Ervaringen met Ibuprofen

Kiespijn (14 meningen)
Hoofdpijn (12 meningen)
Trekken van tand of kies (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (5 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

03-05-2013 | Vrouw | 17
ibuprofen
Op 8 April 2013, moest ik om 8.00uur in het ziekenhuis zijn SFG op de afdeling Kaakchirurg. Hierbij heb ik mijn verdoving gekregen om mijn 2 rechterverstandkiezen te verwijderen. Tijdens de ingreep was ik niet goed verdoofd waarbij ik gilde van de pijn en extra verdoving kreeg. Na de behandeling had ik een zwellende wang waarbij het na 1 week normaal werd. Nadat, ik de ing[lees meer...]reep had gehad na 48 uur begon ik allemaal kleine puistjes in mijn gezicht te krijgen en gloeiende rode wangen kreeg. Waarbij het veel erger werd. Ik heb het ziekenhuis gebeld waarbij, ik niet vriendelijk werd geholpen en ze zeiden dat ik iets verkeerds gegeten heb. Terwijl ik al heel me leven van alles eet en nooit wat in mijn gezicht gehad hebt! Ik ben naar mijn huisarts geweest en heb een zalf gekregen Hydrocortison voor mijn opzwelling en tabletten voor 1 week. Tot de dag van vandaag gebruik ik het zalfje doordat heel mijn gezicht is verpest! Of ik ben verkeerd geprikt of het komt door ibrufhen wat ik mee heb gekregen. Hierbij ben ik mijn modellenwerk kwijtgeraakt en wil ik. Niet meer over straat door mijn gezicht. Verder heb ik het ziekenhuis aangeklaagd en word het verder door mijn advocaat geregeld.

20-02-2013 | Vrouw | 20
ibuprofen
heb gistermiddag verstandskies laten trekken in ziekenhuis. heb ibuprofen meegekregen. heb mijn dokter gebeld of ik het medicijn wel mocht nemen i.v.m hartritestoortnis. kreeg groen licht. gisteravond 2 zakjes ibu genomen. nam vanochtend weer een dosis. en sindsdien heb ik verschrikkelijk last van hartkloppingen en duizelingen. ik stop er gelijk mee. dit is duidelijk niet [lees meer...]aan mij besteedt. dan maar kaakpijn.

24-10-2012 | Vrouw | 46
Spierpijn
Meer pijn, maar in ieder geval niet doodziek van de bijwerkingen!

26-03-2012 | Vrouw | 69
Osteoporose/botontkalking
Heel veel bijwerkingen,stijve nek ,hoofdpijn erge vochtophoping in handen en voeten. Hartkloppingen etc. Dit middel zou echt verboden moeten worden.

18-01-2012 | Man | 49
ibuprofen
helpt niet echt ben maar gestopt

20-09-2011 | Vrouw | 40
ibuprofen
Val van trap, pijnlijke nek
Wat een verschrikkelijk middel, werd er doodziek van. Hartklopingen, misselijk erge druk in mijn hoofd etc etc.

17-06-2023 | Man | 25
ibuprofen (600)
Kiespijn
Dit medicijn gebruikt voor kiespijn. Werking is matig duurt lang voor deze ook echt zijn werk doet waardoor ik dus na 1 uur de eerste genomen te hebben een ander erbij nam (geen idee of dit kwaad kan misschien daarom wat last van een onrustige maag en darmen) maar ik neem ze niet meer simpelweg omdat dit medicijn met teveel (potentionele) bijwerkingen kan komen en de werki[lees meer...]ng zeer matig is.

08-09-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Ideaal voor hoofdpijn, niet voor menstruatiepijn van koperspiraal

21-07-2020 | Vrouw | 25
Trekken van tand of kies
Na het verwijderen van mijn kiezen ibu bruiszakjes 600mg meegekregen als pijnstiller. Omdat de pijn minder meteen afnam bleef ik het slikken, dat had ik beter niet kunnen doen. Ik had vanaf dag 2 enorme maagklachten, ontzettende misselijkheid en geen eetlust. Zelfs na het stoppen van inname heeft het nog dagen geduurd voordat dat over was. Voor mij echt nooit meer!! Ik hou[lees meer...]d het wel bij paracetamol

08-06-2019 | Man | 27
Trekken van tand of kies
Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!

13-03-2019 | Vrouw | 41
Lage rugpijn
Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.

26-02-2018 | Vrouw | 45
Trekken van tand of kies
Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn

07-08-2017 | Vrouw | 41
Nek- / rughernia

01-07-2017 | Man | 52
Nekklachten
Ik krijg nu van de apotheek het medicijn met de naam ibuprofen aurobindo. dit zijn naar mijn mening pillen die veel te groot zijn. Doordat ze zo groot zijn zijn ze ook moeilijk te slikken. hiervoor had ik poeders die in een glas water oploste, dat was veel vriendelijker.

09-09-2015 | Vrouw | 18
Kiespijn
Ibuprofen 600mg in bruisgranulaat mee gekregen na het laten verwijderen van een verstandskies. Leuk dat het met sinaasappel smaak is, maar het lost heel slecht op waardoor t gaat irriteren in de mond en keel. Neem ipv 1 glas ruim 2 glazen om het weg te krijgen. Verder ben ik er heel misselijk van geworden waardoor ik uiteindelijk ook moest overgeven. Het verlicht wel maar [lees meer...]vraag voor de volgende verstandkies verwijdering toch om tabletten.

29-03-2015 | Man | 67
ibuprofen (400mg)
Probeer zelf zo min mogelijk medicijnen te slikken dus in aanvang hielp het direct maar na 2 of 3 dagen niet meer effectief.