Ibuprofen

ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reuma (6 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Trekken van tand of kies (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Hernia (2 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Kaakontsteking (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Nekklachten (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

13-03-2019

Lage rugpijn

Al jarenlang gebruik ik zo nu en dan Ibuprofen 400 mg normale tabletten (max. 3 per 24 uur) voor lage rugpijn en was altijd tevreden, het werkte goed en geen bijwerkingen. Totdat ik een ander soort probeerde omdat het mij wel fijn leek om gladde (omhulde) tabletten van de kruidvat (fabrikant Apotex) te proberen die makkelijker weg te slikken zijn, maar kreeg hiervan zeer w[lees meer...]azig zicht en werd er erg slaperig van (o.a. autorijden zou hiermee gevaarlijk zijn) en zijn voor mij niet voor herhaling vatbaar.
01-02-2019

26-10-2018

Hoofdpijn

Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.
02-08-2018

Rugklachten

Omdat ik maar één nier heb én ziekte van Crohn mag ik eigenlijk geen inuprofen (met maagbeschermer) nemen. Vandaar dat ik na verergering rugklachten (scoliose) Celecoxib 100mg kreeg voorgeschreven. Nadat ik de bijwerkingen had gelezen nooit genomen, wel af en toe ibuprofen. Waardoor ik weer meer kon bewegen. Na plotselinge verergering gebeld met neurochirurg die me aanraad[lees meer...]de ipv ibuprofen, Celecoxib 100 mg te proberen. Hoefde ook geen maagbeschermer bij. Had ik maar beter naar mijn eigen lichaam geluisterd, ik had al wat weerzin nav al die genoemde bijwerkingen, dan had ik misschien wel erge pijn gehad, maar beter te verdragen dan hoe ik me nu voel: hondsberoerd!
26-02-2018

Trekken van tand of kies

Na bijna een week brufen (en paracetamol) gebruikt te hebben ivm kiespijn en trekken kies, begon mijn hoofd heel zwaar te voelen, energieloos. Daarna begon het depressieve gevoel en de enotionele labiliteit. Direct gestopt met dit medicijn
14-12-2017

Clusterhoofdpijn

Alrtijd maagbeschermers erbij! Ook als je nog geen maagpatient ben dan word je het wel van dit! Ik snap niet dat ze er niet bij in het doosje zitten. Ik heb een maagvliesonsteking gehad, of eigenlijk was mijn maagvlies opgelost omdat van gebruk van nsaid's je maagvlies oplost en zo je maagzuur gaat irriteren zo kun je ook een maagbloeding krijgen.
13-11-2017

Gewrichtspijn

in het begin nam ik ze op advies vd huisarts 3x per dag ong 200 mg Ibuprofen. Dit heb ik afgebouwd tot 0 tabletten dus 0 mg per dag. Nu neem ik ze alleen nog maar incidenteel.
12-10-2017

Clusterhoofdpijn

Ibuprofen heeft bij mij de vreemde bijwerking dat ik onverschillig word, overmoedige beslissingen neem en roekeloos rijd. Heeft iemand ook de ervaring dat er mentale bijwerkingen zijn?
25-08-2017

Trekken van tand of kies

In het begin werkte ibuprofen 400 mg erg goed. Maar na een week werd de pijn erger (weet nog niet waarom). Je kan het dan in combinatie nemen met paracetamol, dat werkte uiteindelijk ook niet meer, dus het hangt echt af van hoeveel pijn je hebt. Neem het voor de zekerheid ook met eten, het beste is zuivel.
07-08-2017

Nek- / rughernia

16-06-2017

Gewrichtsontsteking

Ik had veel pijn in mijn knie,met een pil tachtig procent weg met de pijn heb weken lang met pijn gelopen wat een fantastische middel .
10-05-2017

Trekken van tand of kies

Deze zakjes voorgeschreven door zowel de kaakchirurg als de tandarts. (Verstandskiezen verwijderd) De smaak is goed te doen, en ze zijn makkelijk in te nemen. Het helpt heel erg goed tegen de pijn. Zowel deze keer als de vorige keren dat ik deze zakjes heb gebruikt geen last van bijwerkingen gehad.
16-01-2017

Lage rugpijn

Ik heb enkele keren per jaar last van lage rugpijn; heftige pijn door een foutieve beweging. Rust helpt wekenlang niet, oefeningen helpen niet. Alleen ibuprofen werkt direct. Na 1 dag zijn de klachten minder en binnen 3 of 4 dagen geheel verdwenen. Ik neem de pillen wel altijd in met wat eten, zodat mijn maag niet te veel belast wordt.
05-08-2016

Verkoudheid

Tovermiddel!
21-07-2016

Peesontsteking been

Op advies waarnemend huisarts 3x daags 400mg Ibuprofen ingenomen om de ontsteking in mijn voet (peesplaat) te remmen. Helaas gelijk veel klachten en bijwerkingen waardoor het middel voor mij verschrikkelijk was. Nu nog last van de uitwerktijd.. Nog steeds hoofdpijn en flink vermoeid. De misselijkheid neemt af. Nog wel concentratieproblemen.
16-05-2016

Spanningshoofdpijn

Ik ben er na 15 jaar (ik ben nu 30) achtergekomen dat ik spanningshoofdpijn krijg van de zoetstof aspartaam. Ik had meerdere malen per week spanningshoofdpijn. Ik nam bij een heftige aanval 2 x 400 mg ibu in 1 keer. Als het een paar uur later nog zo erg was nam ik er nog 1 of 2. Daarna zakte het wel af. Dit is ook de max. die je mag nemen op een dag (4x400). Paracetamol we[lees meer...]rd ik erg moe van. Ibuprofen zorgde dat ik mijn energie niveau hield. Maar nu geen last meer van, want ik eet/drink niets meer met zoetstoffen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum