Ervaringen met Neotigason

Psoriasis (20 meningen)
Eczeem (5 meningen)
Ziekte van Darier (3 meningen)
Ichthyosis (3 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

26-01-2013 | Vrouw | 42
acitretine
Ik heb dit medicijn gekregen omdat ik een t-cel lymfoom heb. Er zullen veel zijn die denken wat is dat. Een t-cel lymfoom is een goed aardige kanker in de klein klieren. Ik krijg hele droge rode plekken op mijn huid. Ik heb dit medicijn 1,5 maand gebruikt en ik had direkt last van de bijwerkingen hele droge ogen en mond en ik had s,morgens ook bloed in de mond. Ik heb [lees meer...]ook last ven mijn hart gekregen ik voelde mij heel gejaagt. Ik ben nu een jaar van de tabletten af en nog heb ik last van mijn ogen.Ik kan niet tegen vel licht en kaarsen ik wordt heel duizelig en voel mij dan niet goed in mijn hoofd. Ik moet deze Dinsdag door de scan om te kijken of het nu door de medicijnen komt of dat ik toch iets engs in mijn hoofd heb.Maar het kan zijn dat de uiteinde van de zenuwen kapot zijn door dit medicijn en moet ik zo verder met dit groot pobleem de rest van mijn leven en ik kan zeggen dat dat geen pretje is want om het moment is dit probleem groter dan de ziekte zelf. Ik hoop dat er mensen zijn die dit ook hebben onder vonden. Willen jullie dan alsjeblieft reageren Groeten Diana

24-01-2013 | Vrouw | 23
Psoriasis
Ik ben 23 jaar en kreeg 8 maanden geleden de ziekte van Andrews-Barber op mijn handen hoofdhuid,oorschelp, paar plekken op het lichaam en onder mijn voeten veroorzaakt door stressuiting. Nu heb ik het alleen nog onder mijn voeten en aan de onderkant van mijn handen Het zit bij ons niet in de familie en dat vond ik ook het rare ervan! Ik heb alles doorlopen van hormoon[lees meer...]zalven tot en lichttherapie en teerzalven en dovobet, maar niets leek te helpen, al was het dan voor even. Ik gebruik nu sinds een week neotigason, en heb er lang over nagedacht ook om het nadeel dat ik nu 2,5 jaar niet zwanger mag worden, en zag op tegen de vele bijwerkingen die werden vermeld. Maar mijn leven zo ging ook niet verder dus heb ik toch maar besloten om het te doen! Ik ben nu een week verder en ik merk nog niet echt veel van een verbeterpunt alleen de vellen laten nu los en er komen meer wondjes bloot te liggen onder mijn voeten dus wat het daardoor ook gevoeliger maakt. De bijwerkingen zijn nog enigzins te doen, en het enige waar ik tot nu toe last van heb is extreem droge lippen en dat ik toch moeilijk me bed uit kom. Verder mag ik niet klagen en hoop ik dat ik over een paar weken kan melden dat het begint te werken! Wat ik aan mezelf merkte is dat ik behoefte had om verhalen van andere mensen te lezen en de ervaringen die mensen hadden met deze ziekte. uiteindelijk probeer je er toch alles aan te doen om het weg te krijgen. Vandaar dat ik graag m'n mening wilde delen met andere mensen!

12-01-2013 | Vrouw | 46
Psoriasis
Als verpleegkundige zijn mijn handen belangrijk en juist daar was mijn grootste probleem. Kloven en rauw vlees. Snel na mijn start met neotigason waren mijn handen veel beter! De droge neus en lippen neem ik er dan graag bij! Hopelijk blijft het zo en kan ik dit blijven nemen zonder bijkomende problemen.

07-12-2012 | Vrouw | 51
acitretine
Gebruik sinds oktober 2012 deze medicijnen dus nu zo'n 2 maanden. Zag op tegen de vele bijwerkingen maar dat is me eigenlijk best meegevallen. Haaruitval, droge lippen, gevoelige handpalmen en voetzolen, vervellen van voeten en jeuk. Daar is allemaal nog wel mee te leven. Mijn arts vond dat het middel goed aansloeg maar vond de bijwerkingen toch iets te heftig en nu hebben[lees meer...] we besloten over te gaan op maar 10 mg per dag. Nu afwachten of het herstel van de huid door gaat zetten. Huid is wel heel zacht geworden. Gebruik heel veel lippenbalsum.

04-12-2012 | Man | 58
Psoriasis
na vele soorten zalven, die niet aansloegen ,op deze pillen over gegaan. Mijn teenneagels stonden inmiddels bijna recht omhoog en mijn voetzolen lagen deels open. het medicijn sloeg gelukkig goed aan, en heb er geen last weer van gehad. bijwerkingen : haaruitval, hoofdpijn,slechte eetlust, gewichtsverlies.

14-11-2012 | Vrouw | 52
acitretine
1ste dagen een branderig gezicht, superdroge vellerige lippen, droge huidplekken en vooral jeuk, alsof je een wollen trui op je blote lijf aan hebt. Je overweegt meteen om te stopen, zo vervelend is het maar......volhouden!! Het wordt met de tijd allemaal minder ( zo rond de 1,5 week) Voor de droge lippen supergoede creme bij de apotheek, gekocht helpt meteen ( Lanoline,v[lees meer...]aseline,glycerine van Pagron, kleine tube) Voor het gezicht , huismerk van de apotheek Vaseline, Cetomacrogol creme ineen op advies van de huidarts ( is supervet maar ook hydraterend dus alleen als je thuis blijft vond ik het te doen. Voor naar buiten ( Effaclar H van La Roche Posay ( te koop bij sommige apotheken )ook te gebruiken na de pillen is een prima dag/nachtcreme . Ik heb jaren lang in het ziekenhuis gelopen omdat de voetwratjes maar niet weggingen, continuen iedere 4 weken, stikstof en wegschrapen, en dan weer in een voetenbad met speciale lotion en nog bleven ze zitten Na 2 jaar behandelen had ik gehad, daarvoor ook nog bij de huisarts gelopen en nu drogen ze eindelijk in De bijwerkingen vallen echt zeker in het begin niet mee maar het word echt minder, het is volhouden. De aanhouder wint in dit geval Ik ben nu nog met de kuur bezig

12-11-2012 | Man | 65
Psoriasis
Donderdag 08-11-2012 eerste keer ingenomen en sindsdien doodziek. Lijkt wel griep! Mijn hele gezicht is gespannen, lijkt wel verbrand, mijn smaak is helemaal weg en ik slaap bijna dag en nacht.... Vanmorgen besloten te stoppen met deze capsules....kan niet goed zijn voor een mens!

18-10-2012 | Vrouw | 50

19-06-2012 | Vrouw | 54
Ziekte van Darier
Meteen de eerste week kreeg ik al last van versterkte haaruitval, droge ogen en droge lippen ,jeuk en verminderde eetlust. Ook kreeg ik op mijn rug meer plekken terwijl onder mijn borsten en op mijn schouders de plekken verminderden. In overleg met de dermatoloog slik ik nu om de dag 25 mg. De bijwerkingen zijn nu een stuk minder en het huidherstel gaat nog door. Elke dag [lees meer...]smeer ik wel Calmurid en om de twee dagen Elocon. Voordat ik Neotigason slikte had ik ook wel wat last van haaruitval , dat is nu wel wat meer geworden. Een huid die niet meer hevig jeukt en steeds stuk gaat is ook wat waard.

11-06-2012 | Vrouw | 54
acitretine
Ben nu 3 weken bezig met dit medicijn. Jaren heb ik het gebruik van dit medicijn uitgesteld vanwege de bekende bijwerkingen. In het begin had ik het gevoel alsof ik een steen had doorgeslikt. Bovendien leek het middel in het begin weinig effect te hebben. De plekken op mijn huid zijn nu , na 20 dagen slikken, aan het wegtrekken. De ruwe plekken zijn gladder geworden. Na ov[lees meer...]erleg met de dermatoloog ga ik nu om de andere dag 25 mg slikken.

30-05-2012 | Man | 30
Psoriasis
Eerst werden de vlekken vuriger, daarna begon de genezing na 4 maanden. Middel werkt als een soort dieseltrein, komt langzaam opgang maar is daarna goed sterk aanwezig. Bijwerkingen van 75 mg waren voor mij onacceptabel, vooral de spierpijn en botpijn. Ook haaruitval (wenkbrauwen, borsthaar en baard). Dosis uiteindelijk na remissie terug naar 25mg per dag, en ben al een ja[lees meer...]ar pso en bijwerking vrij. Wereldmiddel voor mij! Kans geven, niet opgeven en geloof hebben in de artsen en medicatie.

21-04-2012 | Vrouw | 26
Psoriasis
Ik gebruik zit eind maart dit medicijn, bijwerkingen vielen eerst mee droge lippen, droge neus, ach daar kan ik mee leven. tot ik ongeveer naar 1,5 week erg misselijk werd, weinig ging drinken en eten. in overleg met dermatoloog ben ik de dosis gaan verlagen naar 1x per dag 10 mg, maar kreeg weer veel meer last, dus ben sinds enkele dagen weer naar de dosis van 2x per dag [lees meer...]10 mg. we zullen zien hoe het loopt. is wel dat ik de eerste 6 weken iedere week moet bloed prikken en elke keer dat ik medicijn op haal zwangerschaptest in moet leveren op dat ik in de vruchtbare periode zit van de vrouw.

15-04-2012 | Vrouw | 51
Auto-immuunziekte
Mijn arts had nog 2 opties, deze (neotigason) of Puva therapie. Hij wilde eerst neotigason uitproberen. En gelukkig, tot nu toe slaat het aan.Ik gebruik de v icm 2 zalven die ik verdeeld over de week moet smeren.De vlekken worden dunner, er zijn enkele pplekken die zeer hardnekkig zijn.Op deze plekken moet ik ook nog even blijven smeren, de andere plekken hoeft niet meer. [lees meer...]We gaan nog 3 maanden door met de neotigason, hopen maar dat dan alles zover weg is.Alleen de bijwerkingen: jeuk, vervellen, droge en kapotte neus, best wel vervelend. MAar ja, tis niet meer lang.

04-03-2011 | Vrouw | 52
Tylotisch raghidaform eczeem
Na maanden van wanhoop en zalven via de huisarts nu door de dermatoloog voorgeschreven en binnen 10 dagen was mijn huid dicht zonder wondjes, nu verdwijnen ook de harde schilfers en ontstoken plekken. super!, de jeuk is ook stukken minder samen met koelzalf is dit voor mij een verademing!

21-09-2010 | Man
Exceem