Ibuprofen

ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reuma (6 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Trekken van tand of kies (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Nekklachten (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

18-01-2012

Ibuprofen (ibuprofen)

helpt niet echt ben maar gestopt
20-09-2011

Ibuprofen (ibuprofen)
Val van trap, pijnlijke nek

Wat een verschrikkelijk middel, werd er doodziek van. Hartklopingen, misselijk erge druk in mijn hoofd etc etc.
11-10-2010
Vrouw

Pijn benen door thoracalehernia

Pijn benen werd door de lange innamen steeds erger en niets werkte er tegen. Pijn voor mijn hernias ook niet. Samen met paracetamol met coffeine van 500 mg en dat ook nog eens 3x per dag hiel ook niet. Verleden week gestopt met de Ibuprofen en geen kramp meer in mijn benen. Geen harde spieren en bijna geen pijn meer. Er gaat voor mij een hele nieuwe wereld open. Zelfs [lees meer...]het lopen gaat nu minder stijf. Ibuprofen heeft meer bijwerkingen dan mensen denken.
08-06-2019

Trekken van tand of kies

Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!
13-03-2019

Lage rugpijn

Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.
26-02-2018

Trekken van tand of kies

Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn
07-08-2017

Nek- / rughernia

01-07-2017

Nekklachten

Ik krijg nu van de apotheek het medicijn met de naam ibuprofen aurobindo. dit zijn naar mijn mening pillen die veel te groot zijn. Doordat ze zo groot zijn zijn ze ook moeilijk te slikken. hiervoor had ik poeders die in een glas water oploste, dat was veel vriendelijker.
09-09-2015

Kiespijn

Ibuprofen 600mg in bruisgranulaat mee gekregen na het laten verwijderen van een verstandskies. Leuk dat het met sinaasappel smaak is, maar het lost heel slecht op waardoor t gaat irriteren in de mond en keel. Neem ipv 1 glas ruim 2 glazen om het weg te krijgen. Verder ben ik er heel misselijk van geworden waardoor ik uiteindelijk ook moest overgeven. Het verlicht wel maar [lees meer...]vraag voor de volgende verstandkies verwijdering toch om tabletten.
29-03-2015

Ibuprofen (ibuprofen)

Probeer zelf zo min mogelijk medicijnen te slikken dus in aanvang hielp het direct maar na 2 of 3 dagen niet meer effectief.
03-08-2014

Hoofdpijn

Ik merkte alleen de bijwerkingen en geen vermindering van mijn klachten.
29-07-2013

Ibuprofen (ibuprofen)

Bij de kaakchirurg een verstandskies (onder) laten verwijderen. Er moest flink geboord, bijverdoofd, geduwd en getrokken worden. Daarom kreeg ik een grote doos met Neoprofen (ibuprofen) 600mg oplosmiddel mee. Het werkt heel erg snel, de pijn is binnen 10 - 15 min weer weg! Ik werd er alleen heel onrustig, angstig en duizelig van. 's Avonds voor slapen nog 1 genomen, en ik [lees meer...]werd midden in de nacht wakker wegens een nachtmerrie en ik zag een enorme spin aan het plafond hangen - die er uiteraard niet was ;) Erg vreemd en vervelend dus. De volgende dag nog steeds veel pijn, dus toch nog een paar keer een dosis genomen. Weer een hele slechte nacht gehad (+/- iedere 2 uur wakker en hartkloppingen). Daarna ben ik overgegaan op paracetamol en in nog maar één keer - toen de pijn te heftig werd - er nog 1 genomen. Gelukkig geen bijwerkingen meer en voel me nu stukken beter! Kortom: het werkt ontzettend goed tegen de pijn! Maar de bijwerkingen zorgen ervoor dat ik er snel mee ben gestopt. Dan maar pijn..
13-03-2012

Ibuprofen (ibuprofen)

helpt een beetje maar heet veel bijwerking,echt veeeeeel uitslag(jeuk handen benen tussen benen....
02-01-2012

Allergie

Omdat ik Sikkelcellen heb( ben drager, dus niet de ernstige vorm) dacht ik altijd dat de zware pijnen in mn botten, (vooral) me knieen, kuiten en koude voeten, alleen daardoor kwamen. Tijdens de menstruatie nam ik per dag een ibuprofen in en ontdekte na een poos dat ik gezwollen voeten kreeg. Na 2 maanden geen Ibuprofen meer te hebben ingenomen vanwege de allergie, nam ik[lees meer...] het gisteren toch weer in omdat de menstruatie pijnen bijna ondraaglijk waren. Na een half uur ontdekte ik weer de zogenaamde sikkelcellen pijnen, die ik in geen 2 maanden meer had gehad. Nu 24 uur verder, heb ik nog steeds pijn in mn knie, mn kuiten, koude en gevoelige tenen. Kan niet lang zitten vanwege de botpijn, maar ook niet staan. Mn benen doen in alle houdingen pijn. Was voor deze klachten naar de Fysio, Neuroloog etc geweest. De oorzaak bleef een raadsel, Al die tijd is Ibuprofen de grote boosdoener geweest.
06-11-2011

Spierpijn

de spierpijn was na een kwartier weg. Hoera. Maar ik kreeg enorme jeuk aan de binnenkant van mijn handen en op mijn voetzolen. Dus kon ik daardoor niet slapen.
25-09-2011

Onsteking in de knie

Het medicijn werkt heel goed, maar heb nu onzettend veel last van bijwerkingen; oa koorts,ontzettend veel hoofdpijn, oorsuizingen, duizelig en geregeld versnelde hartslag. Voor mij hoeft het niet meer,desondanks dat het wel heeft geholpen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum