Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

06-09-2013 | Vrouw | 35
Lage rugpijn
Ik neem dit medicijn nu al een jaar. Ik had constant last van rugpijn met uitstralingen van bil naar voet. Geen hernia maar lumbo-ischialgie. Volledig pijnvrij ben ik nooit,maar het is draaglijk. Ik ben nog jong,werk in de zorg en moet blijven functioneren. Het grote nadeel is dat het verslavend werkt. Ik neem er maximum 3 per dag. Ook heb ik soms last van nervosite[lees meer...]it.Als je Zaldiar te laat op de avond inneemt kan je moeilijk de slaap vatten. Het eerste half jaar dat ik dit innam was ik hyperactief,dis is nu omgeslaan naar soms depressieve stemming en stemmingswisselingen. Met de wagen rijden is geen enkel probleem. Al bij al is het voor mij een goede oplossing om te kunnen blijven werken.

03-07-2013 | Vrouw | 34
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik zaldiar nog maar 1 dag en ik doe niets anders dan slapen, pijn in de rug is minder maar niet weg.

03-05-2013 | Vrouw | 23
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik slik nu bijna een jaar zaldair. Ben geen voorstander van medicijnen maar af en toe is de pijn niet te houden, zeker niet omdat ik 23 ben en nog veel dingen wil doen. Om deze reden heb ik Zaldair voorgeschreven gekregen. Ik wordt er soms suf van, de eerste keer had ik het idee dat ik stoned werd. Hoe vaker ik hem slik hoe minder bijwerkingen ik heb. Met alcohol is het ge[lees meer...]en aanrader, Hier werd ik erg misselijk van, koude rillingen en ging klappertanden. Tevens heb ik ook wel eens last van jeuk op de hoofd als ik het ingeslikt heb. Al met al vind ik het wel een goed medicijn, de pijn wordt er aanzienlijk minder van en daar gaat het mij eigenlijk om.

02-04-2013 | Vrouw | 46
Rugklachten
ik heb Zaldiar in combinatie met Celebrex voorgescheven gekregen door de anesthesioloog omdat de behandelingen met injecties in mijn rug helaas niet geholpen hebben. Ik ben sindsdien pijnvrij mbt pijn in mijn rug. Helaas zijn de pijnklachten van mijn tenniselleboog (die ik al meer dan drie jaar heb)en waarvoor deze medicatie ook niet bedoeld was, hierbij niet geheel verdwe[lees meer...]nen maar wel verminderd. Ik ben positief over beide medicijnen, heb nauwelijks of geen bijwerkingen gehad.

29-03-2013 | Man | 86
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben positief door pijnstillende werking van 1 tot 3 per dag en ook geen slaapprobleem. Door inspuiting Tramadol in mijn linkerheup was die heuppijn verdwenen; helaas na enkele dagen geen Zaldiar moeilijk inslapen heb ik vanochtend weer 1 Zaldiar tablet genomen met pijn weg! Dus zal ik Zaldiar bij pijn weer gebruiken.

05-03-2013 | Vrouw | 50
Hernia
minder pijn ,wel heel suf en slaperig ,nu probeer ik een halfje ,tevreden!

20-02-2013 | Man | 44
Rugklachten
Verschillende medicijnen gebruikt,die niet werkte, ben overgestapt naar Zaldiar nam er 4 per dag sinds van de week nog 3 maar ik ga weer terug naar 4. Blijg nog steeds pijn houden straalt regelmatig uit naar mijn been, dan links en dan rechts. Ken wel elk moment van de dag slapen, wordt er suf van.

16-12-2012 | Man | 37
Rugklachten
Ik gebruik 12 tot 15 zaldiars per dag in afwachting van pijnpomp Of iets dergelijks.... ben regelmatig duizelig slaap ongeveer 2uur per nacht en veel last van constipatie... Help ?????

11-12-2012 | Man | 59
Artrose - gewrichtsaandoening
I.v.m. artrose in diverse gewrichten gebruik ik al geruime tijd Zaldiar bruis (8 per etmaal) naar alle tevredenheid Het probleem is dat het volgens mijn apotheek moeilijk te krijgen is. Ik zit dan ook regelmatig zonder en moet dan tijdelijk op zaldiar capsules overstappen Zaldiar bruis heeft mijn voorkeur omdat ik dat makkelijker kan innemen en het sneller werkt Wie he[lees meer...]eft ook last van dit probleem of heeft een oplossing. Ik wil graag de bruis tabletten blijven gebruiken. Lee

31-10-2012 | Man | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik zaldiar preventief wanneer ik weet dat ik langer moet staan of lopen. Ik ben met dit medicijn erg tevreden. Bijwerkingen zijn gering. Slechts slaperigheid komt voor. En soms een beetje misselijkheid wanneer ik te kort op elkaar er 2 inneem. De pijn is met dit medicijn een stuk dragelijker. Zonder dit medicijn is de rugpijn bij staan en lange tijd lopen niet te [lees meer...]harden.

10-10-2012 | Vrouw | 22
paracetamol / tramadol
Gisteren avond had ik last van gewone hoofdpijn , ik had mij een dafalgan genomen en werkte niet. Daardoor wist ik dat ik moest opletten. Ik heb mij in mijn bed gekropen en viel in slaap. Eventjes later werd ik wakker en had enorm veel zeer in mijn nek en volledig mijn hoofd. Ik begon mijn lijf uit te braken (wel 6 keer). Dan heb ik beslist om mij een zaldiar te nemen. Wat[lees meer...] mijn vader ook gebruikt bij migraine. Ik ben na het inname in slaap gevallen en was suf. Ik heb goed doorgeslapen deze nacht. Nu voel ik wel nog steeds alsof er mij iemand in mijn nek heeft geslagen. Heb nog 1 genomen en nu afwachten dat het betert ! Normaal krijg ik van de dokter een pijnstiller in combinatie : Contramal en dihydergot. dat is pas voor je een wrak te maken nadien !

26-09-2012 | Vrouw | 24
paracetamol / tramadol
Ik gebruik sinds 2 jaar Zaldiar. Ik heb al 9 jaar erge migraine en heel veel spierpijn. Hiervoor gebruikte ik paracetemol met codeinefosfaat. Het hielp helemaal niet. Ik heb 7 jaar lang pijn geleden. Mn arts heeft daarna Zaldiar voorgeschreven. Aan het begin nam ik 2 pillen per dag hielp goed en had geen neiging om meer te nemen. Behalve op dagen als ik echt heel veel hoo[lees meer...]fdpijn had nam ik 1 pil extra. Bijwerkingen heb ik nooit gehad. Ik reed elke dag auto. Na een auto ongeluk moest ik 6 keer per dag 1 pil slikken. Maar mijn pijn ging nt weg. Dus ik ging meer en meer slikken. Nu slik ik wel tot 10 pillen per dag en 2,3 pillen tegelijkertijd. Is heel verslavend en gevaarlijk maar ik kan echt nt anders.......

16-09-2012 | Man | 60
Rugklachten
rugklachten onder schouderbladen na airco in hotelkamer Griekenland. Diclofenac uiteindelijk gebruikt zonder resultaat. Na bezoek eigen huisarts Zaldair als medicijn. Kuur afgemaakt; (bijna) geen pijn meer. Tevreden!

02-03-2022 | Man | 34
paracetamol / tramadol (325)
Reumatoïde artritis
Zaldiar is een combinatie van paracetamol en tramadol. Blijkbaar versterkt paracetamol de pijnstillende werking van tramadol. Vind het jammer dat dit niet in langwerkende versie te verkijgen is...

11-04-2017 | Man | 48
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Lage rugpijn
na ongeveer een half uur voel je de pijn afnemen.

06-08-2016 | Vrouw | 42
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)