Ervaringen met Zaldiar

Bij  SpierpijnX

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (913 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

02-06-2015 | Vrouw | 30
paracetamol / tramadol (37,5/325mg)
Spierpijn
Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!

10-02-2015 | Vrouw | 45
Spierpijn
Heb Zaldiar meegekregen voor zeer pijnlijke tussenribspieren vanwege hardnekkige hoest buien. Brengt tijdelijke verlichting maar wordt heel erg suf en krijg onprettige druk op mijn hoofd.. En dan gebruik ik nog niet eens de voorgeschreven dosis van 2 daags 2 tabletten. Heb er 1 ingenomen vandaag. Heel de dag als een vaatdoek op bed gelegen. Ga er dus direct mee stoppen.

02-02-2014 | Vrouw | 63
Spierpijn
Na 1 week heftige pijn gehad te hebben door een geirriteerde spier of zenuw door een verkeerde beweging in mijn heup Zaldiar voorgeschreven gekregen,. Bij gebruik van 2 keer daags 1 tablet is de pijn sterk verminderd. Heb bijna geen bijwerkingen gehad, behalve de 1e dag wat duizeligheid. Hoop spoedig met de Zaldiar te kunnen stoppen. . .