Ibuprofen

ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reuma (6 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Trekken van tand of kies (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Hernia (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Nekklachten (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

08-06-2019

Trekken van tand of kies

Wijsheidskiezen laten trekken, Ibuprofen 600mg 3x per dag voorgeschreven. Het hielp vrij goed tegen de pijn, maar na de derde dag erg veel last van bijwerkingen: koorts, hoofdpijn, stijve spieren in nek en rug, vermoeidheid, slechte nachtrust. Ik stop er gelijk mee.. dan liever kaakpijn any time of the day!
02-05-2019

Spierpijn

Ibuprofen 800 MG Dit Gebruikte Ik Voor De Spierpijn Maar Dat Gaf Bij Mijn Het Tegenovergestelde Effect, Inplaats Dat De Spierpijn In Mijn Nek, Schouders, Bovenrug En De Onderrug Zou Gaan Verdwijnen, Nou Dat Gebeurde Dus Totaal Niet. De Bijwerkingen Bij Mij Waren Duizeligheid Hele kleine Epilepsie Aandoeningen Namelijk Toen Ik Vanuit Mijn Donkere Slaapkamer De Donkeregang[lees meer...] Via De Trap Naar Beneden Ging Lopen Om Een Glas Water Te Drinken In De Keuken En Vervolgens Het Licht In De Keuken Aan Deed Kreeg Ik Duizelingen ik Begon Te Draaien En Zag Allemaal Rare Vlekken Voor Mijn Ogen Etc. Hiervan Ben ik Zo Van Doen Geweest Dat Ik Toen Wel In 1 Keer Radicaal Alle Overige Tabletten Ridia Recta Door De WC En Toilet Spoelde In 1 Keer Weg Ermee. Dit Is Rotzooi Wat Het Deed Op Mijn Lichaam.
06-04-2019

Kiespijn

Nadat er nu 1 week geleden bij mij 2 kiezen zijn getrokken, en ik als pijnstiller paracetamol voorgeschreven had gekregen van de tandarts kwam ik er al snel achter dat die niet hielpen, en ben toen overgestapt op ibuprofen welke dus mij enorm helpen, ja op dit moment van schrijven gebruik ik ze nog steeds ondanks een negatief advies van mijn tandarts om deze niet te lang t[lees meer...]e gebruiken. Ikzelf heb ook nog diabetes en heb het met mijn behandelaar besproken, en die vond het geen enkel probleem om die te gebruiken, mits het niet te lang ging duren. Als ik deze 3 x daags 400 Mg gebruik slik ik er ook een maagbeschermer bij, om maagproblemen te voorkomen, die had ik destijds ook al voorgeschreven gekregen als je zgn NSAID gaat gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook paracetamol naast 500 Mg. En 2 dagen geleden is er wederom 1 kies verwijdert dus zal nog wel even duren voordat dit ook weer genezen is Ja zonder die ibuprofen is het niet uit te houden, dus voor mij een dikke 10.
09-09-2018

Artrose

Ernstige pijn aan de schouder. Paracetamol werkte niet. Overgegaan naar ibuprofen 3x daags 1 tablet. Dit werkte goed maar na 3 dagen ernstige maagklachten. Kon niet meer opstaan van de pijn. Onmiddelijk gestopt met innemen en na enkele dagen verdween de maagpijn. Bij bezoek aan de huisarts werd gemeld om ibuprofen nooit in te nemen zonder maagbeschermer. Weer wat geleerd.
09-09-2018

Ibuprofen (ibuprofen)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Ibuptrofen doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Er zit zg een sinasappelsmaak aan maar is niet 'lekker', er zit een scherpe nasmaak aan die in mijn keel brandt. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het[lees meer...] slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van deze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust
07-08-2018

Trekken van tand of kies

Het Ibuprofen granulaat hielp ontzettend tegen de pijn na het trekken van mijn verstandskies. De enige nadelen zijn de smaak die redelijk vies is en de onduidelijkheid die ik ervoer over het toebereiden (bijv. is er nergens een hoeveelheid water aangegeven om het granulaat in op te lossen, je moet maar wat proberen). Al in al aan te bevelen.
31-12-2017

Reuma

Na diverse medicijnen van de reumatoloog gehad te hebben (Sulfasalazine, maagbescherming en Prednisolon) heb ik op de eerste hulp gelegen door de bijwerkingen. Hierop heb ik besloten te stoppen met de medicijnen omdat ik het gevoel had, dat deze geen effect hadden. Zonder deze medicijnen gaat het net zo goed/slecht als met. Als ik een slechte dag/week heb en veel last v[lees meer...]an mijn gewrichten (met name knie en pols), dan neem ik voor het slapen gaan 400mg ibuprofen. Ik merk in de ochtend veel minder last te hebben van stijfheid dan als ik dit niet doe. Als ik in de loop van de dag merk dat ik moeite heb met lopen, of pijn heb als ik mensen een hand geef neem ik er nog één in. (Goede en vrije dagen neem ik niets in)
14-09-2017

Artrose

heb 1 tablet ingenomen, kreeg daarna maagpijn, duizeligheid, niet lekker voelen. 4 dagen geprobeerd, toen gestopt en overgegaan naar celecoxib 100mg, prima.
01-07-2017

Nekklachten

Ik krijg nu van de apotheek het medicijn met de naam ibuprofen aurobindo. dit zijn naar mijn mening pillen die veel te groot zijn. Doordat ze zo groot zijn zijn ze ook moeilijk te slikken. hiervoor had ik poeders die in een glas water oploste, dat was veel vriendelijker.
12-05-2017

14-01-2017

Ibuprofen (ibuprofen)

Heb een aandoening aan de voeten, waardoor ik door een lange periode recht staan of wandelen pijn ontwikkel. Ik ben met deze aandoening geboren en gaat dan ook niet weg.
30-11-2016

Botbreuk

Ik ben 4 dagen geleden aangereden en heb mijn knie op verschillende plaatsen gebroken. Ik ben reumapatient en heb al ervaring met zwaardere ontstekingsremmers. Ik ben 2 x 600mg ibuprofen voorgeschreven in combinatie met 4 x 1g paracatemol en 40mg Pantoprazole. Hierbij komt nog dagelijks 1 spuit fraxiparine. Telkens als ik ibuprofen inneem krijg ik hartkloppingen en voel ik[lees meer...] me wat misselijk. De paracetamolletjes ben ik gestopt aangezien dat de symptomen nog versterkt maar enkel op hun eigen kunnen ze de pijn niet bestrijden. Ibuprofen neemt de pijn wel weg maar is zeker geen effectief middel. Ik voel dat de bijnier en maag erop reageren. Ik laat deze week een check-up doen. Raad het medicijn niet aan enkel als het echt nodig is.
22-09-2016

Ibuprofen (ibuprofen)

Ik was gisteren dus brak. Nu denk je natuurlijk: oh dat heb ik ook wel eens gehad, niet zo zeiken, 's avonds een vent 's ochtends een vent - maar nee, dit was geen gewone brakheid. Het was een kater van ongehoorde proporties: kloppende koppijn, geen-hap-door-je-keel-krijgenitis, braakneigingen bij de geur van je shirt van gisteravond (dat je natuurlijk nog steeds aan hebt)[lees meer...], dat soort dingen. Een probleem dus. Gelukkig heeft elk probleem een oplossing. In dit geval was dat het tovermiddel Ibuprofen. Met maar één pilletje voelde ik me alsof ik net geboren was. Ik kwam in een warm, gezapig limbo terecht, een heerlijke staat tussen waken en slapen, en ik kreeg de rest van m'n zalm-spinaziegebakje zonder problemen weggestouwd. En het beste was: die avond kon ik mezelf gewoon weer helemaal naar de tyfus zuipen! Ik kies nooit meer een ander. Go Ibu!
06-07-2016

Spierpijn

ik gebruikte dit middel Ibuprofen tegen een opgelopen tennisarm. Middel werkte niet, sterker nog, de bijwerkingen overheersten, kreeg zwaar gebons in het hart, gevoel van wanhoop en angst, brandgevoel boven in de maag, waarvoor ik weer Omezoprazol voorgeschreven kreeg waar ik erg misselijk van ben geworden. Bijwerkingen werden zo ernstig dat er een bloedonderzoek kwam, [lees meer...]24 uur met een "hartritmekastje" heb gelopen, ontlasting onderzoek, uiteindelijk was er niets aan de hand. Ben op advies (naar aandringen) van huisarts gestopt en binnen twee weken was ik van alle klachten af. Mijn advies aan ieder met een tennisarm: laat lekker uitzieken, voorzichtig zijn, okay kan lang duren, maar neem deze troep niet in.
16-04-2016

Kaakoperatie

Ik was op de grond gevallen met mijn kaak. Hierdoor was mijn kaakbeentje gebroken en heeft een dokter 8 schroeven in mijn mond geschroefd met elastiekjes om mijn kaak vast te houden.
16-12-2015

Gewrichtsontsteking

Door de zeer lange (voorgeschreven) inname van dit medicijn, werken mijn lever en mijn bijnieren niet meer zoals het hoort. Hierdoor is mijn hormoonspiegel ontregelt en is mijn libido weggevallen. Tevens heb ik fibromyalgie gekregen door de opstapeling van toxines, omdat de lever niet meer functioneert zoals het hoort.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum