Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

04-08-2015 | Man | 81
Lage rugpijn
Ik gebruik 1 capsule per dag (inname: voor het naar bed gaan). De minimale dagelijkse inname is voldoende, om de ergste pijn te bestrijden en een normaal leven te leiden.

20-07-2015 | Man | 51
Artrose
Ik slik nu al ruim 16 maanden 3x2 tabletten zaldiar per dag. En sinds een aantal maanden gebruik ik er Butrans 10 mg pleisters naast. Op dagen dat ik wat actiever ben neem ik aanvullend paracetamol (tot een max. totaal van 4000 mg incl. de zaldiar uiteraard). Ik heb gelukkig geen nare bijwerkingen gehad door het slikken van zaldiar, wel tgv het niet innemen.. Ik voel me [lees meer...]beroerd als ik een dosis vergeten ben. Ik heb ooit een dag overgeslagen, maar dat doe ik nooit meer, de meest beroerde nacht in jaren. En dat niet alleen omdat de pijn ondraaglijk werd, maar ik begon te hallucineren en voelde me echt naar. Maar die verschijnselen waren weg even nadat ik weer een dosis had genomen. Eigen schuld dus. Ik ben ervan overtuigd dat ik het zonder de Zaldiar niet zou trekken. In de periode dat ik zowel zaldiar als butrans pleisters gebruik, heb ik weleens teveel alcohol gedronken. Dat is iets wat ik iedereen wil afraden, want die combi is niet best. Voor de rest is het een goede pijnstiller.

16-06-2015 | Man | 55
Lage rugpijn
Na totale heupprotese rechts kreeg ik hevige lage rugpijn (was enkele jaren geleden al geopereerd voor fixatie van rugwervels). Neem nu sinds +- 1 week Zaldiar (2 Tabletten per dag) en de pijn is praktisch verdwenen. Bijwerkingen zijn slapeloosheid, en ook een gevoel van opgewektheid en meer energie.

06-06-2015 | Man | 44
Buikpijn
Dit middel voorgeschreven gekregen voor pijn in de buik richting het heupgewricht. De multidisciplinaire onderzoeken lopen nog maar het middel is zeer effectief voor de pijn. Normaal een iets te zwaar middel voor mijn klachten maar ik ben allergisch voor ibuprofen, diclofenac en aanverwante pijnstillers, De eerste keer dat ik dit innam, kreeg ik een soort lichte euforie,[lees meer...] maar dat was eenmalig. Daarna hoegenaamd geen bijwerkingen en geen pijn meer. Het werkt licht verstoppend dus letten op wat je eet, zoals vezelrijk voedsel en veel water drinken.

24-04-2015 | Man | 12
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Zoon van 12 heeft ze nu een paar dagen. Wordt agressief, verward ervan. Net contact gehad met arts en onmiddellijk ermee stoppen.

01-04-2015 | Man | 53

04-11-2014 | Man | 53
Lage rugpijn
Ik gebruik Zaldiar nu sinds begin 2013 en ik moet zeggen dat ik het echt een wondermiddeltje vindt. Het eerste medicijn waarvan ik geen bijwerkingen ervaar en dat na een klein halfuurtje begint te werken. Ik heb last van lage rugpijn en kan zonder Zaldiar niet normaal lopen dus niet goed functioneren maar eenmaal Zaldiar geslikt verdwijnen de rugklachten en kan ik gewoon a[lees meer...]lles weer meedraaien. Dus voor mij is de keuze van de huisarts voor Zaldiar een goede geweest.

04-09-2014 | Man | 52
Artrose van de wervelkolom
Ik slik sinds 2007 zaldiar en het werkt prima voor mijn rug, het duurt wel een uur voor dat het werkt maar darnaar kan ik alles doen. enkele vervelende bijwerkingen zijn dat ik veel zweet (overal) en word een beetje suf en maak stomme fouten op mijn werk maar die pillen zijn goed, erg goed......

26-08-2014 | Man | 43
Reumatoïde artritis
als ge poly reuma hebt endaarbij nog knobbelreuma in mn vingers en ge neemt ne zaldiar , is da altijd ne gok wanneer gaat het werken , gaat het wel werken en als ge chance hebt heb je na 20 min geen pijn meer . maar ik ben logisieke hulp bij mensen met kanker demente mensen endie aan het rand van de maatschapij leven . ik heb constant mijn handen nodig en ik voel dat ik b[lees meer...]ijna geen kracht meer heb en da is gevaarlijk ! maar nu neem ik tramadol 100 mg en het gaat ietsje beter. ik neem savonds nog 2 rivotrils da zijn spierontspanners 0.5 mg en ge slaapt als een roos !! ik neem 1 doosje van 150 pillen en dan stop ik 2 weken . dan is het uit uw systeem en raak je ni verslaafd !!! als iemad wil reageren mijn e-mail adres is vermeld .

12-08-2014 | Man | 41
Hernia
Tot zover het enige geneesmiddel dat effect had. Nog geen enkele bijwerking ervaren tot zo nu toe... de pijn in bovenarm en schouder zijn duidelijk beter.

29-03-2013 | Man | 86
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben positief door pijnstillende werking van 1 tot 3 per dag en ook geen slaapprobleem. Door inspuiting Tramadol in mijn linkerheup was die heuppijn verdwenen; helaas na enkele dagen geen Zaldiar moeilijk inslapen heb ik vanochtend weer 1 Zaldiar tablet genomen met pijn weg! Dus zal ik Zaldiar bij pijn weer gebruiken.

02-03-2013 | Man | 61
paracetamol / tramadol
Als pijnstiller werkt het middel niet echt voor mij, MAAR....in mn koppie gaat het prima, ben zeer positief en geeft het mij veel power

20-02-2013 | Man | 44
Rugklachten
Verschillende medicijnen gebruikt,die niet werkte, ben overgestapt naar Zaldiar nam er 4 per dag sinds van de week nog 3 maar ik ga weer terug naar 4. Blijg nog steeds pijn houden straalt regelmatig uit naar mijn been, dan links en dan rechts. Ken wel elk moment van de dag slapen, wordt er suf van.

08-02-2013 | Man | 60
paracetamol / tramadol
ik neem deze medicatie voor lage rugpijnen ,zeer goed product, wel niet telaat inmenen( na 17.00 u ) wegens niet rustig slapen. na een uur voel ik me zeer opgewekt en helemaal niet slaperig. heb wel overal aan mijn lichaam jeuk maar weet ook niet of dat van zaldiar komt, neem geen ander medicatie

20-01-2013 | Man | 72
paracetamol / tramadol
Vanwege slijtage van twee tussenwervelschijfjes in de lage wervelkolom heb ik erge pijn in de onderrug; de pijn straalt uit naar de benen. De arts van de pijnpoli heeft mij verleden jaar Zaldiar voorgeschreven; andere middelen hielpen vrijwel niet. Inmiddels heeft er een ingreep plaatsgevonden waarvan ik goede verwachtingen heb. Zaldiar is een geweldig middel; werkt perfec[lees meer...]t; na inname van 2 stuks verdwijnen pijnen na ruim een uur, de werking houdt circa zes uur aan. Ik heb geen bijwerkingen, alleen inslapen duurt lang, dus niet innemen in de vooravond. en tevreden klant dus.

16-12-2012 | Man | 37
Rugklachten
Ik gebruik 12 tot 15 zaldiars per dag in afwachting van pijnpomp Of iets dergelijks.... ben regelmatig duizelig slaap ongeveer 2uur per nacht en veel last van constipatie... Help ?????