Ervaringen met Arcoxia

etoricoxib

hartkloppingen slapeloosheid gewichtstoename rood gezicht opvliegers

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

31-08-2016 | Man | 46
Nek- / rughernia
Na een discus degeneratie L5-S1 deze tablet als paardenmiddel gekregen van de huisarts. Discus geheel verpulverd en geen zicht op operatieve behandeling. Werkt uitstekend als combi Pijnstiller, spierverslapper na weer een nacht niet weten hoe je moet liggen en als ontstekingsremmer door de resten discus tussen de wervelschijven. 2006 tot 2012 dagelijks gebruikt. Nooit pr[lees meer...]oblemen of bijwerkingen. 2012 via spondolydese verholpen en sindsdien Arcoxia als incidentele pijnstiller. Ca. 1-2x per week Sinds enkele weken via de apotheek TAUXIB 90 mg gekregen. Zou hetzelfde moeten zijn. Werkzame stof Etoricoxib mag misschien hetzelfde zijn alleen reactietijd is veel langer en als bijwerking continue hoofdpijn.

14-04-2016 | Vrouw | 71
etoricoxib (60mg)
Osteopero-stenose-dus veel pijn.

29-03-2016 | Man | 26
Ziekte van Bechterew
Op mijn 15e is de ziekte van Bechterew vastgesteld. Heb toen Naproxen voorgeschreven gekregen en dit werkte top! Tot ik vanaf november 2015 begon te merken dat de Naproxen mij niet meer de dag door kon helpen en ik tegen 16:00 uur weer last in de bekken regio begon te krijgen. Na een afspraak bij de reumatoloog kreeg ik Etoricoxib voorgeschreven. Dit had een langere werkin[lees meer...]gsduur, en dit merkte ik dan ook direct. Nu nergens geen last van wanneer ik t medicijn heb ingenomen. Merk zelfs dat in goede periodes ik helemaal geen medicijn hoef in te nemen, waar ik met naproxen dit niet kon, want dan kreeg ik wel weer last. Vooralsnog dus erg tevreden.

09-01-2016 | Man | 50
etoricoxib (120mg)
Jicht
Eens in de zoveel tijd krijg ik een jicht aanval. In knie of enkel of teen. Vaak kondigt de aanval zich heel rustig aan en neem ik diclofenac om de doorbraak te voorkomen. Een enkele keer zet de aanval zich in en is binnen een kwartier de pijn zeer hevig tot onhoudbaar. Ik neem dan 1 arcoxia van 120 mg en binnen een half uur vloeit de pijn compleet weg. Ik had er nog drie [lees meer...]over uit een recept en ben er erg zuinig op. Hoop dat ik er jaren mee kan doen.

08-10-2015 | Vrouw | 50
etoricoxib (120mg)
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik Arcoxia nu al 8 maanden ja en ik kon niet meer lopen jl en zo vreselijke pijnen en na pijnpolibehandelingen, toen maar aan morfine oxicodon 9 stuks op een dag, heerlijk maar toen opeens na een specialist in amsterdam die mij van de oxicodon af wou helpen en die mij arcoxia gaf om uit te proberen. hoera, ik was na 45 min opeens weer normaal en kon wel opeens weer[lees meer...] goed lopen. soms wel pijnen, maar voel me wel beter mens nu. Mensen veel succes, hopelijk heb je en ik heb je iets hier aan.

06-03-2015 | Vrouw | 54

24-12-2014 | Man | 51
Artrose van de wervelkolom

02-11-2014 | Man | 37
etoricoxib (90mg)
Arcoxia 90 miligram. Jaren met onverklaarbare pijnklachten gelopen, plotseling opkomen van ontstekingen in mijn lichaam. Helemaal binnenste buitengekeerd niks gevonden, wat een hel was dat. Toen kreeg ik arxocia voorgeschreven. Voor mij is dit een wondermiddel binnen enkele uren was ik zo goed als pijnvrij. Slik ze alleen als ik wel is pijn heb ze nu 3 jaar nie[lees meer...]t gebruikt. Afgelopen vrijdag peesontsteking in me duim, zaterdagochtend dokter gebeld, 1 pil arxocia gehad. gister na 3uur merkte ik al dat het de goede kant opging en vandaag zondag 1x geslikt en is nu zo goed als weg. Dus voor mij is arcoxia zeker geslaagd.

15-10-2014 | Vrouw | 52
Artrose
Twee weken geleden arcoxia 90 mg voorgeschreven gekregen, vanwege ernstige spierpijn, arhrose-achtige klachten in het hele lichaam. Dit trad op 2 weken na het stoppen met de ac-pil, ik ben 52 jaar en in de overgang.Plotseling klachten van stijfheid vooral in benen,heupen,voeten en moeite met opstaan na lang gezeten te hebben.Nu met arcoxia kan ik weer functioneren, heb gel[lees meer...]ukkig niet in de ziektewet gehoeven...

08-08-2014 | Vrouw | 45
Artrose - gewrichtsaandoening
al jaren last van een versleten kniegewricht, afgelopen 8 jaar inspuiting met hyaluronzuur is de werking op. Diverse keren verschillende soorten pijnstillers gekregen en niets hielp. Orthopeed heeft nu Arcoxia voorgeschreven en ik ben helemaal blij! Geen bijwerking en ik kan meer dan een uur lopen :-). Sterker, als ik 2 dagen een pil slik, hoef ik de derde dag eigenlijk n[lees meer...]iets te slikken. Ik krijg dit middel tot aan de operatie waarbij ik een prothese zal krijgen.

09-04-2013 | Man | 67
Hoog cholesterol
waarschijnlijk door het gebruik van Samvastatine worden de aanhechting van de spieren met ontstekingen belast. Gebruik ook hartbeschermer. Soms arcoxia 90mg. bij hevige pijnen

26-03-2013 | Vrouw | 40
Reumatoïde artritis
Helpt goed tegen de pijn. helaas doet het niets aan de stijfheid. Alleen wat last van blauwe plekken. voor de rest geen last van bijwerkingen. Positieve bijwerking vind ik het licht euforische gevoel zodra het middel begint te werken.

31-01-2013 | Man | 43
Jicht
Dit middel werkt bijzonder goed tegen de pijn en de zwelling bij mij. De 90mg werkte bij mij maar 18 uur, daarom de 120mg gekregen. Enige nadelen: - eerste dag maagzuur, 2e dag nog licht maagzuur - een heel licht duf/verdoofd gevoel, dat zo subtiel is dat het soms niet merkbaar is. - als ik niet door heb dat het jicht is, begin ik te laat met slikken, en dan duurt [lees meer...]het even voordat de effecten merkbaar worden, namelijk meerdere uren.

12-09-2012 | Vrouw | 66
Gewrichtspijn
Prima medicijn

01-09-2012 | Man | 50
Het medicijn werkt binnen 3 dagen

05-07-2012 | Man | 77
Artrose - gewrichtsaandoening
1tabl. per10 a14 dagen. ideaal effect, geen bijverschijnselen. Keuze van huisarts1tabl. van120 mg per dag. Zelf gereduceerd tot bovenstaand gegeven. Klachten waren pijnlijke gewrichten.