Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

28-07-2014 | Vrouw | 31
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik,weet sedert 2 jaar dat ik,coxartrose heb en heb onmiddellijk het geneesmiddel zaldiar gekregen waarover ik zeer tevreden ben. Zonder zou ik zelfs mijn beroep niet kunnen uitoefenen! Na inname begint het na half uur al te werken dus ben zeer blij :) nu is de ene dag ook de andere niet en heb ik soms toch veel last maar dit is dan door omwisseling van het weer en dan kan[lees meer...] de medicatie niet echt helpen. Ik heb bij deze medicatie na 2 jaar nog geen neveneffecten ondervonden ;)

28-07-2014 | Vrouw | 31
Artrose
Ik gebruik deze medicatie nu al ongeveer 2 jaar en ben er echt mee geholpen. Zonder deze medicatie zou ik mijn werk niet kunnen doen door teveel pijn, maar deze medicatie neemt de druk in mijn heup en been weg. Pluspunt totaal geen neveneffecten ondervonden! Ik ben heel tevreden ;)

24-09-2013 | Vrouw | 31
paracetamol / tramadol
Ik ben 31jaar en er is 10jaar geleden geconstateerd dat ik 3 versleten ruggewervels en discale hernia had. Hierdoor ben ik perfect geholpen in het az ziekenhuis in deurne. En ben en zowat pijn vrij naar 3 epidurale inspuitingen. Nu is december 2012 geconstateerd dat ik in mijn bovenrug ook een versleten ruggewervel heb, en deze moeilijk te behandelen was. Een epidurale ins[lees meer...]puiting was een gok van de arts,mar wie weet hielp het. Jammer genoeg heeft dit geen baat gehad, en verder behandeling is heel lastig omdat het te dicht bij hart/longen zit, en operatie teveel risico's bevat om het te kunnen laten slagen,dus de arts adviseerde mij dit totaal niet! Liever last van mn rug dan straks in een rolstoel zitten. Nu slik ik om de pijn te onderdrukken zaldiar. In het begin 4per dag maar zit er nu op 2 per dag. Ze werken goed,enkel de bijwerkingen word ik nog steeds niet goed van. Ik ben er heel erg van vermoeid en kan nog niet zonder ze. Heb zitten kijken voor evt andere medicijnen,met dezelfde functie,maar kom je al snel bij morfine ofzo dus dat wil ik liever ook niet. Heeft iemand ook tips tegen de bijwerkingen hiervan....

20-09-2012 | Man | 31
Artrose - gewrichtsaandoening
Eindelijk, na 4 jaar, iets gevonden dat helpt, 2xzaldiar 375+2x brufen 800 Retard, 's morgens en 's avonds. Niet suf, enkel wat brandend maagzuur af en toe.

20-02-2018 | Man | 33
paracetamol / tramadol (50mg/l)
Chronisch pijnsyndroom
Gestart na langere tijd met chronische pijn. Hielp lange tijd zeer goed, na verloop van tijd meer en meer moeten nemen om zelfde effect te krijgen.

15-12-2014 | Vrouw | 33
Syndroom van Ehlers-Danlos
Helaas werkt niet! Krijg nog meer pijn!

02-03-2022 | Man | 34
paracetamol / tramadol (325)
Reumatoïde artritis
Zaldiar is een combinatie van paracetamol en tramadol. Blijkbaar versterkt paracetamol de pijnstillende werking van tramadol. Vind het jammer dat dit niet in langwerkende versie te verkijgen is...

01-12-2021 | Vrouw | 34
paracetamol / tramadol (37)
Pijn (algemeen)
Ik heb al een paar jaar last van een functionele neurologische symptoomstoornis. Aangezien paracetamol en diclofenac niet hielpen zijn we overgestapt op de zaldiar. Dit medicijn werkt enorm goed! Ik heb geen bijwerkingen, alleen minder pijn. Door een terugval slik ik nu tijdelijk wat meer, maar ik probeer het normaal te houden op 1 a 2 per dag. Zo nu en dan gebruik ik het [lees meer...]een week niet om te kijken of ik ook zonder kan functioneren, maar dat maakt helaas een enorm verschil. Voor mij is dit medicijn dus een enorme verademing.

23-01-2017 | Man | 34
Polyneuropathie

03-07-2013 | Vrouw | 34
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik zaldiar nog maar 1 dag en ik doe niets anders dan slapen, pijn in de rug is minder maar niet weg.

02-01-2020 | Man | 35
paracetamol / tramadol (60mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb dit gekregen van de huisdokter, wat achteraf vel te zwaar was. Ik werd high, draaierig en enorm euforisch. Hierdoor nam ik Zaldiar soms ook als ik GEEN pijn had. Mettertijd zwakte het effect af en had ik natuurlijk meer nodig om de pijn te drukken, zoals veel pijnmedicatie. Het hielp wel degelijk, maar nu gebruik ik Tradonal.

05-06-2015 | Vrouw | 35
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Sinds enkele jaren zenuwpijn in rechterbeen door lumbo ischialgie. Ik werk in de zorg en Zaldiar is de enige manier om te kunnen blijven werken. De pijn is er nog,maar niet meer zo erg als zonder pijnstilling. Af en toe krijg ik er jeuk van,maar is te verwaarlozen.

06-09-2013 | Vrouw | 35
Lage rugpijn
Ik neem dit medicijn nu al een jaar. Ik had constant last van rugpijn met uitstralingen van bil naar voet. Geen hernia maar lumbo-ischialgie. Volledig pijnvrij ben ik nooit,maar het is draaglijk. Ik ben nog jong,werk in de zorg en moet blijven functioneren. Het grote nadeel is dat het verslavend werkt. Ik neem er maximum 3 per dag. Ook heb ik soms last van nervosite[lees meer...]it.Als je Zaldiar te laat op de avond inneemt kan je moeilijk de slaap vatten. Het eerste half jaar dat ik dit innam was ik hyperactief,dis is nu omgeslaan naar soms depressieve stemming en stemmingswisselingen. Met de wagen rijden is geen enkel probleem. Al bij al is het voor mij een goede oplossing om te kunnen blijven werken.

16-12-2012 | Man | 37
Rugklachten
Ik gebruik 12 tot 15 zaldiars per dag in afwachting van pijnpomp Of iets dergelijks.... ben regelmatig duizelig slaap ongeveer 2uur per nacht en veel last van constipatie... Help ?????

20-04-2015 | Vrouw | 39
Fibromyalgie
Ik gebruik dit medicijn al bijna 7 jaar. Wel met tussenpozen door zwangerschappen. Ik mag er 2 maal daags twee, maar meestal gebruik ik het alleen in de ochtend. Als ik een slechte dag heb dan gebruik ik aan het einde van de middag nog 1. Ik vind het een prima medicijn, heb ook een poos de tramal zelf gebruikt, maar dat gaf veel meer bijwerkingen. Deze mix is precies goed[lees meer...] voor mij, ook omdat het snel werkt. Als ik voor de nacht de zaldiar inneem, omdat ik veel pijn heb, lig ik veel wakker, dus dat probeer ik te voorkomen. 1 tablet gaat meestal nog wel, maar bij twee doe ik vrijwel geen oog dicht door de onrust. Dit medicijn reset mijn pijnherinnering in mijn hoofd, zodat het de pijn niet meer zo kan stapelen en de spieren meer ontspannen en dus kunnen herstellen. De pijn is niet weg maar wel veel beter te verdragen. De bijwerkingen van misselijk en duizelig zijn in het begin wel aanwezig, maar als je aan het middel gewend bent dan gaat dit meestal weg.

07-04-2015 | Vrouw | 39
Artrose van de wervelkolom
slik dit 's avonds met 10mg diazepam en ook dat helpt niet, ik slaap maar halve nachten. kruip rond door het bed van de pijn. dit kan zo niet verder, heb een dochtertje dat 19 april 2 jr word en voel me af en toe net een zombie, maar pijn blijft, maar bijt op mijn tanden. huisarts zei deze week heel lomp ja als je weeer zoveel pijn hebt ga je maar naar spoed. ik heb de tel[lees meer...]efoon opgesmeten en ga dadelijk naar een nieuwe huisarts, die me al meteen doorverwees naar een arts in het ziekenhuis. pffff hopelijk heeft ze een oplossing voor wat meer slaap en meer energie, want ik ga hier aan onderdoor