Ervaringen met Piroxicam

Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Jicht (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

02-04-2009 | Man
Jicht
helpt zeer goed

29-03-2009 | Man
Ziekte van bechterew
Heb dit middel nu 3 jaar en heb helemaal geen bijwerkingen ben daarom zeer tevreden hierover. Heb dit middel gekregen in plaats van butazolidin 200mg 2x per dag omdat mijn bechterew bijna tot stilstand is.

29-08-2019 | Man | 54
Artrose
Pijn in de knie ten gevolge van verkalking van het kraakbeen en de daaruit volgende irritatie en ontsteking. regelmatig zwelling van de knie. In combinatie met maagbeschermer toch een effectieve werking. Ik neem dit niet constant maar enkel bij opkomende pijn.

18-11-2015 | Man | 37
piroxicam (10mg)
Gewrichtsontsteking
werkt heel goed, ik neem het nog niet zo lang, 3 weken, maar het neemt mijn ochtendpijn in bed helemaal weg. Zit er al mee sinds vorig jaar September en na alles geprobeerd te hebben, heb ik nu een paar weken zonder pijn kunnen opstaan.

19-06-2015 | Man | 70
piroxicam (10mg)
Ziekte van Lyme
Bij zeer pijnlijke acute gewricht ontsteking hielp goed in hoge dosis daarna nog vele acute pijnaanvallen gehad en gebruikte het alleen dan. (Lyme gaat niet over) Vorig jaar Erysipelas opgelopen (wondroos) en kon de pijn goed minderen. Bij gebruik tijdens een maaltijd en nooit s'avonds laat om maagklachten te voorkomen

06-05-2015 | Man | 48
piroxicam (20mg)
Val op rug in 2013. Sindsdien veralgemeende rugspierklachten met sporadisch acute veralgemeende blokkages. Kine hielp onvoldoende. Spierversterkende oefeningen (geniustraining + fitnessoefeningen in de rugschool) lokten blokkages uit. Consulten bij professoren orthopedie en reumatologie achter de rug. Proeffacetinfiltraties hielpen mij niet verder en zodoende werd niet ov[lees meer...]ergaan tot denervaties. Diagnose : uncartrose cervicale wervelzuil, degeneratief discuslijden op verschillende niveau's + hoogteverliezen en vochtverliezen van de disci op enkele niveau's. Oedeem anterolaterale, craniale werveldekplaten L2 en L3. Ontstekingsremmers zoals Motifene hielpen onvoldoende. Tijdelijk gedurende 10 dagen Omeprazol 20 mg (voor ontbijt te nemen = maagbeschermer) gecombineerd met piroxicam 20 mg. Bijwerkingen zijn vnl. overmatig zweten t.h.v. handpalmen (vroeger nooit gehad), verder geen bijwerkingen ... maar ook geen beterschap (zelfs geen tijdelijke). Hopelijk brengen de nog te plannen lumbale epidurale infiltraties mij wel uitkomst.

06-11-2014 | Man | 65
Hernia
Na mijn ervaringen met Indocid, was het gebruik van de Piroxicam amper bevredigend. De hoeveelheid capsules in tegenstelling tot wat ik gewoon was, zorgde ervoor dat ik zeer blij was te vernemen dat ik in Nederland de Indometacine kon verkrijgen.

02-03-2014 | Man | 45
Ziekte van Bechterew
Omdat ik wegens contra-indicaties geen eiwit gebaseerde ontstekingsremmers als bijvoorbeeld Enbrel mag gebruiken, gebruik ik al jaren Piroxicam met een maagbeschermer. Dit houdt de ontsteking redelijk stabiel, maar het langdurig gebruik begint zich wel te wreken. Behalve prikkelbare darmen en verschillende eczeem-achtige huidaandoeningen was een piep in mijn oren (tinni[lees meer...]tis) de eerste serieuze bijwerking na ongeveer 4 jaren gebruik. Nu heb ik recent mijn eerste jicht-aanval gehad, en dat is een teken dat ook de nieren verminderd werken. Het schijnt bekend te zijn dat NSAIDs zoals Piroxicam de bloedtoevoer van de nieren wat kan afknijpen, waardoor deze verminderd werken of deels afsterven. Ook is de bloeddruk langzaam wat verhoogd. Tot nu toe heeft de Piroxicam me geholpen de ziekte van Bechterew stabiel te houden, maar ik vraag me af hoe lang de baten nog opwegen tegen de lasten.

12-10-2013 | Man | 64
Artrose
Ik gebruik het medicijn al meer dan 13 jaar en het heeft met tot nu toe goed geholpen. Ik krijg er de laatste tijd echter verhoogde bloeddruk door en ben op zoek naar een oplossing, want zonder lukt niet en de dosis halveren geeft ook veel pijn.

31-01-2013 | Man | 40

15-01-2013 | Man | 44
Ziekte van Bechterew
Dit gebruik ik 22 jaar, na mijn eerste oogontsteking waarbij terloops bechterew werd gevonden. Het werkt prima, MAAR je moet het alleen gebruiken wanneer het echt moet. Permanent gebruik is geen goed plan, mijn doctor zei 'de ingewanden gaan eraan'. Zonder zou ik heel wat minder hebben kunnen doen in mijn leven.

20-09-2012 | Man | 31
Artrose - gewrichtsaandoening

03-03-2020 | Vrouw | 18
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik gebruik het medicijn onder de merknaam Feldene van Pfizer, in de vorm van capsules. De capsules plakken soms een beetje bij het aanraken of kunnen vervormen door lichte vochtigheid op je handen. De capsules zijn verpakt in een veel te grote blisterverpakking waardoor veel plastic rechtstreekt de vuilnisbak in gaat. Hiervoor vind ik het product toch net een tikje m[lees meer...]inder gebruiksvriendelijk. Het medicijn vermindert mijn zwelling bij het overmatig uitstrekken van mijn gewrichten (subluxatie, gedeeltelijke ontwrichting). Pijn komt wel nog door, maar is minder en dragelijker. Ik gebruik het vaak samen met andere NSAID's en Paracetamol om pijn te verminderen in de spieren of zachte weefsels rond m'n gewrichten.

14-12-2017 | Vrouw | 32
Gewrichtsontsteking
Ik neem de medicatie voor ontsteking van de gewrichten in de bekken, heup, onderrug. Dit komt hoogstwaarschijnlijk door ontstekingsreuma maar de onderzoeken hieromtrent zijn nog niet afgerond. Ik mocht al wel starten met de medicatie op 21/11/2017. De eerte 2 weken was de pijn fel verbeterd. De laatste week is de pijn volledig terug en is de uitstraling naar mijn benen toe[lees meer...]genomen.

08-05-2017 | Vrouw | 29
piroxicam (20mg)
Ik neem dit medicijn nu nog zeer recent, maar heb toch reeds een definitieve beslissing genomen om ook mijn oude medicatie te gebruiken, maar niet tegelijkertijd. Hoofdzakelijk zou het bij mij de helse pijnen van buikpijn in het bijzonder gepaard met hoofdpijn van de maandstonden moeten helpen, dus ga ik het ook alleen bij mijn maandstonden gebruiken ipv als definitieve ve[lees meer...]rvanger voor excedryn (dat vrij verkrijgbaar is tegen migraine en hoofdpijnen). Ik heb sterk de indruk dat dit medicijn wel eens gevaarlijk kan zijn als men reeds veel moet slikken tegen andere klachten en ziekten, Zo krijg ik onder andere nog Emconcor, Bromazepam, Atrovent, Apocard, en de zware pijnstillers die voor mijn rug (6 hernia's ) voorgeschreven zijn die al bij de verdovende middelen horen zoals Valtran. Ik nam dan ook nog Valtran en Bromazepam en Emconcor in een paar uurtjes voor ik de Feldene innam, maar dit is blijkbaar een gevaarlijke combinatie aangezien de apotheek mij er quasi van verzekerde dat ik nihil last zou hebben hiermee. Ik voel mij eigenlijk gewoon niet veilig en heb een beklemmend en zelfs beangstigend gevoel. Ik lijk een heel troebel zicht te hebben en blokkeer of haper in mijn handelen. Vind ik toch allemaal maar eng en vreemd, eveneens lijkt dit medicijn niet met een gecontroleerde afgifte te zijn omdat ik de ene moment niets aan bijwerking ondervind naast wat huidtoestanden en de andere moment zodanig angstig word van hoe ik mij voel. Het feit ik soms dan ook bijna niets zie en een verhoogde alertheid krijg of opflakkering doet mij geen deugd. Ik weet niet hoe daarmee om te gaan en vind het een gevaarlijk medicament. Ik neem het alleen nog bij mijn maandstonden vanaf nu dus is het maar een weekje doorbijten na mijn arts verwittigd te hebben, tevens toch wat te bevragen aangaande de klachten of ' bijwerkingen ' en stap ik na die ene week per maand gewoon telkens terug over naar mijn oude medicijn Excedryn dat jammer genoeg wel zeer doeltreffend is voor hoofdpijn en migraine, niet voor maandstonden en slechts beperkte duur werkt. Tevens ook een kostelijke grap is voor een doos van drie blisters ! Als ik uitreken wat ik slik van Excedryn dan komt de Feldene goedkoper uit zelfs, dus best jammer dat je je er zo raar van kan voelen !!!!

27-10-2016 | Vrouw | 54
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb heel veel verschillende NSAID's gehad voordat ik piroxicam kreeg voorgeschreven. IK heb poly artrose en fybromialgie ik was niet meer in staat om m'n eigen huishouding te doen. En ben volledig afgekeurd. Maar ik heb me dankzij piroxicam de laatste 10 jaar niet zo goed gevoeld. Ik kan nu eindelijk op m'n kleinkind passen