Ibuprofen

Hoofdpijn (12 meningen)
Artrose (10 meningen)
Kiespijn (10 meningen)
Reuma (7 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Rugklachten (6 meningen)
Trekken van tand of kies (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Lage rugpijn (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)
Menstruatiepijn (2 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Nekklachten (2 meningen)
Plaatsen spiraal (1 mening)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Spierreuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Kaakoperatie (1 mening)

02-09-2013

Artrose van de wervelkolom

Na rugproblemen heb ik Ibuprofen gekregen vd huisarts omdat die vermoedde dat het aan mijn rugspieren lag die te zwak zouden zijn... Na foto's,en meer onderzoek is aan het licht gekomen dat ik artrose heb aan een vijftal ruggenwervels tussen mijn schouderbladen, die reeds vergevorderd was (kraakbeen is zo goed als weg en er hebben zich reeds osteofyten gevormd). Die Ibupr[lees meer...]ofen hielp van in het begin al niet veel, alhoewel het toch een zware dosis was (800mg) en ik ze driemaal daags nam. Toen werd mij een middel voorgeschreven die specifiek zou helpen bij ernstige artrose, nl Zaldiar.
29-07-2013

Ibuprofen (ibuprofen)

Bij de kaakchirurg een verstandskies (onder) laten verwijderen. Er moest flink geboord, bijverdoofd, geduwd en getrokken worden. Daarom kreeg ik een grote doos met Neoprofen (ibuprofen) 600mg oplosmiddel mee. Het werkt heel erg snel, de pijn is binnen 10 - 15 min weer weg! Ik werd er alleen heel onrustig, angstig en duizelig van. 's Avonds voor slapen nog 1 genomen, en ik [lees meer...]werd midden in de nacht wakker wegens een nachtmerrie en ik zag een enorme spin aan het plafond hangen - die er uiteraard niet was ;) Erg vreemd en vervelend dus. De volgende dag nog steeds veel pijn, dus toch nog een paar keer een dosis genomen. Weer een hele slechte nacht gehad (+/- iedere 2 uur wakker en hartkloppingen). Daarna ben ik overgegaan op paracetamol en in nog maar één keer - toen de pijn te heftig werd - er nog 1 genomen. Gelukkig geen bijwerkingen meer en voel me nu stukken beter! Kortom: het werkt ontzettend goed tegen de pijn! Maar de bijwerkingen zorgen ervoor dat ik er snel mee ben gestopt. Dan maar pijn..
03-05-2013

Ibuprofen (ibuprofen)

Op 8 April 2013, moest ik om 8.00uur in het ziekenhuis zijn SFG op de afdeling Kaakchirurg. Hierbij heb ik mijn verdoving gekregen om mijn 2 rechterverstandkiezen te verwijderen. Tijdens de ingreep was ik niet goed verdoofd waarbij ik gilde van de pijn en extra verdoving kreeg. Na de behandeling had ik een zwellende wang waarbij het na 1 week normaal werd. Nadat, ik de ing[lees meer...]reep had gehad na 48 uur begon ik allemaal kleine puistjes in mijn gezicht te krijgen en gloeiende rode wangen kreeg. Waarbij het veel erger werd. Ik heb het ziekenhuis gebeld waarbij, ik niet vriendelijk werd geholpen en ze zeiden dat ik iets verkeerds gegeten heb. Terwijl ik al heel me leven van alles eet en nooit wat in mijn gezicht gehad hebt! Ik ben naar mijn huisarts geweest en heb een zalf gekregen Hydrocortison voor mijn opzwelling en tabletten voor 1 week. Tot de dag van vandaag gebruik ik het zalfje doordat heel mijn gezicht is verpest! Of ik ben verkeerd geprikt of het komt door ibrufhen wat ik mee heb gekregen. Hierbij ben ik mijn modellenwerk kwijtgeraakt en wil ik. Niet meer over straat door mijn gezicht. Verder heb ik het ziekenhuis aangeklaagd en word het verder door mijn advocaat geregeld.
20-02-2013

Ibuprofen (ibuprofen)

heb gistermiddag verstandskies laten trekken in ziekenhuis. heb ibuprofen meegekregen. heb mijn dokter gebeld of ik het medicijn wel mocht nemen i.v.m hartritestoortnis. kreeg groen licht. gisteravond 2 zakjes ibu genomen. nam vanochtend weer een dosis. en sindsdien heb ik verschrikkelijk last van hartkloppingen en duizelingen. ik stop er gelijk mee. dit is duidelijk niet [lees meer...]aan mij besteedt. dan maar kaakpijn.
24-10-2012

Spierpijn

Meer pijn, maar in ieder geval niet doodziek van de bijwerkingen!
15-10-2012

Reuma

08-10-2012

Ibuprofen (ibuprofen)

Ik gebruik dit middel al vele jaren. Bij mij is het de enige pijnstiller die je zelf kunt kopen die werkt. Paracetamol helpt bij mij nooit, tegen geen enkele pijn, zo is het ook met erg veel andere middelen. Tegen mijn hoofdpijn werkt het, tegen tandpijn, eigenlijk bijna overal tegen. Nu heb ik een zeer heftige angina tonsillitis, en helaas werkt het hier niet volledig bij[lees meer...], maar het is wel de enige pijnstiller die íets doet. Ik neem 800 mg per keer nu en dan werkt het een aantal uren. Ik heb dan nog steeds heel veel pijn, maar het maakt wel het verschil tussen huilend in bed liggen te zweten en creperen van de pijn en niet meer kunnen slikken of praten, of hier kunnen zitten en deze review typen. Al met al ben ik dus erg tevreden over deze pijnstiller. Tegen de andere pijnen neem ik overigens meestal 400 mg, dit met deze ontsteking is een uitzondering de hoge dosering. Enige bijwerking die ik nu merk als ik zoveel op een dag slik is dat ik wat meer last heb van mijn lage bloeddruk. Dus draaiieriger, meer vlekken zien en wat slapper zijn. Verder nooit bijwerkingen.
06-10-2012

Spanningshoofdpijn

Snap niet dat mensen zoveel bijwerkingen hebben van dit medicijn. Voor mij is dit het enigste medicijn wat werkt voor mijn hoofdpijn en rugpijn en ik pak het dan ook altijd. Ik heb in de afgelopen 8 jaar nog nooit last gehad van geen enkele bijwerking en ik slik deze medicijnen regelmatig. De 400mg en de 600mg.
12-09-2012

Rugklachten

02-08-2012

Artrose - gewrichtsaandoening

Voor het eerst sinds maanden een geweldig middel voorgeschreven gekregen. Jee wat was ik happy. Ibuprofen 600 mg werkt binnen het uur en lang. Ik kon toe met 2 tabletten per dag. Echter na 3 weken was ik 5 kilo aangekomen, bleek allemaal vocht te zijn, geen enkels meer zichtbaar en erg dikke volle onderbenen. Jammer genoeg moeten stoppen met dit middel.
26-03-2012

Osteoporose/botontkalking

Heel veel bijwerkingen,stijve nek ,hoofdpijn erge vochtophoping in handen en voeten. Hartkloppingen etc. Dit middel zou echt verboden moeten worden.
12-01-2012

10-01-2012

02-01-2012

Allergie

Omdat ik Sikkelcellen heb( ben drager, dus niet de ernstige vorm) dacht ik altijd dat de zware pijnen in mn botten, (vooral) me knieen, kuiten en koude voeten, alleen daardoor kwamen. Tijdens de menstruatie nam ik per dag een ibuprofen in en ontdekte na een poos dat ik gezwollen voeten kreeg. Na 2 maanden geen Ibuprofen meer te hebben ingenomen vanwege de allergie, nam ik[lees meer...] het gisteren toch weer in omdat de menstruatie pijnen bijna ondraaglijk waren. Na een half uur ontdekte ik weer de zogenaamde sikkelcellen pijnen, die ik in geen 2 maanden meer had gehad. Nu 24 uur verder, heb ik nog steeds pijn in mn knie, mn kuiten, koude en gevoelige tenen. Kan niet lang zitten vanwege de botpijn, maar ook niet staan. Mn benen doen in alle houdingen pijn. Was voor deze klachten naar de Fysio, Neuroloog etc geweest. De oorzaak bleef een raadsel, Al die tijd is Ibuprofen de grote boosdoener geweest.
28-11-2011

Ibuprofen (ibuprofen)

Ik gebruik ibuprofen 400 altijd als ik last heb van een migraine aanval of ernstigge hoofdpijn. Het werkt binnen 40 min en heeft ook een lange werktijd ( 5 a 6 uur ) Het enige nadeel is als ik ibuprofen 400 regelmatig slik ik last krijg van lichte uitslag op mijn kin (pukkeltjes). Paracetamol is niets in vergelijking met de pijnstiller ibuprofen!
07-11-2011

Artrose, pijn, ontsteking