Ervaringen met Arcoxia

Gewrichtsontsteking (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Slijmbeursontsteking (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

09-09-2023 | Vrouw | 39
etoricoxib (0)
Reumatoïde artritis
Ik gebruik dit medicijn niet meer, heb het tijdens een opvlamming gebruikt, maar dat is al lang geleden.

22-10-2017 | Vrouw | 48
etoricoxib (60mg)

26-03-2013 | Vrouw | 40
Reumatoïde artritis
Helpt goed tegen de pijn. helaas doet het niets aan de stijfheid. Alleen wat last van blauwe plekken. voor de rest geen last van bijwerkingen. Positieve bijwerking vind ik het licht euforische gevoel zodra het middel begint te werken.

08-02-2012 | Vrouw | 62
Reumatoïde artritis
De eerste 5 dagen soms een lichte hoofdpijn daarna was dat samen met vaak en veel water drinken over. In het begin ook nog 1000-2000 mg 's avonds/'s nachts nodig maar na 1 week dat snel kunnen afbouwen omdat de pijn langzamerhand wegging. Nu ik de Arcoxia-pil NA mijn ontbijt en NA mijn door de dokter voorgeschreven maagzuurremmer inneem geen enkel ander bijverschijnsel mee[lees meer...]r waar andere mensen soms over schreven. Na 1,5 jaar pijn eindelijk iets gevonden wat helpt; ook tegen mijn versleten nekwervel pijn (artrose) Haleluja!

12-06-2019 | Vrouw | 45
etoricoxib (90mg)
Reumatoïde artritis
Gebruik Arcoxia al enkele jaren tegen reuma (Spondylarthropatie). Houdt de reuma enigszins stabiel dus doet zijn werk. Tot dusver de enige NSAID waar ik weinig maagklachten bij had, maar helaas ondanks de 40 mg Omeprazol maagklachten toch weer terug. Gaat nu i.c.m. Pantoprazol goed. Sinds kort ben ik er ook achter dat ik extreem droge ogen heb (met gevolg waziger zien) a[lees meer...]ls bij effect vd reuma. Misschien ook versterkt door de Arcoxia. Te verhelpen met oogdruppels.

14-02-2015 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Ik neem de pillen 1 maal per dag sinds een maand.De pijn is draagzaam nu.Maar ik heb 1 probleem ik kan niet meer klaarkomen en voor een man van 34 is dat toch een drama.Heeft iemand dat ook al ervaren.

11-06-2013 | Vrouw | 69
Reumatoïde artritis
sinds 1 jaar neem ik acoxia in voor de reuma. 30 mg per dag. De ernstigste bij werkingen zijn regelmatig wazig zien en mijn gehoor is sinds dien erg achteruit gegaan . Volgens de gehoorstudio was mijn gehoor goed Het gaat nog steeds achteruit. ik zie er van komen naar aanleiding van mijn klachten dat ik met 30 mg niet meer toe kom. Hoe verder .Heeft iemand een advies Om[lees meer...]eprazol neem ik in als maag beschermer. Zonder dit middel heb ik geprobeerd . Maar ik kreeg maagpijn . Dus ik moest het wel in nemen.

05-01-2012 | Vrouw | 45
Reumatoïde artritis
Slikte reeds 2 jr Arcoxia 60mg, gekregen na diagnose Fibromyalgie. Enorme rugklachten gekregen (behoorlijk invaliderend) Overigens geen bijwerking Arcoxia hoor. Ook Zaldiar 3 x/dg en pantoprazol (maagzuurremmer) 1x/dg. Diverse specialilsten bezocht, maar niet echt iets kunnen vinden. Wel tussenwervelschijven die niet geweldig zijn. Als laatste weer bezoek reumatoloog, nu d[lees meer...]us medicatie aanpassing. 1 wk stoppen met Arcoxia 60 mg, dan wk 90mg Arcoxia, dan 1 wk stoppen, dan weer 90 mg. Als dit goed gaat moet ik amtriptyline gaan nemen. Arcoxia 60 slikte ik 's avonds voor het slapen gaan. Nu 90 in de morgen nemen en later de amitriptyline 25 voor het slapen innemen. In de stopweek ondervond ik toename pijn in mijn armen, handen/vingers, polsen, schouders, nek. Ondervindt tijdens 1e wk arcoxia 90 een extreme vorm van vermoeidheid en moet mij overal toezetten. Ik vrees als dit zo doorgaat ik dit niet meer wil slikken en terugga naar de 60. s'Nachts slaap ik zeer slecht (zie elk uur v.d. klok), wat ik voorheen practisch niet had, alleen wanneer mijn pijnklachten toenamen.V.a. morgen 2de stopweek. Ben benieuwd of ik dit volhoud.

02-05-2014 | Vrouw | 26
Reumatoïde artritis
Ik heb Arcoxia gekregen nadat ik door Celebrex een maagzweer heb gekregen (hoogstwaarschijnlijk). Ik kreeg vrijwel direct heel erg last van diarree (water). Dit heeft 6 weken aangehouden (ben er te lang mee doorgelopen). Een week nadat ik ben gestopt, op aanraden van de apotheek, zakten de darmklachten af. Na een paar weken probeerde ik het toch weer (heb 3 volle doosjes t[lees meer...]huis, plus pijn) maar ik kreeg vrijwel direct weer darmklachten. Ik heb een darmaandoening dus ik ben wel wat gewend maar dit was heel extreem. Geen fijn medicijn.

27-12-2012 | Man | 45
Reumatoïde artritis
Bern, Switzerland - (RED: de mening is verwijderd, aangezien het niet een persoonlijke ervaring betrof)

27-11-2012 | Vrouw | 54
Reumatoïde artritis
Om pijn klachten te drukken Arcoxia 90 van de reumatoloog, om te kijken of ze aanslaan. 4 weken geslikt tot vandaag Geen effect in pijn onderdrukken eerder meer.Gelijdelijk aan ben ik meer raar gaan lopen en waziger en slechter gaan zien met ook drogere ogen. dacht dat mijn ogen achteruit gingen en had sterkere glazen besteld ..€ 800,00 . Dit kon ik gelukkig terugdraaien b[lees meer...]ij mijn opticien.Vocht houd ik ook vast.

06-01-2012 | Vrouw | 58
Reumatoïde artritis
Na jarenlang 2 x daags 800 mg Brufen Retard geslikt te hebben, en dat niet goed meer werkte door gewenning, ben ik overgestapt op Arcoxia. Begonnen met 90 mg, na 1 week eerst opgestart met een lagere dosering om te wennen. Arcoxia werkt heel goed tegen de ontstekingen, hierdoor zijn ook mijn bloedsuikers beter te regelen, door ontstekingen gaat de waarde daarvan namelijk[lees meer...] stijgen. Maar helaas, het middel heeft enorme bijwerkingen, maag- en darmproblemen, hoofdpijn (voor gebruik zelden last van gehad), hartritmestoornissen, opgeblazen maag, sterk verhoogde bloeddruk. Waar ik me ook zorgen over maak is het effect dat het middel heeft op neuropathie, heb sinds ik het middel slik veel last van mijn voeten en handen. De bloedwaarden met betrekking tot reuma zijn inderdaad gedaald, ik heb echter wel het idee dat het middel nog erger is dan de kwaal. Ik heb vorige maand de handdoek in de ring gegooid, heb het nog lang volgehouden. Volgende week maar even langs de reumatoloog, kijken of die nog iets anders in de aanbieding heeft. Arcoxia, het leek zo mooi te zijn.....jammer. Groetjes, Ank.

23-12-2011 | Vrouw | 23
Reumatoïde artritis
Dit medicijn ruim een jaar gebruikt. Helaas gaf 60 mg te weinig resultaat, en van 90 mg kreeg ik veel bijwerkingen. Later ook van de 60 mg. Rare wondjes in mijn mond en op mijn tong, eten en drinken ging amper meer..

06-12-2015 | Vrouw | 48
etoricoxib (90mg)
Reumatoïde artritis
De pijn tussen de schouders werd minder, maar de rest van de pijnen bleven. Daarnaast was het grootste probleem dat ik een ernstige depressieve aanval kreeg met alle misere van dien. Niet te onderschatten aanval. Door de extreme depressieaanval die ik kreeg door Arcoxia 90, prefereer ik liever de pijnen.

06-07-2012 | Vrouw | 47
Reumatoïde artritis
omdat mijn gewrichten van mijn vingers begonnen op te zwellen en te misvormen gaf mij de reumateloog ipv gambaran arcoxia. Ik slik het nu al ruim een maand maar de klachten zijn alleen erger geworden. Ik heb buiten af en toe duizelig te zijn, geen bijwerkingen. Ik heb veel meer pijn, knobbels zijn ook dikker geworden en ik heb er meer bij gekregen. Ik heb al een hele reeks[lees meer...] medicatie gekregen en al een knieprothese, maar dit medicijn is voor mij het geen met het slechtste resultaat, dus terug naar de reumateloog en hopelijk een ander medicijn dat wel aanslaat.