Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

27-03-2016 | Vrouw | 48
Artrose
Na meerdere zenuwblokkades nu zaldiar erbij. De eerste dagen zijn erg naar, misselijk, draaiduizelingen, wazig en traag gevoel. Helpt goed tegen de pijn. Nu sinds een week of twee uitslag op mn enkels die steeds erger wordt en zich lijkt uit te breiden. De jeuk is met name 's nachts ondraaglijk. Hydrocortisonzalf geeft geen verlichting. Vraag me af of het door de zaldiar [lees meer...]komt. Slik 's morgens en 's avonds 1 tablet.

23-01-2016 | Vrouw | 50
Artrose
Rotatorcuffherstel aan beide schouders, laatste was links, blijf pijn hebben aan kop van de schouder, ook al oxynorm gekregen, helpt ook niet.

27-07-2015 | Vrouw | 51
Artrose
Ik heb zaldiar gekregen via de reumatoloog. Bij de apotheek kreeg ik het huismerk mee, nu zeg ik daar in principe niks van ivm de hoge zorg kosten. Maar nu ik eenmaal gewend ben aan zaldiar merk ik dat de werking behoorlijk afneemt. Nu vraag ik me af of dit te maken heeft met de andere toevoegingen, de pcm en de tramadol is hetzelfde maar de toegevoegde stoffen wijken af, [lees meer...]een aantal dingen zijn hetzelfde maar er zitten ook andere stoffen in. Kan het zijn dat de werking daardoor anders is? Ik ben de eerste 2 weken off line geweest, daarna begon ik te merken dat de sufheid minder werd. De pijn was eerst vrij goed weg, maar nu dus raakt het al uitgewerkt na 3/4 uur. De 6 uur die er tussen moet zitten haal ik helemaal niet meer. Ik neem heel vaak een extra pcm, maar zorg er voor dat ik het maximum niet overschrijdt. In het begin nam ik er 2 voor de nacht, maar ik lag wakker van de tramadol, nu neem ik er 1 met een pcm en neem er halverwege nacht nog 1 in, ik word toch wakker van de pijn, maar zo slaap ik wel. Als andere bijwerking heb ik alleen last van verstopping, hier neem ik macrogol voor, dit gaat goed zo.

10-02-2015 | Vrouw | 45
Spierpijn
Heb Zaldiar meegekregen voor zeer pijnlijke tussenribspieren vanwege hardnekkige hoest buien. Brengt tijdelijke verlichting maar wordt heel erg suf en krijg onprettige druk op mijn hoofd.. En dan gebruik ik nog niet eens de voorgeschreven dosis van 2 daags 2 tabletten. Heb er 1 ingenomen vandaag. Heel de dag als een vaatdoek op bed gelegen. Ga er dus direct mee stoppen.

31-07-2014 | Vrouw | 58
Fibromyalgie
ik heb net 1 tablet genomen, benieuwd of tegen vanavond (na meerdere iname) het beter gaat? ik neem al jaren dafalgan/codeïne/valtran en een eigen preparaat van huisarts, helpt gedeeltelijk, maar net een bijkomstigheid gekregen nl. uitstralingspijn naar bovenbil met doof gevoel erbij net boven de lies...dus hopelijk helpt deze medicatie net iets beter, dan kan ik overschak[lees meer...]elen van al de andere naar Zaldiar, dus afwachten geblazen...Want anders weet ik het echt niet meer, of ja morfinepomp (maar zie ik echt tegenop)

06-06-2014 | Vrouw | 48
paracetamol / tramadol
heb spasfolie heb dit vandaag voorgeschreven gekregen heb er 1 ingepakt mag tot 4 gaan per dag tot hiertoe nog weinig gemerkt van bijwerkingen of mindering van de pijn

02-09-2013 | Vrouw | 29
Artrose van de wervelkolom
Gebruik het medicijn omdat ik ernstige artrose heb vd wervelskolom thv mijn middenrug (tussen de schouderbladen). Ondervind er wel veel bijwerkingen van, duizelig, misselijk, soms spierkrampen, suf en moe zijn, en een pijnlijke maag.gebruik er nochtans max. 2 per dag met zes uur tussen. Vind ook dat het medicijn pas na een uur of twee begint te werken. De pijn is verminder[lees meer...]d maar ver van weg, en na 4 uur komt de pijn er toch terug door...vraag mij af of het wel nog nut heeft dat ik het neem, met al die bijwerkingen enzo.en de pijn komt er toch terug door...

21-03-2013 | Vrouw | 54
paracetamol / tramadol
Vandaag Zaldiar voorgeschreven gekregen omdat dafgan codeine 4 x daags niet echt hielp tegen de gewrichtspijnen.Maar als ik hier de beoordelingen zo lees,ben ik al bang om zo'n pil te nemen! Ben je wel fit genoeg om met de auto te rijden???

23-01-2013 | Vrouw | 55
Rugklachten
Heb al jaren paracetemol met codeine, ging prima. maar word nu niet meer vergoed, nu heb ik zaldiar voorgeschreven gekregen waar ik niet blij mee ben. Zijn heel veel bijwerkingen, en omdat ik dit niet dagelijks slik ben ik bang dat ik constant last van de bijwerkingen heb. Heb het vandaag opgehaald, maar huiver om te gaan slikken.

14-01-2013 | Vrouw | 28
paracetamol / tramadol
Ik heb sinds maart heftige pijn aan mijn vingers, pols en armen. Andere pijnstillers hebben helemaal niet geholpen. Van de pijnpoli kreeg ik ongeveer een week geleden Zaldiar. De pijn is wel afgenomen, maar nog niet helemaal over. Ik heb wel veel bijwerkingen. Zoals: duizeligheid, suf en moe, hoofdpijn, heel erg moeite met opstaan ( ik ben wel wakker maar het lijkt alsof i[lees meer...]k mijn bed niet uit kan) slaapstoornis ( word in de nacht zomaar wakker) onvrijwillige samentrekking van spieren, val vaak zomaar in slaap (wel wanneer ik thuis ben) beven. Ik hoop wel dat de bijwerkingen overgaan en de armpijn steeds minder wordt. Zijn er mensen waarbij de bijwerkingen over is gegaan?

01-09-2017 | Vrouw | 51
paracetamol / tramadol (10)
Gewrichtsontsteking
moest deze slikken omdat ik twee ontstekingen in mijn linkerschouder heb.

23-01-2017 | Man | 34
Polyneuropathie

02-06-2015 | Vrouw | 30
Spierpijn
Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!

24-04-2015 | Man | 12
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Zoon van 12 heeft ze nu een paar dagen. Wordt agressief, verward ervan. Net contact gehad met arts en onmiddellijk ermee stoppen.

12-03-2015 | Vrouw | 57
Galstenen

26-08-2014 | Man | 43
Reumatoïde artritis
als ge poly reuma hebt endaarbij nog knobbelreuma in mn vingers en ge neemt ne zaldiar , is da altijd ne gok wanneer gaat het werken , gaat het wel werken en als ge chance hebt heb je na 20 min geen pijn meer . maar ik ben logisieke hulp bij mensen met kanker demente mensen endie aan het rand van de maatschapij leven . ik heb constant mijn handen nodig en ik voel dat ik b[lees meer...]ijna geen kracht meer heb en da is gevaarlijk ! maar nu neem ik tramadol 100 mg en het gaat ietsje beter. ik neem savonds nog 2 rivotrils da zijn spierontspanners 0.5 mg en ge slaapt als een roos !! ik neem 1 doosje van 150 pillen en dan stop ik 2 weken . dan is het uit uw systeem en raak je ni verslaafd !!! als iemad wil reageren mijn e-mail adres is vermeld .