Ervaringen met Paracetamol/ Codeine

Rugklachten (6 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Fibromyalgie (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Kiespijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

09-05-2011 | Vrouw | 42
Galkolieken-hevige pijn
Ik had zeer hevige pijn in mijn rug en rechts boven in mijn buik. Een arts van de huisartsenpost die ik had gebeld heeft toen Paracetamol500/codeïne20 voorgeschreven. De eerste avond/nacht (de apotheek kwam halverwege de avond) en volgende dag heeft het iets van de pijn weggenomen. Maar de 2de nacht kreeg ik tijdens het inslapen hallicunaties. Alsof er mensen in mijn slaa[lees meer...]pkamer aanwezig waren die aan me trokken en duwden, mijn wekkerradio die ineens aanging en waar geen cijfers meer op te zien waren... Zeer beangstigend!!! Mijn eigen huisarts was op vakantie dus heb ik een vervangend arts geraadpleegd. Ik was er eerlijk gezegd een beetje bang voor dat ik niet serieus genomen zou worden, maar de arts zei me direct dat dit door de codeïne kwam. Ik heb de inname ook direct gestaakt en, op voorschrift, de ergste pijn met Diclofenac en Paracetamol op weten te vangen. Naast deze doodenge ervaring heb ik tevens enkele dagen last gehad van obstipatie. Voor mij dus NOOIT meer Paracetamol met codeïne!

10-05-2015 | Vrouw | 48
paracetamol / codeine (500/10mg)
Fibromyalgie
Deze medicijnen werken bij mij ondertussen niet echt meer pijnstillend, de pijn komt door de medicatie heen. Wel voel ik me ontspannen tussen mijn schouderbladen, wat ook een verlichting geeft.

03-03-2013 | Vrouw | 33
paracetamol / codeine
Ik probeerde gisteren voor de eerste keer 2 tabletten Paracetemol 500/50 mg met Codeine. S-avonds begon ik erg duizelig,draaierig te worden, braken, misselijk, hartkloppingen, kort ademigheid, zwaar gevoel in linkerarmen beenen, zweten, jeuk , gezicht dat begon te trekken. Ik naar de dokterspost, allergisch voor Codeine, wat ik me af vraag is hoe lang dit in je lichaam bli[lees meer...]jft zittene n hoe lang ik hier nog last van heb? ben nu 1 dag verder en het is alweer 28 uur geleden dat ik ze innam, maar heb vandaag nog erg last ervan gehad en of ik morgen niet weer naar een dokter zou moeten?

03-01-2012 | Man | 75
paracetamol / codeine
erg suffig. na 6 maanden inname overgegaan op atratec, beter resultaat.

27-10-2011 | Vrouw | 70
Spierreuma
soms zelfs meer dan 8 tabletten per dag, helaas nodig, ook s'nachts.

09-07-2010 | Man
Pijnbestreiding na verwijderen verstandskiezen
Twee verstandskiezen laten verwijderen, waarvan een naar binnen groeide en dus niet eenvoudig kon worden gepakt. De hechtingen veroorzaakten na afloop hoofdzakelijk de pijn. In tegenstelling tot de 'standaard' pijnbestreiding met het medicijn Brufen, kreeg ik de paracetamol/codeine variant van 500/10mg. voorgeschreven. Dit omdat ik ook een ACE-remmer gebruik (Lisinopril[lees meer...]). Het medicijn verlicht de pijn redelijk goed, maar neemt niet alle pijn weg, echter wel voldoende om redelijk normaal te kunnen eten. Ik gebruik het medicijn vijf keer op een dag, maximaal drie dagen lang.

12-02-2009 | Vrouw
Rugoperatie

09-01-2018 | Vrouw | 52
paracetamol / codeine (500/40mg)
Chronisch pijnsyndroom
Aanvankelijk was ik erg tevreden met dit medicijn. Na verloop van tijd echter was de werking onvoldoende tot zelfs geen werking meer. In overleg met de huisarts ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. Voorlopig heb ik dat gevonden in oxynorm 20 mg. Hoop alleen dat dit medicijn blijft helpen al vrees ik ervoor. Ik zit nu al op een hoge dosis en het geeft maar minimaal v[lees meer...]erlichting van de pijn.

22-10-2015 | Vrouw | 23
paracetamol / codeine (250/25/25mg)
Lage rugpijn
Ik word er heel erg duf van. Nooit gebruiken met reistabletten!! Kon bijna niks meer, alleen liggen, slapen en niet teveel bewegen.

05-03-2015 | Vrouw | 48
paracetamol / codeine (250/250/46mg)
Artrose

24-06-2013 | Vrouw | 48
paracetamol / codeine
Ik was tevreden over dit medicijn maar het word niet meer vergoed. Heb dit ook nog samen met de amitryptiline geslikt. Ook heb NSAI'Ds gebruikt, verschillende maar door refluxziekte is dit geen optie meer. Amitryptiline pakt veel aan en dat met 1 pilletje.

03-01-2012 | Vrouw | 71
paracetamol / codeine
bokwerlomgem (maagpijn/zuur) wordt door pantazon onderdrukt. diclofenac is vervangen door paracetamol ivm ernstige maagklachten.

20-10-2011 | Vrouw | 34
Rugklachten
Deze pillen helpen goed tegen erge rugpijn! DUs zeer tevreden. Wel oppassen met alcohol, ik ga dan overgeven.Verder werkt het beter dan ibiburfen, diclofenac etc.bij mij. Everiena

23-01-2011 | Vrouw | 76
Pijn
werkt wel goed, maar niet lang genoeg

16-11-2010 | Vrouw
Rugklachten
Ben hier tevreden over. Gebruik het al heel lang zonder 'gewenning'. Het enige nadeel vind ik dat je ze niet makkelijk door kan slikken. Van obstipatie heb ik geen last, maar dat schijnt wel vaak voor te komen.

13-09-2010 | Man
Pancreatitus