Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

22-09-2016 | Man | 22
ibuprofen (200mg)
Ik was gisteren dus brak. Nu denk je natuurlijk: oh dat heb ik ook wel eens gehad, niet zo zeiken, 's avonds een vent 's ochtends een vent - maar nee, dit was geen gewone brakheid. Het was een kater van ongehoorde proporties: kloppende koppijn, geen-hap-door-je-keel-krijgenitis, braakneigingen bij de geur van je shirt van gisteravond (dat je natuurlijk nog steeds aan hebt)[lees meer...], dat soort dingen. Een probleem dus. Gelukkig heeft elk probleem een oplossing. In dit geval was dat het tovermiddel Ibuprofen. Met maar één pilletje voelde ik me alsof ik net geboren was. Ik kwam in een warm, gezapig limbo terecht, een heerlijke staat tussen waken en slapen, en ik kreeg de rest van m'n zalm-spinaziegebakje zonder problemen weggestouwd. En het beste was: die avond kon ik mezelf gewoon weer helemaal naar de tyfus zuipen! Ik kies nooit meer een ander. Go Ibu!

06-07-2016 | Man | 57
Spierpijn
ik gebruikte dit middel Ibuprofen tegen een opgelopen tennisarm. Middel werkte niet, sterker nog, de bijwerkingen overheersten, kreeg zwaar gebons in het hart, gevoel van wanhoop en angst, brandgevoel boven in de maag, waarvoor ik weer Omezoprazol voorgeschreven kreeg waar ik erg misselijk van ben geworden. Bijwerkingen werden zo ernstig dat er een bloedonderzoek kwam, [lees meer...]24 uur met een "hartritmekastje" heb gelopen, ontlasting onderzoek, uiteindelijk was er niets aan de hand. Ben op advies (naar aandringen) van huisarts gestopt en binnen twee weken was ik van alle klachten af. Mijn advies aan ieder met een tennisarm: laat lekker uitzieken, voorzichtig zijn, okay kan lang duren, maar neem deze troep niet in.

16-04-2016 | Man | 18
Kaakoperatie
Ik was op de grond gevallen met mijn kaak. Hierdoor was mijn kaakbeentje gebroken en heeft een dokter 8 schroeven in mijn mond geschroefd met elastiekjes om mijn kaak vast te houden.

16-12-2015 | Man | 59
Gewrichtsontsteking
Door de zeer lange (voorgeschreven) inname van dit medicijn, werken mijn lever en mijn bijnieren niet meer zoals het hoort. Hierdoor is mijn hormoonspiegel ontregelt en is mijn libido weggevallen. Tevens heb ik fibromyalgie gekregen door de opstapeling van toxines, omdat de lever niet meer functioneert zoals het hoort.

29-08-2015 | Man | 27
ibuprofen (600mg)
Mijn verstandskies laten trekken, 2x per dag ibuprofen ingenomen en pijn erg verminderd.

22-07-2015 | Man | 67
ibuprofen (400mg)
Artrose
waarschijnlijk een lichte vorm van ischias, pijn in rechterbeen en prikkelingen. erg vervelend, heb het al een week, ibuprofen 400mg verlicht de pijn wel tijdelijk, maar komt wel terug, dus misschien volgende week naar huisarts.

29-03-2015 | Man | 67
ibuprofen (400mg)
Probeer zelf zo min mogelijk medicijnen te slikken dus in aanvang hielp het direct maar na 2 of 3 dagen niet meer effectief.

23-02-2015 | Man | 18
ibuprofen (200mg)
Kiespijn
ik heb erg last van kiespijn en kan het hier door stillen

04-02-2015 | Man | 17
Hoofdpijn

23-12-2013 | Man | 29
Tandvleesontsteking

08-08-2013 | Man | 50

16-03-2013 | Man | 53
ibuprofen
Ibuprofen 400mg tabletten helpen bij mij goed tegen lichte migraine aanvallen. Vorige week een paar dagen Brufen 600mg bruis geslikt in verband met tandarts ingreep. Als pijnstiller in de kaak werkt dit goed, maar bij migraine doet het niet veel. Dat is vreemd, omdat het dezelfde werkzame stof bevat als Ibuprofen.

12-01-2013 | Man | 63
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik het middel tegen hevige hoofdpijn van de artrose in m'n nek. Ik gebruik Ibuprofen 800 al enkele jaren met enkele tussenposen, omdat ik dan verdovende injecties kreeg in m'n nek. Maar die spuiten hielpen na een tijdje ook niet meer. Ik heb daarvoor en ondertussen Gambaran en Celebrex geprobeerd, maar niks hielp beter, en met de minste bijwerkingen, dan Ibuprof[lees meer...]en 800. Ik neem er 's avonds twee, 's morgens ééntje, en in de namiddag nog ééntje, en nu ben ik zo goed als pijnvrij.

27-10-2012 | Man | 59
ibuprofen
Sinds enige jaren een blaassteen die bij tijd en wijle een ontsteking veroorzaakt. Het horrorscenario deze te laten vergruizen middels een kijkoperatie via de plasbuis trekt mij zeer zeker niet aan. Voordat ik de aanval voel aankomen slik ik ibuprofen en dit biedt veel verlichting. Na twee of drie dagen ben ik dan weer gevrijwaard van helse pijnen. Bijwerkingen ken ik[lees meer...] niet omdat ik het middel sporadisch gebruik. Wel doet het wat het verondersteld word te doen:het wegnemen van de pijn. Goede pijnstiller maar natuurlijk geen "genees"middel.

29-08-2012 | Man | 20
Kiespijn
Net 2 verstandskiezen laten trekken en ibuprofen 600 meegekregen. De 1e mocht 1 uur later worden ingenomen, nog voordat de tandartsverdoving eruit zou zijn. Helaas begon de verdoving op de terugweg naar huis al uit te werken, waardoor ik verging van de pijn. Thuis gelijk ibuprofen gebruikt en een kwartiertje later is de pijn helemaal weg, voelt alleen nog een beetje 'gevoe[lees meer...]lig' aan. Kortom, tot nu toe enorm tevreden!

27-07-2012 | Man | 23
Ziekte van Bechterew