Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

12-07-2012 | Man | 66
etoricoxib
Na experimenten met andere pijnstillers ben ik Arcoxia gaan gebruiken als pijnstiller. Eigenaardig genoeg begint Arcoxia bij mij pas te werken na 6 tot 8 uur. Mijn arts heeft daarvoor geen verklaring. Uiteindelijk werkt het middel goed, maar slechts voor een periode van maximaal 10 uur. Ik ben erg benieuwd naar soortgelijke ervaringen.

12-06-2018 | Vrouw | 67
Artrose
Vooral veel pijn in voeten, met dit medicijn kan ik redelijk normaal functioneren. Ik wordt door de artrose maar een beetje beperkt in mijn dagelijkse activiteiten.

09-04-2013 | Man | 67
Hoog cholesterol
waarschijnlijk door het gebruik van Samvastatine worden de aanhechting van de spieren met ontstekingen belast. Gebruik ook hartbeschermer. Soms arcoxia 90mg. bij hevige pijnen

29-10-2018 | Man | 68
Heupslijtage
Kreeg Arcoxia via de huisarts in afwachting van bezoek aan orthopeed. Kreeg na 1 dag al klachten ( slik normaal vrijwel nooit iets) Duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, neerslachtigheid, wazigheid wat beeld betreft en waterige ogen, ineens veel te hoge bloeddruk. Ben zelf onmiddellijk gestopt met slikken. Pijn is niet fijn, maar deze bijwerkingen helemaal niet. M[lees meer...]aar het zal wel heel persoonlijk zijn, want ik lees op deze site ook heel positieve ervaringen van anderen. Maar dit verhaal steunt me wel in mijn door anderen als eigenwijs geziene mening dat je beter maar zo weinig mogelijk middelen moet slikken. Toch een beetje gif...

04-04-2013 | Vrouw | 68
Artrose
sedert 2006 zo af-en-toe last van heup, meestal snel over. Toen opeens van de ene dag op de andere niet meer kunnen lopen. D. dacht geblokkeerde zenuw, na lang zoeken X-ray: heup artrose. Arcoxia gekregen (90 mg.) hielp een tijdje, maar veel last: oorsuizingen, wazig zien, vreselijke smaak in mond en spierstijfheid. Dus in overleg minder gaan nemen. Nu 30 mg. 1xp.dag, zo n[lees meer...]odig 2x, maar doet niet veel meer. Soms tussendoor paracetamol i.p.v. 2e Arcoxia. Geeft minder bijverschijnselen.

28-12-2020 | Vrouw | 69
Artrose
Artrose in mijn voet en voor iemand die een paar uur per dag gaat wandelen en al mijn boodschappen tevoet doet een probleem als je pijn hebt, sinds vorige week van de voet orthepedist arcoxia 30mg voorgeschreven gekregen en ik ben heel tevreden s'morgens 1 pilletje en de ganse dag zo goed als pijnvrij en geen bijwerkingen. Hopelijk blijft het zo want normaal ben ik heel [lees meer...]gevoelig aan medicijnen! Ik hoop dat mijn huisdokter het ook wil voorschrijven, dat is nog af te wachten! Eerst gebruikte ik ibuprofen!

11-06-2013 | Vrouw | 69
Reumatoïde artritis
sinds 1 jaar neem ik acoxia in voor de reuma. 30 mg per dag. De ernstigste bij werkingen zijn regelmatig wazig zien en mijn gehoor is sinds dien erg achteruit gegaan . Volgens de gehoorstudio was mijn gehoor goed Het gaat nog steeds achteruit. ik zie er van komen naar aanleiding van mijn klachten dat ik met 30 mg niet meer toe kom. Hoe verder .Heeft iemand een advies Om[lees meer...]eprazol neem ik in als maag beschermer. Zonder dit middel heb ik geprobeerd . Maar ik kreeg maagpijn . Dus ik moest het wel in nemen.

06-06-2022 | Man | 70
Wervelkanaalstenose
Totaal geen verbetering, zelfs na 5 weken gebruik, in tegendeel de pijn is nog verergert en ik kan bijna niet meer stappen zonder voorovergebogen te lopen.m

17-04-2017 | Man | 70
Artrose
Ruim 10 maanden arcoxia 90 mg. geslikt. Dit voor behandeling van schoudergewrichtsontsteking. Aanvankelijk nam de pijn af. Na gebruik van 6 maanden werkte het steeds minder en stelde ik vast dat ik vocht vasthield in mijn vingers, tenen en enkels vooral. Ik kwam 5 tot 6 kilo aan in 2 tot 3 weken. Tevens hevige pijn, kramp en stijve vingers. Ook veel maag en darmproblemen o[lees meer...]ndanks gebruik van maagbeschermers. Uiteindelijk gestopt met Arcoxia 90 mg en op advies van Reumatoloog overgestapt op prednison 10 mg per dag. Vingers, tenen en gewicht weer normaal. Nu prednison afbouwen naar 5 mg resp. 2,5 mg. Conclusie: Wees voorzichtig met langdurig gebruik van Arcoxia.

13-12-2017 | Vrouw | 71
Artrose
Hielp wel, maar onvoldoende. Mocht maar twee weken genomen worden, dan een pauze inlassen en daarna terug innemen. Bij de start moest ik 120 mg innemen. Toen kreeg ik bloedingen, die op mijn leeftijd niet normaal waren. Ben dan overgeschakeld naar 30 mg. Een ander vervelend probleem is dat je elk jaar een goedkeuring van de geneesheer-adviseur moet hebben.

14-04-2016 | Vrouw | 71
etoricoxib (60mg)
Osteopero-stenose-dus veel pijn.

27-08-2013 | Man | 72
Ziekte van Bechterew
Aanvanelijk ging het redelijk, maar na korte tijd ging het medicijn een tegengesteld effect vertonen. Ik werd 's nachts wakker van hevige pijn in nek, schouders en onderrug. Ook had ik last van neusverstopping op 1 neusgat. Hier kan ik dus helaas niet mee doorgaan. Blijft Celebrex over, maar dat geeft bij mij weer meer last van maagklschten.

11-07-2016 | Vrouw | 73
Artrose van de wervelkolom
Na veelvuldig gebruik van naproxen besloot de reumatholoog mij arcoxia voor te schrijven, omdat deze minder vocht vast houdt. Vanmorgen heeft de huisarts mij met ingang van direct gezegd te stoppen met de arxocia i.v.m. beschadiging van de darmen.

08-11-2021 | Vrouw | 74
Gewrichtsontsteking
Medicijn werkt totaal niet buj ontsteking klauwstand 3de teentje.

12-09-2012 | Vrouw | 76
kon makkelijk.

05-07-2012 | Man | 77
Artrose - gewrichtsaandoening
1tabl. per10 a14 dagen. ideaal effect, geen bijverschijnselen. Keuze van huisarts1tabl. van120 mg per dag. Zelf gereduceerd tot bovenstaand gegeven. Klachten waren pijnlijke gewrichten.