Ervaringen met Celebrex

Gewrichtsontsteking (7 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

27-07-2019 | Vrouw | 52
Gewrichtsontsteking
In januari 2018 kreeg ik plots last van pijn aan het linkse S. I. gewricht. Telkens als ik een tijdje had neergezeten, kreeg ik heel veel zeer in het gewricht, zo erg dat ik bijna niet meer kon stappen. Eerst een andere ontstekingsremmer genomen gedurende een maand en kine gevolgd. Hielp niets. Vervolgens naar fysische geneeskunde in het UZA. Daar ook kine gevolgd, maar de[lees meer...] pijn beter de niet. Ondertussen sleepte de pijn al 6 maanden aan. Alvorens de arts een spuit wou geven met cortisonen in het gewricht, wou hij nog eerst proberen met Celebrex. En wonder boven wonder was ik na 24 u al verlost van de pijn! Ik heb toen Celebrex gedurende 3 weken moeten nemen. Nadien was ik een half jaar pijnvrij. Tien de pijn daarna terugkwam opnieuw een kuur van 3 weken genomen en opnieuw de pijn volledig weg. Nu al mee dan 6 maanden volledig pijnvrij. Dus ik heb mijn ideaal medicijn gevonden!

18-12-2017 | Man | 63
Artritis
Mijn diagnose is ( was 15 jaar geleden) milde vorm van Reumatoïde artritis met ups & downs . In het begin Salazopyrine genomen voor een tijd en in de eerste fase Celebrex om de impact tijd van 3 maanden te overbruggen . Salazopyrine heeft bij de meesten zolang nodig om aan te slaan , ikzelf voelde resutaat na 1 maand. Na 1 jaar gebruik volledig gestopt met medicijnen ,[lees meer...] dat ging jaren goed zonder symptomen , dan even weer op Salazopyrine , inmiddels geen gebruik meer van dat laatste. Bij reuma opstoten ( die zijn er zo nu en dan , soms zelfs jaren vrij ) neem ik Celebrex , 1 tablet van 200mg geeft me bij opstoten 3 dagen symptoom-vrij . Kan ik best mee leven , een tijdje op Celebrex en dan weer zo vrij als een vogel voor X maanden . Thank you Celebrex

12-02-2017 | Man | 70
celecoxib (100mg)
Prostaatkanker

11-11-2016 | Man | 16
Chronisch pijnsyndroom
Voor de Celebrex heb ik heleboel andere medicatie gehad. Waar ik gigantische bijwerkingen van kreeg. Mijn dokter raden mij de Celebrex van pfizer aan. Dit werkte voor mij doen goed. Ik had nog wel wat pijn maar ik kon meer. De goedkopere variant van de Celebrex werken voor mij niet. Ik neem de Celebrex samen met de Morfine en de Cannabis olie ( op medicinaal )

15-04-2016 | Man | 55
Artrose
Ik had veel pijn in m"n handen na 2 weken ging ik merken dat het middel ging helpen. Maar aangezien er een wonder is gebeurt ik had ook polyneuropathie, dus in armen en benen zowel sensorisch als motorisch, het wonder komt van Jezus Christus ik heb nergens geen pijn meer. Doe mijn eigen huishouden bij houden en stukje bij beetje weer wat in de tuin, ik heb natuurlijk een c[lees meer...]onditie van 0,0 na jaren niks gedaan te hebben en in een rolstoel te zitten. Leg je pijn bij Jezus neer en je zal zien op een dag is het weg.ik ben al van de Oxycodon 9st/dg af en ben nu aan het afbouwen met de Morfine 3x30mg/pd

31-05-2015 | Man | 29
Ziekte van Bechterew
Na jaren zeer hevige klachten van pijn in de rug, benen, nek, schouders en mijn blaas is sinds 3 jaar de diagnose Bechterew gesteld. Voorheen had ik allerlei soorten ontstekingsremmers gekregen die eigenlijk niet hielpen. Sinds 3 jaar krijg ik celebrex en deze had al na 2 weken effect (last van blaas was aan het minderen). Na een periode van 3 maanden was ik van de heftigs[lees meer...]te pijn af en voor kortere periode kon ik min of meer normaal bewegen (niet pijn vrij, maar in vergelijk met wat het voorheen was veeeeel beter.) nu na een periode van 3 jaar heb ik nog steeds last en dit zal waarschijnlijk nooit weggaan, maar celebrex maakt het dragelijk. Dus kort, het helpt enorm, maar neemt niet de volledige ontsteking weg. Bijwerking: maagklachten, als je ziek wordt sleept dit aan bvb. een verkoudheid voel je al van 3 weken op voorhand dat er iets op til is (meer lichamelijke last, precies slechte werking of herhaaldelijke inname overgeslagen.) als je ziek bent neemt celebrex de symptomen grotendeels weg tot de middag en nadien komt het pas echt door. De celebrex heeft ook nauwelijks werking als je ziek bent. Voor de rest echt een aanrader als er voor de rest bijna niets helpt.

15-01-2015 | Vrouw | 52
Syndroom van Tietze
Ik ben super tevreden over deze medicatie , ik heb het syndroom van tietze dit is een heel pijnlijke aandoening chronische ontsteking van de kraakbeenverbinding(en) in de borstkas tussen de ribben en het borstbeen. Af en toe om eens uit de pijnkring te geraken neem ik een ontstekingsremmer en deze is het voor mij , geen nevenwerkingen , mild voor de maag en heel doeltre[lees meer...]ffend voor de pijn en ontsteking . Ik neem een kuur van tien dagen en dan stop ik .

05-06-2014 | Vrouw | 39

06-04-2013 | Vrouw | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik krijg dit medicijn 2xpd 200mg als pijnstiller na operatie. Vorige operatie oxynorm gebruikt. Ik gebruik celebrex pas een paar dagen, maar heb nauwelijks pijn en geen bijwerkingen.

01-04-2013 | Man | 72
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik schrik me wezenloos van enkele reacties. die herken ik in het geheel niet, maar ja ik gebruik 1 cap per twee dagen. Verder lees ik (bijna) uit principe geen bijsluiters, vanwege de psychologische overdracht ( zie dubbel blind ervaringen) Het medicijn is aan te bevelen speciaal bij longziekten; zei mijn longarts.

01-04-2013 | Man | 72
een maal per twee dagen 1 cap. vooral 1 knie. Met Celebrex lopen zonder pijn

16-11-2011 | Man | 26
Ziekte van Bechterew
Sinds 1,5 jaar is het bekend dat ik de ziekte van Bechterew (spondylitis arthritis) heb. Ik heb diclofenac en celebrex 100mg geprobeerd. Deze dosering was te licht (misschien omdat ik nogal een groot/lang lichaam heb) om mijn bezinking en klachten doen verminderen. Sinds 2 maanden ben ik over gestapt naar een zwaardere dosering,, wat bij mij zeer goed aansloeg. Ik ben he[lees meer...]el tevreden over het medicijn, tevens omdat ik geen maagbeschermers er bij hoef te gebruiken. Echter omdat ik een pittige dosering tot mij neem ben ik gaan kijken wat de mogelijke bijwerkingen kunnen zijn. Ik heb geleerd (vanuit wetenschappelijke artikelen) dat er een mogelijk verband bestaat tussen celebrex (COX 2) en mogelijke hartkwalen, dit baart mij dan ook zorgen. Ik ben benieuwd of dit bij mijn volgende consult besproken wordt.... Ik ben wel van plan om mijn hart ed regelmatig te controleren!

27-10-2011 | Vrouw | 60
Reumatische klachten
5 jaar lang werd ik door mijn huisarts niet serieus genomen bij reumatische klachten en had erg veel pijn in mijn nek, mijn voeten en mijn handen. Hij zei dat het gewoon slijtage was en dat hoorde bij het ouder worden. Na al die jaren "mocht" ik eindelijk naar een reumatoloog en hij was geweldig. Hij zei dat ik een soort reumatoide psoriasis in mijn handen had (de rest was[lees meer...] artrose). Hij heeft me eerst voor de ergste pijnen een spuit in mijn handen gegeven en daarna per dag 200 mg celebrex. Sindsdien kan ik bijna alles weer. Ik ben deze medicijn zeer dankbaar. Ik gebruik dit nu al 3 jaren. Sinds 1 jaar heb ik problemen met mijn huid (droog, jeuk). Komt dit door mijn leeftijd (vrouw van 60), door de onderdrukking van de reuma-psoriasis of is dit een bijwerking van de celebrex op langere termijn? Heeft iemand anders hier ook last van? bedankt.

23-01-2011 | Vrouw | 60
celecoxib
Het grijze circiut van reuma
Het helpt mij gewoon goed.

11-10-2010 | Vrouw
Atrose

11-05-2010 | Vrouw
R.a.
dit medicijn helpt geweldig bij mijn gewrichtsontstekingen.