Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

14-02-2015 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ik neem de pillen 1 maal per dag sinds een maand.De pijn is draagzaam nu.Maar ik heb 1 probleem ik kan niet meer klaarkomen en voor een man van 34 is dat toch een drama.Heeft iemand dat ook al ervaren.

24-12-2014 | Man | 51
Artrose van de wervelkolom

02-11-2014 | Man | 37
etoricoxib (90mg)
Arcoxia 90 miligram. Jaren met onverklaarbare pijnklachten gelopen, plotseling opkomen van ontstekingen in mijn lichaam. Helemaal binnenste buitengekeerd niks gevonden, wat een hel was dat. Toen kreeg ik arxocia voorgeschreven. Voor mij is dit een wondermiddel binnen enkele uren was ik zo goed als pijnvrij. Slik ze alleen als ik wel is pijn heb ze nu 3 jaar nie[lees meer...]t gebruikt. Afgelopen vrijdag peesontsteking in me duim, zaterdagochtend dokter gebeld, 1 pil arxocia gehad. gister na 3uur merkte ik al dat het de goede kant opging en vandaag zondag 1x geslikt en is nu zo goed als weg. Dus voor mij is arcoxia zeker geslaagd.

12-09-2014 | Man | 45
Artrose van de wervelkolom
Ik heb Arcoxia ruim 3 maanden genomen. Moest dit zo'n lange tijd doen, omdat ik dan in aanmerking kon komen voor een nieuw experimenteel medicijn tegen lage rugklachten. Het middel werkt prima. Was na een aantal dagen zo'n 80% van mijn klachten kwijt. Helaas kreeg ik na verloop van tijd veel bijwerkingen, waarvan niet helemaal duidelijk is dat deze allemaal van de Arcoxi[lees meer...]a kwamen. De bijwerkingen waarvan ik in ieder geval zeker weet dat ze door de Arcoxia kwamen zijn hartritmestoornissen, licht in het hoofd, waziger zien (druk op ogen) en verstijfd gevoel van linkerkant lichaam (van buik- tot harthoogte)

29-05-2014 | Man | 61
etoricoxib (120mg)
Jicht
ik heb jicht al 25 jaar. ik heb pas weer een aanval gehad en kreeg van de arts arcoxia 120mg. als bijwerking kreeg ik meteen hartritmestoornis, ben meteen gestopt en de dag daarna je niet lekker voelen. ik heb al alles geprobeerd, het beste niets slikken.

28-11-2013 | Man | 61
Jicht
Als ik een jichtaanval krijg werkt Arcoxia snel en effectief. Ik krijg wel rode vlekken en een verschrikkelijke jeuk als ik het middel ingenomen heb. Dit verdwijnt weer na enkele dagen.

27-08-2013 | Man | 72
Ziekte van Bechterew
Aanvanelijk ging het redelijk, maar na korte tijd ging het medicijn een tegengesteld effect vertonen. Ik werd 's nachts wakker van hevige pijn in nek, schouders en onderrug. Ook had ik last van neusverstopping op 1 neusgat. Hier kan ik dus helaas niet mee doorgaan. Blijft Celebrex over, maar dat geeft bij mij weer meer last van maagklschten.

09-04-2013 | Man | 67
Hoog cholesterol
waarschijnlijk door het gebruik van Samvastatine worden de aanhechting van de spieren met ontstekingen belast. Gebruik ook hartbeschermer. Soms arcoxia 90mg. bij hevige pijnen

04-04-2013 | Man | 59
Artrose - gewrichtsaandoening
van 200mg tramadol naar 60 arcoxia is geen haalbare kaart.

31-01-2013 | Man | 43
Jicht
Dit middel werkt bijzonder goed tegen de pijn en de zwelling bij mij. De 90mg werkte bij mij maar 18 uur, daarom de 120mg gekregen. Enige nadelen: - eerste dag maagzuur, 2e dag nog licht maagzuur - een heel licht duf/verdoofd gevoel, dat zo subtiel is dat het soms niet merkbaar is. - als ik niet door heb dat het jicht is, begin ik te laat met slikken, en dan duurt [lees meer...]het even voordat de effecten merkbaar worden, namelijk meerdere uren.

27-12-2012 | Man | 45
Reumatoïde artritis
Bern, Switzerland - (RED: de mening is verwijderd, aangezien het niet een persoonlijke ervaring betrof)

06-11-2012 | Man | 44
Ziekte van Bechterew
Al jaren last van onderrug. Toen ochtendstijfheid daar bij kwam maar eens onderzoek laten doen > Bechterew was de uiteindelijke diagnose (2 versleten SI gewrichten). Begonnen met Arcoxia, 's avonds innemen, zodat bij opstaan het effect hiervan maximaal zou zijn. Dit werkte prima en na 4 weken was ik die ochtendstijfheid kwijt. De overige rugpijnklachten zijn niet weg, maar[lees meer...] minder scherp aanwezig. Nu na ruim anderhalf jaar is de status exact hetzelfde, maar begin wat meer bijwerkingen te krijgen. Meer darmklachten en benauwdheid (druk op borst). Ben nu gestopt om te checken of bijwerkingen verdwijnen (en ook benieuwd of ochtendstijfheid terugkeert).

27-09-2012 | Man | 34
etoricoxib
hallo, ik heb al 11 jaar jicht,heb jaren arcoxia en heb het medicijn maar een paar keer gebruikt omdat ik normaalgesproken 120 miligram pakte 1 pil en dat hielp niet ,ik kreeg een 4 maanden geleden stijve benen erbij de reumataloog wist niet waar dat vandaan kwam, uit alle ellende dacht ik, ik gebruik nu eens 2 pillen wat eigenlijk helemaal niet mag, dezelfde avond bleef [lees meer...]de pijn en stijfheid aanhouden,maar toen ik 's morgens vroeg uit mn bed stapte kon ik weer danssen, op mn tenen staan, had geen pijn in mn spieren, kon weer rennen,ik wil het alleen gebruiken als ik weer last ervan krijg, maar wil wel met de reumataloog hierover praten. met vriendelijke groet remco

01-09-2012 | Man | 50
Artrose
Het medicijn werkt binnen 3 dagen

12-07-2012 | Man | 66
etoricoxib
Na experimenten met andere pijnstillers ben ik Arcoxia gaan gebruiken als pijnstiller. Eigenaardig genoeg begint Arcoxia bij mij pas te werken na 6 tot 8 uur. Mijn arts heeft daarvoor geen verklaring. Uiteindelijk werkt het middel goed, maar slechts voor een periode van maximaal 10 uur. Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen.

05-07-2012 | Man | 77
Artrose - gewrichtsaandoening
1tabl. per10 a14 dagen. ideaal effect, geen bijverschijnselen. Keuze van huisarts1tabl. van120 mg per dag. Zelf gereduceerd tot bovenstaand gegeven. Klachten waren pijnlijke gewrichten.