Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

03-03-2016 | Vrouw | 50
Fibromyalgie

13-02-2016 | Vrouw | 48
Artrose van de wervelkolom
Vanwege Ziekte van Crohn moet ik heel erg opletten welke medicatie mag genomen worden. Ontstekingsremmers voor m'n artrose en hernia zijn verboden, omdat deze de ontsteking van de darm verergeren. Dus pijnstillers, veel helpt, maar van veel bijwerkingen. Zaldiar hielp perfect en mocht ik nemen. Tot ik begon te merken dat ik weer kilo's begon te verliezen en niks eetlust me[lees meer...]er had. Na 3 dagen gestopt te zijn met Zaldiar eetlust weer volledig terug. Nu wel terug erge pijn, maar moet kilo's weer bijkrijgen.

23-01-2016 | Vrouw | 50
Artrose
Rotatorcuffherstel aan beide schouders, laatste was links, blijf pijn hebben aan kop van de schouder, ook al oxynorm gekregen, helpt ook niet.

11-11-2015 | Vrouw | 70
Artrose
ik heb altijd een pijnplek onder in mijn rug, tegen de welvelkolom. plus bij koud en vochtig weer pijn in schouders en handen. De laatste tijd ook kramp tussen de schouderbladen. Zaldiar helpt wel tegen pijn onder in de rug, maar niet tegen mijn schouder en handen pijn. Van de reumatoloog kreeg ik arcoxia.. dat helpt wel tegen schouder en handen pijn, maar de huisarts vind[lees meer...] dat ik die niet moet slikken, vanwege nierfunctie...Heeft iemand ervaring hiermee?

27-10-2015 | Vrouw | 51
paracetamol / tramadol (15mg)
Hernia
Als pijnstilling werkt het bij mij perfect. Enige nare bijwerking is dat vlak na het innemen mijn hoofd erg warm wordt en ik gigantisch begin te zweten, dit trekt echter snel weer weg.

31-08-2015 | Vrouw | 52
paracetamol / tramadol (325mg)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Al 9 jaar lang heel veel pijn aan alle gewrichten, niet lang in dezelfde pose kunnen staan of liggen, elke 20 minuten wakker worden, gewrichten uit de kom ... nog nooit bijwerkingen gehad van Zaldiar, zelfs niet als ik er 5 per dag nam ... ook niet in combinatie met Dafalgan. Enkel oppassen met alcohol volgens mijn huisdokter - een gevaarlijke cocktail - zeer snel dronke[lees meer...]n.

27-07-2015 | Vrouw | 51
Artrose
Ik heb zaldiar gekregen via de reumatoloog. Bij de apotheek kreeg ik het huismerk mee, nu zeg ik daar in principe niks van ivm de hoge zorg kosten. Maar nu ik eenmaal gewend ben aan zaldiar merk ik dat de werking behoorlijk afneemt. Nu vraag ik me af of dit te maken heeft met de andere toevoegingen, de pcm en de tramadol is hetzelfde maar de toegevoegde stoffen wijken af, [lees meer...]een aantal dingen zijn hetzelfde maar er zitten ook andere stoffen in. Kan het zijn dat de werking daardoor anders is? Ik ben de eerste 2 weken off line geweest, daarna begon ik te merken dat de sufheid minder werd. De pijn was eerst vrij goed weg, maar nu dus raakt het al uitgewerkt na 3/4 uur. De 6 uur die er tussen moet zitten haal ik helemaal niet meer. Ik neem heel vaak een extra pcm, maar zorg er voor dat ik het maximum niet overschrijdt. In het begin nam ik er 2 voor de nacht, maar ik lag wakker van de tramadol, nu neem ik er 1 met een pcm en neem er halverwege nacht nog 1 in, ik word toch wakker van de pijn, maar zo slaap ik wel. Als andere bijwerking heb ik alleen last van verstopping, hier neem ik macrogol voor, dit gaat goed zo.

05-06-2015 | Vrouw | 35
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Sinds enkele jaren zenuwpijn in rechterbeen door lumbo ischialgie. Ik werk in de zorg en Zaldiar is de enige manier om te kunnen blijven werken. De pijn is er nog,maar niet meer zo erg als zonder pijnstilling. Af en toe krijg ik er jeuk van,maar is te verwaarlozen.

02-06-2015 | Vrouw | 30
Spierpijn
Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!

16-05-2015 | Vrouw | 50
Lage rugpijn
Neem 3 keer per dag 2 tabletten en tussendoor extra paracetamol. Pijn is niet geheel weg, maar is wel te verdragen. Ben nog erg misselijk ervan en overgeven, maar hoop dat dat weggaat na gewenning, even volhouden!

20-04-2015 | Vrouw | 39
Fibromyalgie
Ik gebruik dit medicijn al bijna 7 jaar. Wel met tussenpozen door zwangerschappen. Ik mag er 2 maal daags twee, maar meestal gebruik ik het alleen in de ochtend. Als ik een slechte dag heb dan gebruik ik aan het einde van de middag nog 1. Ik vind het een prima medicijn, heb ook een poos de tramal zelf gebruikt, maar dat gaf veel meer bijwerkingen. Deze mix is precies goed[lees meer...] voor mij, ook omdat het snel werkt. Als ik voor de nacht de zaldiar inneem, omdat ik veel pijn heb, lig ik veel wakker, dus dat probeer ik te voorkomen. 1 tablet gaat meestal nog wel, maar bij twee doe ik vrijwel geen oog dicht door de onrust. Dit medicijn reset mijn pijnherinnering in mijn hoofd, zodat het de pijn niet meer zo kan stapelen en de spieren meer ontspannen en dus kunnen herstellen. De pijn is niet weg maar wel veel beter te verdragen. De bijwerkingen van misselijk en duizelig zijn in het begin wel aanwezig, maar als je aan het middel gewend bent dan gaat dit meestal weg.

07-04-2015 | Vrouw | 39
Artrose van de wervelkolom
slik dit 's avonds met 10mg diazepam en ook dat helpt niet, ik slaap maar halve nachten. kruip rond door het bed van de pijn. dit kan zo niet verder, heb een dochtertje dat 19 april 2 jr word en voel me af en toe net een zombie, maar pijn blijft, maar bijt op mijn tanden. huisarts zei deze week heel lomp ja als je weeer zoveel pijn hebt ga je maar naar spoed. ik heb de tel[lees meer...]efoon opgesmeten en ga dadelijk naar een nieuwe huisarts, die me al meteen doorverwees naar een arts in het ziekenhuis. pffff hopelijk heeft ze een oplossing voor wat meer slaap en meer energie, want ik ga hier aan onderdoor

13-03-2015 | Vrouw | 46
Spierreuma
heb jaren 2x pd naproxen 500 mg geslikt, maar kreeg hier problemen van door langdurig gebruik acuut moeten stoppen. van alles verder geprobeerd, gebruik het nu samen met celebrex 100 mg 2x pd.

12-03-2015 | Vrouw | 57
Galstenen

05-03-2015 | Vrouw | 48

02-03-2015 | Vrouw | 56
Artrose
helpt bij heftige ontstekings pijnen