Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (915 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

05-10-2012 | Vrouw | 59
Artrose
Door mijn ziekte kon ik op een bepaald moment door pijnlijke voeten niet meer lopen, daarnaast had ik ook pijn in de handen, eigenlijk alle beweegbare delen in mijn lichaam. Zaldiar heeft mijn leven veranderd. voordat ik s, morgens de hondjes uitlaat neem ik een zaldiar in en loop als een kievit 45 min lang. Ik ben sinds 1 jaar weer bij line dance super leuk. Zaldiar [lees meer...]heeft mijn leven een stuk positieve gemaakt Ps Ik gebruik verder geen medicijnen, zaldiar gaat ook niet samen met antidepressivum

01-10-2012 | Man | 52
paracetamol / tramadol
ik ben drie jaar geleden aangereden er is een auto bij ons achter op gereden, terwijl voor een rood stoplicht stonden. Heb van alles geprobeerd fysio , chiropractor , orthomanuele geneeskunde en nog steeds pijn, nu naar de pijnpoli geweest en Zaldiar gekregen en deze tabletten helpen erg goed. Wel heb ik veel bijwerkingen zoals duizelig, zweten, braak neigingen en trillen[lees meer...]de handen. hopelijk krijg ik binnen een kort een Tens en dan hoef ik minder medicijnen in te nemen.

20-09-2012 | Man | 31
Artrose - gewrichtsaandoening
Eindelijk, na 4 jaar, iets gevonden dat helpt, 2xzaldiar 375+2x brufen 800 Retard, 's morgens en 's avonds. Niet suf, enkel wat brandend maagzuur af en toe.

12-09-2012 | Man | 57
werkt snel

02-01-2020 | Man | 35
paracetamol / tramadol (60mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb dit gekregen van de huisdokter, wat achteraf vel te zwaar was. Ik werd high, draaierig en enorm euforisch. Hierdoor nam ik Zaldiar soms ook als ik GEEN pijn had. Mettertijd zwakte het effect af en had ik natuurlijk meer nodig om de pijn te drukken, zoals veel pijnmedicatie. Het hielp wel degelijk, maar nu gebruik ik Tradonal.

31-08-2019 | Man | 46
paracetamol / tramadol (37,5/325)
Gewrichtsontsteking
Door ongelukken versleten knieën en twee kapotte pezen in beide schouders. Slik zonodig 3 x per dag en het werkt naar voldoening haast geen pijn. Gebruik het nooit langer dan 3 dagen achter een.

24-04-2019 | Vrouw | 49
paracetamol / tramadol (37,5)
Artrose
Met mijn 34 isvmijn baarmoeder en 1 eierstok verwijderd en met mijn 35 artrose vastgesteld Momenteel redelijk normaal maar bij hoge pieken 3tot 5x daags en daarnaast nog extra paracetemol Bijna zolang als ik de medicatie slik nooit normaler Ontlasting sinds 1 half jaar van huisarts zakjes poeder met mineralen en kan weer redelijk na de wc Tipbtraagschuim voor je rug [lees meer...]is goed alleen heb ik nu Ipv 1 zacht 1 hard matras gekocht en werkt beter

20-02-2018 | Man | 33
paracetamol / tramadol (50mg/l)
Chronisch pijnsyndroom
Gestart na langere tijd met chronische pijn. Hielp lange tijd zeer goed, na verloop van tijd meer en meer moeten nemen om zelfde effect te krijgen.

27-11-2017 | Man | 63
paracetamol / tramadol (37.5)
Artrose
Vaak droge mond, belangrijk vast ritme/tussenpozen aan te houden.Werkt bij mij beter als accocia waar ik behoorlijk misselijk van werd.

17-11-2017 | Man | 56
paracetamol / tramadol (37,5mg/325mg)
Nek- / rughernia
5-voudige nekhernia en artrose aan de linkerpols. Gevolg van ong. 35 jaar zwaar lichamelijk werk. Ik combineer de medicatie met een hydraulische nekbrace en het resultaat is zeer goed. Slaapgevoel in mijn achterhoofd is volledig verdwenen en de stralingspijnen zijn dragelijk geworden en ik slaap s'nachts weer goed.

29-04-2017 | Man | 50
Rugklachten
Zaldiar bleek prima te werken tegen de rugpijn, totdat dat plots niet meer het geval was einde juli 2016. Toen overgeschakeld naar 2x 100 mg Tramadol Retard, aangevuld met Dafalgan 1000 mg, 2 à 4 tabletten per dag, in feite dus nog steeds dezelfde werkzame bestanddelen, maar in hogere dosis.

03-03-2016 | Vrouw | 50
Fibromyalgie

13-02-2016 | Vrouw | 48
Artrose van de wervelkolom
Vanwege Ziekte van Crohn moet ik heel erg opletten welke medicatie mag genomen worden. Ontstekingsremmers voor m'n artrose en hernia zijn verboden, omdat deze de ontsteking van de darm verergeren. Dus pijnstillers, veel helpt, maar van veel bijwerkingen. Zaldiar hielp perfect en mocht ik nemen. Tot ik begon te merken dat ik weer kilo's begon te verliezen en niks eetlust me[lees meer...]er had. Na 3 dagen gestopt te zijn met Zaldiar eetlust weer volledig terug. Nu wel terug erge pijn, maar moet kilo's weer bijkrijgen.

12-02-2016 | Man | 71
Chronisch pijnsyndroom
Het helpt wel goed. Maar zijn keiharde tabletten.

15-01-2016 | Man | 65
Lage rugpijn
Ik had last van verkrampte rugspieren in de vroege ochtend. De gebruikelijke pijnstillers kwamen voor mij niet in aanmerking, omdat ik nierklachten heb. Eerst kreeg ik van de huisarts Tramadol, omdat deze via de lever wordt afgebroken ipv via de nieren. Mijn reumatoloog schreef echter Zaldiar voor, omdat dit veel sneller werkt. Ik neem het rond 04:00 uur en kan dan na een[lees meer...] kwartier weer verder slapen. Anders wordt het draaien en vermoeid vroeg opstaan. Ik heb ook pure Tramadol gebruikt, maar daarvan doe ik geen oog dicht. Als reactie op de Zaldiar krijg ik kleine puistjes met een grote, platte puskop op mijn rechter been, zowel in het midden van mijn boven- als onderbeen. Het oogt niet fraai, maar ik heb er verder geen last van.

11-11-2015 | Vrouw | 70
Artrose
ik heb altijd een pijnplek onder in mijn rug, tegen de welvelkolom. plus bij koud en vochtig weer pijn in schouders en handen. De laatste tijd ook kramp tussen de schouderbladen. Zaldiar helpt wel tegen pijn onder in de rug, maar niet tegen mijn schouder en handen pijn. Van de reumatoloog kreeg ik arcoxia.. dat helpt wel tegen schouder en handen pijn, maar de huisarts vind[lees meer...] dat ik die niet moet slikken, vanwege nierfunctie...Heeft iemand ervaring hiermee?