagelijks werk kan doen, bij hevige pijn soms drie per dag. de pijn is dan dragelijker. Sufheid, slec[lees meer...]hte concentratie zijn een van de bijwerking die ik ervaar,moet op het einde van de maand naar de pijnkliniek, hopelijk is er een andere oplossing voor de pijn zodat ik van die medicatie afkan.

20-08-2013 | Vrouw | 50
oxycodon
Na dertig jaar pijn door een dubbele wervelbreuk en beschadigde zenuwen, en vele pogingen om de pijn te verlichten, begon ik begin dit jaar met oxynorm. Eerst een combi van de traag werkende aangevuld indien nodig met de snel werkende. De pijn was niet geheel weg, maar wel heel veel, ik wist niet hoe fijn dit was. Nu gebruik ik naar behoefde, soms dagen niet en soms tot 3 [lees meer...]per dag. Dat de pijn nagenoeg weg gaat is top, helaas heb ik wel veel last van de bijwerkingen: - Ik krijg verkleinde pupillen en zie dan erg scherp. - De duizelingen zijn erg lastig, omdat het gevoel in mijn benen niet goed is. - Ik heb niet een volledige kaakklem, maar wel een stijf gevoel in mijn kaken. - De vertraging op mijn ademhaling vindt ik nog het lastigste, hij wordt niet oppervlakkig of zo, maar de ademhalingsfrequentie wordt lager en soms zit er 3 seconden tussen twee ademhalingen. Hierom neem ik oxynorm niet voor het slapen gaan. - Van ostipatie heb ik niet zo veel last, wel van misselijkheid na het eten. - Soms krijg ik enkele uren na inname een lichte hoofdpijn. Hoewel de bijwerkingen niet prettig zijn, ben ik blij dat ik nu eindelijk een pijnstiller heb die werkt. Ook al kan ik oxynorm enkel gebruiken als ik niet moet werken. Ik heb geen probleem met slapen of stemmingsveranderingen, volgens mijn huisgenoten ben juist vrolijker en meer ontspannen. Ik kan nu zelfs weer een wandeling maken, iets wat ik lang niet heb gedaan wegens de pijn.

09-04-2013 | Man | 42
oxycodon
42 jaar, zona opgelopen, dat geneest binnen 2 weken, maar het virus heeft de zenuwen van mijn linkerkant volledig verwoest! Door conflict ziekenkas over terug betaling kreeg ik pas na 8 maand de medicijnen, al die tijd verging ik van de pijn, brullen, roepen, smeken enz..., veel op spoed gezeten, opzwellen van benen, bijna linker been afgezet, zo dik was die! Als eens een [lees meer...]volwassen man zien wenen, smeken op de knieen om de pijn te stoppen?, wel ik ben die persoon. Uiteindelijk plat gespoten met morfine, maar huisarts schreef me oxynorm voor, een middel dat ze zwaar vermikte en stervende mensen geven..., een uurtje later verdween de pijn als ijs voor de zon! Zalig dat na meer dan 8 maand van helse pijn die pijn verdwijnt, helaas niet volledig, maar jullie begrijpen het wel. De bijwerkingen van overmatig zweten en slecht slapen neem ik erbij! Wat heel jammer is na een jaar balans: geen vrienden meer, die bleven weg, zelfs eigen familie gaf het op, relatie kapot, werk kwijt en in een hoekje geduwd door de staat als invalide, al mijn spaargeld op en een berg schulden, zware ligwonden enz... En over de eenzaamheid maar te zwijgen, want je bent door iedereen in de steek gelaten! Het zal nog langer duren om mijn leven weer op te bouwen, zeker nu je weet dat je op hulp niet moet rekenen!

07-04-2013 | Vrouw | 40
Gewrichtsontsteking
Gebruik voor ontsteking lage rugspier OxyNorm als pijnstiller en Diclofenac tegen de ontsteking. Aangezien ik niet zo'n pillenslikker ben gebruik ik OxyNorm bewust met mate ( alleen voor de nacht en als de pijn overdag toeneemt) Naast rugklachten ook veel last van spanningen waaronder nervositeit. Merk wat dat aangaat positieve uitwerking OxyNorm, nervositeit tijdens gebru[lees meer...]ik neemt af. Zodra dosis is uitgewerkt neemt nervositeit helaas weer toe.

07-04-2013 | Vrouw | 41
Hernia
ik heb na een dubbele hernia oxynorm voorgeschreven gekregen samen met 75 mg lyrica..en gewone morfine 10 mg 2 keer p/dag..de pijn was onuithoudbaar zelfs met zo'n flinke dosering nog aardig wat pijn. Oxynorm verhoogt van 10mg naar 20 mg..het werkte een paar uurtjes..afgelopen woensdag geopereerd en wakker geworden zonder die ellendige pijn! Nu afkicken van alle zooi..op [lees meer...]wat slapeloosheid en zweten na volgens mij aardig te doen..de pijn is over dus ik gebruik het niet meer (ondanks een afbouwschema) geen pijn..geen morfine meer voor mij! Maar het is een prima middel voor als niets meer helpt!

05-04-2013 | Man | 53
Reumatoïde artritis
In de nacht schijn ik kaakklem te hebben gehad met als gevolg dat het kraakbeen dat aan bandjes hangt tussen de kaakkopjes en het kaakgewricht zijn verrekt. Klinkt gek, maar had dit eerst niet in de gaten, Kreeg echter steeds meer pijn en mijn kaken steeds minder ver van elkaar. Op het laatst moest de boterham tussen de tanden worden doorgeduwd. Pijn niet te harden en dit [lees meer...]was het moment voor een bezoek aan de (aankomend)huisarts, Deze schreef me gelukkig oxynorm voor en stuurde me door naar de kaakchirug. Uitgebreid foto's gemaakt en vond het voorgeschreven middel van de (aankomend) huisarts een uitstekende inschatting. Moet doorgaan tot de volgende controle, maar ben gelukkig pijnvrij. Echter, tot mijn verbazing werkt het middel ook bijzonder goed als aanvulling (?) op Arcoxia (Tauxib) tegen reumatische klachten. Al met al, voor mij een topmiddel. Ikzelf ervaar geen van de bijwerkingen en ben bijzonder blij dit medicijn voorgeschreven te hebben gekregen door de huisarts en bevestigd door de kaakchirug. Maar ook voor mij geldt dat ze de medicijnen mogen houden als ik de pijn kwijt ben. Zal het middel verder onder de aandacht brenegen bij de reumatoloog.

29-01-2013 | Vrouw | 29
Reumatoïde artritis
Ik heb er veel baat bij, vooral voor de nacht. Kan nu de nachten redelijk doorkomen. Terwijl ik eerst 's nachts wakker lag van de pijn. Ben er wel over na aan het denken om het aftebouwen omdat ik ook wel weer een keertje zonder zware pijnstilling wil gaan slapen en ook nog andere medicatie heb voor de nacht die minder zwaar zijn. Mag hem extra als het nodig is maar me[lees meer...]t mijn werk is dat geen optie. Ik ben dan niet vooruit te branden van de vermoeidheid.

08-01-2013 | Man | 46
Hernia
Korte uitleg en positief en hoopvol bericht. Half juli 2012, heftige pijnen in rug, been, heup en onmogelijk om te bewegen, zitten, àlleen liggen in een houding mogelijk. Naar arts, geen hernia na een week van pijn in bed, nogmaals naar arts, doorverwezen gelijk naar neuroloog in zkh, MRI wees uit: Hernia! De oxynorm hielp goed, maar op eigen beslissing dosis verdubbeld [lees meer...]van 40 naar 80 per dag. Samen met dyclofynac en tramadol 8 weken geslikt en rust genomen. Toen gestopt met dyclofynac en tramadol, maar verslaving aan oxinorm was al opgetreden. Wel van de ene op de andere dag terug van 80 naar 40, per dag. Zonder probleem, stoppen ging niet. Ik heb tot na de kerstdagen 4 x 10 mg geslikt, niet meer tegen de pijn, maar uit opgetreden verslavingszorg verschijnselen. Ik had besloten op 2013 schoon in te gaan en ben op 26 dec gestopt en begonnen met afkicken. Ik heb 4 nachten slecht geslapen door het stroom gevoel door m'n hele lijf. Overdag ging het beter. Ik had veel drama verhalen gelezen hier over het afkicken en ik vond het toch meevallen. Gewoon focussen op schoon en fris willen zijn, veel buiten lopen, fietsen en ff doorbijten de eerste nachten. Na 5 à 6 dagen gaat het prima en ist eigenlijk best meegevallen. Gewoon concentreren op hoe je je over een week voelt. Doorzetten! Ti's troep die morfine want de pijn is weg, het voelt lekker om te nemen maar al je zintuigen en gevoelens worden verdoofd. Moetje niet willen.

31-12-2012 | Man | 63
oxycodon
Oxynorm helpt mij zeer goed, ik gebruik er lyrica bij van 75 mg 3xdaags 2 medicijnen

31-12-2012 | Man | 65
oxycodon
Zenuwpijn aan mijn hand, tijdens de operatie is mijn zenuw geraakt, en buiten mijn verdoving geraakt.